Subaru WRX STI EJ20 Final Edition: finalul unui motor care a trait 30 de ani

Subaru renunta la motorul EJ20 cu editia speciala Subaru WRX STI Final Edition!

2020 Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Prezentat neoficial acum aproximativ o luna, adevaratul cantec de lebada al motorului EJ20 semnat de inginerii de la Subaru si-a facut prima apritie publica oficiala saptamana trecuta la Tokyo Motor Show 2019, unde a impartit "luminile rampei" cu noul prototip Levorg 2020.

Sa ne amintim ca propulsorul in linie in patru pistoane a debutat in 1989, pe versiunea cu specificatii JDM Legacy si, de atunci, a pus in miscare, cu sau fara inductie fortata, mai multe modele Subaru.

Ei bine, ultima aparitie pe piata a motorului orizontal EJ20 este reprezentata de o editie speciala WRX STI, care are la baza modelul Type S de pe piata japoneza.

Propulsorul turbo de 2,0 litri produce nu mai putin de 304 cai putere si un cuplu-forta de 422 Newtoni-metri, putere canalizata, prin intermediul unui cutii de viteze manuale in sase trepte (asa cum si-ar dori orice iubitor de masini!), catre ambele axe ale masinii.

De la senzationalele jante aurii BBS de 19 inch, pana la franele Brembo cu multe componente STI, trebuie sa recunoastem ca sunt multe care ne plac la aceasta EJ20 Final Edition. Singura exceptie pare sa fie faptul ca masina va fi vanduta doar in Japonia.

Pana la urma, modelul vine cu multe elemente care ies in evidenta, pornind de la motorul modificat, de la ambreiaj si volan, pana la generosul spatiu pentru bagaje si echipamentele de protectie.

Subaru va produce doar 555 de exemplare ale lui EJ20 Final Edition, masina care va costa aproximativ 38.000 de dolari. Daca locuiti in Japonia, insa, va trebui sa va grabiti pentru ca producatorul japonez a anuntat ca ultima comanda poate fi facuta pe 23 decembrie.

O alta informatie de ultima ora spune ca urmatoarea generatie WRX va fi prezentata inainte de anul 2020 si e foarte posibil sa fie echipata cu un motor mai mic. Pe de alta parte, masina de care vorbeam mai devreme, modelul break Levorg, va fi lansat tot anul viitor si va fi echipat cu un nou propulsor turbo de 1,8 litri, care e posibil sa ajunga si sub capota noului WRX.

Sursa: Subaru

Newsletter

Whatsapp