Ajutor de jumatate de miliard de euro de la UE pentru metroul spre aeroport. Cand incep lucrarile

Ajutor de jumatate de miliard de euro de la UE pentru metroul spre aeroport

Uniunea Europeana a aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru constructia magitralei M6 a metrului bucurestean, cea care va lega Gara de Nord de Aeroportul "Henri Coanda".

„Locuitorii din capitala Romaniei vor ajunge mult mai repede in zona de nord a Bucurestiului gratie unei investitii de peste o jumatate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finantat prin politica de coeziune va imbunatati in mod concret viata de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucurestiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca pana in 2023 – care este termenul prevazut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astazi – autoritatile romane sa gaseasca solutii pentru finalizarea magistralei M6, astfel incat sa se poata circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai pana la Aeroportul International Otopeni”, a declarat comisarul european Corina Cretu.

Cofinantarea europeana este destinata constructiei unei sectiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cat urmeaza sa aiba la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coanda Otopeni). Aceasta va asigura legatura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Straulesti).

Totodata, proiectul prevede constructia a sase noi statii de metrou subterane intre zona 1 Mai si complexul comercial Baneasa - acolo unde urmeaza sa fie amplasata statia Tokyo, precum si achizitionarea a douasprezece garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.

Lucrarile pentru magistrala de metrou M6, sectiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate sa inceapa in a doua parte a acestui an.

"Autoritatile romane vor construi in continuare, cu o banca japoneza, cealalta parte. Din punctul nostru de vedere, solutia propusa de autoriatile romane nu este sustenabila si eligibila. Noi vom aproba Gara de Nord - statia Tokyo, care este undeva langa Ikea. Este o investitie masiva. (...) Noi consideram ca analiza beneficiu - cost ar fi mult mai profitabil de a face suprateran, dar autoritatile romane nu agreeaza aceasta idee si am inteles ca au o intelegere cu banca japoneza sa faca metroul subteran de la un capat la altul", declara Corina Cretu in 11 ianuarie.

Newsletter

Whatsapp