Test Drive: 2019 Porsche Macan - vitamina alcalina

Articol scris de Florin Amariei, in data de 13 Februarie 2019
Specificatii tehnice
Pret
61.673 euro
MotorMotor
2 litri benzina
PuterePutere
245 CP
Viteza MaximaViteza Maxima
225 km/h
TransmisieTransmisie
PDK 7 (Automata)
0-100 Km0-100 Km
6,5
ConsumConsum
9,7 l/100km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Porsche Macan a primit o restilizare, asadar e evident ca interesul mi-a fost imediat surescitat de aparitia acestui model in Romania. Motivele sunt doua si sunt simple: e vorba de o masina Porsche si e cea mai bine vanduta masina a marcii auto din Stuttgart. Cat de bine se vinde Macan? Ei bine, fratiorul lui Cayenne a fost cumparat in 2017 cat modelele 911, Boxster, Cayman si Panamera la un loc! Este, asadar, o masina importanta pentru Porsche si, bineinteles, pentru cititorii nostri interesati de noul model. Motiv pentru care nu am asteptat foarte mult si luna ianuarie a marcat momentul in care Porsche Macan 2019 mi-a fost lasat pe mana.

Intr-un articol anterior va povesteam despre Panamera 4S si am amintit cat de scurt am putut despre Ferdinand Porsche. Asadar, daca vreti sa aflati mai multe despre fondatorul companiei si cum a aparut aceasta marca auto in lume, ar trebui sa parcurgeti introducerea acelui test drive.

Revenim la subiectul nostru principal. Porsche Macan 2019 mi s-a prezentat ca o vitamina alcalina intr-o zi in care simti ca si ultima picatura de energie te-a parasit. Mi-a prins bine atat moral, cat si fizic sa stiu ca vor urma multe, multe momente pe care le voi trai la volanul noului model lansat de compania auto germana.

Porsche Macan a aparut prima oara la dealeri in 2014, desi fusese anuntat in premiera totala in 2010. In 2013 isi facea simtita prezenta pe scena internationala, aparand pentru prima oara la Los Angeles Auto Show si Tokyo Motor Show. Era oferit cu trei variante de motorizare la inceput, dupa cum urmeaza:

  • Macan S - 335 CP, 3 litri, V6
  • Macan Turbo - 395 CP, 3,6 litri, V6
  • Macan diesel - 254 CP, 3 litri, V6

Mai tarziu a fost introdus si Macan GTS pentru a umple golul dintre Macan S si Macan Turbo.

Un lucru pe care nu il stiu multe persoane este ca Macan a avut pentru o perioada un nume de cod. Nu, nu era pregatit pentru spioni. Incepuse sa se lase asteptat, asadar modelul primise denumirea de Cajun. Termenul provine din alaturarea "Ca" de la Cayenne si "jun" de la junior pentru ca fix asa fusese gandit de la bun inceput: fratiorul mai mic al lui Cayenne. Pana la urma, a aparut sub titulatura de Macan care inseamna tigru. Ramane de vazut daca e chiar asa feroce.

Modelul pe care l-am testat eu a avut, insa, o istorie mai recenta la capitolul motorizare despre care vom discuta mai tarziu.

Acum e momentul sa discutam despre cum arata Porsche Macan 2019.

Design Exterior

M-am dus dis-de-dimineata la Porsche Romania pentru ca aveam speranta ca masina asta imi va schimba cu totul ziua. Eram cu moralul la pamant, dar am sperat ca Macan imi va putea lua aceasta negura si-o va inlocui cu un rasarit de vara.

Primul contact a fost unul pe care nu-l voi uita prea curand. Noul Macan era "imbracat" intr-un verde atat de frumos, incat instant i-am spus "brotacelul meu". Se mai intampla sa te atasezi de masinile de test, chiar si pentru o scurta perioada de timp...

Am semnat actele si-am dat fuga-nspre masina.

Pe langa culoarea care ii complementeaza formele discrete, dar evidente am remarcat cateva noutati la exterior.

Sunt detalii subtile, pe care doar cunoscatorii le vor observa. Lucrul acesta e valabil pentru partea frontala. Sticla blocurilor optice a devenit mai clara si e mult mai placut de privit, iar designul farurilor a devenit mai simplu. Macan beneficiaza acum de lumini LED in standard in cadrul carora gasim si acele patru picaturi care au devenit un standard pentru constructorul auto german. Exista o linie LED sub ele, iar proiectoarele au disparut, intrucat functia lor este preluata de farurile LED, ajustabile automat si care iti asigura in mod inteligent iluminatul de care ai nevoie.

Trecand in partea din spate vei observa cel mai bine faceliftul, pentru ca vine cu o linie LED subtila care uneste cele doua stopuri pe fundal negru, redesenate si ele. Mi-a adus aminte oarecum de Robocop. Este, poate, cel mai frumos posterior pe care-l vei admira in segment, la mare concurenta cu cel al lui Velar si BMW X4. Forma acestuia inspira masculinitate si uita de aspectele pragmatice, cum ar fi o luneta generoasa sau niste montanti spate mai discreti. Nu e o problema, pentru ca ai un set de senzori foarte insistenti si o camera video cu o calitate foarte buna care iti raspunde in timp real. Ai pe ce te baza.

Faceliftul aduce si patru noi culori de caroserie, printre ele fiind si acest Mamba Green, regasit pe Macan-ul de test. Jantele pot ajunge pana la 21 de inch.

In principiu, avem o redesenare subtila care transporta Macan in 2019. Formele sunt adaptate pentru a raspunde liniei pe care merge Porsche de acum incolo. Va fi usor de recunoscut alaturi de ceilalti membri ai familiei.

Fascinant e faptul ca am avut pe modelul testat 4 guri de evacuare. Nu stiu daca erau toate necesare, insa au contribuit cu siguranta la redarea unui altfel de suflu acestui Macan, unul cu siguranta mult mai sportiv.

"Brotacelul meu" arata bine si se prezinta ca o varianta viabila pentru cei interesati de Velar, F-Pace, Stelvio sau X4. Ramane de vazut pe ce vor da clientii banii lor munciti din greu. Pentru Macan, cel putin, vor trebui sa plateasca destul de mult.

Sa intram acum in interior pentru ca avem lucruri de descoperit!

Design Interior

Porsche Macan 2019 nu dezamageste deloc la acest capitol. Se observa faptul ca isi respecta segmentul din care face parte si ii va oferi viitorului proprietar o experienta premium de fiecare cand va urca in masina. Momentul in care te asezi pentru prima data la volanul noului Macan iti va ramane intiparit in minte pentru ca esti asaltat din start de o cantitate uriasa de materiale de calitate care se simt atat de placut la atingere. E o provocare sa gasesti plastic pe undeva si care sa nu fie mai moale, adica nu iti va crea niciodata senzatia ca esti intr-un habitaclu ieftin sau in care s-a facut rabat la calitate.

Am apreciat faptul ca pe noul Macan am regasit bordul prin care identifici cu usurinta Porsche. Cele doua cadrane albe pastreaza acea nota clasica pe care pasionatii marcii o doresc in masinile lor. In dreapta ta esti flancat de un al treilea element de bord care e complet digital si de un infotainment absolut urias care cuprinde toate informatiile de care ai avea nevoie vreodata.

Iti cobori privirea mai jos si dai de o mare de butoane. Daca la Panamera 4S aveam feedback haptic, aici au ramas butoanele. Eu, personal, ma bucur ca nu au ales sa puna pe aceasta masina acele mici ecrane tactile. E destul de greu sa te obisnuiesti cu ele. In plus, butoanele sunt mai usor si mai ieftin de inlocuit daca dau vreodata vreun fail.

Volanul GT optional mi s-a parut putin cam mic, insa design-ul sau este interesat si iti vei lua cu greu mainile de pe el.

In spate incap confortabil doi oameni pentru drumuri lungi, dar acolo vor sta ori copii, ori animalul de companie, asadar nu-si face nimeni griji pentru un astfel de lucru.

Ai o capacitate a portbagajului de 500 de litri si chiar daca este aproape cea mai mica din clasa sa, cine se uita la acest aspect cand e vorba de un Porsche, nu?

Este de apreciat modul in care au reusit sa realizeze izolarea fonica a acestei masini (care e tot un optional care a fost echipat pe modelul de test). Esti separat de ce se intampla in exterior ca sa te poti bucura de ceea ce ai pe mana.

N-are rost sa zic ceva de stergatoare sau sistemul de sunet pentru ca ambele sunt excelente. Luminile sunt LED. Stim ca isi vor face treaba cu brio.

Din pacate, n-am petrecut suficient timp cu Porsche Macan 2019 ca sa il diger complet, dar ce stiu e ca sistemul de infotainment iti va satisface orice nevoie ai: Android Auto, Apple CarPlay, afisaj mare de calitate, procesare rapida si conectivitate la Internet prin 4G. Ce-ti poti dori mai mult de atat?

Confortul de la interior este accentuat de faptul ca avem suspensie pe perne de aer care introduce si modul offroad, dar stim ca Macan nu va vedea astfel de provocari de la prea multi proprietari.

Per total, cred ca Michael Mauer este multumit de rezultat si are incredere in capacitatea lui Macan de a satisface exigentele clientilor Porsche.

Motorizare

Gurile rele ar spune ca un motor de doi litri cu patru cilindri in linie nu ar fi suficient pentru un Porsche, insa trebuie sa ne amintim un lucru: clientii cer si primesc ceea ce-si doresc. Nu e de ignorat nici faptul ca Macan pierde 64 de kg prin trecere de la motor de trei litri la cel de doi. Asadar, modelul cel mai bine vandut al Porsche din ultimii ani se prezinta cu un motor care poate fi regasit si pe Audi A4 care produce 252 de CP si 370 de Nm.

Este surprinzator de bun! Eu nici n-am stiut ca e vorba de un motor de doi litri benzina. De-abia cand intrasem pe autostrada si incercasem sa plec de pe loc la fel cum am facut cu Panamera 4S am realizat ca ceva nu e la locul lui. E clar ca un motor de 2000 cm3 nu are cum sa fie la fel de puternic ca cel de pe Macan S, insa pentru nevoile reale de zi cu zi ale clientilor Porsche motorul de doi litri este... Credeti-ma pe cuvant, mai mult decat suficient. Mi-ar fi placut sa regasesc o varianta hibrid in tot acest ansamblu, insa o baterie i-ar fi marit greutatea. Totusi, urmeaza Taycan.

Totodata, trebuie sa intelegem un alt aspect important: tendinta generala este ca lumea prefera masini cu garda inalta si mai mult spatiu, insa nu-si doresc neaparat si capabilitati off-road sau mega-sportive. Exact aceasta nisa incearca Macan sa o atinga. Pentru ca, la urma urmei, vorbim de o entitate privata care traieste din vanzari de produse. Fiecare companie trebuie sa se adapteze nevoilor din piata.

In plus, modelul testat de mine cu motor de doi litri este mult mai jucaus ca cel cu V6. Directia se simte mult mai bine, chiar stii ca esti in controlul rotilor. Aceasta senzatie este din ce in ce mai rara la SUV-uri.

Adaugam si faptul ca pe modelul testat a existat optiunea Sport Response. Practic, in acel moment ai totul la dispozitie. Masina stoarce ultima picatura de putere pe care o gaseste si ti-o pune pe tava pentru ca tu sa faci depasirea de care ai nevoie. Spun depasire pentru ca e valabil pentru o scurta perioada de timp. Timp de 15-20 de secunde ai impresia ca pe Macan-ul tau a instalat cineva NOS. Culmea, linistea ramane in habitaclu si auzi un zgomot subtil. Semn ca Porsche continua sa isi respecte standardele premium impuse.

Functia de coasting opreste functionarea motorului si taie din puterea aerului conditionat atunci cand te indrepti inspre semafor. Toate aceste lucruri inseamna un lucru: eficienta. Porsche au vrut ca Macan sa aiba o varianta si pentru cei care nu tin atat de mult la adrenalina incununata de nebunie si asa a aparut modelul acesta cu un motor de doi litri care produce suficienti cai si iti asigura puterea necesara pentru a fi linistit si calm la viteze de 180-190 de km/h. Cum pe la noi nu ai unde sa mergi cu viteza asta pe drumul public, chiar consider masina asta potrivita pentru Romania. Ai o garda decenta la sol, un motor care poate oferi si un pic de putere, tractiune integrala, liniste si pace la interior si o sigla care iti va multumi pretentiile. Masina asta iti va completa personalitatea, iar un cunoscator va intelege din start ce fel de om esti: cumpatat si calculat, dar cateodata vrei sa iesi din tipar. Poti face acest lucru cu Porsche Macan 2019.

Esenta Porsche e acolo doar ca sa-ti confirme ca exista potential si ca poti sa ai incredere in ce se afla sub capota. Cu siguranta, o mare parte din meritele dinamice ale acestui agregat pot fi atribuite cutiei automate PDK cu sapte rapoarte. A ramas la fel de intuitiva, la fel de liniara, la fel de spectaculoasa. Este, de departe, una dintre cele mai bune cutii din lume.

Consumul este unul decent, avand in vedere ca am obtinut un consum de 9,7 litri in drum spre Sinaia. Acesta a crescut la 12,2 in Bucuresti, insa ce masina nu consuma mai mult cand este chinuita din semafor in semafor?

Per total, e important sa precizez ca pentru a te bucura de performantele imbunatatite ale acestui motor de doi litri benzina va trebui sa alegi pachetul Sport Chrono. Este vital, daca iti doresti sa ai la dispozitie un timp mai bun de 0-100 km/h (6,5 secunde, in loc de 6,7). Plus ca primesti si rotita din dreapta jos pe volan care iti permite sa schimbi modul de rulare si ti se creeaza impresia ca esti intr-un model Turbo.

Pret

M-am bucurat de toata experienta oferita de Macan si am inteles ca noul model al Porsche pentru 2019 este o propunere geniala pentru cei care vor ambalajul constructorului originar din Stuttgart, insa apreciaza mai mult practicalitatea si folosirea cu usurinta in fiecare zi a unei masini. Modelul testat de mine a costat 99.416 euro, insa pretul de pornire al noului Macan in Romania este 61.673 de euro.

Va fi, cu siguranta, o masina care va vinde bine. Are caracter, prezenta si o plaja larga de optiuni pentru individualizare. Este o masina care poate fi pachetul complet pentru cineva care isi doreste un compromis ideal.

Stiu acum un lucru: de-abia astept sa ma intalnesc cu fratele mai mare, Cayenne.

Finalmente, Porsche Macan 2019 a fost pentru mine o vitamina alcalina. "Brotacelul" mi-a demonstrat ca o zi la volanul unei masini potrivite iti poate imbunatati starea de spirit, asadar am incredere ca pachetul pe care-l ofera constructorul german este unul potrivit pentru cei care vor alege aceasta masina.

Iti multumesc ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!

Pe curand!

Foto: Andrei Cristian

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Intr-un context actual in care modelele de tip SUV se bucura de o popularitate din ce in ce mai ridicata, toti constructorii de pe scena auto internationala incearca sa se...
de - 13 Mai 2019
Koleos reprezinta la ora actuala unul dintre numele importante ce se regasesc in gama francezilor de la Renault, bucurandu-se de un succes important pe pietele pe care activeaza. Putini isi...
de - 7 Mai 2019
Ultimii ani ne-au demonstrat in repetate randuri ca segmentul SUV-urilor domina piata la nivel mondial, cifrele de vanzari stand drept dovada incontestabila in acest sens. Tot cifrele de vanzare in...
de - 23 Aprilie 2019
SEAT traverseaza o perioada excelenta din toate punctele de vedere, succesul de care se bucura modelele din gama sa in ultimii ani fiind deja de notorietate. Si cand spunem succes...
de - 22 Aprilie 2019

Cele mai noi anunturi

32800.00 EUR - 23 Mai 2019
27500.00 EUR - 23 Mai 2019
14280.00 EUR - 23 Mai 2019
17490.00 EUR - 23 Mai 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare