Test Drive: 2019 Renault Koleos 2.0 Diesel Turbo (dCi) 4x4 X-Tronic Intens

2019 Renault Koleos 2.0 Diesel Turbo (dCi) 4x4 CVT Intens Test Drive

Koleos reprezinta la ora actuala unul dintre numele importante ce se regasesc in gama francezilor de la Renault, bucurandu-se de un succes important pe pietele pe care activeaza. Putini isi aduc insa aminte ca povestea modelului Koleos nu a inceput deloc promitator, ba chiar din contra. Totusi, uitandu-ne la evolutia pe care a avut-o acesta de-a lungul anilor, ne-am gandit ca ar fi interesant sa vorbim mai mult pe aceasta tema. Mai ales in contextul in care am avut ocazia sa testam un model Koleos de noua generatie, care impresioneaza la mai multe capitole!

Despre Koleos s-a auzit pentru prima data in anul 2000, atunci cand un concept cu acest nume a fost prezentat de producatorul francez in luna februarie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. De atunci si pana la lansarea oficiala a modelului de tip SUV de dimensiuni medii au trecut nu mai putin de sase ani, producatorul francez dand senzatia ca nu a fost pregatit sa lanseze un astfel de model la acea vreme. In cele din urma, prima generatie Renault Koleos a fost prezentata in 2006, in cadrul Salonului Auto de la Paris.

La momentul lansarii primei generatii Koleos, aflam de la oficialii producatorului francezi ca ei sunt cei responsabili de linia de design adoptata de model, in timp ce de dezvoltarea sa se vor ocupa cei de la Nissan. Modelele Koleos de prima generatie nu s-au bucurat insa de un succes prea rasunator, cifrele de vanzaril inregistrate pe marea majoritate a pietelor pe care activau fiind destul de modeste. Spre exemplu, in vara lui 2010, francezii au fost pusi in situatia de a retrage modelul de pe piata britanica, cifrele de vanzari indicand doar 2.600 de unitati comercializate, ceea ce era intr-adevar extrem de putin.

In cele din urma, Koleos a primit doua facelifturi menite sa il readuca in atentia pasionatilor auto, insa nici aceste metode nu s-au dovedit a fi de un succes prea mare. Primul facelift ne-a fost prezentat in toamna lui 2011, in timp ce cel de-al doilea a venit in vara lui 2013. Din pacate pentru modelul francez, cifrele de vanzari nu s-au imbunatatit prea mult, ceea ce a dus in cele din urma la sfarsitul acestei generatii. Producatorul francez a luat decizia de a inceta productia lui Koleos pe plan european in primavara lui 2015!

Uitandu-ne acum la cea de-a doua generatie Koleos, putem spune ca zicala “tot raul spre bine” a functionat cum nu se putea mai bine in cazul acestui model. Modelele de generatie noua Koleos au fost lansate in 2016 in cadrul Salonului Auto de la Beijing, prezentarea fiind facuta chiar de Carlos Ghosn. Chiar daca la un moment dat au aparut pe piata mai multe zvonuri conform carora noile modele ar fi urmat sa primeasca un alt nume (Maxthon), cei de la Renault au preferat sa mearga in continuare pe Koleos. Si, se pare ca decizia luata la acea vreme a fost cea corecta!

Noua generatie Koleos a debutat in forta in toamna anului 2016, atat specialistii in domeniu, cat si pasionatii auto declarandu-se impresionati de imbunatatirile care i-au fost aduse. In primul rand, a fost observat o imbunatatire considerabila la nivelul confortului soferului la volan. Apoi, noua generatie Koleos a venit cu un upgrade puternic din punct de vedere al sistemelor de siguranta. Totodata, a doua generatie a dus la o aliniere a lui Koleos la noua identitate a marcii si la liniile de design ale celorlalte modele din gama. In orice caz, chiar daca unele lucruri au ramas la fel, prima impresie este ca cei de la Renault au redesenat de la zero noile modele de generatie noua Koleos.

Pana sa trecem la treaba, va spunem ca pe mainile noastre a ajune un model Renault Koleos de generatie noua, echipat cu o unitate de motorizare turbo diesel dCI cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte nu mai putin de 175 de cai putere. De asemenea, SUV-ul a beneficiat de aportul unui sistem de tractiune integrala, in timp ce transmisia era una automata. Drept urmare, haideti sa va impartasim in randurile urmatoare impresiile pe care ni le-a lasat noul Koleos pe parcursul celor cateva zile in care am avut ocazia sa il testam!

Design Exterior

Sa incepem mai intai cu niste cifre si sa ne uitam la dimensiunile cu care ni se prezinta aceste noi modele Koleos. Avem asadar o lungime de 4.673 de mm, o latime de 2.063 de mm si o inaltime de 1.678 de mm. De asemenea, ampatamentul modelelor Koleos ajunge pana la o valoare de 2.705 de mm. In cele din urma, trebuie sa spunem si ca modelele de generatie noua au o masa totala de 1.643 de kilograme. Fiind la acest capitol al cifrelor, va mai spunem si ca portbagajul are un volum de depozitare a marfurilor de 538 de litri.

Desi am vrea sa spunem mai multe, din punct de vedere al designului, trebuie sa recunoastem ca nu avem foarte multe de spus. Inginerii de creatie ai producatorului francez au decis sa nu iasa prea mult din zona de confort si sa nu riste cu acest nou Koleos de generatie noua, preferand sa il alinieze la liniile generale de design ale marcii. Spre exemplu, daca ne uitam prima si prima data la stopurile alungite care aproape se unesc sau la farurile cu o semnatura luminoasa in forma literei C, ne putem da seama aproape imediat ca avem de a face cu un model al celor de la Renault.

In linii mari, noile modele Koleos beneficiaza de o infatisare masiva si dominanta, care se pare ca este destul de apreciata de fanii marcii franceze. Partea frontala se remarca printr-o capota masiva, care atrage toata atentia asupra sa. Regasim aici insa si patru striatii care aduc cu sine un usor aer de sporivitate, ceea ce nu este deloc rau! In orice caz, vorbim despre o infatisare destul de placuta, care nu reuseste sa supere pe nimeni, dar parca nu reuseste nici sa impresioneze. Oricum ar fi, in materie de design se pot spune multe, gusturile fiecaruia fiind diferite!

Design Interior

Mergem acum catre habitaclu si remarcam intr-o prima faza un ecran cu o diagonala de 7 inci, cu patru teme diferite care pot fi modificate cu ajutorul sistemului de infotainment. De asemenea, sistemul de infotainment beneficiaza de un display tactil cu o diagonala de 8.7 inci. Asadar, din acest punct de vedere stam destul de bine! Cei interesati pot opta pentru un sistem audio Bose pentru interior, sistem care se aude extrem de bine!

Tot la interior putem remarca si faptul ca producatorul francez a folosit de aceasta data materiale de o calitate superioara, diferenta fata de prima generatie fiind destul de mare. De asemenea, spatiul la nivelul habitaclului este generos, in timp ce scaunele din fata si bancheta din spate sunt indeajuns de confortabile pentru a nu te simti rau la drum lung! Ce este important este ca pe bancheta din spate vor incapea fara doar si poate trei pasageri, care nu se vor plange nici de spatiul la nivelul capului si nici de spatiul lateral.

Pret

In cele din urma, nu putem incheia acest material fara sa va spunem si preturile in schimbul carora pot fi cumparate modelele Renault Koleos de generatie secunda. Astfel, versiunea de baza echipata cu o tractiune 4x2 porneste de la un pret de 32.200 de euro, cu toate taxele incluse. In schimb, daca vorbim despre versiunea echipata cu un sistem de tractiune integrala, adica despre versiunea despre care am si vorbit in randurile anterioare, pretul de pornire creste pana la 39.200 de euro.

Newsletter

Whatsapp