Noul Mazda MX-30: un crossover electric sport care a debutat la Tokyo Motor Show 2019

Mazda debuteaza oficial cu primul model complet electric: noul MX-30!

2020 Mazda MX-30

Prima masina complet electrica a celor de la Mazda tocmai ce si-a facut debutul oficial, sub forma modelului MX-30. De la exterior, masina arata ca un model crossover sport in doua usi, dar MX-30 vine echipat cu una dintre cele mai interesante caracteristici care amintesc de masinile sport de altadata RX-8: micile portiere de pe spate, care se deschid invers. Asta permite accesul facil pe locurile din spate ale modelului, dar sunt si alte lucruri importante despre care trebuie sa vorbim.

Mai exact, e vorba despre motorizarea electrica a masinii, o premiera pentru Mazda. Chiar daca nu avem prea multe detalii deocamdata, se pare ca modelul este echipat, pe piata europeana, cu un singur motor electric care genereaza nu mai putin de 143 de cai, in timp ce pachetul de baterii de 35,5 kWh promite o autonomie de aproape 210 de km.

Daca asta nu va impresioneaza, nu va putem judeca. Dar trebuie sa stiti ca cei de la Mazda sustin ca modelul MX-30 este un alt tip de vehicul electric, unul care se concentreaza pe placerea condusului, dar si pe relatia chintesentiala dintre oameni si masini.

Cat despre experienta la volan, propulsia e-Skyactiv de pe MX-30 este prezentata ca "oferind un raspuns senzational si un comportament dinamic subtil, pentru performante de care soferul se poate bucura in mod natural".

Foarte important, in acelasi timp, este si faptul ca Mazda face o paralela intre acest nou crossover si un alt model MX foarte cunoscut din portofoliul marcii japoneze, celebrul MX-5. Poate ca 143 de cai nu suna ca fiind foarte mult pentru un crossover pe care ne intalnim cu un pachet de baterii destul de greu, dar sa nu uitam ca nici celebra Miata nu da foc asfaltului atunci cand pleaca de pe loc.

Pana la urma, suntem inclinati sa acordam prezumtia de nevinovatie celor de la Mazda, cel putin pana in momentul in care vom incerca masina, mai ales pentru ca noul MX-30 foloseste sistemul de vectorizare G, care foloseste propulsia pentru a transfera forta si greutatea de pe o parte pe alta.

Avem, insa, nelamuriri la un alt capitol. Am aflat ca noul MX-30 este pregatit pentru piata europeana, poate fi deja comandat si primele masini vor fi livrate de la inceputul lui 2020, dar nu stim daca modelul va ajunge si pe piata nord-americana. Ramane de vazut...

Design Interior

In acelasi timp, interiorul este plin de materiale prietene cu mediul, asa cum este lemnul de pluta de pe consola centrala, a carui sursa are legatura cu copacii crescuti special pentru asta. In plus, finisajele de pe interiorul portierelor sunt din materiale reciclabile, designul cabinei ffind unul deschis si aerisit, poate usor imbunatatit si de lipsa celui de-al doilea stalp de sustinere.

Tapiteria este fabricata, de asemenea, din materiale reciclate, iar consola centrala, care parca pluteste, ofera controlul atat la mersul inainte cat si in marsarier. Sa nu uitam, binenteles, de ecranul de 7 inch incorporat in fata consolei, de la care poate fi accesata clima si toata tehnologia din MX-30, printre care si numeroasele sisteme de siguranta care fac parte din echipamentele I-Activsense de la Mazda.

Sursa: Mazda

Newsletter

Whatsapp