Test Drive: 2019 Nissan Qashqai 1.3 157CP DCT 2WD - Echilibru

2019 Nissan Qashqai 1.3 157CP DCT 2WD Test Drive

In ultimii ani am tot fost pusi in situatia de a vorbi despre succesul impresionant pe care il are segmentul SUV-urilor, succes pe care nimeni nu il poate contesta dupa ce se uita la cifrele inregistrate pe aceasta piata. Vorbim de atat de multi ani despre popularitatea acestui segment de piata incat parca nici nu ne mai aducem aminte de momentul incepand cu care modelele de tip SUV au reusit sa intre in sufletul clientilor de pe piata auto. Ei bine, haideti totusi sa facem un exercitiu si sa ne aducem aminte de vremurile de la inceputul acestei ere dominate de segmentul SUV-urilor!

Iar daca vrem sa vorbim despre inceputuri, nu avem cum sa nu vorbim despre Nissan Qashqai, un model pe care il putem considera un deschizator de drumuri in acest sens. In urma cu 13 ani, in 2006, faceam cu totii cunostinta cu acest Qashqai, un model diferit de tot ceea ce vazusem pana la acea ora. Nu putini au fost cei care au fost de parere ca japonezii de la Nissan au fost extrem de indrazneti cand au propus pietei un astfel de model, care iesea din tiparele clasice ale acelor vremuri. Qashqai a fost insa extrem de bine primit, iar asta s-a vazut inca din primul an in care a fost prezent pe piata.

Nissan a inceput productia lui Qashqai la finalul anului 2006, iar un an mai tarziu vanduse deja peste 100.000 de unitati pe plan european. Prima generatie a lui Qashqai a fost prezenta pe piata pentru aproape sapte ani si jumatate, timp in care s-au vandut peste 1.2 milioane de unitati. Succesul de care se bucura Qashqai era deja evident pentru toata lumea! Finalul anului 2013 ne aducea o a doua generatie a SUV-ului, care se anunta inca de la bun inceput a fi de mare succes. Un an mai tarziu, Qashqai castiga marele premiu “Car of the Year 2014” oferit de revista de specialitate What Car?!

Devenit intre timp lider incontestabil al segmentului SUV-urilor compacte, Nissan Qashqai a primit un facelift in 2017. Facelift-ul ne propunea o serie de imbunatatiri importante pentru Qashqai, menite sa ajute SUV-ul in lupta sa cu rivalii Mazda CX-5 sau Volkswagen Tiguan. Asadar, in urma cu doi ani, Qashqai a primit un design nou, materiale de calitate superioara la interior si o serie de tehnologii de ultima generatie.

Toamna anului trecut ne aducea insa o noua surpriza in ceea ce il priveste pe Nissan Qashqai, producatorul nipon echipand SUV-ul cu noul motor 1.3 DIG-T, dezvoltat impreuna de Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi si Daimler AG. Qashqai a devenit astfel primul model din gama celor de la Nissan care a fost echipat cu aceasta unitate de motorizare revolutionara. De asemenea, este cel mai avansat motor care se regaseste la acest moment pe modelele Nissan, acesta beneficiind de o serie de tehnologii inovatoare despre care vom vorbi in randurile urmatoare.

Acestea fiind spuse, este inutil sa va mai spunem ca si noi ne-am dorit foarte tare sa testam un model Qashqai echipat cu aceasta noua unitate de motorizare dezvoltata impreuna de Alianta Renault-Nissan si Daimler pentru a ne da seama de ce este capabil in noile conditii! Si tocmai de aceea cititi si voi aceste randuri, un astfel de model Qashqai ajungand pe mainile noastre in ultima perioada. Am testat pentru voi noul Qashqai echipat cu motor 1.3 DIG-T cu 157 de cai putere sub capota, drept pentru care in randurile urmatoare va vom povesti toate impresiile si trairile pe care le-am avut la volanul lui!

Design Exterior

Trecem rapid in revista cifrele pe care le regasim in fisa tehnica si va spunem ca noile modele Nissan Qashqai au o lungime de 4.394 de mm, o latime de 1.806 mm, o inaltime de 1.590 de mm, respectiv un ampatament care masoara nu mai putin de 2.646 de mm. De asemenea, SUV-ul producatorului nipon se mai poate lauda si cu o masa totala in valoare de 1.300 de kilograme! Nu in ultimul rand, va mai spunem si ca portbagajul beneficiaza de un volum de depozitare a bagajelor de 401 litri!

Asa cum probabil ca va reamintiti de la momentul in care ne-a fost prezentat facelift-ul, noile modele Qashqai au primit o serie de modificari la nivelul infatisarii exterioare, modificari menite sa faca din Qashqai un model mai actual. Spre exemplu, puteam observa la acea vreme cum specialistii din cadrul Nissan ne-au propus o parte frontala noua, in care grila radiatorului, blocurile optice si bara fusesera redesenate aproape complet. Modificari mai regasim atat la nivelul semnaturilor LED posterioare, dar si la nivelul spoilerelor. Noile modele Qashqai pot fi echipate cu jante cu dimensiuni cuprinse intre 17 si 19 inci!

Una peste alta, Nissan Qashqai este un model care arata bine, contemporan, dar despre care nu putem sa spunem ca surprinde si ca va intoarce toate privirile celor de pe strada. Dar Qashqai nici nu isi propune asta, si nici clientii nu isi doresc asa ceva de la un model precum acesta! Asa cum spuneam, nimeni nu are ce sa ii reproseze lui Qashqai din punct de vedere al infatisarii exterioare, SUV-ul nipon avand un design placut ochiului, care te face sa doresti sa il conduci!

Design Interior

Mergem mai departe catre interior, insa la acest capitol nu va putem spune prea multe pentru ca nu exista modificari. Noile modele sunt insa ceva mai silentioase, producatorul nipon transmitand ca a folosit niste geamuri spate ceva mai groase si mai mult material fonoabsorbant la nivelul portierelor fata si a pasajelor rotilor spate.

In cazul in care va doriti un interior care sa arate cu adevarat bine, va recomandam sa va indreptati atentia catre nivelul de echipare Tekna+, nivel de echipare care aduce niste materiale de calitate superioara care fac diferenta!

Introducerea acestei noi unitati de motorizare a adus cu sine si cateva imbunatatiri importante la capitolul tehnologie pentru Qashqai. Noul sistem multimedia suporta acum conectivitate prin aplicatiile Android Auto, respectiv Apple Car Play, insa va fi afisat pe acelasi ecran destul de mic, de doar 7 inci. Navigatia vine acum cu harti 3D si cu functii tactile destul de asemanatoare cu cele folosite pe hartile telefoanelor mobile.

TomTom mai pune la dispozitia soferilor si informatii live cu privire la starea traficului in anumite tari europene. Nu in ultimul rand, trebuie sa mai spunem ca sistemul multimedia va putea primi incepand de acum update-uri over-the-air, prin conectare la o retea Wi-Fi.

Pret

Daca v-am trezit interesul pentru un Qashqai echipat cu cea mai dezvoltata unitate de motorizare disponibila in gama Nissan, haideti sa vorbim un pic la urma si despre preturi. Un model echipat cu versiunea de top de 157 de cai putere, alaturi de nivelul de echipare Tekna Bose, va va scoate din buzunare nu mai putin de 28.680 de euro cu TVA inclus! In schimb, daca nu aveti pretentii atat de mari si sunteti multumiti si de versiunea de 138 de cai putere, trebuie sa stiti ca preturile pot incepe de la 18.950 de euro cu TVA inclus! In aceste conditii, cunoscand preturile din acest segment de piata, putem spune ca este un pret mediu, destul de accesibil pentru cineva care isi doreste un astfel de model!

Newsletter

Whatsapp