Test Drive: 2019 SEAT Tarraco Xcellence 2.0 TDI DSG7 4Drive - un SUV cu 7 locuri potrivit pentru orice familie

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 22 Aprilie 2019

SEAT traverseaza o perioada excelenta din toate punctele de vedere, succesul de care se bucura modelele din gama sa in ultimii ani fiind deja de notorietate. Si cand spunem succes ne referim, bineinteles, la cifrele de vanzari pe care le inregisteaza modelele celor de la SEAT pe pietele pe care activeaza si de popularitatea de care acestea se bucura. In aceste conditii, este normal ca reprezentantii din conducerea producatorului spaniol sa se gandeasca la planuri de viitor din ce in ce mai ambitioase, care sa faca din SEAT unul dintre constructorii auto de marca pe plan european.

Toamna anului trecut ne-a adus in prim plan o lansare importanta a celor de la SEAT, si anume a SUV-ului Tarraco. Constructorul iberic lanseaza astfel cel de-al treilea model din acest segment, Tarraco venind dupa ce in anii anteriori am facut cu totii cunostinta cu modelele Arona si Ateca. Asa cum stim la ora actuala, primele doua modele din segmentul SUV-urilor de la SEAT s-au bucurat de un succes rapid, dovedindu-se a fi foarte populare printre pasionatii auto. Mai mult decat atat, Arona si Ateca au fost doua modele care s-au bucurat de o apreciere pozitiva si din partea specialistilor.

Prin lansarea noului Tarraco, cei de la SEAT si-au propus insa ceva mai mult, si anume o repozitionare in zona superioara a pietei auto. Acest lucru a fost remarcat si de specialistii in domeniu, care s-au declarat de-a lungul timpului impresionati si de noutatile cu care a venit la pachet noua marca spaniola Cupra. Asadar, cand vorbim despre Tarraco, vorbim in primul rand despre o calitate superioara de fabricatie si despre niste materiale de top folosite de producatorul spaniol. De asemenea, vom vorbi si despre un pachet consistent de tehnologii de ultima generatie!

Alegerea numelui Tarraco pentru acest ultim model din gama s-a dovedit a fi o misiune extrem de dificila pentru cei de la SEAT, decizia in acest sens intarziind cu aproape jumatate de an. Producatorul a organizat o campanie numita #SEATseekingname in acest context, in care a invitat fanii marcii sa propuna si sa aleaga un nume pentru acest model. Bineinteles, conditia era una singura si anume ca numele sa fie inspirat de la numele unui oras sau al unei regiuni din Spania. In cele din urma, dintr-o selectie finala de patru nume, Tarraco a iesit cel castigator, acesta fiind inspirat din numele vechiului oras port Taragona.

Asadar, aventura lui SEAT Tarraco a inceput cum nu se putea mai bine, asteptarile din partea fanilor fiind la cote inalte. Tarraco ne-a fost prezentat inca de la bun inceput drept cel mai mare SUV al marcii spaniole de pana acum, promitand multe inca de la momentul debutului. Putem spune despre Tarraco ca se infrateste cu modele precum Volkswagen Tiguan Allspace sau Skoda Kodiaq. Concurenta lui Tarraco este formata din niste modele destul de interesante, printre care se numara si Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe sau Kia Sorento.

Cel mai mare SUV al celor de la SEAT a fost lansat la inceputul lunii si in tara noastra, importatorul local, Porsche Romania, estimand ca va livra 400 de astfel de masini in 2019. In aceste conditii, si noi am fost foarte curiosi sa vedem cum se descurca pe viu un asemenea model, drept pentru care va anuntam acum ca am testat noul Tarraco pentru cateva zile. Asadar, va vom prezenta in randurile care urmeaza cele mai importante informatii despre acest model si trairile pe care noi le-am avut la volanul lui. Si, inca de la bun inceput, va putem spune ca nu am ramas deloc dezamagiti, ba chiar din contra!

Design Exterior

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, noul Tarraco devine un fel de nava-amiral a celor de la SEAT, prezentand practic viitorul limbajului de design pe care il va adopta marca spaniola in urmatorii ani. Tarraco este un model de tip SUV de talie mare, de dimensiuni generoase, care pare pregatit sa faca fata oricaror provocari i-ar aparea in fata. In linii mari, avem in fata ochilor un model care beneficiaza de un design modern, progresist si elegant, care incanta privirile pasionatillor auto. Mai mult decat atat, silueta lui dinamica da impresia de sportivitate sporita. Tarraco va putea fi comandat atat intr-o versiune cu 5 locuri, cat si intr-o versiune cu 7 locuri.

Din punct de vedere al dimensiunilor, trebuie sa spunem ca noul Tarraco vine cu o lungime care masoara 4.735 de mm si cu o inaltime de 1.658 de mm. Noul SUV ofera astfel un spatiu destul de generos la interior, toti pasagerii putandu-se simti confortabil chiar si la drum lung. Volumul portbagajului este de 760 de litri in cazul versiunii cu cinci locuri, acesta putand ajunge pana la 1.920 de litri in cazul in care bancheta din spate este rabatata. Caroseria noilor modele Tarraco va putea fi comandata in opt nuante de culoare: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Beige Titanium, Deep Black si Uranus Grey.

Uitandu-ne mai atenti la infatisarea lui exterioara, putem spune ca Tarraco preia o parte din stilul cu care s-a prezentat in fata noastra Ateca. Insa, putem observa si mai multe schimbari, cele mai importante regasindu-se la nivelul blocurilor optice si in cazul grilei frontale. Tarraco este, de asemenea, primul model din gama producatorului iberic care introduce un limbaj de design modificat, care aduce cu sine o grila frontala cu sase unghiuri, blocuri optice full-LED si stopuri cu indicatoare dinamice care sunt legate printr-o banda luminoasa.

Design Interior

Interiorul noilor modele Tarraco este impresionant, atentia la detalii a spaniolilor putand fi observata inca din primele secunde petrecute in habitaclu. In primul rand putem vorbi despre niste materiale de o calitate net superioara care au fost folosite de cei de la SEAT la nivelul habitaclului. In aceste conditii, soferul si pasagerii se pot bucura de o experienta placuta atunci cand pornesc la drum, interiorul fiind extrem de confortabil. In plus, spatiul este generos, pasagerii neavand probleme in acest sens nici in cazul in care masina este plina.

Soferul va putea beneficia la volanul SUV-ului Tarraco de Digital Cockpit, instrumentar digital de bord cu dimensiuni de 10.25 inci. De asemenea, consola centrala va avea in centrul ei un ecran tactil cu o digonala de 8 inci. Important de mentionat este si faptul ca cel de-al doilea ecran va putea fi comandat atat prin gesturi, cat si prin comenzi vocale. In linii mari, putem spune fara doar si poate ca interiorul lui Tarraco iti lasa impresia ca te aflii la volanul unei masini premium!

Mergem mai departe si va putem spune ca noile modele Tarraco stau extrem de bine si la capitolul tehnologic, dotarile fiind in mod clar de ultima generatie. Spre exemplu, vorbim despre un sistem de climatizare in trei zone, despre sistemul Digital Cockpit mentionat anterior sau despre un sistem de navigatie cu conectivitate MirrorLink. Conectivitatea este, de asemenea, la nivel inalt, aplicatiile Apple Car Play si Android Auto fiind disponibile.

Motorizare

Ajungem in cele din urma si la capitolul motorizare si va spunem ca cei interesati pot opta pentru una dintre cele patru motorizari puse la dispozitie de catre cei de la SEAT. Cei care prefera o unitate pe benzina, vor putea opta fie pentru o unitate de 1.5 litri, capabila sa dezvolte 150 de cai putere, fie pentru o unitate de 2.0 litri, capabila sa genereze 190 de cai putere. Prima unitate poate fi cuplata la o cutie manuala de viteze cu sase trepte, in timp ce cea de-a doua unitate este disponibila alaturi de o transmisie DSG cu sapte trepte.

Fanii motorizarilor diesel vor avea, de asemenea, doua optiuni la dispozitie. Mai exact, vorbim despre un singura unitate TDI cu capacitate de 2.0 litri, oferita in doua versiuni de putere: 150, respectiv 190 de cai putere. Prima varianta este si cea pe care am testat-o noi cu aceasta ocazie! Aceasta versiune poate fi alatura fie unei cutii manuale cu sase trepte, fie unei cutii DSG cu sapte trepte.

Cea de-a doua versiune dar si cea testata de noi, de 190 CP, este oferita exclusiv alaturi de o transmisie DSG cu sapte trepte si alaturi de sistemul 4Drive. Conform informatiilor, nu este exclus ca in perioada urmatoare sa vedem si niste versiuni cu sistem hibrid de propulsie.

Asadar, echipat cu o unitate diesel cu capacitate de 2.0 litri, Tarraco beneficiaza de o putere de 150 de cai si de un cuplu maxim de 340 Nm. In aceste conditii, cifrele de performanta nu sunt deloc rele pentru un asemenea model de tip SUV de dimensiuni mari. Vorbim despre o viteza maxima care poate ajunge pana la 202 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata in doar 9.8 secunde.

Conform indicatiilor tehnice, consumul de care are nevoie noul SEAT Tarraco pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri este de 5.7 - 6.4 litri. Insa, asa cum stim cu totii, consumul din realitate va fi ceva mai mare, mai ales in conditiile unui stil mai sportiv de rulare sau a unor drumuri ceva mai dificile. De asemenea, trebuie sa mai spunem ca Tarraco are un grad de emisii de dioxid de carbon de 148 - 167 grame/kilometru. Consumul inregistrat de noi nu a depasit 7 litri/100 km.

SEAT Tarraco este construit avand la baza platforma MQB-A a celor de la Volkswagen, platforma dedicata SUV-urilor de dimensiuni mari. In aceste conditii, sistemul Dynamic Chassis Control ii ofera soferului libertatea de a alege modul de rulare preferat. Totodata, sistemul se poate adapta automat chiar, modificand parametrii in functie de suprafata pe care ruleaza automobilul si in functie de stilul de condus al soferului.

Din punct de vedere al sistemelor de siguranta, noul SEAT Tarraco sta foarte bine, producatorul spaniol dotand SUV-ul cu o gama larga de astfel sisteme de siguranta activa. Spre exemplu, sistemele precum Lane Assist, Emergency Call, Pre-Crash Assist, Rollover Detection sau Front Assist sunt disponibile inca din standard, insa se poate opta pentru multe alte sisteme. Printre acestea se regasesc Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, ACC (Adaptive Cruise Control), Light Assist sau Emergency Assist.

Pret

Noul SEAT Tarraco este disponibil inca de la sfarsitul anului trecut, insa lansarea lui in tara noastra s-a facut la inceputul lunii aprilie. Asadar, clientii romani care au pus ochii pe cel mai nou SUV al celor de la SEAT il pot achizitiona acum cu un pret de pornire de 26.754 de euro. Producatorul spaniol isi propune ca in acest an sa vanda un numar de 400 de unitati Tarraco in tara noastra, urmand ca in 2020 sa isi dubleze aceasta cifra de vanzari.

Pretul modelului testat de noi a fost de 45.015 euro cu TVA inclus. Poate pentru unii dintre noi pretul este mare, insa nu uitati ca vorbim despre o versiune de top ce include urmatoarele dotari: alarma cu control habitaclu si senzor de inclunare (236,81 euro), Cartografie Europa cu Mapcare (114,24 euro), Connectivity Box – sistem incarcare wireless pentru telefoane (190,4 euro), DAB (Receptor Auto Digital) (190,4 euro), Jante aliaj Supreme 20 inch (709,24 euro), Pachet 7 scaune (761,60 euro), Pachet Iarna ce include scaune fata si spate incalzite, dar si duze spalare parbriz incalzite (465,29 euro), Pachet Safe Driving – Blind Spot Detection + Exit Assist, High Beam Assist, Pre-Crash Assist, Rollover Assist (476 euro), Pachet Safe Driving Plus – Traffic Jam Assist + Emergency Assist, Trafic Sign Recognition (190,4 euro), Sistem Navigatie Plus (671,16 euro), Sound System BeatsAudio (476 euro), Sunroof panoramic (1047,20 euro), Suspensie adaptiva (DCC) (522,41 euro) dar si Top View Camera (522,41 euro).

Modelul SEAT Tarraco poate fi achizitionat de la Porsche București Nord:

B-dul Pipera 2
77190 Voluntari Ilfov

Tel.: +40 21 203 28.85 
www.seatpia.ro
    

www.pbn.ro

https://www.facebook.com/porschebucuresti/ 

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

In ultimii ani am tot fost pusi in situatia de a vorbi despre succesul impresionant pe care il are segmentul SUV-urilor, succes pe care nimeni nu il poate contesta dupa...
de - 15 Iulie 2019
Peugeot 508 este, fara indoiala, unul dintre cele mai cunoscute modele din gama producatorului francez la aceasta ora, bucurandu-se de o apreciere semnificativa din partea clientilor interesati de segmentul de...
de - 8 Iulie 2019
Statutul pe care il au germanii de la Mercedes-Benz pe piata auto premium de la aceasta ora nu poate fi contestat de nimeni, cifrele de vanzari inregistrate luna de luna...
de - 2 Iulie 2019
Kia este la ora actuala, fara doar si poate, unul dintre cei mai importanti producatori de pe piata auto asiatica. Chiar daca vorbim despre o piata semnificativa a lumii, cu...
de - 24 Iunie 2019

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare