Alpina l-a gandit, dar BMW nu i-a lasat sa-l construiasca: un i8 de 460 de cai!

Daca BMW lanseaza un model nou pe piata, putem paria ca cei de la Alpina vor incerca sa creeze propria varianta si sa ne-o prezinte cat mai curand posibil. Ei bine, daca ne luam dupa directorul executiv de la Alpina, Andreas Bovensiepen, acest lucru aproape s-a intamplat si cu BMW i8.

Presa de specialitate a avut oportunitatea sa stea de vorba cu Bovensiepen recent, in Munchen (Germania) si astfel a descoperit ca zvonurile ca Alpina a lucrat la un i8 cu patru cilindri sunt complet adevarate.

Conform lui Bovensiepen, specialistii de la Alpina au pus mana pe un model standard BMW i8 si au inceput rapid sa gandeasca modificarile necesare pentru montarea pe platforma acestuia a unui motor in patru cilindri, complet diferit de cel turbo in trei cilindri, cu care este vandut masina.

Specialistii de la Alpina chiar au reusit sa termine acest proiect si au creat o versiune i8 cu aproximativ 460 de cai putere, cu 100 mai mult decat pe varianta standard. Mai mult, Alpina a inceput testarea acestui vehicul pe drumurile publice, pe prototip fiind montate jante personalizate Alpina, un nou spoiler pe partea din fata si o noua aripa fixa pe cea din spate.

Din pacate, BMW nu a permis celor de la Alpina sa continue proiectul, punandu-i capat in special din cauza unor probleme legate de indentitatea marcii. Presa de specialitate anunta chiar ca BMW sustine ca versiunea Alpina i8 are o "problema cu sistemul de esapament prea expus".

Bovensiepen a declarat, insa, ca singurul scop al celor de la Alpina este sa umple nisele din familia BMW, iar un i8 cu 460 de cai ar fi devenit un competitor direct al modelelor M ale marcii germane. Cel mai recent proiect Alpina este o versiune 2020 Seria 7 a lui B7 xDrive, masina echipata cu un propulsor bi-turbo V8 de 4,4 litri, care produce 600 de cai si un cuplu- forta de 800 Nm.

Newsletter

Whatsapp