Cum poate distruge apa motorul unei masini?

SUV Apa Motor Blocat

Nu suntem siguri ce fel de relatie aveti cu baltile de pe drumurile publice, dar suntem convinsi ca le-ati evita daca ati fi siguri ca sunt mai adanci decat par la prima vedere. O mica "stropeala" se poate transforma instant intr-un dezastru, pentru ca apa ajunsa in motor il poate omori. Pentru cunoscatori, aceasta este temuta blocare a motorului.

Am putea defini in termeni oarecum tehnici aceast dezastru ca fiind moartea motorului cu combustie interna, datorita faptului ca lichidele au patruns in camera de combustie, deasupra pistonului, si nu-i mai permit acestuia sa-ti termine cursa.

In timp ce amestecul obisnuit de aer si carburant este usor de comprimat, asa ca pistonul se poate misca in cilindrul sau, lichidele se supun acestei forte foarte greu, lucru care duce la oprirea sa completa.

Ce poate cauza aceasta blocare?

Inainte de a vorbi despre aceasta situatie neplacuta, trebuie sa va explicam ca nu numai apa care patrunde prin sistemul de admisie in motor se face vinovata pentru a astfel de defectiune.

Aceasta se poate intampla si din cauza lichidului de racire, dupa ce o garnitura sau mai multe au cedat, dar si din cauza injectoarelor sau a carburatoarelor, care pot permite accesul lichidelor in cilindri.

Care sunt pagubele?

Efectele unei astfel de intamplari depind de starea in care se afla motorul in momentul in care apa a intrat in camera de combustie. Daca situatia se petrece atunci cand motorul merge in gol, acesta se va opri si nu va mai porni decat dupa ce apa va fi evacuata. Pentru multi, acesta este cel mai fericit scenariu, pentru ca daunele ar putea lipsi cu desavarsire.

Din pacate, daca motorul se blocheaza in timp ce accelerati, consecintele pot fi groaznice. In functie de nivelul admisiei, de inaltimea apei dar si de alti parametri locali, cantitatea de lichid care patrunde in motor poate ajunge la unul sau multi dintre cilindri.

Ne putem intalni si cu situatia in care doar un piston se blocheaza, in timp ce ceilati continua sa functioneze, miscand masina pentru o bucata de timp.

Ce trebuie retinut este ca daca motorul se blocheaza atunci cand se afla in viteza, masina se va opri destul de brusc. In mod normal, in astfel de momente, forta arborelui cu came va indoi tija pistonului, astfel ca cilindrul sau capul acestuia vor fi distruse. In proces, vor fi distruse si lagarele arborelui cotit, iar socul ar putea chiar crapa blocul motor.

Care sunt solutiile?

In primul rand, evitati sa intrati cu motorul pornit in apa, eventual opriti-l inainte ca lichidele sa ajunga la admisie. Daca acest lucru s-a intamplat deja si motorul s-a oprit, nu incercati sa-l reporniti.

De fapt, folosirea starterului pentru a porni motorul este si cea mai buna solutie de a rezolva problema (in cazul in care motorul nu a suferit daune serioase), dar puteti face acest lucru numai dupa ce eliminati apa din camera de combustie. Nu e deloc complicat, puteti scoate o bujie sau unul dintre injectoare.

Dupa eliminarea apei din cilindri, motorul ar trebui sa functioneze normal chiar daca, la un moment dat, veti observa o schimbare in culoarea fumului de la esapament. Nu va speriati, este vorba doar despre rezultatul amestecului neobisnuit ars in cilindri si va disparea destul de repede.

Situatiile serioase duc, in mod normal, la inlocuirea totala a motorului. Incercarile de a-l repara sau de a-l reconstrui nu sunt solutii viabile, ar putea genera costuri mult mai mari.

Poate ca aceste sfaturi vor fi prea mult pentru unii soferi dar trebuie sa ne amintim ca masina seamana cu un animal de companie. Daca vei gandi asa, vehiculul tau te va recompensa cu specificatiile exacte din cartea sa tehnica si iti va fi alaturi multi ani din viata.

Videoclipul zilei
CUM PROTEJEZI VOPSEAUA MATA LA MASINA TA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter