23 de sfaturi despre cum sa ai grija de masina ta!

BMW Seria 3 E90

Daca o masina si vrei sa-i demonstrezi ca este cu adevarat cea mai de pret pentru tine, trebuie sa ai grija de ea asa cum ai de tine in fiecare zi. Daca esti incepator si nu stii prea bine cum se face treaba asta, daca esti adult si vrei sa mai inveti cate ceva sau pur si simplu nu stiai de unele lucruri, iata 23 de sfaturi despre cum ai putea sa-ti ingrijesti masina la cel mai inalt nivel.

Sa nu uitam ca o folosim zilnic si ne ajuta in cele mai multe situatii. Drumurile nu sunt usoare, iar piesele si schimburile trebuiesc puse pe lista din cand in cand daca vrei sa aiba o viata lunga.

Fii adult pana la capat si afla cum ai putea sa ii oferi masinii tale o viata de calitate. Atat de adult, incat chiar si Vin Diesel sa fie mandru de tine si de masina e care o conduci.

Citeste si: Invata ce trebui sa faci pentru a proteja o masina decapotabila!

1. Curata lunar interorul si exteriorul masinii. Serios!

Importanta: E ca si cum ti-ai pastra camera curata, doar in cazul masinii e mai usor de observat. Foloseste orice produs vrei, dar pastreaza acel miros de "nou" al masinii tale.

Daca nu o faci: O masina murdara atrage si mai multa murdarie, ceea ce duce la deteriorare. Plus ca nu vei mai placea atat de mult acelei persoane "speciale".

2. Schimba uleiul la fiecare 8.000-12.000 de km si foloseste unul de calitate.

Importanta: Fiecare producator are ceva de spus despre asta, dar specialistii sunt de parere ca trebuie sa schimbi uleiul periodic. Daca nu stii cum s-o faci, nu stii ce ulei sa folosesti, apeleaza la profesionisti.

Daca nu o faci: Masina ta are nevoie de ulei pentru lubrifierea motorului. Daca acesta nu mai este in parametri, poate insemna moartea motorului si zeci de mii de lei de reparatii.

3. Verifica presiunea anvelopelor si "roteste-le" la fiecare 12.000 de km.

Importanta: O presiune incorecta in pneuri, poate duce o gramada de probleme: la franare, la stabilitate, la consum si, binenteles, nelipsitele pene. Nu uita sa "rotesti" cauciucurile, astfel incat sa se uzeze in mod egal si sa reziste mai mult timp.

Daca nu o faci: Schimbarea unui cauciuc te poate costa intre 150 si 4.000 de lei, in timp ce verificare presiunii nu va depasi 45 de lei. Cat despre "rotire", mergi la un service auto: nu va fi mai mult de 100 de lei.

4. Schimba placutele de frana la fiecare 40.000 de km (sau mai devreme).

Importanta: E intotdeauna o idee buna sa verifici franele cu un profesionist periodic si, in caz de probleme sa le schimbi. In felul acesta, pe langa eliminarea unor zgomote oribile, vei avea cu ce frana in trafic.

Daca nu o faci: Daca nu schimbi placutele de frana in mod regulat, asteapta-te la mari probleme cu tot sistemul, ceea ce duce la cheltuieli serioase, la care nu vrei sa te gandesti.

5. Verifica mereu oglinzile, sunt importante in trafic.

Importanta: O pereche de ochi in spatele capului ar fi un mare avantaj, dar suntem doar oameni si va trebui sa ne bazam pe oglinzi. Un set complet si curat de oglinzi te scapa de multe griji.

Daca nu o faci: Sa conduci cu oglinzile murdare sau sparte te transforma repede in cel mai putin favorit sofer din trafic, nu credem ca asta vrei sa se intample.

6. Pastreaza curat interiorul masinii. Ii pastrezi astfel valoarea in cazul in care o vinzi.

Importanta: Diverse substante chimice vor dauna suprafetelor interioare ale masinii tale, facand-o imposibil de vandut. Din fericire, exista destule produse de curatare pe piata, astfel ca masina ta n-ar trebui sa difere foarte mult de ziua in care ai cumparat-o.

Daca nu o faci: Un interior murdar, neintretinut, poate insemna pierderea a zecii de mii de lei in cazul vanzarii. Nu e chiar o munca titanica, asa ca protejeaza-ti investitia.

7. Schmiba becurile cat de repede poti, in caz de ardere.

Importanta: Sa conduci pe intuneric poate fi repede un cosmar, iar pricipalele vinovate sunt becurile care nu mai functioneaza in parametri. Schimba-le din timp, eviti astfel orice problema.

Daca nu o faci: Nici n-ar trebui sa iei in calcul a conduce noaptea fara luminile masinii in regula. Ca sa nu mai vorbim ca poti fi oprit de politie. In general, inlocuirea unui bec este usor de facut. Daca nu te descurci, apeleaza la un profesosionist.

8. Daca nu conduci masina o perioada, ai grija sa fie adapostita in mod corespunzator.

Importanta: Daca vei lipsi o perioada, ai grija ca masina ta sa fie curata, acoperita, cu rezervorul plin si sa o pornesti periodic pentru a nu muri bateria. Daca nu poate porni nimeni periodic, cumpara un alternator, va impiedica bateria sa se descarce.

Daca nu o faci: O baterie moarta inseamna un motor in suferinta si, foarte probabil, vreo creatura adapostindu-se sub capota. Toate acestea duc la si mai multi bani pierduti.

9. Schimba filtrul de aer la fiecare 48.000 de km (sau o data pe an).

Importanta: Gandeste-te la filtrul de aer ca la plamanii tai: e important sa-i mentii curati si sanatosi, intr-o forma in care sa respiri normal. Un filtru de aer defect poate afecta, la o masina, acceleratia si eficienta acesteia.

Daca nu o faci: Poate ca nu va exploda, dar e posibil sa afecteze motorul si camera de combustie. Mai bine iti rupi din timp 15 minute si schimbi filtrul de aer.

10. Foloseste produse rezistente la apa pentru geamurile masinii.

Importanta: Ca e vorba despre un spray sau de vreun alt lichid cu proprietati impermeabile, foloseste-l pe geamurile masinii tale cat de des posibil. La fel de important este sa verifici stergatoarele de parbriz la fiecare sase luni. In caz de defectiuni, schimba-le.

Daca nu o faci: Un astfel de lichid impermeabil este esential pentru masina ta dar cel mai important este sa conduci linistit, cu stergatoarele de parbriz functionand normal.

11. Pregateste-ti masina pentru iarna.

Importanta: In principiu, tot ce trebuie sa faci este sa verifici daca unitatile de incalzire si de dezghet functioneaza in parametri. Ia in calcul si schimbare anvelopelor cu unele de iarna.

Daca nu o faci: Suntem siguri ca nu va doriti o masina care nu vrea sa porneasca sau care nu are stabilitate pe carosabil acoperit de zapada. Mai bine va pregatiti din timp masina pentru tot ce va sa vina.

12. Pastreaza temperatura motorului in parametri, schimba antigelul la fiecare 25.000 de km.

Importanta: Antigelul si lichidul de racire lucreaza impreuna si impiedica motorul sa se supraincalzeasca sau sa inghete, in functie de temperaturi. O sticla de antigel de calitate costa in jur de 40 de lei.

Daca nu o faci: Fara antigel in radiator, motorul masinii tale se va supraincalzi, va topi toate garniturile si se va apropia de reparatii capitale. Cate poti face cu 40 de lei!

13. Verifica periodic daca masina pe care o conduci nu a fost re-chemata in fabrica.

Importanta: Sunt cazuri in care anumite modele de masini sunt re-chemate in fabrica din cauza unei defectiuni. Daca nu stiai asta si esti ingrijorat in legatura cu masina ta, verifica daca nu e intr-o astfel de situate.

Daca nu o faci: Nu cred ca mai e nevoie sa va spunem noi ce inseamna o masina defecta. Rupe ceva timp din ziua ta si verifica daca masina ta este pe o atfel de lista.

14. Pastreaza chitantele cu tot ce ai facut masinii tale. Iti vor ajuta mai tarziu.

Importanta: Cand duci masina in service pentru o verificare, mecanicii te vor intreba cand ai schimbat ultima oara uleiul sau cand ai "rotit" cauciucurile. De aceea e bine sa pastrezi chitantele. A, acestea vor fi importante si in caz de vanzare: vei lua mai multi bani pe masina pentru ca vei demonstra ca ai intretinut-o.

Daca nu o faci: Daca nu poti dovedi ca ti-ai intretinut masina, poti chiar pierde garantia producatorului. Daca ti se pare greu sa pastrezi chitantele, fa macar o fotografie cu telefonul a fiecareia dintre ele.

15. Curata caroseria de mizeria pasarilor cat de repede posibil.

Importanta: S-ar putea sa nu stii asta, dar mizeria pasarilor are un continut acid ridicat si poate afecta vopseaua masinii tale. Imediat ce l-ai observat, incearca sa-l cureti prin orice mijloace posibile.

Daca nu o faci: Daca nu te ocupi imediat de problema, e posibil sa ajungi la situatia in care va trebui sa re-vopsesti masina, lucru deloc ieftin.

16. Protejeaza-ti masina de daune sau hoti.

Importanta: Multi dintre soferi isi percep masina ca pe propria progenitura. Ca un parinte bun, tot ceea ce dorim este sa ne protejam copii impotriva pericolelor din trafic sau a hotilor. Piata abunda de tot felul de sisteme care sa te ajute in aceasta directie. Investeste intotdeauna in ceva de calitate.

Daca nu o faci: Aceste lucruri sunt necesare masinii tale, chiar daca doar pentru a te ajuta sa dormi linistit noaptea.

17. Investeste in mocheta de calitate pentru masina ta.

Importanta: Nu numai ca va actiona ca amortizor pentru picioarele tale, dar va impiedica praful sau apa sa "lucreze" la caroserie. O investitie in mocheta de calitate nu poate insemna decat un plus pentru masina ta.

Daca nu o faci: Toate materialele cu care patrunzi in masina (nisip, apa, praf) te vor costa, la un moment dat, mai mult decat investia despre care vorbim mai sus. Alegerea e doar a ta.

18. Verifica bujiile la fiecare 45.000 de km si schimba-le la fiecare 90.000.

Importanta: Bujiile sunt extrem de importante in fuctionarea masinii si, desi cele mai multe rezista o mai lunga perioada de timp, va recomandam sa le verificati o data la 45.000 de km. Mergeti la un service si inlocuiti-le daca nu mai fac fata.

Daca nu o faci: Bujiile proaste pot duce la o slaba eficienta a consumului, la lipsa acceleratiei sau la o gramada de astfel de probleme. Pana al urma, daca nu le schimbi, pot afecta chiar motorul.

19. Nu alege cea mai ieftina varianta de asigurare. Niciodata!

Importanta: E posibil sa fii cel mai bun sofer din lume, e nevoie de un altul nu atat de bun si masina ta va "sta pe tusa" mai mult decat trebuie. Asigurarile de calitate acopera o gama larga de plati si ti-ai putea recupera masina mult mai repede.

Daca nu o faci: E esential sa nu te urci la volan fara asigurare. La fel de important este sa optezi pentru varianta mai buna de asigurare, chiar daca vei plati ceva mai mut.

20. Parcheaza masina la umbra sau sunt o prelata.

Importanta: Sa-ti abandonezi masina in soare, in zilele toride de vara, nu este tocmai tratamentul perfect: poate produce daune atat exteriorului, cat si interiorului. Parcheaza sub un copac sau, in cazul in care nu gasesti un asemenea loc, cumpara o prelata speciala pentru astfel de cazuri.

Daca nu o faci: Pe langa problemele de la interior, razele ultraviolete pot topi plasticul, sparge bordul sau schimba culoarea exterioara a masinii.

21. Pastreaza copii ale documentelor importante in compartimentul manusilor.

Importanta: Daca esti vreodata oprit pe dreapta, e important sa ai acest documente intr-un loc cunoscut: actele masinii, asigurarea sau informatiile medicale despre sofer. Nu te limita la aceste documente, incearca sa pastrezi copii dupa majoritatea celor importante in acest compartiment.

Daca nu o faci: Inlocuirea unor documente importante poate fi mare bataie de cap. Sfatul nostru: pastreaza documentele originale acasa, in siguranta, si foloseste-te de copii.

22. Intotdeauna intreaba un specialist atunci cand nu esti sigur de ceva.

Importanta: Masinile sunt complexe si senzationale si nu ar trebui sa te comvingi pe tine insuti ca te pricepi sa rezolvi o problema. Mai ales daca n-ai habar despre ce este vorba. Cand ai dubii, viziteaza un specialist, fie ca e vorba despre un vanzator auto sau despre un mecanic.

Daca nu o faci: Uneori, incercarea de a repara ceva poate duce la o gramada de alte probleme. Nu vrei sa fii in situatia asta.

23. Nu fii nesabuit la volan.

Importanta: Sunt momente in care trebui sa ajungi undeva repede si apesi pedala de acceleratie mai mult decat in mod normal. Sa faci din asta un obicei, iti va dauna, la un moment dat. Daca esti calm la volan, sunt sanse mari ca si masina ta sa aiba o viata mai lunga.

Daca nu o faci: Fortand masina vei ajunge, pana la urma, la probleme de natura tehnica. Asta inseamna reparatii, asta inseamna bani. Pe de alta parte, o atitudine normala la volan ar putea tine departe aceste cheltuieli si chiar mari durata de viata a masinii.

Te-ar mai putea interesa:

Cum se intretine o masina? Ce trebuie schimbat la ea si dupa cati kilometri?

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter