Test Drive: Renault Megane R.S., Clio R.S. 200 EDC si Twingo R.S.

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 30 Septembrie 2013

Zilele trecute, am avut ocazia sa testez modelele sport aflate in gama Renault: Twingo R.S., Megane R.S. si Clio R.S. 200 EDC.

Testele s-au desfasurat pe un circuit de karting si nu oricum, ci alaturi de trei soferi profesionisti: Alex Filip (campion national de rally in categoria 2WD), Salvatore Arcarese (singurul reprezentant al Romaniei in Clio Cup) si Constantin Raileanu (detinator a cinci titluri de campion national la karting).

Pe locul copilotului, l-am gasit in Renault Megane R.S. pe Salvatore Arcarese care mi-a explicat cateva din tainele pilotajului. Cu toate ca motorul de 2.0-litri turbo si cei 265 de cai putere din Megane R.S. erau mult prea mult pentru micutul circuit, coupe-ul s-a dovedit foarte stabil, iar in curbele stranse scaunele profilate R.S. produse de Recaro erau cireasa de pe tort.

Ceea ce mi-a placut la Renault Megane R.S. a fost esapamentul R.S., dar si evacuarea amplasata central, ce ofera un sunet greu de descris in cuvinte. Modelul Megane R.S. poate atinge 100 km/h in doar 6 secunde si are o viteza maxima de 255 km/h, in timp ce consumul mediu este de doar 8.2 litri la suta de km.

Urmatorii pe lista au fost Renault Clio R.S. 200 EDC si Alex Filip, care ne-a aratat cam de ce este capabila masina. Avand o dimensiune mai mica decat Megane R.S., Clio R.S. 200 EDC s-a dovedit mai potrivita pentru acest circuit de karting insa simteam ca cei 200 de cai putere nu se puteau dezlantui cum trebuie si mica “furie galbena” avea nevoie de un drum intins ca sa imi arate ce poate.

Oferita doar in varianta cu cinci usi, Clio R.S. 200 EDC are un motor de 1.6 litri turbo, ce dezvolta 200 de cai putere. Modelul foloseste o cutie de viteze cu dublu ambreiaj EDC, iar treptele pot fi schimbate cu ajutorul padelelor aflate in spatele volanului.

Clio R.S. 200 EDC vine cu jante de 17 inch, R.S. Drive, esapament R.S. cu iesire dubla, scaune profilate R.S., climatizare automata si ambianta specifica R.S.. Optional, Renault ofera pachetul CUP, ce include jante de 18 inch vopsite in negru, sasiu CUP, frane supradimensionate CUP si etrieri vopsiti in rosu. Mai mult, Renault ofera ca optiuni tapiterie de piele, sistemul R-Link si R.S. Monitor 2.0. Clio R.S. 200 EDC atinge 100 km/h in 6.7 secunde si are o viteza maxima de 230 km/h. Consumul inregistrat de acest hatchback sportiv este de 6.3 l /100 km.

Cea de-a treia masina testata a fost Twingo R.S. alaturi de Constantin Raileanu. Dupa cum era de asteptat, motorul de 1.6 litri aspirat si cei 133 de cai putere plus dimensiunile reduse au fost combinatia castigatoare pe circuitul de karting. Fiind un sofer experimentat pe un astfel de circuit, Constantin Raileanu m-a ajutat sa obtin performantele optime de la micul Twingo R.S., iar cutia manuala 5+1 trepte nu a dezamagit.

Pentru cei ce nu stiu, Twingo R.S. vine cu un sasiu sport R.S., jante aliaj de 16 inch, esapament R.S., scaune sport produse de Recaro, climatizare automata, un sistem multimedia si ambianta specifica R.S.. Optional, Renault ofera un acoperis panoramic, R.S. Monitor, personalizare R.S., un pachet F1 ce confera un look inspirat de masinile de formula 1. Twingo R.S. are o viteza maxima de 201 km/h si atinge 100 km/h in 8.7 secunde.

Am tot vorbit de R.S. Monitor (oferit de Megane R.S. si Twingo R.S.), insa exista persoane care nu stiu inca la ce se refera. Ei bine, R.S. Monitor este un sistem 2D ce indica parametrii de functionare ai vehiculului si anume: treapta de viteza optima care trebuie cuplata, diagrama GG (indica miscarile acceleratiilor laterale si tranversale), cronometru, memorarea performatelor vehiculului, reglarea cartografiei pedalelor si informatii despre frane, ulei sau lichidul de racire.

Modelul Clio R.S. 200 EDC vine cu R.S. Monitor 2.0, un sistem 3D ce continua succesul inregistrat de R.S. Monitor. R.S. Monitor 2.0 functioneaza exclusiv prin sistemul R-Link si afiseaza informatii legate de modul de functionare al diferentialului cu alunecare limitata, puterea motorului, cuplu, temperatura ulei, presiune in turbine sau mentenanta R.S.. [sursa foto: Renault Romania]

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Alfa Romeo a fost dintotdeauna pentru mine o marca misterioasa. Am vazut putine astfel de masini pe drumurile de Romania, insa de fiecare data cand citeam ceea ce scriau jurnalistii...
de - 18 Iunie 2019
Peugeot 308 este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importante modele din gama producatorului francez. Fanii din lumea auto au auzit pentru prima data de Peugeot 308 in...
de - 10 Iunie 2019
Segmentul SUV-urilor se bucura in ultimii ani de o popularitate extrem de ridicata, cifrele de vanzari dovedindu-ne tuturor ca acest trend este inca in crestere chiar si la ora actuala....
de - 3 Iunie 2019
Cand BMW a anuntat lansarea Seriei 4, multi au sustinut ca e vorba doar de scumpire marketizata inteligent a Seriei 3. E de inteles. Lumea vorbeste. In special, cei care...
de - 2 Iunie 2019

Cele mai noi anunturi

2400.00 EUR - 17 Iunie 2019
4700.00 EUR - 17 Iunie 2019
5500.00 EUR - 17 Iunie 2019
3100.00 EUR - 17 Iunie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare