Test Drive: 2020 Kia XCeed 1.4 T-GDI

Kia ne-a prezentat la jumatatea acestui an si noua versiunea XCeed, versiune care completeaza practic gama de modele de clasa compacta din portofoliul producatorului sud-coreean.

2020 Kia XCeed 1.4 T-GDI Test Drive

SUV-urile compacte se bucura de un succes din ce in ce mai accentuat in ultimii ani, drept pentru care nu putini producatori de pe piata auto globala si-au schimbat strategia in aceasta directie. Astfel, asa cum stiti cu totii, constructorii au lansat in ultimii ani noi si noi SUV-uri, care mai de care mai interesante! Bineinteles, concurenta dintre actorii de pe piata internationala nu poate decat sa ne bucure pe noi, pasionatii si clientii auto, in acest segment regasindu-se la ora actuala un numar considerabil de modele dintre care putem alege ceea ce ni se potriveste cel mai bine!

Asa cum spuneam si mai devreme, nu trebuie sa ne mire ca producatorii auto au adoptat in ultimii ani aceasta directie. Un exemplu foarte bun in acest sens il avem in curtea celor de la Kia, care au transformat Ceed-ul clasic pe care il stiam cu totii intr-un crossover urban care se numeste XCeed. Si nu vorbim despre o strategie unica a celor de la Kia, modele precum Skoda Octavia Scout sau Ford Focus Active urmand aceeasi reteta in anii anteriori. Kia sustine acum ca noul XCeed combina stilul practic cu manevrabilitatea unui hatchback, fiind o alternativa ceva mai sportiva la SUV-urile compacte traditionale.

Modelul compact despre care vorbeam in randurile anterioare a fost lansat de producatorul sud-coreean pentru prima data la sfarsitul anului 2006, la acea vreme numindu-se Cee’d. Cinci ani mai tarziu a aparut si cea de-a doua generatie a lui Cee’d, noile modele fiind prezentate in cadrul editiei din 2012 a Salonului Auto de la Geneva. Reprezentantii producatorului asiatic sustineau la acea vreme ca cea de-a doua generatie ne aduce in prim plan niste modele ceva mai sofisticate, mai eficiente, cu un design mai elegant si, nu in ultimul rand, mai bine echipate.

In cele din urma, odata cu lansarea celei de-a treia generatii, Kia a renuntat la apostrof si ne-a prezentat noul Ceed in cadrul editiei din 2018 a Salonului Auto de la Geneva. Noile modele s-au bucurat de o primite pozitiva atat din partea publicului, cat si din partea specialistilor din presa auto. Productia noului Ceed a debutat in luna mai a anului trecut, in timp ce livrarile au demarat la mijlocul anului trecut.

Asa cum spuneam si in debutul acestui material. Kia ne-a prezentat in cele din urma la jumatatea acestui an si noua versiunea XCeed, versiune care completeaza practic gama de modele de clasa compacta din portofoliul producatorului sud-coreean.

Noul model primeste o serie de elemente specifice SUV-urile, fiindu-ne prezentat drept un crossover urban perfect pentru cei care isi indreptau atentia in special catre acest segment de pe piata auto. Versiunea cross a hatchback-ului producatorului asiatic ne-a fost prezentata inca de la bun inceput ca fiind disponibila exclusiv pentru piata auto de pe Batranul Continent, debutul comercial fiind programat sa inceapa in vara acestui an.

Daca ne uitam la declaratiile pe care ni le-au oferit reprezentantii celor de la Kia la momentul lansarii noului XCeed, acesta reprezinta “o alternativa in cazul clientilor care sunt in cautarea unui SUV, dar care isi doresc performante dinamice mult mai apropiate de cele ale unui hatchback”.

Totodata, mai trebuie sa spunem ca noul XCeed a fost desenat si proiectat in cadrul centrului de design Kia din Frankfurt, fiind asamblat la aceasta ora in cadrul uzinei Kia din Zilina, Slovacia, acolo unde mai sunt produse si modelele Ceed, Ceed Sportswagon si ProCeed.

Noua versiune XCeed prezentata in vara acestui an de cei de la Kia a fost primita cu entuziasm de fanii producatorului asiatic si chiar si de jurnalistii din presa de specialitate. Bineinteles, si noi am fost foarte curiosi sa testam noul model pentru a ne da seama mai bine de modificarile pe care le-au operat specialistii din cadrul Kia. Tocmai din acest motiv ne dorim ca in aceste randuri sa va prezentam impresiile pe care noul XCeed ni le-a lasat dupa cateva sute de kilometri parcursi la volanul lui!

Design Exterior

Incepem cu inceputul si aruncam o privire rapida asupra fisei tehnice pe care ne-o prezinta cei de la Kia. Aflam astfel ca noul XCeed vine cu o lungime de 4.395 de mm, cu 85 de mm mai mult in comparatie cu hatchback-ul care sta la baza lui, o latime de 1.826 de mm (+26 de mm), respectiv o inaltime de 1.490 de mm (+ 43 de mm). Important de mentionat mai este ca ampatamentul a rams la fel, adica la 2.650 de mm. De asemenea, trebuie sa mai spunem ca noul XCeed vine cu o garda la sol care ajunge pana la 184 de mm, cu pana la 42 de mm mai mare fata de versiunea Ceed.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, trebuie sa recunoastem ca noul XCeed a preluat o serie importanta de elemente estetice pe care le cunosteam de la versiunea Ceed. Bineinteles, avem si elemente prin care XCeed reuseste sa se faca remarcat, la acest capitol putand sa vorbim despre grila frontala care a suferit cateva modificari, despre prizele de aer si despre aripile laterale cu dimensiuni mai generoase sau chiar si despre noua asezare a blocurilor optice gandita de cei de la Kia. Chiar daca vorbim despre unele elemente similare, versiunea XCeed poate fi diferentiata de hatchback-ul Ceed inca de la prima privire, diferentele fiind destul de considerabile chiar pentru cei neavizati.

In orice caz, trebuie sa spunem ca noul XCeed beneficiaza de o silueta masculina si robusta, care iese in evidenta destul de usor si care este placuta ochiului. Totodata, avand in vedere directia spre care au vrut sa se indrepte cei de la Kia, trebuie sa spunem ca noul XCeed beneficiaza acum si de un look ceva mai sportiv, insa in acelasi timp reuseste sa isi pastreze si eleganta cu care ne-a obisnuit pana in prezent! Noul XCeed va putea fi comandat in 12 nuante de culoare, printre care se regaseste si noua Quantum Yellow pe care o puteti vedea si in galeria foto.

Design Interior

Mergem mai departe catre interior, acolo unde cei de la Kia ne-au pregatit mai multe surprize foarte placute. In primul rand, asa cum ne si asteptam, regasim la nivelul habitaclului niste materiale de calitate buna, placute la atingere. Totodata, cei de la Kia prefera in continuare plasticul negru lucios, in special atunci cand vorbim despre zona consolei centrale. Noul habitaclu se dovedeste a fi destul de confortabil, in special pentru pasagerii din fata, care au destul loc pentru a se simti bine chiar si la drum lung. De asemenea, oficialii Kia sustin ca si pasagerii din spate beneficiaza acum de la mai mult spatiu la cap, picioare si la umeri. Volumul portbagajului lui XCeed masoara 426 de litri, insa poate ajunge pana la 1.378 de litri dupa rabatarea scaunelor spate.

Asa cum spuneam, avem parte si de cateva surprize importante la nivelul habitaclului. Pentru prima data in gama celor de la Kia, noul XCeed poate fi comandat cu un instrumentar digital de bord cu un ecran cu o diagonala de 12.3 inci. Sistemul de infotainment care este echipat pe modelele XCeed va comunica cu pasagerii fie prin intermediul unui ecran cu dimensiuni de 8 inci, fie printr-un display cu diagonala de 10.25 inci. Ecranul central poate fi impartit in trei zone, fiecare dintre acestea afisand informatii diferite.

Motorizare

Din punct de vedere tehnic, noul Kia XCeed este disponibil cu trei unitati de motorizare pe benzina si doua unitati diesel. Modelul testat de noi a fost echipat cu o unitate T-GDi cu capacitate de 1.4 litri, capabila sa dezvolte 140 de cai putere si un cuplu maxim de 242 Nm. Mai exact, este versiunea de motorizare de mijloc care poate fi aleasa si care, in opinia noastra, s-a descurcat foarte bine in timpul testelor noastre!

Clientii mai pot opta pentru o unitate de 1.0 litru care ofera 120 de cai putere si un cuplu maxim de 172 Nm sau pentru un agregat de 1.6 litri care genereaza 204 cai putere si un 242 Nm. Indiferent de optiunea pe care o veti face, puteti opta fie pentru o cutie manuala cu sase trepte, fie pentru o cutie automata cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj.

Daca preferati o motorizare diesel, cei de la Kia ne ofera o unitate cu capacitate de 1.6 litri, care este disponibila in doua versiuni de putere: 115, respectiv 136 de cai putere. Conform informatiilor pe care le avem, in 2020 vom asista si la lansarea unei versiuni echipate cu o motorizare mild-hybrid cu sistem electric la 48V. De asemenea, in planurile celor de la Kia mai intra si o versiune plug-in hybrid!

Revenind la modelul testat de noi, haideti sa ne uitam un pic si asupra cifrelor de performanta. Asadar, noul Kia XCeed echipat cu o motorizare T-GDi de 1.4 litri, poate accelera de la 0 la 100 km/h intr-un timp de 9.5 secunde, ceea ce am putea sa spunem ca nu este deloc rau! De asemenea, mai trebuie sa spunem ca in cazul acestei versiuni mai putem vorbi si despre o viteza maxima care poate ajunge pana la 200 km/h.

Consumul de carburant este, de asemenea, un capitol important pentru cei care isi aleg o masina noua, asa ca haideti sa aruncam o privire rapida si in aceasta directie. Conform celor de la Kia, noul XCeed inregistreaza un consum mediu de 5.9 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Bineinteles, consumul din realitate este ceva mai mare, stilul de condus al fiecaruia si starea drumurilor reprezentand un factor important in acest sens!

Producatorul asiatic s-a dovedit a fi extrem de preocupat si de partea de siguranta activa, dotand noul XCeed cu o gama destul de generoasa de astfel de sisteme. Astfel, printre cele mai importante sisteme pe care le regasim pe noul XCeed se numara Smart Cruise Control cu functia Stop&Go, Blind Spot Collision Warning, Forward Collision Avoidance Assist, Smart Parking Assist, High Beam Assist, Intelligent Speed Limit Warning si Lane Keeping Assist.

Pret

Preturile pentru piata din Romania nu au fost comunicate de catre importator, insa stim ca XCeed va costa sub 20.000 Euro. In Germania, Kia XCeed incepe de la 21.450 Euro.

Newsletter

Whatsapp