Test Drive: 2019 Peugeot 308 Facelift 1.6 BlueHDI Allure

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 10 Iunie 2019

Peugeot 308 este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importante modele din gama producatorului francez. Fanii din lumea auto au auzit pentru prima data de Peugeot 308 in anul 2007, atunci cand acest model ne era prezentat drept un inlocuitor pentru Peugeot 307 pe marea majoritate a pietelor internationale. Chiar daca noul model avea cateva lucruri in comun cu 307, acesta si-a facut bine loc in portofoliul producatorului francez, adresandu-se unui segment de piata bine definit. Asadar, povestea lui Peugeot 308 a inceput in urma cu 12 ani, dovedindu-se in timp a fi o poveste de succes!

Noul model Peugeot 308 a fost dezvaluit pentru prima data in vara lui 2007, in luna iunie. Trei luni mai tarziu, in luna septembrie, a fost programata si lansarea oficiala a lui Peugeot 308, noul model al constructorului francez bucurandu-se de o primire pozitiva din partea pasionatilor auto si chiar si din partea specialistilor din domeniu. Peugeot 308 s-a descurcat asa cum a putut intr-o piata in continua schimbare pentru nu mai putin de patru ani, in 2011 primind un facelift, lansat in cadrul Salonului Auto de la Geneva. La acea vreme, francezii pregatisera un upgrade care sa il mentina pe 308 in pas cu trendurile vremii!

La doar doi ani de la lansarea acelui facelift, producatorul francez a decis ca a venit momentul pentru o noua generatie a modelului Peugeot 308. Noul model a fost prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului 2013, acesta bucurandu-se din nou de o primire entuziasmata in randul fanilor. Actuala generatie a lui Peugeot 308 a fost apreciata inca din prima clipa, producatorul din Hexagon punandu-si mari sperante in noile modele. Iar timpul a dovedit ca 308 poate concura pe aceasta piata din ce in ce mai competitiva cu succes, bucurandu-se de cifre de vanzari extrem de bune!

Mai mult decat atat, Peugeot 308 a primit la cateva luni dupa lansare si titlul Masina Anului in Europa in anul 2014. Modelul francez a intrecut cateva modele de renume pe plan european si nu numai, printre care s-au numarat si BMW i3 sau Tesla Model S, celelalte doua modele care s-au regasit pe podium. De asemenea, printre modelele care au concurat in 2014 alaturi de Peugeot 308 s-au mai numarat si Citroen C4 Picasso, Mazda 3, Mercedes-Benz S-Klasse sau Skoda Octavia. Peugeot 308 a obtinut 307 puncte in clasament, juriul declarandu-se impresionat de modelele noii generatii.

Chiar si asa, misiunea lui Peugeot 308 devenea din ce in ce mai dificila, rivalitatea din segmentul sau de piata ajungand sa fie din ce in ce mai agresiva. In cele din urma, producatorul francez a hotarat in 2017 ca este nevoie de un facelift care sa il readuca din nou pe 308 in atentia clientilor de pe piata auto. Noul facelift ne propunea la acea vreme cateva modificari la exterior, un mic upgrade operat la nivelul habitaclului si mai multe imbunatatiri la nivelul tehnologiilor oferite. Nu in ultimul rand, francezii ne-au mai propus si cateva modificari la nivelul gamei de motorizari.

Ei bine, toata aceasta introducere am facut-o pentru a va anunta cu bucurie ca si echipa Cars.ro a avut ocazia sa testeze acest nou model Peugeot 308 pentru cateva zile. Drept pentru care, in randurile urmatoare va vom transmite si voua toate impresiile pe care acest 308 nou ni le-a lasat in urma celor cateva sute de kilometri parcursi pe soselele din tara noastra. Pana sa trecem la treaba, va spunem de la bun inceput ca am avut pe mana un model echipat cu o unitate diesel de 1.6 litri, capabila sa dezvolte 120 de cai putere.

Design Exterior

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, trebuie sa recunoastem ca facelift-ul pregatit de francezi pentru 308 nu a adus cu sine modificari prea radicale. Totusi, daca ne uitam in partea frontala, vom observa mai mult ca sigur ca noile modele dispun de o grila frontala noua, care se aseamana cu cea pe care o stim de pe modelele 2008 si 3008.

De asemenea, sigla Peugeot a fost mutata de pe capota, fiind acum inglobata in aceasta grila frontala. Si pe bara fata putem observa cateva modificari, grilele de ventilatie si luminile de ceata avand acum o arhitectura schimbata. Si in partea din spate putem observa niste modificari la nivelul blocurilor optice!

Design Interior

Mergem mai departe catre interior si putem spune cu mana pe inima ca nici aici nu avem foarte multe modificari despre care sa va putem povesti. Producatorul francez a adus o imbunatatire pentru interfata grafica a sistemului de infotainment, care ofera de acum un acces ceva mai facil la toate functiile principale de control. Conectivitatea de la interior este la nivel inalt, sistemul integrat in i-Cockpit fiind compatibil cu sistemele Mirrorlink, Android Auto si Apple Car Play. Ceasurile de bord au fost pozitionate acum deasupra volanului, asemenea unui sistem Head-Up-Display de dimensiuni generoase.

Chiar daca nu avem in fata modificari importante despre care sa putem vorbi, nu trebuie sa trecem usor peste faptul ca la nivelul habitaclului am intalnit niste materiale de calitate buna folosite de cei de la Peugeot. Senzatia de la interior este placuta, soferul si pasagerii simtindu-se confortabil aici. Mai putem sa remarcam si faptul ca volanul are dimensiuni ceva mai mici de aceasta data, avand si o forma ceva mai sportiva. Mai mult ca sigur, vor fi multi soferi care vor indragi mult acest aspect al volanului!

Motorizare

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, modelul care a ajuns la noi a fost echipat cu o unitate de motorizare diesel, cu capacitate de 1.6 litri, capabila sa dezvolte 120 de cai putere. Aceeasi unitate de motorizare este disponibila si intr-o versiune mai putin puternica, de 99 de cai putere. De asemenea, incepand cu anul trecut este disponibil si un motor diesel de 130 de cai putere. Insa, cei care isi doreau ceva mai multa putere, aveau la dispozitie de la bun inceput si unitatea de 2.0 litri, capabila sa produca 150 de cai. Nu in cele din urma, cei interesati mai pot opta si pentru o unitate PureTech de 1.2 litri, disponibila in doua versiuni de putere: 82 sau 110 cai.

Asadar, modelul condus de noi a fost echipat cu o unitate de 1.6 litri, capabila sa dezvolte 120 de cai putere, valoare disponibila la 3.500 rpm, respectiv un cuplu maxim de 300 Nm care isi face simtita prezenta incepand cu 1.750 rpm. Transmisia este realizata prin intermediul unei cutii de viteze manuala, cu sase rapoarte. Nu am putea sa spunem ca avem de ce sa ne plangem cu aceasta unitate de motorizare, insa trebuie sa recunoastem ca devine usor zgomotoasa dupa ce trece de 3.000 rpm! De asemenea, si schimbarea treptelor genereaza un sunet care poate fi destul de deranjant pentru unii!

Producatorul francez ne spune ca transmisia a fost conceputa in asa fel incat sa dozeze corect resursele si ca a fost optimizata pentru un consum redus de carburant. In aceste conditii, cei de la Peugeot ne indica un consum de numai 3.3 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri in cazul lui 308. Chiar daca in realitate nu va fi tot atat de mic, consumul lui Peugeot 308 este realmente foarte mic, nedepasind pragul a 5 litri consumati in regim mixt. Bineinteles, in mediul urban, consumul ar putea fi si putin mai ridicat!

Chiar daca cifrele pe care vi le-am spus pana acum poate ca nu v-au impresionat, trebuie sa stiti ca Peugeot 308 se descurca destul de bine si atunci cand apar in discutie cifrele de performanta. Spre exemplu, 308 poate accelera de la 0 la 100 km/h intr-un timp de doar 9.6 secunde, ceea ce nu este deloc rau, trebuie sa recunoastem! De asemenea, 308 poate atinge cu aceasta configuratie sub capota o viteza maxima de 196 km/h.

Peugeot 308 a ajuns pe mana specialistilor in siguranta de la EuroNCAP in 2013, rezultat obtinut la acea vreme fiind preluat si de versiunea facelift! Iar rezultatul nu a fost deloc rau, hatchback-ul francez obtinand maximul de cinci stele puse in joc. Defalcat, Peugeot 308 a obtinut un scor de 92% in ceea ce priveste siguranta pasagerilor adulti in cazul producerii unui accident, respectiv de 79% in cazul pasagerilor minori. De asemenea, Peugeot 308 beneficiaza de o gama larga de sisteme de siguranta activa, ceea ce au facut ca scorul la acest capitol sa ajunga pana la 92%.

Pret

Acestea fiind spuse, noi ne putem declara mai mult decat multumiti cu ceea ce am vazut si simtit la volanul lui Peugeot 308 Facelift. In cazul in care un asemenea model va face cu ochiul, trebuie sa stiti ca pretul de pornire al lui 308 pe piata din tara noastra pleaca de la 16.764 de euro, cu toate taxele incluse. Insa, versiunea testata de noi, cea echipata cu un motor de 1.6 litri de 120 de cai putere, are un pret de pornire de 18.057 euro.

De asemenea, daca optati pentru un nivel de echipare ceva mai dotat si pentru mai multe elemente optionale, pretul masinii ar putea sa sara de 20.000 de euro! In cazul de fata, pretul modelului testat a fost de 20.258 euro. Ca si optiuni, modelul a beneficiat de vopsea metalizata (405.6 euro), scaune fata incalzite (218.4 euro) si Visio Park1 (camera pentru mers inapoi, panoramic view 180 grade - 273.6 euro).

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Segmentul SUV-urilor se bucura in ultimii ani de o popularitate extrem de ridicata, cifrele de vanzari dovedindu-ne tuturor ca acest trend este inca in crestere chiar si la ora actuala....
de - 3 Iunie 2019
Cand BMW a anuntat lansarea Seriei 4, multi au sustinut ca e vorba doar de scumpire marketizata inteligent a Seriei 3. E de inteles. Lumea vorbeste. In special, cei care...
de - 2 Iunie 2019
Volvo este una dintre cele mai mari surprize de pe piata auto a ultimilor ani, modelele lansate de constructorul suedez dovedindu-se a avea un succes incredibil la public de-a lungul...
de - 27 Mai 2019
Intr-un context actual in care modelele de tip SUV se bucura de o popularitate din ce in ce mai ridicata, toti constructorii de pe scena auto internationala incearca sa se...
de - 13 Mai 2019

Cele mai noi anunturi

2400.00 EUR - 17 Iunie 2019
4700.00 EUR - 17 Iunie 2019
5500.00 EUR - 17 Iunie 2019
3100.00 EUR - 17 Iunie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare