Test Drive: 2020 Peugeot e-208 – Cea mai buna masina electrica pentru oras

Test Drive: 2020 Peugeot e-208. Daca esti in cautarea unei masini electrice pentru oras, atunci avem o alternativa pentru tine. Iata ce ne-a impresionat la Peugeot e-208!

Masinile electrice se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare in ultima perioada, un numar tot mai mare de soferi indreptandu-si atentia catre automobile echipate cu sisteme electrice de propulsie. De acest lucru s-au convins si francezii de la Peugeot, odata cu lansarea noii generatii a modelului 208. Asa cum probabil ca va amintiti deja, primavara anului trecut ne aducea in prim plan, chiar inaintea debutului Salonului Auto de la Geneva, primele imagini cu noile modele Peugeot 208. Initial, producatorul francez isi propunea sa construiasca numai 10% din unitatile noului 208 in varianta electrica, insa strategia a fost schimbata radical in cele din urma.

Dupa primirea a nu mai putin de 40.000 de comenzi pentru noul 208, oficialii Peugeot si-au dat seama ca jumatate dintre acele pre-comenzi vizau versiunea electrica a acestuia. Francezii au inteles rapid mesajul transmis dinspre soferi si au inceput sa produca mai multe unitati 208 echipate cu sisteme de propulsie electrice. Vrem sau nu sa recunoastem, ne indreptam cu pasi repezi spre un viitor electric al domeniului auto, tot mai multi constructori facand investitii considerabile in acest sens.

Chiar cu numai cateva ore inainte de lansarea internationala a noii generatii 208, conducerea Peugeot anunta ca incepand cu anul 2020, 50% din gama va fi electrificata. Chiar si in conditiile in care electrificarea include si versiuni hibride, planul pe care si l-au asumat francezii nu putea fi considerat decat extrem de ambitios. Primul pas a fost reprezentat chiar de lansarea acestei versiuni electrice a lui 208, o versiune care s-a bucurat de un succes remarcabil inca de la bun inceput, cu mult peste asteptarile celor din conducerea producatorului francez. Misiunea acestui e-208 nu era insa deloc usoara, modelul francez avand rivali pe masura pe piata – Renault Zoe, respectiv Opel Corsa-e.

Am avut si noi placerea sa testam noul Peugeot e-208 si putem sa recunoastem acum ca intelegem de ce modelul francezilor s-a bucurat de un succes atat de mare. e-208 este exact asa cum trebuie sa fie o masina electrica in vremurile actuale. Mai exact, vorbim despre o masina care se potriveste perfect pentru uzul de zi cu zi in mediul urban, care ofera o autonomie destul de buna si care arata bine din punct de vedere al infatisarii exterioare. Mai multe detalii va oferim insa in randurile urmatoare, acolo unde va vom povesti toate impresiile cu care am ramas dupa ce am condus aceasta masina pentru cateva sute bune de kilometri.

Design exterior

Design exterior
Din punct de vedere al infatisarii exterioare, versiunea electrica a lui 208 nu poate fi diferentiata foarte usor in comparatie cu modelul clasic al noii generatii. O diferenta putem observa in primul si primul rand la nivelul grilei frontale, aceasta avand niste insertii albaste, in timp ce versiunile conventionale ne-au fost prezentate cu insertii cromate. De asemenea, si leul din logo-ul Peugeot a primit acum un contur de culoare albastra, care sa evidentieze faptul ca avem in fata o masina electrica. O deosebire mai intalnim si la nivelul jantelor, acestea avand dimensiuni de 17 inci si un design special. Evident, logo-ul “e” nu lipseste nici el, acesta putand fi remarcat in partea din spate a masinii. Daca aruncam o privire rapida si in fisa tehnica a modelelor noii generatii 208, vom observa ca acestea au o lungime de 4.055 de mm, o latime de 1.745 de mm, respectiv o inaltime de 1.430 de mm. Asadar, vorbim despre o crestere in dimensiuni la nivelul lungimii si latimii, in timp ce inaltimea este mai mica acum. Totodata, mai putem spune ca ampatamentul acestui model este de 2.540 de mm. Totodata, portbagajul are un volum de depozitare al bagajelor de 311 litri, insa asta numai in cazul in care se va renunta la roata de rezerva.

Design interior

Design exterior
Diferentierea intre versiunea electrica si cea conventionala nu se observa prea usor nici la nivelul habitaclului, francezii preferand sa nu faca diferente de niciun fel. Daca sunteti insa obisnuiti cu versiunea clasica, atunci cand va veti urca la volan veti remarca imediat podeaua ceva mai inalta, aceasta ascunzand bateria. Totodata, versiunea electrica are si o tema diferita, care vine la pachet cu o noua tapiterie. Mai exact, vorbim despre un mix de Alcantara cu material textil, de culoare gri. Totodata, mai trebuie sa spunem ca iluminarea ambientala este oferita de francezi standard pe versiunea electrica. Materialele folosite de producatorul francez pentru interiorul lui e-208 sunt de calitate foarte buna, cei de la Peugeot preferand sa nu faca niciun fel de compromis in acest sens. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, diferenta fata de versiunea conventionala nu prea exista, nici macar atunci cand vine vorba despre spatiul de la interior. Pe bancheta din spate se sta destul de confortabil, spatiul la genunchi fiind destul de generos. Cei cu o inaltime de peste 1.80 s-ar putea insa sa simta anumite probleme la nivelul capului. Francezii au lucrat foarte bine si la capitolul antifonare, zgomotele din exterior nereusind sa patrunda in habitaclu. Poate ca v-ati astepta ca e-208 sa vina cu un plus la capitolul tehnologie in raport cu versiunile conventionale ale noii generatii 208, insa nici de data aceasta nu se intampla asa. Asadar, regasim acelasi i-Cockpit 3D cu grafica imbunatatita si cu o holograma care proiecteaza informatii in zone diferite, in functie de importanta lor. Francezii sustin ca aceasta holograma imbunatateste timpul de reactie in cazul unui pericol cu jumatate de secunda. In centrul plansei de bord mai regasim si un ecran, care poate fi fie de 5.7 inci, fie de 10 inci. Bineinteles, conectivitatea este asigurata prin intermediul aplicatiilor Apple Car Play, respectiv Android Auto. Lasand la o parte faptul ca avem prize USB si chiar un USB de tip C, trebuie sa va mai spunem ca telefonul mobil poate fi incarcat si prin inductie. Spre deosebire de versiunile conventionale, in cazul lui e-208, sistemul multimedia poate oferi si suport pentru preconditionarea termina a habitaclului. De asemenea, instrumentarul de bord va afisa informatii in cazul lui e-208 despre baterie si despre incarcare.

Motorizare

Design exterior
Din punct de vedere tehnic, noul Peugeot e-208 ne este oferit de constructorul francez intr-o singura versiune de putere de 136 de cai. Cuplul motor are o valoare de 260 Nm si este livrat de la 300 de rotatii. Motorul electric in cauza este asociat unei cutii automate cu o singura treapta. e-208 sta foarte bine si atunci cand vine vorba despre performantele oferite, cifrele nearatand deloc rau. Spre exemplu, acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata in numai 8.1 secunde, ceea ce face ca e-208 sa fie mai rapida decat Renault Zoe cu 1.4 secunde. De asemenea, si viteza maxima care poate fi atinsa este ceva mai mare in cazul lui e-208, aceasta atingand pragul celor 150 km/h. Bateria care se regaseste pe modelul e-208 are o capacitate de 50 kWh, insa valoarea neta este de doar 47.5 kWh. Astfel, francezii anunta ca e-208 are in mod oficial o autonomie de 340 de kilometri, calculata in regim WLTP. Evident, valoarea acestei autonomii va incepe sa scada in cazul in care veti folosi masina la putere maxima. Spre exemplu, daca veto opta pentru modul Sport de rulare, puteti sa fiti sigur ca autonomia va scadea rapid sub pragul celor 300 de kilometri. Consumul oficial anuntat de producatorul francez pentru e-208 este de 14 kWh pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri, insa realitatea de pe sosea ne indica un consum de aproximativ 18 - 19 kWh pentru parcurgerea unei asemenea distante. e-208 poate fi incarcat si de la o priza cu o capacitate de 100 kW, incarcarea de pana la 80% putandu-se face in numai 30 de minute. In schimb, conectat la un wallbox de 7.4 kW, e-208 are nevoie de 7 ore si 30 de minute pentru o incarcare completa. Potrivit oficialilor, bateria este garantata pentru opt ani sau pentru 160.000 de kilometri.

Siguranță

Din punct de vedere al sigurantei oferite, noua generatie a modelului Peugeot 208 a primit patru stele in urma testelor EuroNCAP. Modelul francez nu s-a descurcat deloc bine atunci cand a venit vorba despre capitolul siguranta oferita pentru pietoni, acolo unde a obtinut un scor de numai 56%. In schimb, in cazul protectiei oferite pasagerilor adulti in cazul producerii unui accident, noul 208 a obtinut un scor mult mai bun, de 91 de puncte. Versiunea electrica a noului Peugeot 208 este echipata cu o serie intreaga de sisteme de siguranta, printre acestea numarandu-se franarea automata in situatii de urgenta, detectarea pietonilor si biciclistilor pe timp de noapte, recunoasterea semnelor de circulatie, mentinerea benzii de rulare, activarea automata a fazei lungi, monitorizarea unghiului mort sau monitorizarea atentiei soferului.

Preț

Pe piata auto din tara noastra, Peugeot e-208 este disponibil incepand de la 29.990 de euro, un pret care trebuie sa recunoastem ca nu este chiar mic. Oficialii celor de la Peugeot sustin insa ca in viitorul nu prea indepartat s-ar putea sa vedem si o versiune ceva mai accesibila a acestui e-208. Pretul mai mic ar putea fi obtinut prin utilizarea unui acumulator cu o capacitate mai mica.
VIDEOCLIPUL ZILEI