Care este momentul potrivit pentru schimbarea discurilor de frana?

Care este momentul potrivit pentru schimbarea discurilor de frana?

Este foarte important sa cunoastem momentul in care trebuie sa schimbam discurile de frana, chiar daca acestea nu dau semne de imbatranire. Cu totii stim care este importanta unui sistem de franare eficient. Un prim aspect face referire la incapacitatea oricarui producator de a estima perioada exacta care exprima gradul de uzura al discurilor de frana.

Din cauza unui trafic haotic, starea precara a drumurilor, dar si alte inconveniente, acestea se uzeaza mai repede decat poate prevede orice producator.

Majoritatea discurilor de frana necesita schimbare intre 40.000 si 50.000 de kilometri, desi unii mecanici, din diferite motive, garanteaza rezistenta unor discuri chiar si 100.000 de kilometri sau spun ca nu necestia schimbare, doar atunci cand acestea ajung la jumatate din grosimea initiala.

Citeste si: Caseta de directie: cum imi dau seama ca s-a stricat? Care e cea mai buna varianta: reconditionarea sau una noua?

Cum recunosti un disc uzat? Ochiometric, cum ar spune unii si tactil. Poti verifica prin atingerea cu degetul pe suprafata de frecare inspre margini. Daca se simte asa-numita buza, adica o diferenta de nivel mai mare de 2 milimetri, acel disc necesita inlocuire. Este indicat ca la inlocuirea discurilor sa fie inlocuite si placutele.

Daca schimbam doar discurile, fara placute, acestea nu vor mai calca la fel de bine pe disc si vom risca sa-l stricam, franele sa nu mai tina cum trebuie si in final sa facem mai mult rau. Aceleasi situatii pot aparea si daca sunt montate placute de frana de proasta calitate.

Deformarea discului reprezinta o alta cauza pentru care acesta trebuie inlocuit. Deformarea se materializeaza printr-o vibratie in pedala. Identificarea acestei situatii va iesi in relief la actionarea pedalei de frana in mers. Cauza pentru care aceasta problema poate surveni este franarea in timp ce roata loveste o bordura sau o gropa adanca.

Este logic, discurile se vor incinge destul de tare, iar daca ghinionul face ca la cateva secunde acesta sa ia contact cu apa, diferenta de temperatura isi va face simtita prezenta si va modifica metalul pana la deformare, astfel incat discul sa nu mai fie perfect rotund si perpendicular pe ax.

Cea mai periculoasa situatie este cea a spargerii discului. Asa cum am mentionat mai sus, metalul, ca orice material, imbatraneste si isi pierde din proprietati. Astfel, atunci cand discurile sunt foarte vechi va exista riscul aparitiei unor mici crapaturi, care la randul lor se vor transforma in altele mai mari si vor duce pana la spargere.

In final, ce varianta alegem? Parcurgerea cu un sistem de franare sigur a 40-50 de mii de kilometri sau parcurgerea a 100.000 de kilometri cu toate riscurile asumate, cativa lei economisiti si cu viata familiei pusa in pericol, doar de dragul mandriei de a fi… chibzuiti.

Te-ar mai putea interesa:

Franele masinii cedeaza! Cum ne dam seama din timp?

Masina se comporta de parca urmeaza sa ramana fara suspensii! Cum ne putem da seama exact?

VIDEOCLIPUL ZILEI