Test Drive: 2019 Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI - Colti de felina

2019 Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI Test Drive

Peugeot 508 este, fara indoiala, unul dintre cele mai cunoscute modele din gama producatorului francez la aceasta ora, bucurandu-se de o apreciere semnificativa din partea clientilor interesati de segmentul de piata din care acesta face parte. Asa cum stiti cu totii, Peugeot 508 ne-a fost prezentat inca de la bun inceput drept o masina de familie, cu dimensiuni generoase, care sa ofere atat un confort ridicat, cat si niste performante bune la niste preturi decente. Uitandu-ne acum in spate la ceea ce a trecut, putem spune cu mana pe inima ca 508 este un model de succes!

Constructorul francez ne-a prezentat Peugeot 508 in anul 2010 ca un inlocuitor atat pentru Peugeot 407, cat si pentru Peugeot 607. Modelul 508 a fost lansat oficial in cadrul Salonului Auto de la Paris, in toamna anului 2010, bucurandu-se de o primire pozitiva din partea celor prezenti la eveniment. Cateva luni mai tarziu, francezii aduceau pe piata o noua versiune pentru modelul abia lansat, si anume Peugeot 508 SW. Au trecut aproape opt ani si in primavara lui 2014 am facut cu totii cunostinta cu o noua generatie a lui Peugeot 508, noile modele fiind de asemenea primite cu mult entuziasm in randul fanilor constructorului din Hexagon.

Noua generatie Peugeot 508 a fost prezentata in cadrul Salonului Auto de la Geneva din primavara anului trecut, sedanul de segment mijlociu fiind disponibil si in tara noastra incepand cu luna martie a acestui an. Noutatile pe care ni le-au prezentat cei de la Peugeot au sunat inca de la inceput destul de bine, iar despre design nu mai spunem nimic! De asemenea, nici preturile cerute de francezi pentru aceste modele nu sunt deloc rele, drept pentru care interesul nostru pentru noul 508 a urcat din ce in ce mai mult.

Va anuntam insa acum ca in ultimele saptamani am avut ocazia sa conducem un model Peugeot 508 de generatie noua, drept pentru care vrem sa impartasim cu voi toate detaliile si toate trairile pe care le-am trait la volanul acestuia. Si trebuie sa stiti inca de acum ca nu am condus orice 508, ci chiar versiunea GT. Asa cum poate ca stiti deja, versiunea GT este echipata cu o unitate de motorizare diesel, capabila sa dezvolte nu mai putin de 180 de cai putere, ceea ce nu este deloc putin! Iar asta se vede cu prisosinta in cifrele de performanta ale acestui model!

Design Exterior

Incepem cu fisa tehnica a acestui model si va spunem in primul rand cateva cifre ce tin de dimensiunile noilor masini. Avem asadar in cazul noului Peugeot 508 GT o lungime de 4.750 de mm, o latime de 1.859 de mm, respectiv o inaltime de 1.403 mm. Totodata, trebuie sa mai spunem ca ampatamentul ajunge acum pana la 2.793 de mm. Masa totala a modelelor Peugeot 508 GT este de 1.495 de kilograme, in timp ce rezervorul are un volum de 62 de litri. Nu in cele din urma, va mai spunem ca portbagajul are un volum de depozitare al bagajelor de 487 de litri.

Din punct de vedere estetic, noul Peugeot 508 impresioneaza destul de mult, reusind sa atraga destul de multe priviri pe strada. Noile modele 508 au preluat o serie dintre liniile de design pe care le-am vazut pentru prima data pe conceptul Peugeot Instinct, ceea ce nu este deloc rau! In partea din fata, blocurile optice dreptunghiulare si semnaturile luminoase verticale ies imediat in evidenta, reusind sa atraga atentia celor din jur imediat! Uitandu-ne din lateral la noile modele Peugeot 508 putem observa cum linia plafonului este foarte coborata, ducandu-ne cu gandul la niste linii generale de coupe, care arata foarte bine, recunoastem!

Modelele de generatie noua Peugeot 508 sunt echipate cu un set de jante cu dimensiuni de 19 inci, care pot fi comandate in doua tonuri de culoare. In partea din spate putem remarca de la prima privire stopurile fumurii care se confunda usor cu linia hayonului. De asemenea, mai putem observa usor faptul ca iluminarea cu LED are un mod de intampinare la fiecare deschidere a usilor. Asa cum am mentionat si mai devreme, versiunea condusa de noi a fost 508 GT, drept pentru care putem vorbi la nivel estetic si despre un deflector spate, in care putem observa cum au fost integrate doua tevi cromate ale esapamentului.

Design Interior

Acum ca ne-am lamurit ca noul Peugeot 508 arata foarte bine atunci cand este privit din exterior, a venit timpul sa ne indreptam atentia catre habitaclu. Nu de alta, dar si aici vom fi impresionati usor de surprizele pe care ni le-au pregatit specialistii francezi in design interior. Materialele folosite la interior sunt de calitate, placute la atingere, iar atentia la detalii a francezilor poate fi sesizata fara niciun fel de indoiala.

Trebuie spus totusi ca spatiul de la interior nu este chiar atat de mare, liniile noilor modele facand ca 508 sa nu mai fie privit chiar ca o masina de familie. Spre exemplu, atunci cand vrei sa intri la volan, daca esti un pic mai inalt, va trebui sa te apleci pentru a putea intra asa cum trebuie in masina. Acelasi lucru se va intampla si in cazul pasagerilor din spate, acolo unde cei cu inaltimea de peste 1.80 metri vor avea probleme.

Din punct de vedere tehnologic, noul Peugeot 508 impresioneaza fara doar si poate. In zona centrala a plansei de bord a noilor modele vom observa un ecran cu dimensiuni de 8 inci, care pe nivelurile de echipare superioare creste pana la 10 inci. Grafica este buna si destul de usor de priceput pentru oricine! Mai putem vorbi si despre un instrumentar de bord digital, care are o diagonala de 12.5 inci. Conectivitatea este la un nivel ridicat, fiind disponibile aplicatiile Apple Car Play, respectiv Android Auto. Tot la interior mai regasim si un sistem audio Focal cu subwoofer in portbagaj, care se aude foarte bine!

Pret

Avand in vedere ca noi am avut pe mana un model Peugeot 508 GT, trebuie sa va spunem si cateva dintre dotarile care sunt oferite exclusiv pentru acest nivel de echipare. Putem vorbi astfel despre un sistem Active Suspension Control cu trei moduri de functionare (Normal, Comfort si Sport), un pachet exterior specific, scaune fata incalzite, un volan imbracat in piele sau despre o tapiterie din piele Nappa/Alcantara de calitate superioara.

In cazul in care v-am convins ca noile modele Peugeot 508 GT pot fi o varianta de luat in calcul pentru ceea ce va doriti, trebuie sa va spunem si care este pretul de pornire pentru acestea. Astfel, francezii pornesc de la un pret de 36.057 de euro (TVA Inclus) pentru versiunea GT. Daca va doriti insa o varianta mai simpla, preturile pornesc de la 24.633 de euro (TVA inclus) pentru o motorizare 1.5 BlueHDI si pentru un nivel de echipare de baza.

Versiunea testata de noi, Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI a avut un pret de 39,374.92 euro cu TVA inclus. Ca si dotari, regasim: vopsea metalizata (514.80 euro), parbriz incalzit (93.60 euro), scaune fata cu masaj + scaune fata electrice + memorie pozitie scaun sofer (1,107.60 euro), sistem parcare automat City Park 4 (280.80 euro), jante aliaj 19 inch Augusta (234.00 euro), regulator adaptiv de viteza cu functia stop (421.20 euro), hayon cu deschidere „Hands Free” + sistem acces pornire fara cheie (390 euro), incarcator wireless (93.60 euro), plafon panoramic cu deschidere + trapa de mascare electrica (928.80 euro) si DAB (Digital Audio Broadcasting).

Newsletter

Whatsapp