10 mirosuri si sunete comune care indica o defectiune la masina ta!

Articol scris de A. Manole, in data de 14 Noiembrie 2017

Asa cum va spuneam intr-un material publicat pe site-ul nostru acum ceva timp, masina noastra, de cele mai multe ori, ne anunta atunci cand ceva este in neregula cu ea. Vorbeam atunci despre zgomotele pe care le poate scoate o masina atunci cand se intampla ceva cu ea.

Daca noi, soferii, stim sa le indentificam, ele sunt ca si rezolvate. De fapt, e mult spus asta pentru ca e necesara o vizita intr-un service pentru a remedia problemele pe care le-am recunoscut. Cert este ca noi, soferii, trebuie sa stim si un pic mai multe despre masinile noastre decat faptul ca nu mai au combustibil sau ca ne lipseste lichidul de parbriz, spre exemplu.

De aceea, ne-am gandit sa venim un pic in ajutorul vostru si sa vorbim despre cele mai comune 10 mirosuri si sunete care ne spun ca se intampla ceva in neregula cu masina noastra. Voi le cunoasteti? Sa vedem!

Citeste si: Cum ne dam seama cati kilometri are la bord o masina? Iata cateva indicii!

1. Miros de ars cand pornim motorul

Acest miros apare, de obicei, atunci cand se scurge uleiul pe la capacul de la culbutori. Ce e de facut? In primul rand trebuie sa verficam garnitura de cauciuc de acolo pentru ca e posibil sa fie uzata si din cauza ei sa curga uleiul pe galeria de evacuare. Astfel uleiul se incinge si arde iar fumul intra in masina chiar atunci cand pornim motorul.

2. Miros de mucegai

Cel mai probabil, acest miros vine prin aerul conditionat. Atunci cand pornim sistemul de conditionare a aerului, apa face condens si atrage praful, sporii, polenul si alte bacterii. Acestea formeaza, mai tarziu, mirosul de mucegai. Cum scapam de el?

Specialistii ne spun ca trebuie sa avem in masina un spray pentru inlaturarea mirosurilor din aerul conditionat. Acesta se foloseste cam o data pe an si trebuie pulverizat in gurile de ventilatie. In plus, mai trebuie schimbat si filtrul de polen.

3. Miros de gaze arse

Mirosul de gaze arse vine, in general, de la sistemul de evacuare. El are, cel mai probabil, o fisura sau un surub nestrans prin care gazele de evacuare ies. Ceea ce trebuie sa stim este ca aceste gaze sunt nocive, si este bine sa mergem in service sa remediem problema cat mai repede.

4. Miros de benzina

Conform mecanicilor auto, masinile fabricate in anii 1980 sau mai devreme, miros a benzina. Asta se datoreaza arderii combustibilului in carburator. La masinile mai noi acest miros ar trebui sa se produca dupa oprire pentru ca autovehiculele noi au sisteme de emisie prin evaporare, concepute special pentru a preveni acest lucru. Exista situatii cand mirosul de benzina e cauzat de ruperea unei garnituri de la rezevorul de benzina sau motorina sau pur si ismplu atunci cand busonul de alimentare nu este inchis ermetic.

5. Miros de ars (incins)

Acest miros apare, in general, daca fortam ambreiajul sau daca franele sunt prea incinse. Acesta nu intra in categoria mirosurilor periculoase, dar daca observati ca miroase mai mult timp, e bine sa verificati masina la un service auto.

6. Scartait la franare

Acest sunet e cunoscut din fericire de majoritatea soferilor. El ne atentioneaza ca trebuie sa mergem in service pentru a inlocui placutele de frane pentru ca au ajuns la limita de uzura.

7. Trosnituri la viraje

Daca atunci cand viram se aude un zgomot ciudat la roata, e indicat sa schimbam planetarele. Ele au niste dinti, care nu mai fac contact cu prinderea de pe fuzeta.

8. Batai la gropi

Acest zgomot, din pacate, se aude destul de des la noi pentru ca avem parte de multe gropi, aproape peste tot in carosabil. El e cunoscut de soferi si inseamna ca masina are probleme cu uzura elementelor de directie, cum ar fi bucsi sau pivoti.

9. Batai neregulate la motor

Un sofer trebuie sa cunoasca modul in care motorul se aude. Asta inseamna ca trebuie sa recunoastem orice sunet neregulat al lui. Si daca observam batai neregulate, tachetii sunt uzati, si trebuie inlocuiti. Bine, nu este urgent, dar daca zgomotul devine insuportabil, e bine sa mergeti in service.

10. Huruit la viteze mari

Atunci cand circulam cu viteza mai mare, e posibil sa auzim un huruit care se intensifica odata cu marirea vitezei. Asta inseamna ca rulmentii rotilor sunt uzati si trebuie schimbati.

Te-ar mai putea interesa:

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de transmisie?

Iata ce pagube provoaca uzurile ascunse de la masinile second hand, noilor proprietari!

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: sfaturi, defectiuni, motor

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

De cativa ani apare tot mai mult pe liniile de productie directia electrica in locul servodirectiei. Ce este asta? Un upgrade al servodirectiei clasice, de tip hidraulic. De ce se...
de - 19 Noiembrie 2017
Anul 2018 va debuta cu noi modificari ale Codului Rutier in materie de infractiuni. La prima vedere totul pare in regula, dar cu noile reglementari vin si primele semne de...
de - 18 Noiembrie 2017
Au trecut 16 zile de la data in care trebuia sa schimbam oficial anvelopele de vara cu cele de iarna, dar pentru ca sunt inca unii dintre noi care nu...
de - 18 Noiembrie 2017
Iarna se apropie cu pasi repezi. Afara este frig si seara miroase a ger. Chiar daca acum, cand scriu, se vede o urma timida de soare… nu va lasati pacaliti....
de - 17 Noiembrie 2017
Defectiuni peste defectiuni, service, diagnoza, controale si bani care merg in buzunarele mecanicilor pe buna dreptate. Nu ar fi mai bine sa avem grija de masina noastra si sa fim...
de - 17 Noiembrie 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook