Noul concept Mitsubishi Super Height K-Wagon ne pregateste pentru o noua masina din seria Kei

Care sunt sansele ca noul concept Mitsubishi Super Height K-Wagon sa devina un mode Kei de serie?

2019 Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept

Modelele Kei reprezinta doar unul dintre multele motive pentru care suntem indragostiti de Japonia. Aceasta categorie de masini a fost creata in 1949 de guvernul local, iar regulile spun si acum ca motorul nu poate depasi o capacitate de 660 de cc, ceea ce inseamna taxe si asigurari mai mici pentru proprietari.

Sa nu uitam de asemenea, ca modelele Kei s-au aflat pe locul 3 la capitolul vanzari pe piata domestica de masini noi in 2018, iar patru dintre cele mai bine vandute masini in Japonia sunt toate Kei: Honda N-Box, Suzuki Spacia, Nissan Dayz si Daihatsu Tanto. Nici un model Mitsubishi? Ei bine, asta s-ar putea schimba destul de curand.

La editia de anul acesta Tokyo Motor Show, Mitsubishi ne-a prezentat conceptul Super Height K-Wagon, de fapt un prototip foarte aproape de productia de serie sub forma unui model Kei pentru piata din Japonia. Masina are usile din spate glisante si a fost gandita pentru cei interesati "sa calatoreasca pe distante lungi".

Daca va uitati mai atent la concept, prima senzatie este aceea ca avem de-a face cu o alta minimasina patratoasa, dar trebuie sa recunoastem ca modelul inseamna mai mult decat atat.

Mini modelul break (sau, poate, ar trebui sa spunem mini-mini dubita) beneficiaza de cel mai recent limbaj de design al celor de la Mitsubishi, care se remarca prin botul dominant Dynamic sau prin grila tematica orizontala.

In timp ce producatorul sustine ca, privita din lateral, masina "emana putere", trebuie sa recunoastem ca arata, pentru noi, destul de traditional si aduna multe dintre elementele caracteristice unei masini Kei.

Micutul motor ofera, conform aceluiasi producator japonez, performante "excelente la drum, atat pe portiuni cu reduceri de viteze cat si pe cele rapide", in timp ce pachetul de siguranta e-Assist si sistemele de asistenta clasice incearca sa-l ajute pe cel aflat la volan.

Printre tehnologii se numara si asistentul la pastrarea benzii de mers (excelent pe autostrazi), un sistem de franare de urgenta, dar si un asistent de prevenire a coliziunilor atunci cand soferul apasa pedala gresita.

E foarte adevarat ca Mitsubishi nu vorbeste inca despre planurile cu acest concept Super Height K-Wagon, daca va deveni un model de serie, dar suntem siguri ca el se va metamorfoza intr-o masina Kei pe care o vom intalni curand pe drumurile din Japonia.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter