Test Drive: 2019 Porsche 911 (992) Carrera 2 - Echilibru perfect

2019 Porsche 911 Carrera 2

Porsche 911 este un model care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pentru pasionatii auto, a opta generatie a acestuia fiind prezentata in 2018, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Aceasta a opta generatie a lui Porsche 911 a venit la aproape 55 de ani dupa prezentarea in premiera a modelului cu acelasi nume, din anul 1963. Ei bine, de la cei 130 de cai putere pe care ii puteam regasi sub capota modelului prezentat in 1963, Porsche 911 a ajuns in ziua de astazi sa fie un model capabil de niste performante impresionante pe sosea.

Asa cum spuneam si mai devreme, cea de-a opta generatie a lui Porsche 911 ne-a fost prezentata in urma cu aproape un an, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Intr-o prima faza, Porsche a pus la dispozitia celor interesati exclusiv versiunile Carrera S, respectiv Carrera 4S, versiunea cu plafon retractabil 911 Cabrio fiind prezentata in cele din urma abia peste cateva luni. Intr-un final, pe piata auto a devenit disponibila si varianta de baza Carrera, echipata cu o unitate de motorizare cu capacitate de 3.0 litri, capabila sa dezvolte 385 de cai putere.

Noua generatie Porsche 911 este una extrem de interesanta, multi pasionati auto fiind tentati la prima vedere sa spuna ca nu aduce in peisaj prea multe modificari. Insa, la o privire mai atenta aruncata modelelor cu indicativul 992, putem observa ca nu este deloc asa, cei de la Porsche operand o serie de modificari peste care nu putem sa trecem prea usor cu vederea. Chiar daca la nivel exterior nu putem sa spunem ca avem niste modificari surprinzatoare, asta nu inseamna ca putem sa afirmam ca noul Porsche 911 a venit in fata noastra neschimbat!

In aceste conditii, trebuie sa recunoastem ca si noi am fost extrem de intrigati de toate aceste discutii de pe piata auto, dorindu-ne foarte mult sa testam un model Porsche 911 Carrera 2 de generatie noua. Pana la urma urmei, numai asa ne putem da seama cel mai bine de modificarile pe care le-au facut sau nu le-au facut cei de la Porsche! Si suntem bucurosi sa va spunem ca, din fericire, am avut aceasta sansa si ne-am putut bucura sa ne aflam la volanul unui model de ultima generatie pentru cateva sute bune de kilometri, pe parcursul carora ne-am putut da seama de schimbarile cu care a venit aceasta generatie noua la pachet!

Stim ca si multi dintre voi sunteti curiosi de toate aceste modificari cu care a venit noua generatie Porsche 911, asa ca ne-am propus ca in acest material sa va vorbim despre impresiile cu care am ramas noi in minte dupa o zi in care am testat modelele 991 Carrera 2 Cabrio si Coupe. Ca sa fie clar inca de la inceput, va spunem ca modelul testat a fost echipat din punct de vedere tehnic cu o unitate de motorizare cu capacitate de 3.0 litri, capabila sa dezvolte nu mai putin de 385 de cai putere!

Design Exterior

Incepem cu inceputul si aruncam o privire asupra fisei tehnice pe care o avem in fata pentru a vedea cateva cifre de interes pentru noi toti. Asadar, din punct de vedere al dimensiunilor, va putem spune ca noile modele Porsche 992 Carrera 2 ne sunt prezentate cu o lungime de 4.519 de mm, cu o latime de 1.852 de mm si cu o inaltime de 1.299 de mm. In cele din urma, mai trebuie sa va spunem ca avem si un ampatament care masoara 2.450 de mm. Nu in ultimul rand, va mai spunem si ca modelele 991 Carrera 2 Cabrio au o masa totala in valoare de 1.575 de kilograme, in timp ce modelele Coupe au o greutate de 1.505 kilograme.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, trebuie sa recunoastem ca nu s-au schimbat foarte multe. Insa cand spunem asta nu ne referim in niciun caz la ceva negativ, fiind totusi normal ca cei de la Porsche sa pastreze formele traditionale ale acestui model lansat pentru prima data in anul 1963. Chiar si asa, noua generatie beneficiaza de un look actual, modern, care atrage fara doar si poate toate privirile celor din jur. Orice am vrea sa spunem, noile modele Porsche 911 arata extrem de bine!

In partea frontala, cei de la Porsche nu au operat prea multe modificari, singura mentiune notabila fiind aceea ca farurile pot beneficia acum de lumini Matrix LED optional. Spoilerul frontal include acum si niste prize de aer de dimensiuni generoase, care au rol aerodinamic. Partea din spate ramane in continuare la fel de expresiva si vine cu un update, totul aratand extrem de bine! Observam aici ca blocurile optice cu LED sunt unite de o bagheta luminoasa eleganta. Noile modele 911 Cabrio sunt echipate cu un set de jante cu dimensiuni de 20 de inci pe fata pe fata si de 21 de inci pe spate.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu si nu putem sa nu remarcam eleganta de care beneficiaza interiorul lui Porsche 911. Regasim aici o multime de materiale de buna calitate, placute la atingere, care ne fac sa intelegem ca suntem la volanul unei masini de lux. Ne referim aici la piele de calitate superioara care imbraca bordul, la mult aluminiu si la un plastic lucios pe care il regasim la nivelul consolei centrale. Volanul este spectaculos, asa cum ne-a obisnuit si pana acum, beneficiind de un design minimalist al butoanelor.

Spatiul de la interior nu este insa foarte mare, ceea ce inseamna ca pasagerii care vor fi obligati sa stea pe locurile din spate ale modelelor Porsche 911 Cabrio nu vor avea parte de un confort prea ridicat. Nici portbagajul nu este unul foarte mare, ceea ce inseamna ca nu este chiar atat de mult loc pentru bagajele tuturor pasagerilor in cazul in care numarul acestora este mai mare de doi. Trebuie sa mai spunem ca acoperisul retractabil poate fi ridicat sau coborat complet in doar 12 secunde, acest lucru putandu-se face chiar si in mers, in cazul in care viteza este de pana in 50 km/h.

Din punct de vedere tehnologic, asa cum probabil v-ati fi asteptat, Porsche 911 Cabrio sta extrem de bine! Regasim la interior doua ecrane cu dimensiuni de 7 inci care tin locul instrumentelor de bord si care ofera o grafica spectaculoasa, intre care si-a facut locul si un turometru analog. In centrul plasei de bord avem un sistem multimedia complex pe un ecran cu dimensiuni de 10.9 inci. Cei de la Porsche pun la dispozitia celor interesati doua sisteme audio optionale, semnate de Bose si Burmester.

Motorizare

Ajungem in cele din urma si la partea tehnica, aceasta fiind probabil cea mai spectaculoasa pentru cei mai multi dintre voi! Echipat cu o unitate de motorizare cu capacitate de 3.0 litri, noul Porsche 992 Carrera 2 se poate lauda acum cu nu mai putin de 385 de cai putere si cu un cuplu maxim de 450 Nm. Noile modele mai sunt echipate acum si cu o transmisie automata PDK modificata substantial, cu dublu ambreiaj si cu opt rapoarte. Noua transmisie promite acum timpi de accelerare mai buni si un raspuns pe masura!

Soferii vor avea la dispozitie cinci moduri de rulare dintre care pot alege: Sport, Sport Plus, Normal, Individual sau Wet. Daca iti doresti insa si mai mult decat ofera in mod normal un asemenea model, ai la dispozitie si un buton de Boost care va face ca performantele tehnice sa explodeze timp de 20 de secunde. Orice ai alege, la volanul unui model Porsche 992 Carrera 2 vei avea permanent senzatia ca esti un veritabil pilot!

Din punct de vedere al cifrelor de performanta, trebuie sa spunem de la bun inceput ca acestea sunt extrem de bune. Spre exemplu, vorbim despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h posibil de realizat in numai 4.2 secunde pentru modelele Coupe si 4.4 secunde pentru modelel Cabrio. In schimb, daca mai apelati si la pachetul Sport Chrono, sprintul va fi posibil in numai 4.0 secunde pentru modelele Coupe si 4.2 pentru modelele Cabrio! Noul Porsche 992 Carrera 2 impresioneaza din punct de vedere al vitezei maxime pe care o poate atinge, aceasta nefiind limitata si ajungand pana la 293 km/h pentru modelele Coupe si 291 km/h pentru modelele Cabrio.

Chiar daca nivelul consumului nu este cel mai important aspect pe care il avem in minte atunci cand ne gandim la un model Porsche, trebuie sa va spunem ca germanii au incercat sa aduca noilor modele cateva imbunatatiri din acest punct de vedere. Modelul Coupe promite un consum mediu de doar 9 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri, in timp ce modelele Cabrio au un consum de 9.2 l/100 km! Insa, va fi extrem de greu sa reusesti un asemenea consum deoarece sunetul motorului va va face sa apasati pedala de acceleratie si atunci veti obtine un consum ce va depasi cifra de 10 l/100 km!

Pret

In cazul in care va ganditi sa va achizitionati un astfel de model, haideti sa ne uitam putin si peste preturile pe care ni le propun cei de la Porsche! Noul Porsche 992 Carrera 2 Coupe porneste in Romania de la 110.282,06 euro, in timp ce modelel Cabrio pornesc de la 124.640,60 euro - ambele prețuri incluzand TVA si echipare specifice tarii.

Siguranta

Specialistii in siguranta de la EuroNCAP nu au testat noile modele Porsche 992 Carrera 2, insa acest lucru este destul de normal pentru segmentul despre care vorbim! Modelele de generatie noua se lauda cu 70% aluminiu si 30% otel de inalta rezistenta in componenta sa, ceea ce suna destul de promitator. Bineinteles, bolidul este echipat si cu o intreaga serie de sisteme de asistenta activa, printre care putem aminti functia de recunoastere a semnelor de circulatie, franarea automata de urgenta, functia de detectare a pietonilor sau functia de pastrare a benzii de rulare. Noul 911 beneficiaza acum si de Night Vision, adica vedere pe timp de noapte, sistem care are la baza o camera termala care are rolul de a detecta pietonii sau animalele de pe sosea.

Newsletter

Whatsapp