Test Drive: 2019 Peugeot 5008 SUV - evolutie cuceritoare

Test Drive 2019 Peugeot 5008 SUV
Specificatii Tehnice
Pret
36.440 euro (as tested)
Motor
2 litri diesel
Putere
180
Viteza Maxima
203 km/h
Transmisie
Automata
0-100 Km
10,3 sec
Consum
4,8 l/100 km
Nr LocuriNr Locuri
7
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Peugeot 5008 SUV si cu mine ne aflam la a doua intalnire in mai putin de un an. Asta inseamna un singur lucru: am reusit sa cunosc masina mult mai bine. Acum vin cu incredere in fata cititorilor Cars.ro stiind ca voi prezenta masina dintr-o perspectiva aprofundata.

Din start, tin sa subliniez un aspect important legat de masina pe care am primit-o de la Peugeot Romania. 5008-ul testat avea putin peste 30.000 de km rulati pana la momentul preluarii! E de inteles, daca nu va surprinde. Totusi, multe din masinile pe care vi le prezentam noi pe Cars.ro sunt noi-noute si cu un numar de kilometri extrem de scazut. De obicei, automobilele pe care le vedeti aici au pana in maximum 15.000 de km. Faptul ca Peugeot mi-a dat pe mana o masina cu peste 30.000 de km rulati e o dovada de incredere in produsul lor si, in plus, in serviciile pe care reprezentanta din Romania le ofera. Retinem acest aspect de-a lungul acestui material.

Trebuie sa privim putin in istoria companiei pentru a-i intelege prezentul. Peugeot apare pentru prima oara in 1810. La acea vreme compania fabrica biciclete si, in mod neasteptat, rasnite pentru cafea. Un model de business care nu pare a avea vreun viitor, insa, iata-ne, 209 ani mai tarziu analizand un produs al unei initiative antreprenoriale din secolul XIX. A dainui in timp ca business nu e un lucru usor, mai ales ca leul pe care il cunoastem si asociem cu constructorul auto francez a fost inregistrat in 1858 de Emile Peugeot. Exista, in acest moment, masini realizate de aceasta companie in anul 1950 care inca functioneaza in Africa si Cuba. Asadar, Peugeot este o marca care si-a demonstrat utilitatea si fiabilitatea de-a lungul timpului. Ne ramane, evident, sa vedem daca aceste calitati s-au transferat si la capitolul 5008 SUV.

Masina pe care v-o prezint astazi a aparut pentru prima oara acum 10 ani, asadar modelul marcii franceze marcheaza 10 ani de prezenta in Europa. In momentul in care a aparut, 5008 era un monovolum, nu un SUV. Isi impartea multe dintre componente cu prima generatie a lui Citroen C4 Grand Picasso. A stat 7 ani pe piata europeana, dupa care a fost inlocuit de SUV-ul pe care vi-l prezint eu astazi. In 2016, 5008 renastea si primea o noua forma. Lucrul acesta a fost apreciat de multi clienti ai marcii, inclusiv de multi romani. Ajunge putin mai greu in tara noastra, insa 2018 a marcat anul in care Peugeot a vandut cele mai multe 5008.

Pare-se ca de la bun inceput avem o reteta a succesului, nu? Optimismul e bun, insa e bine sa fim realisti. Pentru a ajunge la concluzii bine conturate si o imagine de ansamblu conturata integral, va propun sa avansam si sa incepem "disecarea" noului 5008 SUV.

Sa pornim!

Design Exterior

Cu o pauza, cu cateva momente pe care le putem petrece pentru a analiza modul in care arata aceasta masina.

O privesti din fata. Observi instant ca e vorba de o masina cu un profil serios, voluptuos, dar creionat astfel incat sa respecte tandretea franceza pe care cu totii o recunoastem. Peugeot 5008 reuseste sa imbine aproape ideal utilul cu placutul la capitolul design exterior, intrucat blocurile optice fata transmit clar un mesaj ca firma a ajuns in 2019 si a adoptat toate tehnologiile noi posibile. Avem LED complet, radare, camere si semnalizari care se aprind treptat pentru un plus de stil. La urma urmei, nu s-ar putea altfel. Vorbim de Franta, totusi...

O privesti din lateral. Incepi sa ii percepi marimile. Intelegi ca e vorba de o masina mare, gandita pentru familii mai mari sau persoane care au multe bagaje de luat atunci cand calatoresc. Un aspect pe care l-am remarcat si mi s-a parut putin nelalocul sau este legat de faptul ca usa pasagerilor spate este putin mai mare ca cea a soferului si pasagerului fata. Nu e deloc un lucru rau si vei observa asta de-abia dupa ce petreci suficient timp pentru a o analiza. Cine nu-si doreste mai mult spatiu, corect? Mai ales ca aici subiectul principal e un SUV.

O privesti din spate. Te obisnuiesti cu faptul ca francezii au un stil nou care incepe sa iti placa. Stilul triplelor spate care seamana cu niste ghiare le va arata celor care se afla in spatele tau ca esti un om responsabil, dar gata si de actiune. Adica tu esti cel care ridica cortul, face focul in gratar si scoate bauturile de la rece! Luneta generoasa si imbinarile de culoare care ar satisface pana si o persoana cu OCD, ii confera lui 5008 un statut diferit pe strada. Ai stil, practicalitate si utilitate intr-un pachet complet.

Peugeot spun in prezentarea oficiala a masinii ca "5008 creeaza un impact instant, datorita designului modern. Caroseria dinamica, jantele mari, insertiile cromate, barele din aluminiu ale plafonuluii alaturi de plafonul Black Diamond si toate elementele contribuie la spatiul generos si la stilul elegant". Nu prea ai cum sa nu fii de acord cu ei pana acum.

Proportiile masinii par, insa, a fi alese de o echipa de marketing. Nu e prea mare pentru a parea grea si inutilizabila in oras, dar nu e nici prea mica pentru a-i nemultumi pe cei care iubesc calatoriile lungi in familie si, in plus, vor sa se intoarca cu suveniruri multe acasa.

"In partea din spate, linia aerodinamica a lunetei devine un avantaj suplimentar al caroseriei sportive", mai spune compania franceza. Nu stiu daca e neaparat un avantaj al unei caroserii sportive, insa adauga cu siguranta la acel stil specific francez de care incep sa ma atasez din ce in ce mai mult.

Nu ma intelegeti gresit. Peugeot 5008 SUV nu e doar o masina buna pentru excursii. Masina are o versatilitate destul de variata. Despre asta, insa, discutam putin mai jos.

Am vazut la acest capitol ca 5008 reuseste sa imbine un stil utilitar si stilat intr-un pachet complet care poate fi destul de accesebil. Sa pasim acum la interior pentru ca frigul de afara si-a cam facut simtita prezenta!

Design Interior

In momentul in care ii deschizi portiera observi ca esti intampinat de un habitaclu modern, adaptat exigentelor clientilor care isi cauta o masina in 2019. Pe masina testata am avut o echipare de top, asadar prima impresie pe care ti-o lasa 5008 este ca vei fi in permanenta inconjurat de fix ceea ce ti-ai dorit: materiale de calitate, bord digital, consola touch sensitive si un design neasteptat de diferit fata de ce ofera alti producatori care par sa se mentina dupa o singura norma. Inainte de a te aseza in scaunul soferului, vei vedea ca pragurile sunt curate. Nu pentru ca le-ar fi curatat cineva, ci pentru ca usa le acopera in totalitate! Asadar, tu si pasagerii tai nu va veti face niciodata griji in privinta murdaririi hainelor. Aceasta caracteristica este foarte utila pentru familiile care au copii si, dupa cum stim, tind sa fie putin mai neatenti. O grija in minus pentru parinti care a fost indepartata printr-o gandire practica si o implementare buna! Asa ar trebui sa fie toate SUV-urile!

Observi cu usurinta si faptul ca te intalnesti cu multe elemente de aluminiu sau care imita acest material. Ii confera masinii un plus de rigiditate si adauga acea nota clasica de utilitate pe care soferii carora le place curatenia o doresc.

Forma volanului este inedita, dar nu suficient de iesita din comun pentru a nu fi pe placul celor care sunt putin mai conservatori. Desi este infasurat in materiale de calitate si e placut la atingere, eu cred ca e putin cam mic pentru aceasta masina. O idee mai mare dac-ar fi fost, simt ca n-as mai fi spus nimic. Aici, normal, e o chestiune de gusturi. E posibil ca unii sa il prefere, unii sa il iubeasca si altii nici sa il atinga nu-si vor dori. De aceea, daca masina iti prezinta un interes aparte, ar fi bine sa ceri un test. Nu uita, insa, sa termini de parcurs acest articol. Iti va fi util pentru a-ti forma o opinie primara potrivita fata de Peugeot 5008 SUV.

Comenzile pe care le ai la indemana sunt utile si te scutesc de la a-ti lua ochii de pe drum. In plus, ai la dispozitie si asistenta vocala. Un lucru pe care nu l-am inteles la modelul testat de mine a fost lipsa volanului incalzit. Pare desprins dintr-un film de groaza pentru un milenial sa ai scaune incalzite, dar nu volan incalzit. Ce oroare, asa-i? Asta mi-a demonstrat ca o optiune atat de simpla si atat de ieftina poate conta neasteptat de mult in anumite situatii pentru confortul personal.

Esti inconjurat de un mediu modern si simti ca interiorul este actualizat pentru timpurile in care traim. Materialele care te inconjoara par sa fie similare cu un design interior al unui apartament sofisticat. Este impresionant nivelul la care a ajuns Peugeot si e clar faptul ca viitorii posesori de 5008 vor avea parte de o ambianta placuta.

Scaunele de pe modelul testat au fost suficient de aratoase, insa nu m-as fi asteptat la un astfel de confort de la aceasta masina. Dupa cum v-am mai povestit si in materialele anterioare, nu sunt cel mai suplu tip din lume. Am stat extraordinar de bine la volanul lui 5008 si mi-am gasit cu usurinta pozitia preferata, chiar daca scaunele erau manuale. Combinatia de piele si stofa este un compromis ideal, dar cusaturile in forma de romb adauga acel plus de stil pe care iubesti sa il gasesti pe o masina cu trasaturi franceze.

Am fost placut surprins de modul in care a fost sculptata usa pentru a-ti oferi sprijinul si utilitatea necesara in situatii numeroase si diferite. Spatiul de depozitare din usa a fost compartimentat ideal, astfel incat poti depozita suficient de multe lucruri acolo. Iti poti odihni mana pe marginea superioara fara probleme, intrucat constructia sa o face ideala pentru un astfel de lucru. Materialul folosit este unul destul de moale, asadar nu te va durea deloc cotul la distante mai mari.

Cele doua obsesii ale mele au fost partial satisfacute, intrucat sunetul din habitaclu nu este cel mai bun posibil. Exista, din fericire, o optiune prin care poti sa obtii un plus de watti. Daca iti place sa asculti muzica, atunci ar trebui sa bifezi asta! Stergatoarele si-au facut treaba impecabil intr-o zi friguroasa de iarna si mi-au oferit vizibilitatea de care am avut nevoie impreuna cu acele lumini LED geniale.

Ai la dispozitie un schimbator placut, discret si spatii de depozitare multiple si bine gandite.

Aerul conditionat incalzeste habitaclul destul de repede, iar degivrarea parbrizului este un vis. Introducerea unor lite pe care de-abia le observi ajuta enorm de mult sa scapi de zapada, asa ca iti va face viatamult mai usoara.

In plus, poti sa alegi cum doresti sa iti miroasa aerul introdus la interior. Un odorizant disponibil pe 3 nivele iti va putea schimba atmosfera din masina.

Faptul ca 5008 are 7 locuri este doar un plus pentru cei care vor sa isi ia cu ei la drum lung si copil, si catel, si bunic. Trapa panoramica adauga acea lumina in plus la interior si varianta de a te bucura de cerul instelat, daca mergi la camping si folosesti masina pe post de pat. Chiar poti face lucrul acesta pentru ca scaunele formeaza o suprafata plana odata coborate.

Este, totusi, important sa adaug faptul ca pe alocuri poti gasi si plastic mai putin de calitate. Este, intr-adevar, ascuns destul de bine in zone pe care nu le vei atinge foarte des, dar exista. 

Inainte de a discuta despre motorizare, mai adaug un lucru: 5008 a obtinut 5 stele la testul EuroNCAP.

Pret

Banii pe care ii cere 5008 SUV in Romania difera mult in functie de ce alegi. Sunt disponibile in tara noastra 5 nivele de echipare, dupa cum urmeaza:
Acces - 22.829 euro
Active - 24.012 euro
Allure - 26.416 euro
GT-Line -28.339 euro
GT - 36.440 euro

Evident, tot ce e bun costa. Masina testata de mine are pretul cel mai mare pentru ca are absolut toate optiunile posibile bifate. Ai un motor bun, o cutie care stie sa iti raspunda la provocari, un interior gandit foarte bine si multe functionalitati.

Finalmente, eu pot spune fara nicio retinere ca 5008 SUV este o oferta tentanta pe care Peugeot o face romanilor si, banuiesc, ca vor fi din ce in ce mai multi romani care vor alege o astfel de masina. Compania si-a schimbat cu adevarat abordarea de piata. Ne-a oferit tuturor un produs de incredere pe care il putem folosi cu drag.

Iti multumesc ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!

Pe curand!

Foto: Gabriel Preda

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp