Test Drive: 2019 Renault Kadjar 1.3 Tce 159 EDC XMOD Intens

2019 Renault Kadjar 1.3 Tce 159 cp EDC XMOD Test Drive

Segmentul SUV-urilor se bucura in ultimii ani de o popularitate extrem de ridicata, cifrele de vanzari dovedindu-ne tuturor ca acest trend este inca in crestere chiar si la ora actuala. In aceste conditii, chiar daca pe piata avem deja nenumarate modele dintre care putem alege, producatorii auto lanseaza rand pe rand noi si noi modele in aceasta categorie de piata. Chiar daca oferta devine astfel mai mult decat vasta, clientii de pe piata auto au de unde alege, iar asta este mai mult decat imbucurator. In plus, la fel ca pe orice alta piata, concurenta ridicata nu poate avea decat rezultate pozitive.

Nissan Qashqai este fara doar si poate unul dintre cele mai importante modele din acest segment de piata, in special daca ne referim la piata auto europena. Asa cum ne-au demonstrat toate cifrele de vanzari inregistrate de-a lungul anilor, Nissan Qashqai este fara indoiala cel mai iubit model din aceasta categorie in randul pasionatilor auto de pe Batranul Continent. In aceste conditii, orice model care este lansat in acest segment pleaca de la bun inceput cu o misiune extrem de grea la purtator, si anume sa rivalizeze cu un model care se bucura de o popularitate de zile mari.

In 2015, francezii de la Renault au lansat Kadjar, un SUV care ne-a fost prezentat ca fiind un potential rival pentru Qashqai. Kadjar a venit inca din prima clipa cu un avantaj extrem de important, acesta fiind construit pe aceeasi platforma pe care este dezvoltat si Nissan Qashqai. Chiar si asa insa, putini au fost cei care au crezut ca noul Kadjar poate iesi din umbra mult mai popularului Qashqai. Insa, Kadjar s-a putut lauda cu o primire pozitiva in cadrul Salonului Auto de la Geneva din primavara anului 2015, atat specialistii din domeniu, cat si pasionatii auto prezenti la eveniment punandu-se de acord cu privire la faptul ca francezii au facut o treaba buna.

Chiar daca misiunea sa pe piata se anunta inca de la bun inceput foarte dificila, Kadjar a pornit la drum cu o serie de avantaje destul de importante, care au contribuit in cele din urma la succesul lui. Lasand la o parte platforma pe care a fost construite, noul Renaul Kadjar ne-a fost prezentat cu o gama variata de motoare si cu o echipare mai mult decat generoasa, la care nu multi s-ar fi asteptat. Daca asta nu era de ajuns, noul Renault Kadjar a beneficiat si de un pret foarte bun, care i-a sporit fara doar si poate atractivitatea in ochii clientilor acestui segment de piata.

Cifrele ne arata ca noul Renault Kadjar s-a bucurat de un succes important in cele din urma, adunand peste 450.000 de clienti pana in toamna lui 2018. Insa, dupa aproape trei ani de prezenta pe piata, francezii au decis ca modelul Kadjar are nevoie de o reimprospatare, drept pentru care ne-au prezentat un facelift. Bineinteles, vorbim despre cateva modificari de ordin estetic si tehnic, care reusesc sa il aduca pe Kadjar in zilele noastre!

In aceste conditii, cu totii am devenit extrem de curiosi cu privire la ce poate acest nou Kadjar, in versiunea lui imbunatatita. Din fericire, am avut ocazia sa testam un astfel de model in ultima perioada, drept pentru care astazi va vom prezenta si voua impresiile noastre. Inainte de a trece la mai multe detalii, va putem spune ca pe mainile noastre a ajuns un model echipat cu o unitate de motorizare pe benzina, cu capacitate de 1.3 litri ce dezvolta 150 cp. De asemenea, SUV-ul francez a venit echipat cu un sistem de tractiune 4x2 si cu o transmisie automata.

Design Exterior

Aruncam mai intai o privire pe fisa tehnica a masinii si va prezentam o serie de cifre importante! Asadar, noul Renault Kadjar se prezinta in fata noastra cu o lungime de 4.489 de mm, cu o latime de 2.058 de mm si cu o inaltime de 1.613 mm. De asemenea, SUV-ul producatorului francez se poate lauda si cu un ampatament de 2.646 de mm si cu o masa totala de 1.442 de kilograme. In cele din urma, Kadjar mai beneficiaza si de un volum de depozitare al bagajelor in portbagaj de 472 de litri.

Ne indreptam privirea acum catre infatisarea exterioara a noului Kadjar Facelift si vom observa ca francezii au operat cateva modificari usoare, dar care nu schimba prea tare designul pe care il stiam deja cu totii! Spre exemplu, putem observa cum grila frontala beneficiaza acum de dimensiuni ceva mai generoase. De asemenea, blocurile optice au fost restilizate, avand acum o semnatura luminoasa sub forma literei C, dar si un semnalizator integrat in semnatura luminoasa. Trebuie sa spunem si ca odata cu acest facelift si-au facut aparitia si o serie de elemente cromate in partea frontala a masinii.

Chiar daca nu avem asadar niste modificari majore, Kadjar capata un aer ceva mai proaspat, care il face, bineinteles, mai actual. In partea din spate mai putem observa niste stopuri LED si un spoiler imprumutat de la Koleos. De asemenea, Kadjar vine cu doua tipuri noi de jante, cu dimensiuni de 17 si 19 inci. Una peste alta, putem spune ca fracezii au facut o treaba buna la acest capitol, chiar daca au preferat sa nu riste prea multe cu niste schimbari majore. Noul Kadjar Facelift introduce si 3 noi culori: Vert Ouval care este si culoarea modelului testat de noi, Bleu Iron si Gris Highland.

Design Interior

Mergem mai departe catre interior, acolo unde francezii si-au dorit sa le ofere clientilor un plus de confort. Asadar, avem acum niste scaune cu umplutura noua si extensie pentru sezut, care se dovedesc a fi destul de placute chiar si in cazul unei sederi ceva mai lungi. Spatiul de la interior este destul de generos, atat in partea din fata, cat si in partea din spate, acolo unde doi pasageri se vor simti extrem de confortabil! Spatiile de depozitare nu sunt foarte mari, insa de cele mai multe ori vor fi de ajuns pentru ceea ce veti avea nevoie!

Trebuie sa remarcam si faptul ca francezii au adus pentru acest facelift mai multe elemente cromate la interior. De asemenea, materialele folosite par ceva mai calitative si mai prietenoase la atingere, in special daca ne referim la partile superioare ale plansei de bord. Renault ofera clientilor acestui model o consola centrala de dimensiuni destul de generoase, cu suporturi noi pentru pahare si pentru telefonul mobil. In linii mari, nu avem de ce sa ne declaram dezamagiti cu privire la habitaclul acestui Kadjar Facelift.

Francezii au lucrat si la capitolul tehnologic pentru acest facelift al lui Kadjar, venind cu cateva surprize. Cel mai mare ecran disponibil pentru sistemul multimedia ramane vine cu o dimensiune de 7 inci. De asemenea, pozitionarea sa ramane inca destul de jos pe plansa de bord, ceea ce se poate dovedi incomod pentru unii soferi. Facelift-ul lui Kadjar beneficiaza si de conectivitate ridicata, aceasta fiind posibila prin aplicatiile Apple Car Play, respectiv Android Auto. Tot la acest capitol mai trebuie sa spunem ca instrumentele analog au fost inlocuite cu un ecran digital de 7 inci, care se dovedeste a fi destul de usor de utilizat. Nu in cele din urma, SUV-ul este dotat si cu un sistem audio Bose care reda muzica preferata la o calitate mai mult decat acceptabila!

Pret

In cele din urma, daca vreti sa vorbim si despre preturi, trebuie sa va spunem ca un model Kadjar Facelift echipat cu noua unitate pe benzina care ofera 140 de cai porneste de la un pret de 18.600 de euro in cazul in care vorbim despre nivelul de echipare de baza, Life. Insa, preturile pot ajunge pana la aproape 25.000 de euro in cazul in care va doriti nivelul de echipare Intens.

Pentru versiunea testata de noi (Intens) si anume echipata cu motorul pe benzina, de 1.3 litri ce dezvolta 159 cp, pretul de baza este de 24.000 euro cu TVA inclus. Bineinteles, acesta poate creste in functie de pachetele alese si in functie de echipare.

Newsletter

Whatsapp