Test Drive: 2019 Mitsubishi L200

Va oferim si mai multe informatii despre aceasta noua generatie, cei de la Mitsubishi reusind o treaba extrem de buna!

2019 Mitsubishi L200 Test Drive

Mitsubishi L200 este un nume care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare in segmentul pick-up-urilor, acest model avand deja de partea sa o traditie indelungata pe piata. Mai mult decat atat, Mitsubishi este un constructor extrem de important atunci cand vine vorba despre acest segment de pe piata auto, primul model din aceasta categorie fiind lansat tocmai in 1946 - Mizushima. De la acel moment si pana la lansarea lui L200 au mai trecut mai bine de 30 de ani, prima generatie a lui L200 datand din anul 1978.

Chiar daca este un producator important pe piata, la nivel general, Mitsubishi a luat decizia de a isi reduce prezenta de pe Batranul Continent in urma cu ceva vreme. Asadar, la ora actuala, in gama producatorului nipon disponibila pe plan european nu mai regasim modelele traditionale de clasa mica si compacta pe care le regaseam in urma cu ceva ani, spre dezamagirea nu putinilor fani ai japonezilor. In schimb, cei de la Mitsubishi se lauda acum pe plan european cu trei SUV-uri: ASX, Eclipse Cross, respectiv Outlander. Bineinteles, modelele de tip SUV se bucura de un succes remarcabil pe piata europeana de ani buni, asa ca decizia celor de la Mitsubishi de a se concentra in aceasta directie este de inteles.

Pe langa cele trei modele SUV mentionate in randurile anterioare, Mitsubishi mai este prezent in Europa si cu pick-up-ul L200, un model extrem de important pentru constructorul nipon. Chiar daca cota de piata a acestui segment este extrem de mica pe plan european, de aproximativ 1%, rivalitatea este foarte mare. Iar L200 nu are deloc o misiune usoara pe piata europeana, batandu-se insa de la egal la egal cu alte modele de renume precum Ford Ranger, care este si lider pe plan european, Toyota Hilux, Nissan Navara, Volkswagen Amarok, sau Mercedes-Benz X-Class.

In conditiile in care lupta este acerba in acest segment, la 40 de ani de la debutul modelului, cei de la Mitsubishi anuntau in toamna anului trecut la Bangkok lansarea celei de-a sasea generatii a lui L200. Noul Mitsubishi L200 este produs la aceasta ora in Thailanda, fiind disponibil in aproximativ 150 de tari din toate colturile lumii. Conform declaratiilor oferite de oficialii companiei, noua generatie ne aduce la pachet mai multe imbunatatiri legate de durabilitate, fiabilitate si confort.

La prima vedere, trebuie sa recunoastem ca noul L200 arata extrem de bine, noua generatie aducandu-ne si cateva imbunatatiri la nivel de design. Asa cum stiti deja, ultima data cand cei de la Mitsubishi umblasera la L200 a fost in 2015, acea varianta reprezentand practic si baza tehnica a acestei noi generatii. Astfel, constructorul nipon a pastrat elementele clasice ale lui L200, plusand acum cu un design nou si modern si cu o suita de sisteme de siguranta de ultima generatie!

Acestea fiind spuse, trebuie sa va recunoastem ca si noi ne-am dorit foarte mult sa testam noul model al celei de-a sasea generatii Mitsubishi L200! Si, cum am si avut ocazia sa facem asta recent, astazi va relatam impresiile cu care am ramas noi dupa o drumetie pe cinste la volanul acestui bolid care pare pregatit sa depaseasca orice provocare, indiferent de natura acesteia! Totodata, va oferim si mai multe informatii despre aceasta noua generatie, cei de la Mitsubishi reusind o treaba extrem de buna!

Design Exterior

Pana sa trecem la alte detalii, haideti sa aruncam la inceput o scurta privire asupra fisei tehnice pe care ne-o prezinta chiar cei de la Mitsubishi! Astfel, aflam ca noile modele au o lungime de 5.305 de mm, o latime de 1.815 mm, respectiv o inaltime de 1.780 de mm. Totodata, mai putem vorbi in cazul acestei noi generatii si de un ampatament de 3.000 de mm si de o masa totala care ajunge pana la nu mai putin de 1.970 de kilograme.

Uitandu-ne la noul L200, trebuie sa admitem ca cei de la Mitsubishi si-au dorit o schimbare de design, noile modele beneficiind acum de un look ceva mai curajos, mai agresiv si mai atragator. La acest lucru contribuie din plin noua fata a familiei Dynamic Shield, fara indoiala! De asemenea, trebuie sa spunem ca japonezii au inaltat si capota cu 40 de mm, acest lucru putand fi observat chiar si de la volan. Totusi, daca ne uitam din lateral, ne vom da seama imediat ca avem in fata un model L200, acea “linie J” pentru habitaclu fiind pastrata.

Tot din punct de vedere al infatisarii exterioare mai putem remarca ca odata cu aceasta noua generatie au aparut noile faruri bi-LED mai subtiri, cu lumini de zi cu LED, care sunt disponibile doar in cazul nivelelor de echipare superioare. De asemenea, mai avem acum parte si de un nou set de jante din aliaj, vopsite in doua culori, care pot avea dimensiuni fie de 16, de 17 sau chiar de 18 inci. In partea din spate mai putem observa acum o bara de protectie noua, stopuri cu LED noi si o usa reproiectata a benei.

Mergem mai departe catre habitaclu, acolo unde si actuala generatie a lui L200 pastreaza o importanta serie de elemente de la generatiile anterioare, ceea ce probabil ii va bucura pe cei care au mai condus acest model in trecut! Spre exemplu, avem si de aceasta data aceleasi manete pentru semnalizare, aceleasi stergatoare, acelasi buton pentru pornirea motorului care este amplasat in stanga volanului, aceleasi butoane pentru climatizare si chiar si aceeasi grafica utilizata pentru ecranul central.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu, acolo unde si actuala generatie a lui L200 pastreaza o importanta serie de elemente de la generatiile anterioare, ceea ce probabil ii va bucura pe cei care au mai condus acest model in trecut! Spre exemplu, avem si de aceasta data aceleasi manete pentru semnalizare, aceleasi stergatoare, acelasi buton pentru pornirea motorului care este amplasat in stanga volanului, aceleasi butoane pentru climatizare si chiar si aceeasi grafica utilizata pentru ecranul central.

Totusi, trebuie sa recunoastem ca cei de la Mitsubishi au folosit pentru aceasta generatie noua a lui L200 niste materiale de calitate superioara, care sunt mai placute la atingere si care fac diferenta intr-un fel sau altul. Scaunele se prezinta acum cu un suport lateral mai pronuntat si cu tetiere deloc joase, ceea ce nu poate fi decat de apreciat. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca panoul de bord a fost usor reproiectat de specialistii constructorului nipon! Spatiul ramane in continuare la fel de mare, lungimea masinii peste 5.3 metri!

Producatorul nipon a pastrat si pentru aceasta generatie selectorul rotativ pentru sistemul Super Select 4WD-II, acesta oferindu-ne patru moduri de rulare: 2H pentru tractiune 4x2 pe puntea spate si rulare in conditii normale, 4H pentru tractiune 4x4 si rulare in conditii de ploaie, 4HLc pentru tractiune 4x4 si diferential central blocat pentru teren accidentat si 4LLc pentru tractiune 4x4 in conditii de drum extrem de grele (drum inclinat, zapada, etc.). De asemenea, niponii au mai introdul acum si modul off-road cu patru moduri de rulare: Gravel, Mud, Snow si Sand.

Motorizare

Mergem acum mai departe si vorbim si despre cele mai importante modificari cu care vine la pachet aceasta cea de-a sasea generatie a pick-up-ului Mitsubishi L200, acestea fiind de ordin tehnic. Astfel, vorbim acum despre o unitate de motorizare diesel cu capacitate de 2.2 litri pe care o regasim sub capota noului L200, capabila sa dezvolte 150 de cai putere si un cuplu maxim de 400 Nm. Totodata, pe langa cutia manuala de viteze care a fost preluata de la vechiul model, noul L200 este echipat si cu o cutie automata cu sase trepte!

Asa cum probabil ca va aduceti aminte, vechea generatie era echipata cu un propulsor de 2.5 litri! Noul motor este prevazut atat cu un sistem Start-Stop, cat si cu un sistem de alimentare cu AdBlue, ceea ce inseamna ca noua optiune de motorizare reuseste sa satisfaca si normele de poluare Euro 6d in vigoare la acest moment.

Vorbind de aceasta data despre un pick-up, trebuie sa recunoastem ca cifrele de performanta nu mai sunt atat de importante ca in cazul celorlalte modele pe care le-am testat de-a lungul timpului. Totusi, haideti sa vedem ce poate acest L200 de generatie noua! Astfel, noul L200 se poate lauda cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata in 13.5 secunde, ceea ce nu putem sa spunem nici ca este mult, nici ca este putin! Din punct de vedere al vitezei maxime pe care o poate atinge, va spunem ca vorbim despre un prag de 171 km/h care poate fi atins!

Consumul este un capitol important pentru un model pick-up care se descurca foarte bine chiar si in off-road, asa ca haideti sa ne indreptam atentia si in aceasta directie. Conform fisei tehnice, noul L200 de generatie noua inregistreaza un consum de doar 8.8 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Totusi, asa cum stiti si voi, mai ales in cazul unei asemenea masini, realitatea de pe sosea este destul de diferita, consumul sarind pana spre 11 litri/100 km. Daca tot suntem la acest capitol, va mai spunem ca noul L200 raporteaza un grad de emisii de CO2 de 231 grame/kilometru.

Siguranta

Asa cum spuneam si la inceputul acestui material, cei de la Mitsubishi au dotat noul L200 cu cele mai noi sisteme de siguranta activa de pe piata, printre care putem aminti despre sistemul de detectie a unui impact iminent cu o alta masina sau cu pietonoo, camerele video 360, alera la cross trafic la iesirile cu spatele din parcare si asa mai departe. Astfel, chiar daca vechea generatie a obtinut doar 4 stele in testele EuroNCAP din 2015, noua generatie are sanse mari sa obtina un punctaj maxim.

 

Pret

In cazul in care va numarati printre cei interesati de achizitionarea unui astfel de model, trebuie sa va spunem ca noul Mitsubishi L200 de generatie noua poate fi deja comandat si in tara noastra, fiind disponibil in versiuni Club Cab si Double Cab. Preturile pentru noile modele pornesc de la 23.431 de euro si pot ajunge chiar si pana la putin peste 37.000 de euro, cu toate taxele incluse!

Newsletter

Whatsapp