Test Drive: 2019 Volvo XC40 R-Design T4 AT8 AWD

2019 Volvo XC40 R-Design T4 AT8 AWD Test Drive

Volvo este una dintre cele mai mari surprize de pe piata auto a ultimilor ani, modelele lansate de constructorul suedez dovedindu-se a avea un succes incredibil la public de-a lungul timpului. Concurenta de pe piata auto globala a devenit la ora actuala extrem de puternica, ceea ce inseamna ca producatorii auto trebuie sa inoveze si sa se prezinte an de an in fata publicului cu modelele care mai de care mai interesante si mai atractive. Bineinteles, acest lucru nu poate decat sa ne bucure pe noi, clientii de pe aceasta piata. Insa, nu putem sa nu observam eforturile pe care le fac constructorii auto la ora actuala pentru a se mentine in top.

Suedezii de la Volvo sunt unii dintre cei care au gasit reteta succesului, sau cel putin asta ne demonstreaza cifrele de vanzari obtinute in ultimii ani de modelele din gama sa. Desi modelele din portofoliul celor de la Volvo se lupta de cele mai multe ori cu niste modele extrem de cunoscute ale producatorilor germani, de fiecare data au reusit sa arate lumii intregi ca exista suficiente motive pentru ca acestea sa fie apreciate si cumparate. Astfel, Volvo a ajuns in ziua de astazi sa fie unul dintre cei mai apreciati producatori la nivel european si nu numai.

Modelele suedezilor de la Volvo s-au facut remarcate prin mai multe lucruri in ultima perioada. In primul rand vorbim despre fiabilitatea acestora, un avantaj important pentru orice client care este in cautarea unei masini pe care sa o achizitioneze. Apoi putem vorbi despre capacitati tehnice bune si despre cifre de performanta la fel de bune. De asemenea, modelele din gama celor de la Volvo beneficiaza de cele mai noi tehnologii in domeniu si sunt extrem de actuale. Nu in cele din urma, modelele construite de cei de la Volvo ne-au demonstrat de fiecare data ca sunt extrem de sigure, suedezii fiind foarte atenti din acest punct de vedere.

Segmentul SUV-urilor este la mare cautare in ultimii ani, iar asta o stim deja cu totii. Toti producatorii auto incearca sa aduca pe piata modele din ce in ce mai interesante, care sa satisfaca cerintele din ce in ce mai exigente ale clientilor. Suedezii de la Volvo au dat lovitura in urma cu cativa ani cu lansarea lui XC60, un model care a reusit rapid sa faca uitate modelele realizate de producatorii germani de renume. XC60 s-a bucurat de un succes incredibil in segmentul sau de piata, reusind niste cifre de vanzari extrem de bune.

Avand de partea sa succesul de care s-a bucurat atat XC60, dar si XC90 sau S90, cei de la Volvo au raspuns pozitiv unei provocari noi. Mai exact, ne referim la intrarea in segmentul SUV-urilor compacte urbane, un segment care nu se bucurase de atentia celor de la Volvo pana in 2017. Totul s-a schimbat insa odata cu lansarea lui Volvo XC40, un nou model care a fost aruncat in lupta in acest segement alaturi de niste nume grele de pe piata auto: BMW X1, Audi Q3, Mercedes-Benz GLA, Range Rover Evoque, Lexus NX sau Jaguar E-Pace.

In cele din urma, toamna lui 2017 ne aducea in prim plan lansarea lui XC40, un model pozitionat cu o treapta mai jos fata de XC60. Producatorul suedez a organizat lansarea lui XC40 in luna septembrie a anului 2017, intr-un eveniment programat in Milano, Italia. Asa cum probabil ne asteptam multi dintre noi, XC40 a fost primit cu un entuziasm ridicat atat din partea pasionatilor auto, cat si din partea specialistilor. Inca de la bun inceput, XC40 a promis multe.

Tot ce mai trebuie sa facem acum este sa descoperim si daca a reusit sa arate de-a lungul timpului tot ceea ce a promis la momentul lansarii. Si pentru a ne putea da seama de toate aceste lucruri am testat recent un model Volvo XC40. Mai mult ca sigur ca si voi sunteti la fel de curiosi cu privire la ceea ce poate acest XC40, asa ca in randurile urmatoare va vom povesti impresiile pe care acesta ni le-a lasat noua dupa mai multe sute de kilometri parcursi la volanul lui.

Design Exterior

Incepem prin a vorbi despre infatisarea exterioara a acestui XC40, insa mai intai de toate haideti sa aruncam o privire asupra dimensiunilor pe care le regasim in fisa tehnica a modelului suedez. Ei bine, XC40 vine cu o lungime de 4.425 de mm, cu o latime de 2.034 de mm, respectiv cu o inaltime de 1.652 de mm. De asemenea, XC40 se mai poate lauda si cu un ampatament de 2.702 mm, dar si cu o masa totala de 1.684 de kilograme. Daca tot suntem la capitolul cifre, trebuie sa va mai spunem ca XC40 are si un rezervor cu o capacitate de 54 de litri, dar si un portbagaj cu un volum de depozitare al bagajelor de 460 de litri.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, nu putem sa nu remarcam ca XC40 seamana intr-un fel sau altul cu fratii sai mai mari XC60, respectiv XC90. De asemenea, daca vrem sa ne uitam si mai in spate, vom descoperi ca cei de la Volvo s-au inspirat si de la conceptul 40.1 atunci cand au desenat acest XC40, concept prezentat in 2016. In orice caz, XC40 arata foarte bine si, in ciuda unor elemente similare cu ale fratilor lui mai mari, putem spune ca beneficiaza de o personalitate distincta.

La o privire mai atenta, putem observa ca XC40 beneficiaza de o linie de design specifica acestui gen de modele. De asemenea, putem observa si o usoara doza de agresivitate extrem de bine venita in acest caz. Volvo XC40 dispune de niste blocuri optice si stopuri cu LED, de niste montanti C de dimensiuni generoase, dar si de o caroserie care poate fi vopsita in doua culori. XC40 este primul model din gama Volvo care poate fi comandat cu plafon intr-o culoare diferita fata de cea a caroseriei.

Dupa cum se poate observa in fotografii, am avut ocazia sa testam un model XC40 echipat cu pachetul R-Design. Primul lucru care ne-a atras atentia a fost culoarea Bursting Blue, combinata cu plafonul de culoare neagra. Mai mult, grila fata R-Design si emblema R-Design sunt si ele vizibile, la fel ca si barele longitudinale integrate „Glossy Black” R-Design si ornamentele "Glossy Black" ale geamurilor. Carcasele oglinzilor interioare „Glossy Black” si jantele de 20 inci, cu 5 spite duble, completeaza infatisarea de la exterior.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu si trebuie sa vorbim din nou despre anumite elemente pe care parca le stim deja de la fratii mai mari amintiti mai devreme. Practic, habitaclul lui XC40 beneficiaza de aceeasi atmosfera relaxanta pe care o stim de la modelele XC60 si XC90, dar si de aceeasi linie generala de design interior. Totodata, observam acelasi display central dispus vertical si acelasi instrumentar de bord care are rolul de a inlocui ceasurile analog cu un ecran digital de dimensiuni generoase.

Bineinteles, exista si cateva modificari care au fost facute la acest capitol, avand in vedere dimensiunile mult mai mici ale masinii. Spre exemplu, pe consola centrala nu mai incap fizic atatea elemente de control sau spatii de depozitare ca in cazul modelelor mai mari, ceea ce a dus la o adaptare a acesteia. Mai observam cum butonul de pornire al motorului este amplasat acum in dreapta volanului, ceea ce nu este deloc rau! In orice caz, vorbim despre un interior extrem de practic, care nu are cum sa nu fie apreciat de cei care ajung la bordul acestor masini.

Daca vreti sa vorbim despre tehnologie, trebuie sa spunem de la bun inceput ca XC40 sta foarte bine din acest punct de vedere. Si asta pentru ca ofera niste tehnologii pe care pana in urma cu cativa ani nu le regaseam pe astfel de modele, fiind destinate doar modelelor de tip premium. Asadar, vorbim despre doua display-uri de dimensiuni generoase care sunt oferite in echiparea Momentum, adica in cea de baza. Interfata acestora este destul de prietenoasa, ceea ce inseamna ca nu vei avea probleme din acest punct de vedere!

Noul model poate fi echipat si cu un sistem audio Harman Kardon Premium Sound cu 13 incinte acustice. Trebuie sa remarcam ca XC40 nu poate fi echipat cu Head-Up Display-ul pe care il stim de la modelele mai mari. Conectivitatea este asigurata, bineinteles, prin intermediul aplicatiilor Apple Car Play, respectiv Android Auto.

Pachetul R-Design include elemente si la interior, cum ar fi: covorase textile, pedale sport, ornamente din aluminiu, ornamente metalice la praguri si un volan imbracat in piele si ornamente de aluminiu.

Pret

Luand in considerare toate aceste lucruri pe care le-am spus pana acum, putem spune cu mana in inima ca am fost impresionati de ceea ce ne-a aratat acest Volvo XC40. Si se pare ca nu am fost singurii care am simtit asta, XC40 fiind declarat si Masina Anului 2018 in Europa. Premiul a fost primit de cei de la Volvo in primavara anului trecut, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, fiind pentru prima data cand producatorul suedez a primit un astfel de premiu.

Preturile practicate de cei de la Volvo pentru XC40 nu sunt deloc mici, mai ales daca facem o comparatie cu celelalte modele rivale pe care le-am pomenit pe parcursul acestui material. Masina testata de noi, Volvo XC40 R-Design, echipata cu o motorizare pe benzina de 2.0 litri si cu 190 de cai putere sub capota, porneste de la un pret de 43.074 euro, cu toate taxele incluse. Insa, trebuie sa tinem cont de faptul ca pachetul de baza al celor de la Volvo beneficiaza de o serie importanta de dotari suplimentare, pentru care in mod normal ar trebui sa platiti in plus in cazul altor constructori!

Mai mult, modelul testat de noi a fost echipat si cu Pachetul Connect (581 euro cu TVA inclus) ce ofera interfata „Smartphone Integration” care include Apple CarPlay si Android Auto, dar si incarcarea wireless pentru smartphone.

Pachetul Intellisafe Pro (2071 euro cu TVA inclus) offera IntelliSafe Surround si Pilot automat adaptiv care include Pillot Assist, Distance Alert si Lane Keeping Aid.

Pachetul oglinzi (601 euro cu TVA inclus) ofera oglinzi exteriorare rabatabile electric cu lumini incorporate, dar si oglinda retrovizoare interioara si oglinzi exterioare cu efect heliomat.

Pachetul Versatility Pro (1399 euro cu TVA inclus) este foarte practic si vine in ajutorul nostru cu suport pentru cumparaturi situat in portbagaj, priza 12V in portbagaj, plasa de protectie pentru bagaje, haion actionat electric, sistem keyless si deschidere portbagaj handsfree, bancheta spate rabatabila electric, dar si un spatiu de depozitare culisant situat sub scaunul soferului.

Pachetul Xenium (2479 euro cu TVA inclus) include scaunul soferului cu reglaj electric si memorie, scaunul fata pasager cu reglaj electric, trapa si climatizarea automata cu reglaj pe 2 zone.

Pachetul Business Pro (1919 euro cu TVA inclus) include sistemul de navigatie Sensus Navigation si sistemul audio Harman Kardon Premium Sound.

Finalmente, Pachetul Park Assist (860 euro cu TVA inclus) ofera senzori de parcare cu avertizare sonora fata/spate si camera pentru asistare parcare spate.

Toate aceste dotari vin in ajutorul soferului, iar pretul total al masinii este de 57.283 euro cu TVA inclus.

Newsletter

Whatsapp