Test Drive: 2019 Mercedes-Benz Clasa A Sedan (A180d) - cea mai accesibila limuzina

Inca de la inceput va spunem ca am condus un model Mercedes-Benz Clasa A Sedan, versiunea A180 d, echipat cu o unitate de motorizare diesel cu capacitate de 1.5 litri, capabila sa dezvolte 116 cai putere.

Test Drive 2019 Mercedes-Benz Clasa A Sedan (A180d)

Mercedes-Benz Clasa A este, fara doar si poate, unul dintre cele mai cunoscute modele din segmentul sau, prima generatie a acestui model aparand in urma cu mai bine de 20 de ani. In prezent, Clasa A a ajuns la cea de-a patra generatie, constructorul german operand modificari substantiale de-a lungul timpului. Ce este insa cel mai important este ca modelele Clasa A si-au pastrat prestanta, ramanand in inimile pasionatilor auto. Pana sa vorbim mai multe despre noua generatie Clasa A, haideti sa aruncam o privire in timp pentru a putea intelege evolutia pe care a avut-o acest model!

Istoria lui Clasa A incepe tocmai in anul 1994, atunci cand oficialii Mercedes-Benz au confirmat ca vor lansa o masina compacta in viitorul apropiat. In cele din urma, germanii au prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului 1996 prima generatie a lui Clasa A, ceea ce reprezenta si prima aventura a producatorului in acest segment. Modelele primei generatii au rezistat pe piata pana in 2004, atunci cand o noua generatie Clasa A si-a facut aparitia.

Cea de-a doua generatie a fost primita foarte bine de clientii de pe piata auto, peste 370.000 de unitati fiind vandute in nici doi ani de la lansare. La sfarsitul lui 2006, Mercedes-Benz Clasa A se vanduse deja in peste 1.500.000 de exemplare, ceea ce confirma succesul modelului. In cele din urma, in primavara lui 2012, a doua generatie Clasa A atingea, de asemenea, un prag important, si anume 1.000.000 de unitati vandute. Oficialii Mercedes-Benz se gandeau insa deja la viitor, in 2011 fiind prezentat Concept A-Class, prototipul care a stat in cele din urma la baza celei de-a treia generatii Clasa A.

Modelele celei de-a treia generatii Clasa A ne-au fost prezentate pentru prima data in primavara anului 2012, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Noile modele au venit cu un design complet diferit, acestea avand dimensiuni ceva mai generoase in comparatie cu modelele precedente. Germanii si-au propus la acea vreme ca noua generatie sa prinda mai bine la segmentul tanar de clienti. Totodata, oficialii Mercedes-Benz si-au dorit ca noul Clasa A sa rivalizeze cu succes modelelor rivale BMW Seria 1 sau Audi A3.

In cele din urma, in primavara anului trecut, Mercedes-Benz a adus la Geneva cea de-a patra generatie a lui Clasa A, noile modele propunandu-ne la acea vreme un design revizuit si un habitaclu de ultima generatie, dotat cu tehnologii moderne. Noul Mercedes-Benz Clasa A Sedan ne-a fost prezentat oficial in iulie 2018 si, dupa cum era de asteptat, designul exterior si interior, cat si tehnologiile de pe noul model, au fost preluate de la Clasa A.

Totodata, germanii ne-au propus odata cu aceasta noua generatie si o gama noua de motorizari! Modelele noii generatii au fost primite foarte bine, atat de pasionatii auto, cat si de specialistii in domeniu. In aceste conditii, trebuie sa recunoastem ca si noi ne-am dorit sa testam cat mai curand un model de generatie noua!

Acest lucru a fost posibil in cele din urma, drept pentru care si scriem acest material prin care ne dorim sa va impartasim impresiile pe care ni le-a lasat noul Clasa A Sedan dupa cateva sute de kilometri parcursi. Inca de la inceput va spunem ca am condus un model Mercedes-Benz Clasa A Sedan, versiunea A180 d, echipat cu o unitate de motorizare diesel cu capacitate de 1.5 litri, capabila sa dezvolte 116 cai putere. De altfel, este si singura motorizare diesel care ne-a fost prezentata la momentul lansarii noii generatii, alaturi de aceasta fiindu-ne propuse alte doua agregate pe benzina.

Inainte sa trecem mai departe, haideti sa aruncam o privire asupra fisei tehnice pentru a observa cateva dintre cifrele importante pe care trebuie sa le stim atunci cand vorbim despre aceasta noua generatie. Noile modele sedan vin cu o lungime care a ajuns pana la 4.549 mm, cu o latime de 1.796 de mm (la fel ca si modelul hatchback) si cu o inaltime de 1.446 de mm.

In acelasi timp, noul Clasa A Sedan se lauda cu un ampatament ce are aceeasi valoare ca a modelului hatchback, adica 2.729 de mm. De asemenea, daca tot suntem la acest capitol, va mai putem spune ca rezervorul noilor modele este de 43 de litri, in timp ce portbagajul are un volum de depozitare a bagajelor de 420 de litri.

Design Exterior

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, oficialii Mercedes-Benz au transmis la momentul lansarii ca noua generatie Clasa A reprezinta un nou pas pe care constructorul il face prin filosofia Sensual Purity. Referindu-se la dimensiunile marite cu care vin la pachet noile modele, reprezentantii producatorului german sustin ca au reusit sa ofere noilor modele un plus de sportivitate, dinamism si emotie. Per total, germanii au reusit din nou un design simplu, elegant, modern, care prinde bine la publicul tanar si caruia nu prea ai ce sa ii reprosezi.

Daca aruncam o privire asupra partii frontale a noilor modele Clasa A am putea sa spunem ca ne uitam la noul CLS, insa am fi rautaciosi daca am face asta! Zona frontala este dominata de o capota lunga, de niste blocuri optice noi si de o grila a radiatorului de dimensiuni generoase.

Diferenta dintre modelele Clasa A Hatchback si Clasa A Sedan este ca cel din urma poarta un plafon ceva mai alungit, iar portierele de pe partea spate sunt mai lungi. De asemenea, in partea din spate observam de la prima privire niste stopuri care au primit un design nou si un difuzor de aer care completeaza opera celor de la Mercedes-Benz. In linii mari, avem un design modern care arata foarte bine, putini fiind cei care se pot declara nemultumiti de ceea ce au facut cei de la Mercedes-Benz pentru noua generatie Clasa A.

Design Interior

Mergem mai departe catre interior si nu putem sa nu remarcam atentia sporita pe care au acordat-o acum cei de la Mercedes-Benz acestor modele Clasa A Sedan. Regasim, asadar, la nivelul habitaclului materiale si elemente de calitate superioara, care aduc cu sine un plus de confort atat pentru sofer, cat si pentru pasagerii acestor modele de generatie noua. Noua generatie poate fi comandata si cu un sistem de iluminare ambientala cu 64 de nuante si cu trei tipuri de scaune - normal, confort, respectiv sport.

Noul volan cu care sunt dotate modelele de generatie noua integreaza acum doua touchpad-uri de culoare neagra, acestea fiind inserate in zona butoanelor de pe volan. Prin intermediul acestora, soferul va putea coordona informatiile afisate pe tableta de dimensiuni generoase de pe bord, aceasta integrand doua ecrane cu dimensiuni de 7 inci in standard. In schimb, cei care vor ceva mai mult din acest punct de vedere, pot opta pentru ecrane cu dimensiuni de 10.25 inci.

Producatorul german a introdus pe noua generatie Clasa A si noul sistem de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), noul sistem functionand pe baza inteligentei artificiale. Noul MBUX va putea primi update-uri over-the-air, ceea ce este o tehnologie importanta in ziua de astazi. Meniul va fi structurat pe trei zone (Homescreen, Basescrenn si Submenu) si va putea fi controlat prin intermediul zonelor tactile de pe volan despre care va spuneam mai devreme, atingand ecranul central sau prin intermediul touchpad-ului. De asemenea, noul sistem integreaza si un asistent vocal, care va putea fi activat atunci cand veti rosti “Hey Mercedes!”.

Motorizare

Asa cum va spuneam si mai devreme, singura varianta diesel disponibila a fost si cea testata de noi, aceasta fiind echipata cu o unitate de motorizare cu capacitate de 1.5 litri, capabila sa dezvolte 116 cai putere si un cuplu maxim de 260 Nm. Asa cum stiti deja, este un model pe care il stim deja de la mai multe modele ale Grupului Renault! Germanii sustin insa acum ca propulsorul este mai silentios si mai performant, turbina oferind acum un raspuns optimizat, iar sistemul de racire fiind imbunatatit.

Soferii vor avea la dispozitie patru moduri de rulare dintre care pot alege, in functie de preferintele proprii: Eco, Confort, Sport si Individual. Totodata, trebuie sa mai spunem ca transmisia este asigurata prin intermediul unei cutii automate cu sapte trepte si cu dublu ambreiaj, care poate fi controlata manual prin intermediul padelelor din spatele volanului.

Din punct de vedere al ciifrelor de performanta, trebuie sa recunoastem ca nu ne putem gandi la niste valori impresionante, insa ceea ce ne propune noua generatie Clasa A Sedan nu este deloc rau! Astfel, vorbim despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata in nu mai putin de 10.6 secunde. De asemenea, trebuie sa mai spunem ca noile modele Clasa A Sedan pot atinge o viteza maxima de 206 km/h.

Asa cum probabil ca va si asteptati, Mercedes-Benz Clasa A dotat cu aceasta unitate de motorizare diesel este un model care nu consuma prea mult! Conform producatorului german, noile modele Clasa A Sedan echipate astfel inregistreaza un consum de doar 4.5 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri, valoare calculata conform noului standard WLTP. Chiar daca in realitate vorbim despre un consum putin mai ridicat, insa care nu trece de 5 l/100 km, tot trebuie sa recunoastem ca avem in fata un model care nu consuma deloc mult pentru performantele pe care le ofera!

Siguranta

Noile modele Mercedes-Benz Clasa A au fost testate de specialistii in siguranta de la EuroNCAP, care le-au notat cu un scor maxim de cinci stele, fiind declarate totodata cele mai sigure masini din Europa in 2018, in segmentul masinilor mici de familie. Noile modele Clasa A au primit un scor de 96% in ceea ce priveste nivelul de siguranta pe care il ofera pasagerilor adulti in cazul unui accident, ceea ce nu este deloc putin.

Totodata, noua generatie Clasa A sta foarte bine si la capitolul sistemelor de siguranta activa. Producatorul german a dotat noile modele cu o intreaga serie de astfel de tehnologii, incepand de la franarea automata de urgenta si asistentul de unghi mort si pana la asistentul pentru mentinerea benzii de rulare si sistemul pentru identificarea semnelor de circulatie. De asemenea, sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist transforma noile modele Clasa A in niste modele capabile sa ruleze semi-autonom.

Pret

In cele din urma, trebuie sa mai spunem ca noile modele Mercedes-Benz Clasa A Sedan au un pret de pornire de 31.130 de euro , acesta fiind costul unui model echipat cu o unitate pe benzina de 1.33 litri si 163 de cai putere (A200). Modelul diesel despre care am vorbit in randurile anterioare porneste de la un pret de 32.011 euro, insa pretul poate creste in functie de dotarile suplimentare pe care le veti alege. Modelul testat de noi a avut un pret de 43.946 euro cu TVA inclus.

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp