Cum verifici un autovehicul second hand din Olanda disponibil in Romania? Iata la ce trebuie sa fii atent!

BMW Seria 5 second-hand Olanda

Daca va intrebati cum reusesc romanii sa detina fel de fel de informatii despre autovehiculele provenite din Olanda, raspunsul este destul de simplu. In momentul in care un cumparator de autovehicule alege sa achizitioneze una sau mai multe autovehicule second-hand, fie prin licitatie online, fie fizic din tara, (nefiindu-i sters istoricul in majoritatea cazurilor), ajunge sa poarte cu el o multime de informatii, unele mai utile decat altele.

Majoritatea persoanelor care se ocupa cu astfel de practici stiu cum sa gestioneze fiecare artificiu in favoarea lor. Astfel, in baza rapoartelor identificate pe diferite site-uri, chiar dumneavoastra puteti verifica kilometrajul autovehiculului cumparat si alte date esentiale (revizii, accidente, interventi privind reparatiile, daca autovehiculul a fost utilizat pe taxi), insa numai cu ajutorul istoricului masinii.

De asemenea, in cadrul acelorasi verificari, poate fi vazut si cui i-a apartinut respectivul automobil (daca a facut obiectul unei persoane juridice, daca a avut rol de autoutilitara, numarul motorului, codul acestuia si alte informatii mecanice si referitoare la intrebuintare).

Potrivit statisticilor, majoritatea autovehiculelor aduse din Olanda sunt Audi A4, Audi A5, BMW Seria 3, BMW Seria 5, dar si Mercedes-Benz, Jaguar, Land Rover, Volvo si alte automobile putin mai scumpe.

Tot in majoritatea cazurilor, provenienta acest autovehicule este rezultatul unui raport juridic nefinalizat. Astfel, multe dintre acestea sunt rezultatul incercarilor de leasing operational al diferitelor companii, multinationale si nu numai.

Daca pana acum am vorbit despre masinile putin mai scumpe, de clasa superioara, in continuare vom trata si subiectul autovehiculelor ceva mai ieftine, mult mai comune, dar si mult mai folosite. In categoria acestora intra: Volkswagen Golf si Passat, Ford Focus, Opel Astra si Insignia, Renault Megane.

Din cauza faptului ca in majoritatea cazurilor nu detinem informatiile necesare, cele mai comune dintre autovehiculele pe care le cumparam de la diferiti vanzatori sunt cu mult depasite fata de starea in care se prezinta dupa celebrul… machiaj dinaintea vanzarii.

Asadar, atunci cand vine vorba de achizitia unui autovehicul din Olanda, tineti cont de urmatoarele particularitati: in general, autovehiculele din Olanda ruleaza circa 45.000 de kilometri pe an. Asadar, daca ne raportam la anul fabricatiei, calculand cei 45.000 de kilometri anual, cu siguranta numarul de kilometri insumat nu va ajunge la un autovehicul din 2007 la 120.000 (reali), asa cum ne este prezentata unitatea respectiva.

Considerand ca am clarificat acest aspect, acordati o atentie deosebita si actelor autovehiculului. Cu totii stim cat de mult sunt falsificate acestea. Astfel, urmariti ca vanzatorul sa posede urmatoarele acte:

  • certificatul de inmatriculare (Kentekenbewijs) compus din doua parti (DEEL IA si DEEL 1B), iar pentru cei care achizitioneaza autovehicule fabricate dupa 01.01.2014, cardul ce tine locul certificatului.

Cereti acest card in momentul vanzarii sau veti risca amenzi usturatoare sau chiar mai mult, intrucat este strict interzisa circulatia fara documentul care atesta inmatricularea autovehiculului.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter