2020 Peugeot 208: Prim contact cu noua masina a anului

Nu este de mirare interesul de pe piata pe care il putem vedea deja cu totii cu privire la noile modele!

2020 Peugeot 208 Test Drive

Peugeot a lansat noua generatie a modelului 208 in primavara anului trecut, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noile modele reusind inca din prima clipa sa ii entuziasmeze pe pasionatii constructorului francez. Noua generatie ne-a fost prezentata cu o serie importanta de noutati atat la nivel de design, cat si la nivel de tehnologii disponibile, drept pentru care nu putini sunt cei care sustin ca noua generatie 208 are un potential urias in segmentul subcompactelor. Asadar, nu este de mirare interesul de pe piata pe care il putem vedea deja cu totii cu privire la noile modele!

Lasand toate aceste noutati cu care ne-a fost prezentata noua generatie, nu trebuie sa trecem nici peste faptul ca 208 este cel mai solicitat model din portofoliul producatorului francez pe plan european. In aceste conditii, noua generatie promite sa contribuie substantial la cresterea vanzarilor constructorului francez in perioada urmatoare. Iar asta o stiu foarte bine si cei de la Peugeot, care au mizat pe tehnologii de ultima generatie si pe motorizari cat mai variate pentru a putea multumi o sfera cat mai larga de potentiali clienti ai noilor modele!

Cunoscand toate aceste premise, nu putem sa nu recunoastem ca si noi am fost extrem de curiosi cu privire la noutatile pe care le-au pregatit specialistii francezi pentru aceasta noua generatie a lui 208. Si cum am fi putut simti cat mai bine toate aceste surprize daca nu intr-un test drive ca la carte, prin intermediul caruia sa punem noul 208 la grea incercare?! Ei bine, acesta este si motivul pentru care cititi acum acest material, in randurile urmatoare urmand sa aflati toate impresiile pe care acest nou model ni le-a lasat dupa cateva sute bune de kilometri parcursi recent. Si, trebuie sa va spunem de la bun inceput, impresia generala pe care noua generatie 208 ne-a lasat-o este foarte buna!

Pana sa trecem efectiv la treaba, haideti sa aruncam o privire rapida asupra noilor dimensiuni ale modelelor 208. Asadar, noua generatie Peugeot 208 se prezinta cu o lungime de 4.055 de mm, cu o latime de 1.745 de mm si cu o inaltime de 1.430 de mm. In aceste conditii, putem observa ca noul 208 a crescut in lungime si in latime, in timp ce inaltimea este ceva mai mica de aceasta data. Totodata, mai trebuie sa spunem ca noua generatie ne este prezentata cu un ampatament care masoara 2.540 de mm. De asemenea, noile modele sunt cu 30 de kg mai usoare, avand o masa totala de 1.023 - 1.165 de kg, in functie de motorizare. Aceasta scadere a greutatii se datoreaza noii platforme CMP pe care noile modele au fost construite.

 

Design Exterior

Prima si prima discutie pe care ne dorim sa o avem cu voi este legata de infatisarea exterioara a noilor modele 208. La prima privire pe care o aruncam noilor modele, putem remarca foarte usor ca noua generatie a preluat o serie importanta de elemente cu caracter sportiv de la noua generatie 508. Spre exemplu, putem observa cum grila frontala cu insertii cromate a fost reproiectata acum de producatorul francez, in timp ce farurile au primit acum tehnologie full-LED. In partile laterale putem observa ca noul 208 este disponibil cu un set de jante cu dimensiuni de pana la 17 inci. Pe capota putem observa acum chiar si inscriptionarea retro a numelui!

Daca vorbim despre echiparea GT Line, trebuie sa spunem ca pasajele rotilor sunt imbracate intr-un plastic lucios, care pune in evidenta foarte bine jantele despre care aminteam putin mai devreme. De asemenea, aceeasi banda neagra lucioasa o putem remarca si la nivelul posteriorului, acolo unde uneste stopurile full-LED. Echiparea GT Line ne mai aduce si un difuzor fals de aer, tot de culoarea neagra lucioasa, in care a fost integrata o evacuare dubla cromata.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu, acolo unde cei de la Peugeot au facut o treaba excelenta cu noua generatie a lui 208. Avand in vedere ca vorbim despre un model de clasa mica, nu putem sa nu recunoastem ca nu am fost surprinsi de calitatea foarte buna a materialelor pe care le-am regasit la interior. Spre exemplu, pe plansa de bord regasim un plastic care este moale si prietenos si care este dublat de unul care imita textura fibrei de carbon. Asadar, se pare ca francezii au acordat o atentie speciala acestui capitol, rezultatul final fiind unul extrem de interesant si placut pentru noi!

Totodata, trebuie sa spunem ca si scaunele sunt foarte confortabile, cu un sezut bun si cu o tapiterie la care nu ne-am fi asteptat pentru acest model care nu face parte din categoria premium. Un plus demn de mentionat la aceste noi modele trebuie mentionat si atunci cand vorbim despre spatiile de depozitare gandite de cei de la Peugeot, care se dovedesc a fi extrem de utile. Spatiul de la interior este destul de generos, marea majoritate a pasagerilor urmand sa stea confortabil pe orice loc din masina, chiar si la drum lung!

Din punct de vedere tehnologic, francezii mizeaza la interior pe instrumentarul de bord digital i-Cockpit 3D, alaturi de care regasim un ecran central pozitionat in partea superioara a plansei de bord. Ecranul este disponibil in mai multe versiuni, de 5, 7 sau chiar 10 inci. Bordul este acum mult mai simplist si mai “curat”, cu mai putine butoane fizice, numeroase functii fiind incluse in cadrul sistemului de infotainment. Bineinteles, functia Mirror Screen este compatibila atat cu Android Auto, cat si Apple Car Play. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca telefonul mobil poate fi incarcat acum wireless.

Motorizare

Din punct de vedere tehnic, noua generatie 208 este disponibila intr-o gama variata de motorizari. Cei care isi doresc inca o versiune diesel, pot apela la o unitate BlueHDi cu patru cilindri si cu o capacitate de 1.5 litri, capabila sa dezvolte 100 de cai putere si un cuplu maxim de 250 Nm. In acest caz, vorbim despre o transmisie manuala cu sase trepte.

Cei care prefera o versiune de motorizare pe benzina vor avea la dispozitie mai multe variante dintre care vor putea alege. Vorbim de aceasta data despre o unitate de motorizare PureTech cu trei cilindri si cu capacitate de 1.2 litri, disponibila in trei versiuni de putere. Cea mai slaba ofera 75 de cai putere si un cuplu maxim de 111 Nm, alaturi de aceasta fiind oferita si o cutie manuala cu cinci viteze. Apoi, avem versiunea de mijloc care presupune 100 de cai putere si un cuplu maxim de 205 Nm, aceasta putand fi alaturata unei cutii manuale cu sase trepte sau unei cutii automate cu opt trepte.

In cele din urma, vorbim si despre versiunea cu care a fost echipat modelul condus de noi, adica despre cea mai puternica versiune pe benzina disponibila. In acest caz avem o putere totala de 130 de cai si de un cuplu maxim de 230 Nm. Langa aceasta unitate de motorizare vom regasi o cutie automata de viteze cu opt trepte.

Francezii si-au dorit sa fie in pas cu vremurile si ofera chiar si o versiune electrica pentru noua generatie 208. Vorbim asadar despre o versiune electrica cu un motor de 100 kW, echivalentul a 136 de cai putere, care genereaza un cuplu maxim de 260 Nm. Versiunea electrica beneficiaza de un acumulator cu o capacitate de 50 kWh, care asigura o autonomie de 340 km.

Revenind acum la versiunea de motorizare pe care am testat-o noi, haideti sa vorbim un pic si despre cifrele de performanta de care se face in stare aceasta varianta propusa de cei de la Peugeot. Astfel, vorbim despre o viteza maxima la care puteti ajunge de 208 km/h si despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata intr-un timp de 8.7 secunde. In aceste conditii, noul 208 este mai rapid decat modele cunoscute precum Hyundai i20, Ford Fiesta, Seat Ibiza sau Skoda Fabia.

Noul Peugeot 208 sta foarte bine si la capitolul consum, producatorul francez facand tot ce a fost posibil pentru a asigura o cifra cat mai mica la acest capitol. Astfel, vorbim acum despre un consum de aproximativ 6.5 litri necesar pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri, ceea ce nu este deloc rau pentru performantele amintite in randurile anterioare. Si versiunea diesel sta foarte bine din acest punct de vedere, consumul fiind de doar 6 litri/100 km.

Siguranta

Din punct de vedere al sigurantei oferite, trebuie sa va spunem ca noile modele Peugeot 208 de generatie noua au fost notate doar cu patru stele dupa testele EuroNCAP. La nivelul protectiei pasagerilor, noul 208 a obtinut un scor foarte bun de 91%, insa cele patru stele sunt cauzate de rezultatul foarte prost obtinut la capitolul dedicat protectiei pietonilor, scorul in acest caz fiind de doar 56%. Totusi, noul Peugeot 208 este echipat cu o serie importanta de elemente de siguranta, printre acestea putand enumera franarea automata in situatii de urgenta, detectarea pietonilor si a biciclistilor, mentinerea benzii de rulare, recunoasterea semnelor de circulatie, monitorizarea atentiei soferului si monitorizarea unghiului mort.

Pret

Cea mai accesibila versiune Peugeot 208 pe piata din Romania este cea echipata cu motorul de 1.2 litri de 75 de cai putere, pretul de pornire fiind de doar 13.800 de euro. Versiunea de 100 de cai putere porneste de la un pret de 15.113 euro si poate ajunge pana la 20.290 de euro (cutie automata cu opt trepte si echipare GT Line). Versiunea diesel are un pret de pornire in tara noastra de 16.540 de euro.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter