Nu ai luat niciodata teapa in service? Iata 7 situatii in care ai putea, asa ca fii foarte atent!

Service auto

Tinerii pensionari ce si-au desfasurat o mare parte din activitate in service-urile auto romanesti marturisesc doar cateva din tepele pe care le putem lua la service. Asadar, acestia povestesc cu cata lejeritate si usurinta pot fi pacaliti soferii in majoritatea service-urilor din Romania sau in atelierele auto de cartier.

Cred ca foarte multi dintre noi am fost trasi in piept, mai ales daca problema a fost grava si oamenii din service au cam vrut sa profite de pe urma sperieturii noastre sau de pe urma stresului. Nu sunteti singurii care poate au platit mai mult sau poate au platit fara sa rimeasca nimic real, ci doar o imagine falsa a ideii de ajutor specializat. 

Iata sapte tepe pe care le putem intalni in service-uri. 

Citeste si: 10 defectiuni ascunse la care trebuie sa fii atent atunci cand cumperi o masina second hand

1. Ademenirea soferului la o inspectie gratuita

Aceasta este una din cele mai comune tepe cu care mecanicii/patronii service-urilor produc bani foarte usor. Acestia vin cu o oferta bine intarita de reclame sau diferite servicii la costuri foarte reduse sau chiar gratuit.

Cui nu i-ar conveni sa i se ofere o inspectie amanuntita gratuita (verificare lichide, reglaj faruri etc.)? Ideea este ca ajungem la service, lasam automobilul 1-2 zile sau chiar cateva ore, iar la revenire identificam o masina cu o sumedenie de probleme de care nici macar n-am auzit.

Mecanicii, binevoitori, nu se lasa mai prejos, iar la prezentarea automobilului si a posibilelor probleme se arata foarte implicati recomandand piese sau alte servicii, incat multi dintre soferi cad in plasa. Este adevarat ca sunt putini cei care accepta aceasta varianta si nu incearca sa rezolve potentiala problema in alt service. Cu toate acestea, per total, service-ul cu pricina se alege cu un profit.

Pont: Incearca la fel ca la medic. Desi cheltui in plus, cere o diagnoza si la alt service pentru a nu investi degeaba.

2. Piese after market in cutii originale

O alta teapa comuna este reprezentata de inselatorie. Desi aceasta fapta se pedepseste cu inchisoare, multi mecanici savarsesc infractiunea fara scrupule.

Astfel, la comandarea unei piese, pe undeva prin spate, mecanicul desface piesa originala, o pastreaza, iar in ambalajul original introduce alta piese after market. Acela este momentul in care, desi suntem prezenti la service, mecanicul ne prezinta o piesa desfacuta intr-un ambalaj original invocand faptul ca a desfacut ambalajul pentru a verifica daca respectivul produs este compatibil cu automobilul nostru.

Pont: Daca piesa se poate vizualiza ulterior, lasati mecanicii s-o monteze dupa care verificati daca sunt stantate corespunzator firmei inscriptionate pe ambalaj. In cazul in care vorbim de un ambreiaj (piesa care nu se vede), in ciuda injuraturilor, verificati de fata cu acestia piesa respectiva.

3. La schimbul de ulei sau alte lichide, doar completare"¦

Din lipsa de timp, multi dintre noi ducem masina la service si revenim in cateva ore, mai ales pentru o revizie simpla (schimb de ulei, antigel, lichid de frana etc.), motiv pentru care mecanicii completeaza respectivele lichide in loc sa-l schimbe, asa cum platim.

Pont: Pe timpul desfasurarii activitatii, asistam la intreaga procedura.

Atentie! Aceeasi situatie este intalnita si in cazul inlocuirii filtrelor de aer/polen, acestea fiind doar aspirate sau scuturate.

Pont: Dupa realizarea schimbului, indicat este sa cerem filtrele vechi. Asa ne vom asigura ca acestea au fost 100% inlocuite.

4. Problemele de la caseta de directie

Aceasta este o piesa la care apar defecte destul de rar, dar se strica. Ce fac service-urile? Iti prezinta cele mai grave probleme care ti se pot intampla, de frica optezi pentru inlocuirea acesteia care nu costa mai putin de 3000-4000 de lei, iar piesa respectiva, este doar reconditionata, cost ce presupune o suma de doar 1000 lei.

Desigur, factura nu va fi mai putin de 4000, cat ti s-a prezentat in prealabil, iar mecanicii, din nou, profita de soferii pagubuti.

Pont: Cererea casetei vechi si verificarea ambalajului celei noi si ulterior, identificarea stantei firmei producatoare.

5. Ruperea intentionata a unor piese

Este foarte riscant sa lasam masina in service nesupravegheata. In acest fel putem risca sa fim contactati de reprezentatii service-ului care vor spune ca anumite furtune/conducte/pompe etc. sunt rupte, defecte, fapt ce presupune o investitie mai mare.

Pont: Insotirea mecanicului la efectuarea inspectiei initiale. Din acel moment, tot ce se strica in service, doar firma este raspunzatoare de pagube, fara a mai plati in plus.

6. Golirea rezervorului

Probabil cea mai enervanta teapa pe care o iau soferii. De fapt, frustranta, incat unii mecanici se preteaza la chilipiruri de acest gen. Daca stim ca am avut o interventie pe linia de alimentare si avem rezervorul plin, sunt sanse mari sa ne trezim cu un raspuns tampit din care reiese ca tot carburantul…s-a pierdut.

Pont: Resetarea kilometrajului si fotografierea nivelului de carburant afisat in bord. Astfel vor fi sanse sa recuperam o parte din carburantul pierdut.

7. Costuri de manopera surpriza

Ca tot romanul, fiecare mecanic are stilul lui de munca. In final, dupa ce discutam un anterior pretul pentru o interventie, sunt sanse foarte mari ca factura sa fie inflorita, mai ales la mana de lucru. Astfel, mecanicii vor invoca faptul ca au aparut probleme pe care nu le-au anticipat, fapt ce a presupus o interventie de durata. Un exemplu banal: suruburi blocate.

Pont: Pe principiul neamtului, atat am vorbit, atat iti platesc, fara nici un fel de negociere! Fiecare dintre noi trebuie sa plateasca pretul stabilit initial.

Te-ar mai putea interesa:

Ai mers in service cu masina si ti s-a parut cam dubioasa dupa verificare? Iata de ce aveai dreptate!

Cu ce probleme ajung cele mai multe masini din Romania in service-urile auto

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter