Test Drive: 2020 DS 7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech - Simbol francez

Primul nostru contact cu marca DS a avut loc si dupa cum era de asteptat, modelul DS 7 Crossback are de oferit doar lucruri bune. Afla ce ne-a impresionat la noul SUV francez!

Test drive: 2020 DS 7 Crossback Grand Chic 1.6 PureTech - Simbol francez

Primul nostru contact cu DS7 Crossback a avut loc in anul 2019, insa modelul nu era lansat oficial asa ca nu era disponibil pentru test drive. Intre timp, brandul DS a ajuns oficial si in Romania, asa ca modelele producatorului francez se afla la vanzare si in tara noastra.

Pentru cei ce inca nu stiu acest lucru, DS Automobiles este brandul premium detinut de compania PSA, iar daca din 2009 acesta era o ramura a Citroen, din 2015 a devenit marca de sine statatoare. Lucrurile s-au intamplat chiar mai devreme pe piata din China, pentru ca DS Automobiles a devenit oficial in anul 2012.

Desi DS poate fi o prescurtare de la „Different Spirit” sau „Distinctive Series”, avem de a face cu un joc de cuvinte, deoarece in limba franceza DS se pronunta déesse, cuvant ce se traduce prin „zeita”. Mai exact, o zeita a frumusetii, pentru ca modelele produse de DS Automobiles sunt extrem de frumoase!

Primul model modern care amintea de originalul Citroen DS (1955 - 1975) a fost Citroen DS3, iar acest hatchback a debutat la inceputul anului 2010. Acesta avea la baza modelul Citroen C3 si a fost primita extrem de bine de public, primind numeroase premii cum ar fi Masina Anului 2010 Top Gear, dar si premiul J.D. Power pentru satisfactia clientilor (primit de 4 ori, consecutiv).

Lucrurile au evoluat si compania a introdus pe piata modelul Citroen DS4 in 2010 si Citroen DS5 in noiembrie 2011. Conform CEO-ului PSA Carlos Tavares, modelele construite de DS Automobiles vor folosi in continuare platformele de la celelalte masini construite de compania mama, insa se vor diferentia prin calitate si modul in care vor fi fabricate.

Citind istoria DS Automobiles, am devenit si mai curiosi sa conducem primul model cu care echipa cars.ro ia contact si anume un DS7 Crossback Grand Chic 1.6 Puretech. Trebuie sa va spunem ca este unul dintre cele mai bune SUV-uri pe care le-am condus in ultimul timp!

Design Exterior

DS Automobiles spera ca SUV-ul DS 7 Crossback sa duca brandul la un alt nivel si putem spune ca francezii au reusit acest lucru. Doar uitandu-ne la acest model suntem absolut impresionati de design-ul lui si de ce a reusit compania franceza sa faca la acest nivel de pret.

DS 7 Crossback arata a masina foarte scumpa, insa ai sa ramai surprins cand iti vom spune cat costa, bineinteles mai tarziu un pic pentru ca acum vorbim despre design.

Citeste si: 2020 Peugeot 208: Prim contact cu noua masina a anului

Atunci cand te apropii de un DS 7 Crossback si apesi butonul de deschidere de pe telecomanda, o sa fii intampinat de un joc de lumini, pentru ca farurile au un stil aparte de a iti semnaliza faptul ca usile masinii sunt acum deschise. La fel si stopurile, asta in cazul in care te aproprii de masina prin partea din spate.

Cu toate ca spunem faptul ca gusturile nu se discuta, aici le putem discuta si chiar ne-am putea contrazice ore in sir cu persoane care spun ca nu le place design-ul noului SUV al producatorului francez. Nu poti spune ca nu iti place, DS 7 Crossback arata extrem de bine, mai ales ca linia de design este inspirata de conceptul DS E-Tense.

Puteti observa aripile DS in partea din fata, dinamismul ce iese in evidenta atunci cand il privesti din lateral, dar si stopurile 3D care ne confirma inca o data ca designerii francezi fac diferenta atunci cand se pun pe treaba.

Cu o lungime de 4.573 mm, o latime de 2.098 mm (incluzand si oglinzile laterale) si o inaltime de 1.625 mm, SUV-ul francez se apropie de rivalii germani atunci cand vine vorba de dimensiuni. Platforma folosita de DS 7 Crossback este aceeasi gasita si pe modelele Peugeot 3008, Peugeot 5008, dar si pe Opel Grandland X.

Design Interior

Atunci cand te urci la volanul unui DS 7 Crossback, vei fi uimit de calitatea acestuia. Pe langa calitate, design-ul duce SUV-ul la un alt nivel, iar atunci cand privesti totul in detaliu iti dai seama de ce francezii sunt atat de mandri de acest model.

Butoanele pe care le gasim amplasate pe consola centrala sunt fabricate utilizand procedeul numit „guillochage”, o tehnica foarte precisa folosita si de producatorii de ceasuri elvetiene. Accentele „Clous de Paris” Guilloche fac din interiorul lui DS 7 Crossback o opera de arta. Totul este completat de ceasul B.R.M R180 care se intoarce la 180 de grade atunci cand motorul este pornit. Pentru cei ce nu stiu, tehnica a fost inventata de Abraham-Louis Breguet, nimeni altul decat fondatorul companiei Breguet, binecunoscutul brand de ceasuri de lux.

Privind mai atent, observam si cusatura cu margini perlate, dar si comenzile cu insertii de cristal sau ecranele de 12 inch. Panoul de instrumente din dreptul soferului poate fi personalizat si ofera sase teme vizuale, inclusiv DS Connected Pilot si DS Night Vision.

Exact ca la modelele mult mai scumpe, DS 7 Crossback ofera tehnologia care poate proiecta in spatele volanului imaginile surprinse de camera frontala pe timp de noapte. Mai mult, DS 7 Crossback poate recunoaste semnele de circulatie, beneficiaza de franare automata de urgenta, mentinerea benzii de mers sau sistemul de monitorizare a unghiului mort.

Sistemul HiFi Focal Electra si cele 14 difuzoare se asigura ca experienta noastra sa fie demna de literele DS care au facut istorie. Scaunele arata si ele incredibil de bine si pe langa acest lucru, ofera si programe de masaj pentru sofer si pasagerul din dreapta.

Modelul testat de noi a beneficiat de nivelul de echipare Opera, insa producatorul mai ofera si altele: Bastille, Rivoli, Faubourg si Performance Line.

Motorizare

Sub capota modelului testat gasim un motor turbo pe benzina, de 1.6 litri, capabil sa dezvolte 225 cp si 300 Nm. Poate nu multi o sa fie impresionati de acest motor insa va spunem ca este de ajuns! Nu avem de-a face cu o masina sport, asa ca puterea este de ajuns pentru scopul SUV-ului.

Motorul este conectat la o cutie de viteze automata, cu opt rapoarte. Beneficiati si de padelele aflate in spatele volanului, insa mai mult ca sigur ca nu veti avea nevoie de ele. Acceleratia modelului si schimbarea vitezelor se face fara cusur, chiar si atunci cand rulezi in modul Sport. Ca tot am mentionat, veti mai beneficia de modul Comfort sau modul Eco, foarte folositor in oras.

La capitolul consum, cifrele noastre s-au ridicat in jurul cifrei de 6-7 l/100 km, insa trebuie sa recunoastem ca ne place sa ne bucuram de masini, nu sa le acceleram inutil atunci cand nu este cazul. Daca tot am mentionat cuvantul acceleratie, terbuie sa va si spunem ca SUV-ul poate atinge 100 km/h in doar 8.2 secunde, in timp ce viteza maxima este de 227 km/h.

Acum, o sa va spunem un secret: rezervorul lui DS 7 Crossback are o capacitate de 62 de litri, asa ca autonomia modelului este de 1.050 km! Practic, uitati de grija alimentarii pentru ca autonomia este unde dintre cele mai mari in acest segment.

Siguranta

Legat de siguranta, DS 7 Crossback a primit punctajul maxim de 5 stele de la EuroNCAP si ofera o protectie de 91% pentru pasagerii adulti si de 87% pentru copii. Pietonii sunt si ei protejati, asa ca SUV-ul a primit un punctaj de 73%. Nu e de mirare, pentru ca lista sistemelor de siguranta prezente pe DS 7 Crossback este destul de lunga!

Pret

Pretul de pornire al modelului DS 7 Crossback este de 33.300 de euro, cu TVA inclus. Pentru aceasta suma, primiti motorul diesel si cei 130 de cai putere, iar daca vreti un motor pe benzina cu 180 de cai putere, pretul porneste de la 34.100 euro.

Versiunea testata de noi, cea cu 225 de cai putere porneste de la 38.300 euro cu TVA inclus. Totusi, dotarile optionale cresc pretul la 42.300 euro. Un pret deloc mare, daca luam in considerare competitia si nivelul de echipare!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter