Masina echipata cu un motor cu 6 cilindri in linie? Afla care sunt avantajele si dezavantajele!

BMW Motor 6 cilindri in linie

Daca pana acum am vorbit foarte mult despre motoarele cu cilindri in V, a sosit momentul in care trebuie sa discutam si despre motoarele cu cilindri in line. Inainte sa ne cumparam o masina trebuie sa ne interesam si despre detaliile motorizarii, nu numai despre aspect si consum. Desigur, consumul este o parte foarte importanta mai ales pentru Romania si pentru preturile mai nou ridicate de la pompa, insa si detaliile tehnice ne intereseaza pentru ca ne vor da o idee despre cat de mult vom investi in reparatii sau… cat de des.

Avantajale si dezavantajele unui motor cu 6 cilindri in linie va fi principalul subiect al articolului la finalul caruia vom privi cu alti ochi acest tip de motorizare si vom avea in vedere mai multe aspecte atunci cand vom selecta masina dorita.

Nu toti stiu ca un motor cu 6 cilindri in linie este ceva mai ieftin pentru ca este mult mai usor de fabricat. Daca ne gandim la el, prin comparatie cu un motor de 6 cilindri in V, ne vom da seama - fara sa stim prea multa mecanica - de lejeritatea cu care se proiecteaza si confectioneaza un motor cu cilindri in linie.

Citeste si: Ce stii despre motorul masinii tale? Invata cateva lucruri!

V-urile au un design mai complex, iar in pretul lor nu intra neaparat calitatea materialelor - care este la fel de inalta ca la motoarele in linie - ci timpul petrecut pentru a finaliza un proiect de genul acesta, munca constructorilor si a designerilor. 

La un motor cu 6 cilindri in linie ai cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii tocmai datorita design-ului simplu cu pistoane dispuse liniar. Totodata, vibratiile motorului nu sunt atat de mari si atat de usor de simtit ca la un V6. Pistoanele vor avea un singur circuit - sus si jos - pe o singura axa, iar vibratiile vor fi diminuate.

Rolul meu nu este sa te conving sa cumperi un astfel de tip de motorizare, ci sa te fac sa intelegi ce ai putea tu alege in functie de dorinte si buget, asa ca ma simt obligata sa-ti prezint si dezavantajele unui 6 cilindri in linie pentru ca nu candidez la prezidentiale, iar tu nu esti obligat sa ma alegi, prin urmare… eu iti spun ce poate motorul si decizia e a ta.

Consumul la un motor cu 6 cilindri in linie este mai mare decat la un motor cu 6 cilindri in V. Admisia este ceva mai greuta, piesele folosesc forta frecarii pentru a se misca, iar cele sase pistoane sunt alimentate printr-un singur canal al admisiei, iar cursa lunga face ca acest motor sa manance mai mult carburant.

Turatia maxima inseamna cuplu mic pentru ca cei sase cilindri in linie iti ofera cea mai mare putere la cea mai mica turatie.

Racirea motorului ar trebui sa te intereseze, iar un 6 cilindri in linie nu se va raci la fel de usor precum un V6. Si toate acestea din cauza design-ului pe care il are. Pompa de racire nu este capabila sa trimita suficienta apa in timp util catre toate pistoanele acestui motor, asa ca de cele mai multe ori ultimele pistoane nu se racesc complet.

Ai in vedere aceste detalii cand mergi sa cumperi o masina si ia in calcul toate variantele posibile. Nu trebuie sa fii pesimist, insa e obligatoriu sa-ti imaginezi si o situatie neplacuta pentru a vedea daca masina pe care ti-o cumperi face fata sau macar nu face gaura in buget pe viitor. 

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter