Test Drive: 2019 Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDI

Succesul noilor modele Peugeot 3008 a fost certificat in anul 2017, atunci cand noul SUV compact al producatorului francez a castigat titlul “Car of the Year 2017”.

Test Drive 2019 Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8

Francezii de la Peugeot lansau in urma cu mai bine de zece ani modelul 3008, un nume care, trebuie sa recunoastem, nu s-a bucurat de un succes prea mare. Problema cea mai mare a constructorului francez a fost legata de momentul in care a lansat pe piata un asemenea model. Spunem asta deoarece piata auto s-a schimbat enorm, spre exemplu, intre anul 2007 si 2008. Daca pana in anul 2008 orice model s-ar fi lansat ar fi avut un succes mai mic sau mai mare, dupa anul 2008 lucrurile au stat altfel. Piata s-a contractat semnificativ la nivel european, drept pentru care multe modele au esuat inca din start.

Asta s-a intamplat si cu Peugeot 3008, un model care a beneficiat de un design cu totul si cu totul nepotrivit pentru acea vreme. Mai exact, tipul de caroserie s-a dovedit a fi cea mai nepotrivita idee a celor de la Peugeot atunci cand a venit vorba despre modelul 3008. La nivel de caroserie, 3008 ne-a fost prezentat practic ca fiind un model hibrid, care ne aducea in fata ochilor o combinatie intre ceea ce ofera un SUV, un monovolum si un break. Asa cum era de asteptat, prima generatie a lui 3008 s-a dovedit a fi un esec, cifrele de vanzari inregistrate stand drept dovada in acest sens.

Segmentul SUV-urilor compacte s-a bucurat in anii urmatori de toata atentia publicului, cererea fiind extrem de mare pentru modelele de acest tip. In acest context, producatorii auto au inceput sa lanseze din ce in ce mai multe modele de tip SUV pe piata, rivalitatea dintre acestea ajungand la un nivel fara precedent. Asa cum stim cu totii, popularitatea acestui segment de piata este si la aceasta ora la un nivel extrem de ridicat, specialistii fiind de parere ca trendul se va pastra si in anii urmatori.

In cele din urma, francezii si-au recunoscut greseala si au decis sa ii mai dea o sansa modelului 3008. De aceasta data nu am mai vazut o caroserie incerta, ci un SUV compact in toata regula, care a fost gandit tocmai pentru a rivaliza unor modele mult mai cunoscute precum Qashqai, Kuga, Tiguan, Kadjar sau altele. Cea de-a doua generatie a lui Peugeot 3008 ne-a fost dezvaluita in 2016, noile modele preluand o parte a limbajului de design pe care il stiam deja cu totii de la hatch-ul compact 308.

Noile modele Peugeot 3008 ne-au fost prezentate pentru prima data in luna mai a anului 2016, lansarea oficiala fiind organizata in toamna aceluiasi an, in cadrul Salonului Auto de la Paris. Noile modele s-au bucurat de o primire pozitiva atat din partea pasionatilor auto, cat si din partea specialistilor din domeniu, iar asta a putut fi observat si din cifrele initiale de vanzari. Programat sa fie disponibil pe piata incepand cu anul 2017, Peugeot a primit peste 100.000 de comenzi pentru noile modele 3008 in perioada octombrie 2016 - martie 2017.

Succesul noilor modele Peugeot 3008 a fost certificat in anul 2017, atunci cand noul SUV compact al producatorului francez a castigat titlul “Car of the Year 2017”. In acest context, si noi am fost extrem de curiosi de ceea ce poate cu adevarat acest nou Peugeot 3008, motiv pentru care si cititi acum aceste randuri. Avem placerea de a va transmite ca echipa Cars.ro a avut ocazia sa conduca un model Peugeot 3008 GT pentru cateva zile, ceea ce inseamna ca in randurile urmatoare va vom impartasi toate impresiile pe care ni le-a lasat acest model!

Design Exterior

Incepem prin a va spune inca de la bun inceput cateva date ce se regasesc in fisa tehnica a modelelor Peugeot 3008 de generatie noua. Astfel, avem o lungime de 4.447 de mm, o latime de 1.841 de mm, respectiv o inaltime de 1.624 de mm. Totodata, vorbim in cazul acestor modele si de un ampatament care masoara 2.675 de mm. Mergem mai departe si va mai spunem ca avem in fata o masina care are o masa totala de nu mai putin de 1.465 de kilograme. In cele din urma, va mai spunem ca modelele 3008 dispun de un portbagaj cu un volum de depozitare de 528 de litri.

Asa cum va spuneam si mai devreme, a doua generatie a lui Peugeot 3008 nu mai are nicio legatura cu prima generatie a modelului din punct de vedere al design-ului. Noul 3008 intra astfel in familia compacta a producatorului francez, preluand o parte dintre elementele estetice pe care le stiam deja de la modelul 308. Noile modele ne-au fost prezentate cu o infatisare moderna, atractiva, gata oricand sa intoarca privirile curiosilor.

Inca de la prima privire ne dam seama ca 3008 s-a transformat acum intr-un SUV compact veritabil, avand toate semnalmentele cunoscute. Astfel, putem vorbi despre o grila frontala verticala si despre o capota plana in partea din fata, despre niste roti late sau despre o garda la sol inalta.

Regasim, de asemenea, si mai multe elemente de protectie, incepand de la accesoriile barelor si pana la pasajele largi ale rotilor. Versiunea 3008 GT aduce, totodata, o grila frontala speciala, o caroserie vopsita in doua nuante si un set de jante dedicate cu dimensiuni de 19 inci. Una peste alta, putem spune fara doar si poate ca francezii au reusit de aceasta data sa aduca pe piata un model cu o infatisare interesanta si intriganta!

Design Interior

Mergem mai departe si vorbim despre habitaclul noilor modele Peugeot 3008, un capitol la care francezii au excelat din toate punctele de vedere. Vorbim despre un interior extrem de ergonomic, bine realizat, confortabil, in care francezii au investit destul de mult. Spunem asta deoarece regasim aici materiale de o calitate foarte buna, care fac din 3008 GT un model care se poate incadra fara probleme in categoria premium din punct de vedere al interiorului. Consola centrala arata, de asemenea, foarte bine, iar despre butoanele metalice de pe bord nici nu mai are rost sa vorbim! Totodata, portbagajul este unul dintre cele mai mari oferite in acest segment de piata!

Din punct de vedere tehnologic, partea frontala este dominata de cele doua display-uri care ofera soferului si pasagerului din fata tot ceea ce si-ar putea dori. Ecranul central are o diagonala de 8.0 inci si este amplasat chiar in varful bordului, in timp ce ecranul care i-a luat locul instrumentarului de bord are o diagonala de 12.3 inci. Peugeot 3008 mai beneficiaza de un sistem de navigatie TomTom, care ofera in unele tari informatii in timp real din trafic si serviciul de cautare online a locurilor de parcare libere. Mai putem vorbi si despre un sistem audio Focal, cu 10 incinte acustice si cu o putere de 515W.

Motorizare

Asa cum v-am spus si mai devreme, pe mana noastra a ajuns o versiune Peugeot 3008 GT, ceea ce inseamna ca am testat cea mai puternica versiune din punct de vedere tehnic disponibila. Aceasta versiune este echipata cu o unitate de motorizare diesel, cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 180 de cai putere si un cuplu maxim de 400 Nm. Modelele Puegeot 3008 GT beneficiaza de aportul unui sistem de tractiune fata, in timp ce transmisia este realizata prin intermediul unei cutii de viteze automate cu sase trepte.

Daca veti opta pentru aceasta versiune GT, inseamna automat ca sunteti destul de interesati si de cifrele de performanta de care se va face in stare aceste modele. Trebuie insa sa va spunem ca acestea nu sunt chiar impresionante, insa nu putem sa spunem nici ca sunt rele. In special daca vorbim despre drumurile din tara noastra! Asadar, avem o viteza maxima de 207 km/h la care puteti ajunge la volanul unui model 3008 GT, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata intr-un timp de 8.9 secunde. SUV-ul francez se descurca, asadar, destul de bine, doar modelele SEAT Ateca si Volkswagen Tiguan putandu-se lauda cu cifre mai bune.

Din punct de vedere al consumului de carburant, Peugeot 3008 GT sta destul de bine. Insa exista un motiv foarte simplu in spatele acestui fapt, modelul francez nefiind echipat cu un sistem de tractiune integrala, asa cum multe modele rivale sunt. In fisa tehnica, Peugeot 3008 promite un consum mediu de doar 4.8 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri, ceea ce este, intr-adevar, extrem de putin. In regim de rulare extraurban, 3008 GT a consumat aproximativ 5.5 litri pentru parcurgerea aceleiasi distante.

Siguranta

Din punct de vedere al sigurantei oferite, Peugeot 3008 a fost testat de specialistii din cadrul EuroNCAP si a obtinut un punctaj maxim de cinci stele. Defalcat, 3008 a fost notat cu un scor de 86% in ceea ce priveste protectia oferita pasagerilor adulti in cazul unui accident, respectiv de 85% in cazul protectiei oferite pasagerilor minori in cazul unui accident. SUV-ul compact al producatorului francez beneficiaza, totodata, de sistemele de siguranta activa clasice, incepand de la sistemul de franare automata in caz de urgenta cu functie de alerta la apropierea de masina din fata si pana la sistemul de avertizare la schimbarea benzii de rulare. De asemenea, sistemele de monitorizare al unghiului mort si cruise control adaptiv sunt prezente!

Newsletter

Whatsapp