Test Drive: 2019 Mazda3 SkyActiv-X - Suprinzator

Chiar daca si alti producatori auto au studiat pana la aceasta ora conceptul Skyactiv-X, trebuie sa recunoastem ca decizia celor de la Mazda de a merge in aceasta directie este extrem de interesanta.

2019 Mazda3 SkyActiv-X

Mazda3 este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importante modele din gama producatorului nipon, primele modele aparand pe piata pentru prima data in urma cu mai bine de 15 ani! Prima generatie ne-a fost prezentata in anul 2003, modelele Mazda3 reusind intr-un timp relativ scurt sa se evidentieze pe piata. Modelele constructorului nipon ne-au fost prezentate la acea vreme cu o infatisare noua pe piata, care a atras rapid o multime de ochi curiosi! De atunci si pana in ziua de astazi, Mazda reuseste de fiecare data sa impresioneze prin design-ul modelelor sale!

Mazda ne-a prezentat la finalul anului trecut, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, modelele noii generatii Mazda3, o generatie noua care ne-a adus la pachet o serie intreaga de imbunatatiri la toate capitolele. Conform oficialilor producatorului nipon, noua generatie Mazda3 a venit la pachet cu plusuri importante din punct de vedere al design-ului si din punct de vedere al performantelor oferite. De asemenea, vorbim despre imbunatatiri semnificative si la capitolele dedicate confortului, tehnologiei sau sigurantei. Noile modele au fost primite cu bratele deschise de fanii Mazda, acestea promitand inca de la bun inceput multe!

La momentul prezentarii sale, specialistii din cadrul constructorului japonez au tinut sa evidentieze faptul ca avem in fata un model complet revizuit, care reprezinta o integrare perfecta a celor mai noi tehnologii de care dispune producatorul la aceasta ora. Totodata, specialistii in design de la Mazda au precizat cu aceasta ocazie ca noile modele Mazda3 ne aduc in fata ochilor si cea mai recenta versiune a filozofiei de design Kodo, care a ajuns in prezent la cea de-a doua generatie a sa. Daca va amintiti din urma cu mai bine de doi ani, Kodo isi are radacinile in conceptul Kai, prezentat in 2017 cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo.

Daca asta nu era de ajuns, cei de la Mazda au lansat in aceasta vara si noul motor revolutionar Skyactiv-X pe benzina. Vorbim despre o unitate de motorizare cu patru cilindri si cu o capacitate de 2.0 litri, care prezinta o tehnologie unica a celor de la Mazda de aprindere prin compresie controlata cu scanteie - Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). Skyactiv-X este primul motor de serie de acest tip din lume, acesta combinand aprinderea cu scanteie specifica unui propulsor pe benzina cu aprinderea prin compresie specifica unei unitati de tip diesel.

Chiar daca am mai avut pe mana noile modele Mazda3 si in urma cu cateva luni, cu totii ne-am dorit sa mai putem fi inca o data protagonistii unui test drive cu un model Mazda3 echipat cu noul motor Skyactiv-X. Noua unitate de motorizare promite foarte multe si, avand in vedere ca vorbim despre un propulsor de serie de acest fel care este unic in lume la aceasta ora, vrem sa credem ca nu suntem singurii curiosi! Va prezentam in randurile urmatoare impresiile pe care ni le-a lasat noul Mazda3 echipat cu Skyactiv-X, cu precizarea ca de aceasta data vom vorbi mai mult despre aspectele tehnice noi cu care vine la pachet acest propulsor.

Chiar daca si alti producatori auto au studiat pana la aceasta ora conceptul Skyactiv-X, trebuie sa recunoastem ca decizia celor de la Mazda de a merge in aceasta directie este extrem de interesanta. Asa cum stim cu totii, la ora actuala, marea majoritate a constructorilor de pe piata auto se concentreaza in directia dezvoltarii masinilor electrice. In acest context, decizia japonezilor de a lansa Skyactiv-X este mai mult decat interesanta, producatorul nipon putand astfel sa castige mai multe tipuri de clienti. Ramane de vazut care vor fi producatorii care vor mai adopta aceasta strategie in viitorul apropiat!

Design Exterior

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, noul Mazda3 arata foarte bine, nu avem cum sa nu recunoastem acest lucru, pastrand traditia in acest sens a celor de la Mazda! Asa cum spuneam si in randurile anterioare, odata cu prezentarea noilor modele Mazda3 vorbim in primul si primul rand despre o evolutie a limbajului de design Kodo, ci nu despre schimbari radicale din punct de vedere estetic.

Inspirandu-se un pic si de la conceptul Vision Coupe prezentat in 2017, noul Mazda3 vine cu un design frontal destul de agresiv, care se face evidentiat rapid prin grila frontala de dimensiuni destul de mari si prin spoilerul agresiv de care beneficiaza. Cu siguranta, noul Mazda3 va intoarce capul multora!

Design Interior

La interior, cei de la Mazda s-au intrecut pe sine odata cu dezvoltarea noilor modele Mazda3! In primul rand, putem remarca atentia la detalii a celor de la Mazda si materialele de calitate superioara care au fost folosite! In aceste conditii, putem vorbi despre un interior premium pe care ni-l ofera cei de la Mazda, specialistii niponi punand confortul nostru pe primul plan de aceasta data. Fara doar si poate, avem in fata unul dintre cele mai ofertante si atractive interioare din segmentul compact, ceea ce este mare lucru!

Mazda a ramas si in prezent unul dintre producatorii auto care inca pun mare accent pe senzatiile oferite de modelele sale in timp ce sunt conduse, Mazda3 neabatandu-se de la aceasta idee deloc, ba chiar din contra! Mazda3 ramane o masina care ofera placere la volan pentru orice pasionat auto, acest lucru fiind posibil si gratie directiei precise. De asemenea, chiar daca suspensia poate fi considerata a fi ceva mai ferma pentru unii dintre soferii care nu sunt obisnuiti cu modelele nipone, noi ramanem la parerea ca avem in fata o masina calibrata aproape perfect, care oferta o tinuta de drum impecabila!

Motorizare

Revenind acum la partea tehnica, noul motor Skyactiv-X ne promite o putere de 180 de cai si un cuplu maxim de 224 Nm. Practic, cei de la Mazda ne prezinta noul Skyactiv-X drept un propulsor pe care il alimentam cu benzina, dar care se va comporta din anumite puncte de vedere precum un agregat de tip diesel. In aceste conditii, putem vorbi despre niste avantaje importante pe care ni le aduce acest Skyactiv-X, printre care un consum redus de combustibil, un cuplu destul de decent, raspuns imediat, putere destul de mare, incalzire rapida, o plaja de turatii specifica motoarelor pe benzina si, nu in ultimul rand, un grad de emisii de dioxid de carbon redus.

Noul propulsor Skyactiv-X poate fi alaturat pe noul Mazda3 atat unei transmisii manuale cu sase rapoarte, cat si unei transmii automate tot cu sase trepte, in functie de preferintele fiecarui sofer. De asemenea, mai trebuie spus ca fiecare client in parte poate opta atat pentru un sistem de tractiune fata, cat si pentru un sistem de tractiune integrala i-Activ AWD. Asadar, toata lumea va fi multumita, niciunul dintre noi neputand sa le mai reproseze ceva celor de la Mazda din acest punct de vedere!

Totodata, mai trebuie sa mentionam ca noul propulsor Skyactiv-X functioneaza alaturi de un sistem mild-hybrid oferit in standard si numit Mazda M Hybrid. Acest sistem este compus dintr-un generator demaror integrat (ISG), care este actionat prin curea si printr-o baterie litiu-ion de 24V montata intre roti. Astfel, generatorul capteaza energia care se pierde in mod normal in timpul franarii, o stocheaza si in cele din urma o foloseste pentru a porni sistemele electrice ale masinii sau chiar si motorul.

In urma testelor efectuate, am ajuns la concluzia ca motorul ofera fara doar si poate tot ceea ce are nevoie soferul intre 2500 si 3500 de rotatii. In schimb, daca trecem de acest prag, ne vom confrunta cu un sunet care nu este tocmai cel placut! In orice caz, motorul se comporta foarte bine, nu avem cum sa nu recunoastem acest lucru, acceleratia fiind liniara si facand fata oricaror depasiri in forta.

Consumul este important atunci cand vorbim despre acest motor Skyactiv-X, mai ales in conditiile in care ni s-a spus inca de la bun inceput ca acesta este unul dintre capitolele la care acest propulsor unic exceleaza. Desi masina a fost condusa pe drumuri de munte, cu multe serpentine, consumul mediu a fost unul extrem de bun, de doar 5.7 litri consumati pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Totusi, trebuie sa mentionam ca nu suntem adeptii unui condus foarte sportiv, si acest lucru contribuind la aceasta valoare foarte buna a consumului. In orice caz, vorbim despre o cifra extrem de buna pentru o masina de familie!

Pret

In cele din urma, in cazul in care sunteti interesati de noile modele Mazda3 si de noua motorizare Skyactiv-X, trebuie sa stiti ca aceasta este deja disponibila si pe piata din tara noastra. Pretul unui model Mazda3 echipat cu noul propulsor Skyactiv-X porneste de la 23.090 de euro, cu toate taxele incluse. Clientii vor avea la dispozitie doua variante de echipare, GT si GT Line, ambele oferind o gama variata de dotari suplimentare!

Videoclipul zilei
3 MOTIVE PENTRU CARE ROMANII VOR NEAPARAT DIESEL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp