Test Drive: 2019 Mercedes-Benz Clasa G (G500) - Legenda continua

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 21 Februarie 2019

Clasa G este, fara nici cea mai mica indoiala, unul dintre cele mai reprezentative modele din portofoliul celor de la Mercedes-Benz. Anul in curs este un an special pentru Clasa G, modelul producatorului german implinind nu mai putin de 40 de ani de existenta. Cu aceasta ocazie, Mercedes-Benz a luat o decizie istorica, la care nimeni nu se mai astepta. Si anume lansarea unei noi generatii a modelului Clasa G. Ei bine, da, Clasa G a primit o noua generatie dupa aproape 40 de ani de la lansare. Pana sa trecem la subiect, povestim in randurile urmatoare pe scurt istoria acestui model, aceasta fiind mai mult decat interasanta pentru noi toti!

Conform marturisirilor din trecut, istoria acestui model incepe in 1969, cu zece ani inainte de lansarea modelului. In 1969, oficialii Daimler - Benz AG si Steyr - Daimler - Puch AG au demarat mai multe discutii pe tema unei posibile viitoare colaborari. In 1971 deja se ajunsese la o tema comuna de discutie, si anume la ideea dezvoltarii unui autovehicul de teren, construit in comun. Mai exact, ambele parti isi doreau sa puna pe picioare un autovehicul care sa imbine capacitatile extreme de off-road cu o manevrare optima pe carosabil. Doi ani mai tarziu a aparut primul model de lemn bazat pe planurile celor doi constructori.

In 1974, primul prototip Clasa G a fost testat pentru verificari. Ei bine, de atunci si pana la momentul lansarii propriu-zise au mai trecut inca aproape cinci ani. Asadar, in februarie 1979, Clasa G este prezentat in Toulon, Franta. La acea vreme, cei de la Mercedes-Benz prezentau noul model ca posesor al unor “capacitati de necontestat atat pe teren accidentat, cat si pe carosabil”. De asemenea, germanii mai spuneau despre Clasa G ca vine la pachet cu o “gama larga de intrebuintari”. Inca de la debut, Clasa G a fost construit in cadrul uzinei Puch din Graz, Austria.

Clasa G a fost prezentat inca de la lansare ca un autovehicul de teren universal, cu un habitaclu fara prea multe pretentii. De asemenea, inca de la bun inceput s-a pus accent pe sistemul de transmisie construit cu foarte multa atentie la detalii. Inca din 1985, in echiparea standard intra un sistem de tractiune integrala, de dimensiuni standard, cu blocare totala inter-axe a diferentialului si blocari optionale ale diferentialului pe puntile fata si spate. Ei bine, acest sistem facea ca manevrarea sa se desfasoare in conditii optime in conditii de off-road.

Germanii de la Mercedes-Benz au ales o strategie speciala pentru acest model Clasa G. Daca despre toate celelalte modele stim ca odata la cativa ani primesc o noua generatie, cu Clasa G nu s-a intamplat deloc asa. In toti acesti aproape 40 de ani de activitate pe piata auto, Clasa G a primit numai imbunatatiri, constructorul german preferand sa mearga inainte cu un proces continuu de dezvoltare a modelului. Asadar, odata la cativa ani, cei de la Mercedes-Benz aduceau o serie de imbunatatiri care aveau menirea sa aduca modelul “in prezent”. In cele din urma, germanii s-au convins de faptul ca aceasta dezvoltare continua a masinii a reprezentat cheia succesului de lunga durata in cazul Clasa G.

Ei bine, in toamna anului trecut, cand mai erau doar cateva luni pana la implinirea a 40 de ani de existenta, Clasa G a primit o noua generatie din partea celor de la Mercedes-Benz. Prin aceasta noua generatie, Clasa G se reinventeaza practic, primind un update generos la nivel tehnic si tehnologic. Insa, germanii fac o precizare importanta inca de la bun inceput. Chiar daca avem o noua generatie, ADN-ul modelului lansat in 1979 va fi mereu recunoscul in oricare model al Clasei G.

Salonul Auto de la Detroit din anul 2018 avea sa aduca acea surpriza pe care niciun fan al Clasei G nu o mai credea posibila, si anume o noua generatie de modele. Modelul constructorului german a fost prezentat cu o infatisare usor revizuita si un interior mult mai modern. Lansarea noii generatii a adus pe retelele de socializare si un nou trend - hashtag-ul #40yearschallenge. Prin acest joc, fanii modelului german au incercat sa gaseasca diferentele intre vechile modele Clasa G si noile modele Clasa G. Si asta pentru ca, desi aceasta noua generatie a venit dupa 40 de ani, schimbarile nu sunt deloc atat de evidente pe cum s-ar fi asteptat unii dintre noi.

Marturisim ca si pe noi ne-a doborat curiozitatea cu privire la ceea ce aduce nou aceasta generatie secunda, asa ca am facut tot ce ne-a stat in putinta pentru a conduce un model de generatie noua Clasa G. Si am si reusit sa facem asta, drept pentru care va vom povesti astazi cum ni s-a parut acest model revizuit si modern! Modelul G500 pe care l-am testat si despre care vom vorbi in randurile urmatoare este echipat cu o unitate de motorizare turbo V8, cu capacitate de 4.0 litri. Asadar, sa trecem la treaba!

Design Exterior

Orice am vrea sa spunem, trebuie sa recunoastem ca ne-a luat ceva timp pana am reusit sa observam micile retusuri pe care le-au facut cei de la Mercedes-Benz din punct de vedere al infatisarii exterioare. Asadar, fanii modelului Clasa G au avut dreptate, cei de la Mercedes-Benz au preferat sa nu prea faca niciun fel de schimbare majora la exterior. Clasa G este un reper in gama Mercedes-Benz, ceea ce i-a facut pe germani sa adopte o strategie ultra conservatoare si sa nu schimbe mai nimic.

Asa cum spuneam, retusurile facute sunt mai mult decat minore, putand fi observate in primul rand de cei care stiu exact fiecare punct al acestei masini. Totusi, putem remarca si noi de la prima vedere noile faruri cu LED, care ofera un aspect tehnologizat. Luminile de zi au fost acum integrate in faruri si au capatat o forma circulara, in timp ce calandrul are acum niste elemente orizontale redesenate. De asemenea, jantele beneficiaza de un nou design.

Mergem mai departe si trebuie remarcat faptul ca noile modele au capatat 53 mm in plus la lungime, aceasta masurand acum 4.725 mm. De asemenea, alti 121 mm au fost adaugati latimii, aceasta ajungand sa masoare acum 1.871 mm. Inaltimea este de 1.969 mm, in timp ce ampatamentul este de 2.890 mm. Totodata, trebuie sa spunem si ca masa totala a noilor modele Clasa G este 2.429 de kilograme. Portbagajul beneficiaza de un volum de depozitare a bagajelor de 454 de litri.

Design Interior

Mergand mai departe catre habitaclu, ne dam seama ca cei de la Mercedes-Benz au operat si ceva modificari majore la aceste modele noi Clasa G. Ei bine, da, interiorul este schimbat din temelii! Imediat cum ne suim la volanul noilor modele vom putea observa atentia la detalii pe care au acordat-o cei de la Mercedes-Benz noilor modele. De asemenea, putem observa de la prima vedere si materialele de calitate superioara care au fost folosite acum, printre acestea numarandu-se aluminiul matuit, lemnul de nuc si pielea de calitate superioara.

Interiorul ramane insa unul destul de simplist, chiar minimalist dupa parerea unora. Avand in vedere ca noile modele au fost construite pe o noua platforma si ca dimensiunile au crescut, pasagerii si soferul vor beneficia la interior de mai mult spatiu, ceea ce inseamna ca se vor putea bucura de un confort sporit. De asemenea, cei de la Mercedes-Benz au lucrat acum si la antifonarea mai buna a interiorului, zgomotele exterioare nereusind sa mai patrunda atat de puternic la interior.

Din punct de vedere al tehnologiei, noile modele Clasa G pot fi comparate chiar cu modelele Clasa S. Vei regasi la interior doua ecrane uriase, cu dimensiuni de 12.3 inci, unite si care creeaza o suprafata comuna. Prin intermediul celor doua suprafete tactile de pe volan, soferii vor putea controla ambele ecrane fara a fi nevoti sa ridice mana de pe volan. Cele doua ecrane vin, totodata, cu o grafica impresionanta si cu o putere de procesare foarte buna.

Si din punct de vedere al conexiunii sta foarte bine noul Clasa G, cei de la Mercedes-Benz echipandu-l cu aplicatiile Apple CarPlay, respectiv Android Auto. Tot la interior vei mai gasi si un sistem audio Burmester, care va reusi cu siguranta sa impresioneze orice audiofil. In cele din urma, iluminarea ambientala beneficiaza de nu mai putin de 64 de culori.

Motorizare

Din punct de vedere al motorizarii, Clasa G continua sa impresioneze. Noul model G500 vine echipat cu o unitate de motorizare turbo, V8, cu capacitate de 4.0 litri, capabila sa dezvolte o putere de 422 de cai si un cuplu maxim de 600 Nm. Transmisia se face prin intermediul unei cutii automate, cu noua rapoarte. Spre deosebire de modelele primei generatii, directia acelor G 500 este mult mai exacta, volanul fiind mult mai usor de invartit. Asadar, cei de la Mercedes-Benz au facut o treaba excelenta din acest punct de vedere.

Chiar daca vorbim despre un SUV in toata regula, care cantareste aproape doua tone si jumatate, cifrele de performanta raman in continuare importante. Noul Clasa G se poate lauda ca poate accelera de la 0 la 100 km/h in numai 5.9 secunde! Va mai amintiti care era timpul inregistrat de unele hot-hatch-uri in urma cu cativa ani pentru acelasi sprint?! Ei bine, da, Clasa G reuseste acum sa egaleze acele cifre. Viteza maxima la care vei putea ajunge la volanul unui nou Clasa G este de 210 km/h. Desigur, motorul poate duce si mai mult, insa aerodinamica nu ne ajuta in acest caz.

Cine va conduce un asemenea model cum este Clasa G nu se va astepta in niciun caz la un consum mic de combustibil. Nu, Clasa G este aproape un tanc pe roti, care consuma enorm. In oras, consumul mediu se invarte in jurul cifrei de 24 litri/100 kilometri, insa cand vorbim de off-road, vorbim si de un consum care sare de 30 de litri/100 kilometri. Cu ceva noroc, in extra-urban, s-ar putea sa ai un consum ceva mai mic, de pana in 17 litri/100 kilometri.

Clasa G nu a ajuns inca pe mainile celor de la EuroNCAP, insa, cel mai probabil, nu ar trebui sa ne facem prea multe probleme din acest punct de vedere. Odata cu noua generatie, germanii au introdus si un nou pachet de sisteme de asistenta. Astfel, putem vorbi despre un sistem de franare automata in caz de urgenta, despre un sistem de monitorizare a unghiului mort, despre o tehnologie care poate recunoaste semnele de circulatie, despre un asistent impotriva rasturnarii si despre un sistem care mentine banda de rulare.

Pret

In concluzie, despre noul Mercedes-Benz Clasa G nu putem sa avem decat cuvinte de lauda. Noile modele impresioneaza din toate punctele de vedere! Bineinteles, pretul este unul pe masura! In cazul in care iti doresti sa conduci un asemenea tanc, trebuie sa stii ca vei avea de scos din conturi aproape 108.000 de euro. Insa, pretul final va fi mai mare, de aproape 150.000 de euro, daca decizi sa apelezi si la mai multe optionale care intregesc experienta de a conduce un model Clasa G.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Intr-un context actual in care modelele de tip SUV se bucura de o popularitate din ce in ce mai ridicata, toti constructorii de pe scena auto internationala incearca sa se...
de - 13 Mai 2019
Koleos reprezinta la ora actuala unul dintre numele importante ce se regasesc in gama francezilor de la Renault, bucurandu-se de un succes important pe pietele pe care activeaza. Putini isi...
de - 7 Mai 2019
Ultimii ani ne-au demonstrat in repetate randuri ca segmentul SUV-urilor domina piata la nivel mondial, cifrele de vanzari stand drept dovada incontestabila in acest sens. Tot cifrele de vanzare in...
de - 23 Aprilie 2019
SEAT traverseaza o perioada excelenta din toate punctele de vedere, succesul de care se bucura modelele din gama sa in ultimii ani fiind deja de notorietate. Si cand spunem succes...
de - 22 Aprilie 2019

Cele mai noi anunturi

32800.00 EUR - 23 Mai 2019
27500.00 EUR - 23 Mai 2019
14280.00 EUR - 23 Mai 2019
17490.00 EUR - 23 Mai 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare