9 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata masinii tale

Car Fail

Pentru multi dintre noi, masina inseamna viata. La fel de important, masina este, pentru multi, prima mare cheltuiala din viata. O masina inseamna independenta si personalitate si face parte din averea proprietarului. Tocmai de aceea, nu stim ce sa mai facem, impotriva vointei noastre uneori, sa le modificam pentru a ni se potrivi ca stil, pentru ca ceilalti sa-si dea seama ca "e a noastra".

Ei bine, pentru ca scumpa ta masina sa nu aiba probleme, iata cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata.

Sunt doar cateva idei pe care te rugam sa le iei in considerare. Daca nu se va intampla asta, e viata ta, masina ta, noi incercam sa nu-ti stam in drum. Drum bun, bineinteles!

1. Nu e necesar sa turezi motorul pentru a il incalzi in zilele friguroase

Studii recente ale producatorilor sustin ca nu trebuie sa turezi motorul niciodata pentru a il incalzi in zilele friguroase. Mai mult, n-ar trebui nici macar sa tii motorul pornit acele 5-10 minute.

Mitul pleaca de vremea carburatoarelor de model vechi, care aveau nevoie de ceva incalzire. Noile masini, recomanda producatorii, nu au nevoie de acest tratament, se vor incalzi mai repede in mers. Are logica, de vreme ce incalzirea apare din miscare.

Poti lasa motorul pornit cateva minute, daca ti-e prea frig, altfel pune-te in miscare.

2. Opreste masina daca motorul s-a supraincalzit

Aceasta situatie este mai rar intalnita acum decat acum 20 de ani. Daca, insa, esti prins in trafic, intr-o zi torida, nu e imposibil. S-a putea sa fie vorba despre o scurgere a lichidului de racire.

Daca motorul s-a supraincalzit, sa continui deplasarea inseamna daune la motor greu de reparat. Nu e vorba doar de siguranta ci si de probleme financiare. Ce trebuie sa faci daca motorul s-a supraincalzit:
- Primul pas e sa opresti aerul conditionat si sa deschize geamurile;
- Apoi, porneste radiatorul si elimina, astfel, o parte din caldura (chiar daca intra in cabina);
- Opreste pe dreapta si suna la un service. Ai nevoie de o verificare tehnica. 

3. Nu uita sa schimbi periodic uleiul

Imagineaza-ti ca stai la stop, apesi pedala de acceleratie si masina nu se misca. Se aude muzica, luminile sunt aprinse, dar nu ai nimic pe bord la capitolul rotatii pe minut. Ce s-a intamplat? N-ai mai schimbat de mult uleiul si motorul s-a blocat. In acest moment, costul reparatiei depaseste valoarea masinii.

Tine minte ca uleiul lubrifiaza multe parti componente ale masinii tale. In urma miscarii acestora, ele vor colecta resturi de diverse forme care sunt din nou trecute prin sistem, ceea ce duce la alterarea uleiului. Daca nu il schimbi periodic, ajungi in situatia in care motorul nu mai functioneaza. Nu vrei sa ajungi aici!

4. Verifica presiunea pneurilor periodic

Luminile de la bordul masinii pot fi enervante, mai ales daca nu stii la ce se refera si banuiesti ca e vina masinii. Umfla cauciucurile periodic si vei scapa de o gramada de probleme. Daca nu o faci, iata ce se poate intampla:

- creste distanta de franare;
- pneurile se uzeaza mai rapid si inegal;
- creste nivelul de hidroplanare pe suprafete ude;
- vei avea mai multe pene de cauciuc;
- masina ta va consuma mai mult carburant;
- stabilitatea vehicului va avea de suferit.

5. Nu ignora martorul de verificare a motorului sau alte semne ingrijoratoare

Revenim la bordul masinii si la luminitele de pe el. Daca se aprind, de cele mai multe ori sunt probleme importante. Daca fac si zgomote acustice, e clar ca trebuie sa verifici ce se intampla.

Exista specialisti care pot verifica aceste avertizari si gasi problema de rezolvat. Daca le ignori, e posibil sa te trezesti in situatii neplacute la drum, ba chiar la adevarate evenimente rutiere.

6. Nu forta masina pe primii 1.600 de km

Tocmai ti-ai cumparat o masina noua si esti curios ce poate face. Ei bine, abtine-te! Primii kilometri sunt foarte importanti, mai ales primii 1.600 de km.

Priveste-ti masina ca pe un alergator de viteza. Are nevoie de antrenament inainte de a participa la curse. Daca nu-si face incalzirea, accidente se pot intampla. La fel si cu masina ta. Cu cat o fortezi mai mult in primii 1.600 de km, cu atat ii scurtezi viata.

7. Nu conduce cu rezervorul gol

Sa conduci atunci cand indicatorul rezervorului arata "gol" poate fi o situatie neplacuta. Nu vei stii cu exactitate cand se va opri de tot motorul. Retine, in multe dintre masini mai ai cativa litri de carburant cand indicatorul arata "gol".

Unii vor spune ca ce a ramas pe fundul rezervorului este carburant cu resturi si poate afecta motorul. Nimic mai putin adevarat. Nu uita ca masinile moderne au filtre si ca rezervoarele sunt protejate impotriva coroziunii.

Astea fiind spuse, sa revenim la problema. Nu e bine sa conduci cu rezervorul gol pentru ca poti afecta pompa de carburant. Aceasta va lucra mai mult in gol si, aproape sigur, se va defecta.

8. Nu spala masina in soare

A venit vara si te-ai gandit sa scapi de resturile din iarna sau de ce a mai ramas adunat pe masina din lunile ploiase. Ideea e buna, te felicitam, numai ca trebui sa tii minte ca soarele nu face casa buna cu operatiunea pe care o planifici.

Sa speli o masina intr-o zi caldurosa, se va lasa cu urme pe caroserie. De ce? Aceasta este incinsa. In momentul in care torni apa rece, caldura se disipa instantaneu si lasa ceva urme de reziduuri pe tabla.

Pe langa acest lucru, toate acele picaturi de apa se transforma in adevarate lupe care vor fierbe aceste resturi, chiar daca de nivel microscopic. Rezultatele se vor vedea cativa ani mai tarziu, cand masina ta va fi mai aproape de coroziune si va avea probleme cu vopseaua.

9. Nu instala un sistem audio puternic

Nu numai ca, in anumite zone, este considerata poluare sonora si amendata ca atare, dar zgmotul iti poate afecta atentia la volan.

Poate nu crezi asta, dar imagineaza-ti ca vei avea greutati in a auzi sirenele unei salvari, claxonul unui alt participant la trafic sau chiar strigatul unui pieton cu probleme. Ca sa nu mai vorbim despre modul in care te va afecta muzica la nivel personal.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
PRETURI MAZDA 3: DIFERENTA INTRE ROMANIA SI JAPONIA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter