Test Drive: 2019 Mercedes-Benz GLC 300d 4Matic Facelift - Lider la clasa crossover!

Asa cum cel mai probabil multi dintre voi stiti deja, la patru ani de la lansarea oficiala, Mercedes-Benz GLC a primit un facelift de la producatorul german.

2019 Mercedes-Benz GLC 300d 4Matic Facelift Test Drive

Germanii de la Mercedes-Benz lansau in urma cu aproximativ cinci ani primele informatii despre GLC, un model care avea in cele din urma sa il inlocuiasca pe GLK, un alt model de marca din gama constructorului. Conform primelor informatii de la acea vreme, GLC aducea pe piata o noua abordare de design, care renunta la liniile angulare in favoarea stilului fluid. Oficialii Mercedes stiau insa foarte bine ca lupta din acest segment de piata nu va fi deloc una usoara, GLC urmand sa infrunte modele rivale extrem de cunoscute precum BMW X3, Audi Q5 sau Volvo XC60.

Desi primele poze cu GLC le-am putut vedea inca din vara anului 2015, lansarea oficiala a acestuia a venit abia in toamna, in luna septembrie, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Bineinteles, noul GLC a fost primit cu bratele deschise de fanii constructorului german, noul SUV promitand inca de la bun inceput ca va face fata cu brio rivalitatii puternice din segment. Lasand la o parte noua abordare de design, noul GLC venea la pachet la acea vreme cu sistemul de infotainment MBUX, cu o noua gama de motorizari si cu sisteme noi de asistenta pentru sofer.

In aceste conditii, nu este de mirare ca Mercedes-Benz GLC a devenit rapid un model extrem de cunoscut pe piata, care se bucura de un succes relativ rapid pe multe dintre pietele pe care activa. In cele din urma, GLC a devenit chiar si cel mai bine vandut model de tip SUV din gama de lux a producatorului german. La ora actuala, GLC este un model care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pentru marea majoritate a pasionatilor auto, acesta reprezentand deja un nume important in gama Mercedes-Benz.

Asa cum cel mai probabil multi dintre voi stiti deja, la patru ani de la lansarea oficiala, Mercedes-Benz GLC a primit un facelift de la producatorul german. Noul facelift ne aducea in prim plan o gama noua de motoare, dar si mai multe tehnologii de ultima generatie preluate de la alte modele din gama producatorului german. De asemenea, chiar daca nu putem vorbi despre modificari majore, germanii au operat cateva schimbari chiar si la nivel de design! Odata cu acest facelift, GLC devenea mai actual ca niciodata pe piata, putand rivaliza in continuare de la egal la egal cu ceilalti competitori din segmentul de lux.

Lansat oficial in primavara anului trecut, avem bucuria astazi sa va spunem ca facelift-ul Mercedes-Benz GLC a ajuns pentru cateva zile in teste si la noi, drept pentru care la acest moment putem impartasi cu voi concluziile la care am ajuns. Asadar, ramaneti si in randurile urmatoare alaturi de noi pentru a afla care au fost impresiile pe care ni le-a lasat acest GLC facelift in urma testelor la care l-am supus pentru mai multe zile. Inca de la bun inceput, trebuie sa subliniem ca nu am fost deloc dezamagiti de capacitatile noului GLC! Totodata, pana sa trecem la treaba, trebuie sa mentionam ca modelul pe care l-am condus noi a fost unul de tip 300d, echipat cu o unitate de motorizare diesel cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 245 de cai putere! Mai multe detalii de ordin tehnic va dam insa in randurile urmatoare!

Pentru inceput aruncam o privire rapida asupra fisei tehnice si va spunem ca noul Mercedes-Benz GLC facelift ne este prezentat cu o lungime de 4.655 de mm, cu o latime de 1.890 de mm, respectiv cu o inaltime de 1.664 de mm. De asemenea, mentionam ca vorbim in cazul noilor modele despre un ampatament care ajunge pana la 2.873 de mm. Nu in ultimul rand, avem o masa totala de 1.845 de kilograme.

Design Exterior

Din punct de vedere al designului exterior, trebuie sa recunoastem ca cei de la Mercedes-Benz au fost extrem de zgarciti atunci cand a venit vorba de modificari aduse facelift-ului GLC. Astfel, acestia au preferat sa nu schimbe reteta succesului si sa lase aproape totul neschimbat la GLC. Daca vreti neaparat sa remarcam cateva modificari, va spunem ca trebuie sa ne uitam la semnaturile luminoase noi ale blocurilor optice fata si spate.

Totodata, cei care stiu foarte bine acest model pot remarca ca exista cateva modificari foarte discrete si la nivelul grilei frontale si barei spate. Noul GLC poate fi echipat cu jante cu dimensiuni cuprinse intre 17 si 19 inci. Asadar, nu avem niciun fel de surprize majore la acest capitol, cei de la Mercedes-Benz preferand sa lase lucrurile asa cum au fost si asa cum sunt cunoscute deja de toti fanii modelului!

Design Interior

Mergem apoi catre interior, acolo unde observam ceva mai multe schimbari pe care ni le propun cei de la Mercedes-Benz. In primul si primul rand, putem observa o atentie mai mare la detalii si materiale de calitate mai buna si mai confortabile. Germanii au plusat pentru acest facelift si cu un volan nou, cu insertii din aluminiu si cu zona tactila, volan pe care il stim deja de la Clasa S. Noul GLC se poate lauda totodata si cu spatii generoase de depozitare, ceea ce este un capitol important pentru multi dintre noi.

Daca vorbim despre spatiul de la interior, trebuie sa spunem ca lucrurile stau foarte bine. In primul rand, pasagerii de pe bancheta din spate vor avea suficient la nivelul picioarelor si se vor putea simti confortabil chiar si in cazul unor drumuri mai lungi. De asemenea, spatiul la nivelul capului este foarte bun! GLC se mai lauda si cu un portbagaj incapator, cu un volum de 550 de litri. Nu in cele din urma, noile modele ne sunt prezentate si cu o antifonare imbunatatita!

Odata cu lansarea acestui facelift, GLC vine la pachet si cu noul sistem multimedia MBUX, ceea ce reprezinta un mare plus la capitolul dedicat tehnologiei. Bineinteles, asistentul vocal “Hey, Mercedes!” este disponibil si el, acesta putand recunoaste destule cuvinte romanesti incat sa se faca util pentru toata lumea. Nu putem sa trecem de acest capitol fara sa spunem ca grafica impresioneaza fara doar si poate.

Motorizare

La momentul lansarii, noul Mercedes-Benz GLC facelift primeste o serie de motoare noi pentru piata europeana. Versiunea GLC 300 4Matic ne propune o unitate de motorizare pe benzina, cu patru cilindri si cu o capacitate de 2.0 litri, care dezvolta 258 de cai putere si un cuplu maxim de 370 Nm. Acestei unitati i se alatura un motor electric de 10 kW, echivalentul a 14 cai putere, care ofera astfel un cuplu maxim de 150 Nm, acesta avand rolul de a alimenta un sistem electric de 48 de volti.

Mergem mai departe si avem versiunea GLC 220d 4Matic care ne propune o unitate diesel cu patru cilindri care ofera 194 de cai putere si un cuplu maxim de 400 Nm.

In cele din urma, avem versiunea 300d 4Matic, versiune pe care am condus-o si noi in testul de fata, echipata cu aceeasi unitate diesel cu patru cilindri care ofera o putere de 245 de cai si un cuplu maxim de 500 Nm. Toate aceste versiuni de motorizare vin la pachet cu tractiune integrala si cu o cutie de viteze automata 9G-Tronic cu noua trepte.

Stim ca nu putini sunt cei care sunt interesati cel mai tare de cifrele de performanta de care se face in stare un astfel de SUV diesel, asa ca haideti sa ne indreptam atentia in aceasta directie. Pentru inceput, GLC facelift ne propune o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata in numai 6.5 secunde, ceea ce nu este deloc rau, nu-i asa?! GLC facelift sta foarte bine si atunci cand vorbim despre viteza maxima la care poate ajunge, aceasta fiind mai mare decat a rivalilor din segment. Mai exact, vorbim despre o viteza maxima la care puteti ajunge de 231 km/h.

GLC facelift ne-a promis inca de la bun inceput si un consum mai bun de carburant. Si, din cate se pare, a si reusit sa ne ofere acest lucru datorita unui sistem Start-Stop. Astfel, putem vorbi acum despre un consum mediu in zona urbana de aproximativ 9.5 litri/100 km, respectiv despre un consum mediu in afara orasului de 6-7 litri/100 km. Desigur, aceste valori pot varia destul de tare in functie de stilul fiecarui sofer de a conduce si de drumul pe care ruleaza masina.

Siguranta

Din punct de vedere al sigurantei oferite, actuala generatie Mercedes-Benz GLC a fost testata de cei de la EuroNCAP in urma cu aproximativ cinci ani, primind un scor maxim de cinci stele. In urma testelor, GLC a fost notat cu un scor de 95% in ceea ce priveste protectia acordata pasagerilor adulti in cazul unui accident. Totodata, este de notat ca facelift-ul vine la pachet cu o serie importanta de sisteme active de siguranta, printre care putem aminti franarea automata in situatii de urgenta, sistemul de detectare a pietonilor si a biciclistilor, monitorizarea unghiului mort, pilotul automat adaptiv, sau recunoasterea semnelor de circulatie.

Pret

Mercedes-Benz GLC Facelift nu este o masina ieftina, asa cum probabil stiti deja cu totii. In tara noastra, GLC Facelift porneste de la 44.000 de euro, insa preturile pot fi si mult mai mari. Spre exemplu, versiunea 300d cu tractiune integrala si cu cutie automata de viteze pe care am testat-o noi, porneste de la un pret ceva mai piperat de 53.000 de euro. Insa, trebuie sa recunoastem ca GLC facelift s-a comportat foarte bine in testele noastre, drept pentru care putem afirma fara nici cea mai mica remuscare ca isi merita toti banii!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CAT COSTA SA PUI O INSTALATIE GPL PE DACIA DUSTER
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter