Test Drive: 2019 Mercedes-Benz CLA 220 Coupe

2019 Mercedes-Benz CLA 220 Coupe Test Drive

Statutul pe care il au germanii de la Mercedes-Benz pe piata auto premium de la aceasta ora nu poate fi contestat de nimeni, cifrele de vanzari inregistrate luna de luna stand drept dovada incontestabila in acest sens. Insa, daca ne uitam la cum stateau lucrurile in urma cu sapte sau opt ani, vom observa ca cei de la Mercedes-Benz nu mai stateau atat de bine. Inceputul anilor 2010 aduceau pentru cei de la Mercedes-Benz o serie de probleme destul de considerabile, vanzarile pentru unele modele importante din gama scazand de la an la an. Iar asta nu era deloc bine pentru producatorul din Stuttgart, rivalitatea din segmentul premium fiind si atunci la fel de intensa ca si in prezent!

Cei de la Mercedes-Benz incepusera sa ii simta la acea vreme tot mai mult pe rivalii germani de la BMW si Audi cum le sufla in ceafa, ceea ce reprezenta un semn clar ca trebuie facut ceva cat mai repede cu putinta. In acest fel a aparut o noua strategie a celor din conducerea constructorului de la Stuttgart, strategie care avea un scop cat se poate de clar. Mai exact, obiectivul era acela de a ajunge cel mai bine vandut constructor premium de autoturisme din lume pana cel mai tarziu in anul 2020. Asa cum stim deja, cei de la Mercedes-Benz nu mai au probleme de acest fel in ultima perioada, cifrele de vanzari din acest segment premium fiind cu mult peste cele inregistrate de rivalii de la BMW si Audi.

In urma cu putin mai bine de sase ani, cei de la Mercedes-Benz anuntau lansarea unui model destul de atipic in gama sa, si anume CLA. Noul CLA ne-a fost prezentat la acea vreme drept un coupe cu patru portiere, care se regasea in gama compacta a producatorului german. Cei de la Mercedes-Benz si-au propus in primul si primul rand ca prin acest nou CLA sa atraga segmentul tanar de varsta, un segment dinamic, pregatit deja sa faca investitii serioase in aceasta directie. De asemenea, conducerea producatorului german a sperat de la bun inceput ca prin CLA sa atraga clienti de pe piata americana si de pe Batranul Continent, clienti dispusi sa plateasca bani buni in cazul in care au in fata un model care merita cu adevarat.

Ei bine, strategia celor de la Mercedes-Benz cu noul CLA a fost una de succes, noul model reusind rapid sa ajunga la inima clientilor de pe piata auto. Conform cifrelor inregistrate de-a lungul anilor, peste 750.000 de unitati CLA si CLA Shooting Brake au fost vandute incepand cu primavara anului 2013 si pana la finele lui 2018. Mai mult decat atat, oficialii producatorului german spun ca nu mai putin de 75% dintre cei care au condus in trecut o versiune CLA, au optat tot pentru un model Mercedes atunci cand au facut o noua achizitie. In aceste conditii, Mercedes-Benz CLA nu poate fi descris decat ca un model de succes, care a reusit sa devina rapid un simbol in gama constructorului german!

Germanii au decis ca in cele din urma sa mearga mai departe si sa aduca pe piata o noua generatie a lui CLA, generatie a carei modele au fost prezentate in premiera in debutul acestui an, in cadrul evenimentului CES desfasurat in Las Vegas chiar in prima parte a lunii ianuarie. Noile modele ne erau prezentate cu un design modificat, cu dimensiuni ceva mai mari si cu tehnologie preluata de la Clasa S. Debutul comercial al noii generatii CLA a avut loc in luna mai a acestui an, modelele fiind construite in Ungaria, la uzina din localitatea Kecskemet.

Acestea fiind spuse, vrem sa va transmitem acum ca si echipa Cars.ro a avut sansa de a conduce si de a testa un model CLA pe soselele din tara noastra, convingandu-se de ceea ce pot modelele de generatie noua. Tocmai pentru ca noi ne-am convins de performantele acestui model, vrem sa va dam acum si voua mai multe detalii despre felul in care ne-am simtit noi la volanul noilor modele si mai multe informatii despre noutatile cu care a venit aceasta generatie noua. Pana sa trecem la treaba efectiv, va spunem numai ca pe mana noastra a ajuns un model Mercedes-Benz CLA echipat cu o unitate turbo pe benzina, cu capacitate de 2.0 litri.

Design Exterior

Ne uitam rapid pe fisa tehnica a bolidului si va spunem ca acesta ne este prezentat cu o lungime de 4.688 de mm, cu o latime de 1.830 de mm si cu o inaltime de 1.444 de mm. De asemenea, ampatamentul noilor modele masoara 2.729 de mm. Asadar, putem observa ca noile modele au castigat cativa mm in plus atat in lungime, cat si in latime in comparatie cu modelele primei generatii. Aflandu-ne la acest capitol al cifrelor de acest fel, trebuie sa va mai spunem ca modelele CLA de generatie noua au o masa totala de 1.559 de kilograme. In cele din urma, mai spunem ca aceste modele au un portbagaj cu un volum de depozitare al bagajelor de 460 de litri.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, noua generatie Mercedes-Benz CLA preia o serie de elemente estetice atat de la modelele Clasa A, cat si de la modelele CLS. Spre exemplu, in partea frontala putem observa grila frontala pe care o recunoastem imediat ca fiind specifica modelelor Clasa A. In schimb, tot in partea din fata putem observa si blocurile optice care beneficiaza de o semnatura luminoasa apropiata de cea pe care o ofera si CLS. Sigla constructorului german a fost inclinata cu cinci grade, reusindu-se astfel un impact mai puternic asupra caracterului general al masinii.

Oficialii producatorului german sustin ca noul CLA este cel mai agil model din actuala gama, ceea ce nu este putin! A doua generatie CLA ne este prezentata ca avand console ceva mai lungi, un centru de greutate coborat, o punte spate independenta si chiar si amortizoare adaptive, care sunt oferite ca optional. Coeficientul aerodinamic al noilor modele este de 0.23, o valoare mai slaba decat cea pe care o intalnim in cazul modelelor Clasa A.

Daca tot suntem la acest capitol, trebuie sa spunem ca in primele 12 luni de la lansare, modelele noii generatii CLA pot fi comandate intr-o versiune speciala Edition 1. In acest caz, producatorul german ne propune pachetul AMG Styling, care vine la pachet cu jante AMG din aliaj cu diametrul de 19 inci si cu o serie de detalii de caroserie vopsite in portocaliu. Bineinteles, in acest caz vorbim si despre un logo special al acestei versiuni, care este amplasat la nivelul portierelor. In cazul in care va veti dori aceasta versiune speciala, trebuie sa stiti ca pretul cerut de cei de la Mercedes-Benz este de 5.200 de euro!

Design Interior

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, dimensiunile noilor modele CLA au crescut, ampatamentul fiind de asemenea mai mare cu 30 de mm. In aceste conditii, putem vorbi despre un spatiu mult mai generos la nivelul habitaclului, spatiu care va oferi un confort sporit atat soferului, cat si pasagerilor. Totusi, daca sunteti mai inalti de 1.80 metri si va veti dori sa stati pe locurile din spate, este posibil sa aveti unele dificultati la nivelul spatiului pentru cap. Scaunele noilor modele dispun de functia Seat Kinetics, o functie care misca automat pozitia scaunului astfel incat sa nu suferi de dureri musculare dupa un drum lung parcurs cu masina!

Vorbind despre habitaclul noilor modele CLA, nu putem sa nu observam atentia la detalii a celor de la Mercedes-Benz, lucrurile prezentandu-se foarte bine. De asemenea, putem observa aici la interior materiale de buna calitate, care ofera o atmosfera generala placuta. Noua generatie sta bine si la nivelul spatiilor de depozitare, soferul si pasagerii neavand probleme din acest punct de vedere! Asadar, stati fara griji, va veti simti fara doar si poate bine atunci cand va veti urca intr-un model CLA de generatie noua!

A doua generatie Mercedes-Benz CLA primeste o versiune upgradata a asistentului MBUX, care beneficiaza de o grafica de exceptie si de un soft bazat pe inteligenta artificiala. Astfel, acesta este capabil sa invete si sa se adapteze comenzilor primite! Interactiunea cu sistemul MBUX se face prin intermediul unui ecran tactil, pozitionat in partea centrala a bordului, care este oferit in doua variante de dimensiuni: 7 sau 10.25 inci. Aceleasi dimensiuni sunt disponibile si atunci cand vine vorba despre instrumentarul digital de bord. Asistentul MBUX poate fi activat atat vocal, cat si tactil, de la nivelul volanului, prin intermediul touchpad-ului sau prin apasarea pictogramelor de pe ecran!

Pret

Ne-am convins cu totii ca noile modele Mercedes-Benz CLA merita toti banii, insa haideti sa vedem totusi care sunt preturile stabilite de producatorul german pentru aceasta noua generatie. Asa cum va asteptati, nu sunt niste preturi mici! Versiunea testata de noi, are un pret de pornire de 32.570 de euro, cu toate taxele incluse. Totusi, avand in vedere numarul mare de dotari, pretul ajunge la 55.000 euro.

Printre dotarile modelului testat de noi amintim: pachetul de integrare smartphone (300 euro), asistent unghi mort (450 euro), scaun sofer ajustabil electric (345 euro), navigatie pe HDD (550 euro), cotiera spate (165 euro), trapa panoramica automata (930 euro), panou de instrumente complet digital (450 euro), suspensie cu amortizare adaptiva (700 euro), sistem de climatizare automata Thermotronic (510 euro), multibeam LED (420 euro), sistem de sonorizare Burmester (665 euro), afisaj media (650 euro), scaune fata incalzite (290 euro), lumina ambientala (265 euro), Keyless-GO (400 euro), incarcare telefon fara fir si conexiune via Bluetooth (200 euro), pachet AMG (2950 euro), pachet parcare inclusiv camera 360 de grade (1340 euro), pachet oglinda (365 euro), pachet Night (425 euro), suport lombar pe 4 sensuri (155 euro), ornamente praguri inscriptionate 'Mercedes-Benz' (150 euro), priza 230 V in spate (115 euro).

Totusi, daca va doriti ceva mai accesibil, trebuie sa stiti ca noul CLA echipat cu un motor pe benzina de 1.3 litri care dezvolta 163 cp porneste de la un pret de 34.800 de euro, din echipare facand parte si o transmisie manuala cu sase trepte.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp