Test Drive: 2019 Volvo XC90 Inscription D5 AT8 AWD 7 Seats - Perfectiune suedeza

2019 Volvo XC90 Inscription D5 AT8 AWD 7 Seats Test Drive

Volvo XC90 este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importante modele din gama producatorului suedez Volvo, fiind primul SUV din istoria marcii. In acelasi timp, XC90 reprezinta la ora actuala si una dintre cele mai bune optiuni pe care o au in vedere clientii de pe aceasta piata a modelelor de tip SUV. Povestea XC90 a inceput in 2002, atunci cand cei de la Volvo au inceput productia acestui model in cadrul uzinei din Torslanda. Povestea XC90 este, fara nici cea mai mica indoiala, o poveste de succes de pe piata auto. La 17 ani distanta, XC90 este in continuare un model extrem de apreciat.

Conceptul XC90 a fost prezentat pentru prima data in luna ianuarie a anului 2001, in cadrul Salonului Auto International Nord American. Zece luni mai tarziu, producatorul suedez a oferit prima imagine teaser cu XC90, imagine care infatisa partea frontala a modelului. Un an mai tarziu de la prezentarea conceptului, in ianuarie 2002, noul XC90 isi face debutul in cadrul aceluiasi eveniment. In vara lui 2002, mai exact in luna august, producatorul suedez a dat startul productiei lui XC90, primul SUV din istorie al marcii. Dar, chiar si asa, XC90 promitea multe inca de la acea vreme!

Modelele XC90 s-au bucurat de o recunoastere imediata atat in randul pasionatilor auto, cat si printre specialistii din acest domeniu. In 2003, SUV-ul XC90 castiga doua premii importante, si anume “North Car of the Year” si “Sport/Utility Car of the Year”. De asemenea, Jeremy Clarkson, prezentator in cadrul celebrei emisiuni Top Gear, s-a aratat extrem de incantat de XC90, detinand de-a lungul timpului trei astfel de unitati. Conform spuselor acestuia, XC90 s-au dovedit a fi niste modele extrem de practice si confortabile!

In 2007, XC90 primeste un facelift care aduce mai multe modificari de ordin estetic atat la exterior, cat si la interior. De asemenea, SUV-ul a primit in anii urmatori mai multe update-uri, acestea fiind prezentate in 2009, 2010 si 2012. Tot in 2012 a fost anuntata si cea de-a doua generatie XC90, ale carei prime modele au fost produse in a doua parte a anului 2014. Noua generatie aducea cu sine un XC90 produs pe o noua platforma - SPA (Scalable Product Architecture) si o serie importanta de tehnologii de ultima generatie.

SUV-ul XC90 s-a facut remarcat de-a lungul timpului prin intermediul calitatilor si avantajelor pe care le aduce. Stim cu totii deja, XC90 este un model extrem de confortabil, beneficiind de un spatiu generos la nivelul habitaclului. De asemenea, XC90 se poate dovedi a fi un bolid perfect pentru terenurile ceva mai accidentate. Nu in ultimul rand, XC90 este cunoscut drept unul dintre cele mai sigure modele de pe intreaga piata auto, obtinand de fiecare data admiratia celor care l-au testat din acest punct de vedere.

Si, daca tot a venit vorba de teste, trebuie sa va spunem ca si noi ne-am dorit sa testam un model XC90 de ultima generatie, pentru a vedea cum se mai descurca acesta si pentru a descoperi capitolele la care impresioneaza. Pana sa vorbim despre mai multe detalii, va spunem de la bun inceput ca noi am avut in teste un model cu sapte locuri, echipat cu o unitate de motorizare D5 AT8 AWD, de culoare Magic Blue Metallic. Asadar, haideti sa trecem la treaba si sa descoperim impreuna care sunt surprizele pe care le-am identificat in aceste teste la XC90!

Design Exterior

Incepem cu inceputul si va spunem ca noile modele XC90 au o lungime de 4.950 de mm, o latime de 2.008 mm si o inaltime de 1.776 de mm. De asemenea, SUV-ul are o masa totala de 1.973 de kilograme, in varianta cu cinci locuri. Volumul portbagajului este extrem de generos, fiind de nu mai putin de 721 de litri in configuratia cu cinci scaune.

SUV-ul XC90 este o adevarata prezenta pe orice sosea, avand un aspect masiv, dar si elegant in acelasi timp. Atunci cand te aflii la volanul unui asemenea model, simti fara indoiala ca ai ajuns sa conduci o masina adevarata, care este gata sa raspunda la orice provocari. In orice caz, nu trebuie sa te mire daca vei vedea cum ceilalti soferi sau pietonii de pe trotuar se vor uita dupa masina ta, acest lucru va deveni in cele din urma o obisnuinta pentru tine!

Design Interior

Mergand mai departe catre habitaclu, trebuie sa ne declaram de la bun inceput impresionati de ceea ce am gasit. Pur si simplu, XC90 nu prea are rival in segment daca vorbim despre interior. Putem observa de la bun inceput un design simplu, in stilul nordic daca am putea sa spunem asa! Spre exemplu, bordul este extrem de simplu, intampinandu-te cu doar opt butoane fizice, unul dintre ele fiind rezervar deschiderii torpedoului. Asadar, toate celelalte elemente de comanda sunt digitale, putand fi accesate extrem de usor prin ecranul cu diagonala de 9 inci amplasat in centrul bordului.

Locul ceasurilor de pe bord este luat acum de un display digital de toata frumusetea, care ii va incanta pe pasionatii de tehnologie. Display-ul este asemanator cu cel pe care il putem gasi pe Audi Q7 sau Audi TT, permitand o personalizare maxima a culorilor, stilului de afisaj si a elementelor pe care le vezi intre kilometrajul si turometrul digital.

Din punct de vedere al materialelor folosite la interior, din nou, trebuie sa recunoastem ca suntem impresionati. La nivelul habitaclului, veti gasi un mix format intre piele, aluminiu si zone moi la atingere. De asemenea, poti gasi si fibra de carbon la interior, in cazul in care apelezi la echipare R-Design.

Spatiul de la interior este mai mult decat generos, motiv pentru care XC90 este recunoscut drept un model extrem de confortabil. Daca vei dori sa apelezi si tu la versiunea cu sapte locuri, trebuie sa stii ca cele doua scaune de pe randul al treilea sunt optionale, avand un pret de 1.600 de euro, cu toate taxele incluse.

Pret

Nivelul de echipare standard este extrem de cuprinzator, lista de elemente incluse fiind foarte lunga. Spre exemplu, la nivel exterior, putem vorbi despre o lista care cuprinde oglinzi electrice si incalzite, ornamente exterioare si interioare sau o emblema spate Inscription. La interior regasim instrumente de bord cu afisaj digital, lumini ambientale, volan imbracat in piele, schimbator de viteze imbracat de asemenea in piele cu ornamente satinate, ecran multifunctional touch de 9 inci si covorase textile Inscription.

In concluzie, vestea cea buna este ca vorbim despre o masina despre care putem spune ca face parte din segmentul premium, oferita la un pret decent pentru ceea ce ofera. Modelul condus de noi a avut un pret de aproape 85.000 de euro, cu toate taxele incluse. Insa, trebuie sa mentionam ca masina a fost echipata si cu cateva optiuni suplimentare. Spre exemplu, scaunele fata incalzite va vor scoate din buzunare 380 de euro, in timp ce sistemul de camere parcare Bird View 360 are un pret de 600 de euro. Suspensia pneumatica reglabila electronic pe fiecare roata despre care vorbeam mai devreme are, de asemenea, un pret de 2.279 de euro. In orice caz, preturile de baza pornesc de la sub 69.000 de euro!

Newsletter

Whatsapp