Noul Lexus LF-30 ajunge la 536 de cai si impresioneaza prin portierele masive

Lexus a venit la Tokio cu un nou concept: Lexus LF-30!

Lexus LF-30 Concept

Nu mai e nevoie sa o spunem, Salonul Auto de la Tokyo 2019 este in plina desfasurare, ceea ce inseamna ca toti marii producatori au luat cu asalt adresele de e-mail ale presei de specialitate cu idei si concepte noi si bine intentionate.

Printre cei prezenti la cea de-a 46-a editie Tokyo Motor Show se numara si Lexus, care participa la eveniment cu LF-30, un vehicul electric interesat ce reprezinta viitorul si ambitiile marcii in materie de electrificare. Pana acum, acesta este debutul nostru preferat, modelul in patru usi fiind dotat cu portiere fluture gigantice si cu un acoperis de sticla masiv, care se intinde pe toata lungimea masinii.

La prima vedere, nu pare sa fie o masina foarte mare, dar LF-30 se intinde destul de mult, ajungand la 5.090 de mm in lungime, 1.995 de mm in latime, 1.600 de mm in inaltime si la un ampatament generos de 3.200 de mm. In plus, masina cantareste 2.400 de kg, dar asta pare de inteles pentru ca este echipata cu patru motoare electrice, cate unul fiecare roata.

Ceea ce ni se pare extrem de important este ca aceasta configuratie permite modelului sa ruleze cu tractiune pe fata, pe spate sau integrala, in functie de conditiile de drum si de vreme.

Cu o putere combinata de 536 de cai si un cuplu-forta de 700 Nm, cel mai recent concept Lexus accelereaza de la 0 la 100 de km/h in aproximativ 3,8 secunde si atinge o viteza maxima de 200 de km/h. Cele patru motoare electrice sunt alimentate de un pachet de baterii de 110 kWh, montat in podeaua masinii, in asa fel incat sa imbunatateasca centrul de greutate si manevrabilitatea modelului.

Pregatit ca idee pentru anul 2030, oficialii de la Lexus sustin ca noul concept LF-30 are o autonomie de 500 de km la o singura incarcare completa. Mai mult, pachetul de baterii poate fi incarcat wireless la orice device fara fir de 150 de kW.

Mai avem de mentionat si sistemul steer-by-wire al masinii, dar si abilitatea de ajustare a opacitatii geamurilor masinii, in timp ce absenta celui de-al doilea stalp de sustinere face accesul pe locurile din spate mult mai usor pentru pasageri.

Cat despre interior, in cabina ne intalnim cu o imagine futurista si cu un scaun al pasagerului din fata gandit sa semene cu cel de la prima clasa a unui avion de pasageri. In plus, ne-a impresionat si ecranul maricel de pe bord, de pe care se pot accesa multe dintre functiile masinii.

Acoperisul de sticla de deasupra scaunelor din spate serveste un scop dublu, fiind si o adevarata "SkyGate" care beneficiaza de realitatea augmentata, dar oferind si informatii despre masina, printre care navigatia sau videoclipuri la alegere, pasagerii putand controla totul prin gesturi.

Foarte important ni se pare si faptul ca acest nou concept este echipat cu tehnologia "Lexus Airporter", suport pentru drone, care va poate transporta bagajul din fata casei pana la portbagajul masinii. Suna interesant, nu?...

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Sursa: Lexus

Newsletter