Test Drive: 2019 Mazda3 SkyActiv D-116 Plus - Evolutie

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 14 Aprilie 2019

Finalul anului trecut ne aducea in prim plan noua generatie a modelelor Mazda3, modele care ne-au demonstrate de-a lungul timpului ca se bucura de un succes important in randul pasionatilor auto. Mazda3 a ajuns in prezent la cea de-a 4-a generatie, ceea ce reprezinta inca un semn care ne arata ca vorbim despre un model important din gama celor de la Mazda. Noile modele au fost prezentate in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din luna noiembrie a anului precedent. Asa cum stiam deja la acea vreme, noua generatie Mazda3 a fost anticipata inca din 2017 de Kai Concept.

Mazda3 si-a inceput aventura inca din 2003, atunci cand a fost introdusa pe piata drept un inlocuitor al modelelor Familia/323/Protege in segmentul C. Prezentata la inceput cu numele de “Axela” pe piata auto nipona, Mazda3 a reusit rapid sa cucereasca inimile pasionatilor auto. Lasand la o parte infatisarea sa exterioara prin care a reusit sa impresioneze lumea intreaga, Mazda3 reusise sa atraga atentia asupra si prin cele cinci stele obtinute in urma testelor efectuate de cei de la EuroNCAP in materie de siguranta.

Ei bine, asa cum va spuneam, Mazda ne-a prezentat in luna noiembrie noile modele Mazda3 in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Producatorul nipon ne-a prezentat de la bun inceput noile modele ca beneficiind de un plus la toate capitolele importante: design, performante, confort, calitate, tehnologie si siguranta. Mazda3 este fara doar si poate unul dintre cele mai importante modele din gama producatorului nipon, ceea ce inseamna ca acesta s-a bucurat de toata atentia necesara odata cu aceasta lansare a noii generatii. Asadar, de la bun inceput, noile modele Mazda3 au promis multe. Acum, noua nu ne mai ramane de vazut decat daca toate aceste promisiuni au fost sau nu respectate!

Specialistii din cadrul Mazda au incercat sa ofere tot ce au mai bun acestor noi modele Mazda3, asta putandu-se vedea la prima privire aruncata fisei tehnice. In aceste conditii, vorbim despre un model complet revizuit, care reprezinta o integrare perfecta a celor mai recente si moderne tehnologii ale marcii nipone. De asemenea, cei de la Mazda ne propun o ultima versiune a filozofiei de design Kodo, care a auns acum la cea de-a doua generatie. Asa cum bine stiti deja, Kodo isi are radacinile in conceptul Kai, prezentat de cei de la Mazda in 2017 in cadrul Tokyo Motor Show.

Ei bine, la fel ca si voi, si noi am fost extrem de curiosi in ceea ce priveste acest nou Mazda3, de generatie noua. Tocmai din acest motiv cititi si voi la acest moment randurile in cauza, un test drive la volanul celui mai nou Mazda3 fiind deja realizat in ultimele zile. Si, daca tot am avut ocazia de a testa acest nou model, ne-am gandit ca si voi sunteti nerabdatori sa aflati ceva mai multe impresii la cald despre ceea ce ofera in realitate acest model de generatie noua! Asadar, daca vreti sa aflati care sunt parerile si trairile noastre la volanul noului Mazda3, va invitam sa ramaneti alaturi de noi si in randurile urmatoare!

Design Exterior

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, design-ului noului Mazda3 parca a evoluat intr-un fel sau altul. Daca in cazul generatiei precedente am putut vorbi despre o adevarata schimbare din acest punct de vedere, noile modele vin mai degraba cu o evolutie a limbajului de design Kodo, deja celebru printre pasionatii auto.

In linii mari, noul Mazda3 arata extrem de bine, de altfel, ca orice alt model din gama celor de la Mazda. Orice am vrea sa spunem, noile modele Mazda3 vor reusi fara doar si poate sa intoarca capetele pietonilor dar si a celorlalti soferi aflati in trafic!

Daca ne uitam in partea frontala a noilor modele, vom observa ca cei de la Mazda s-au inspirat mai mult sau mai putin de la conceptul Vision Coupe, prezentat de asemenea in 2017. Asadar, avem un design frontal destul de agresiv, care iese in evidenta prin grila de dimensiuni generoase si prin spoilerul la fel de agresiv.

Posteriorul noului Mazda3 poate ca nu este insa la fel de reusit, profilul noilor modele fiind destul de atipic am putea spune. Insa, mai mult ca sigur ca vor fi multi care vor iubi aceasta indrazneala a celor de la Mazda.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu si vom observa un mare pas inainte facut de cei de la Mazda. Interiorul noilor modele Mazda3 este fara doar si poate unul dintre cele mai bune si atractive din segmentul compact. La prima vedere putem observa atentia pentru detalii a celor de la Mazda si materialele calitative care au fost utilizate. Niponii nu au facut rabat din acest punct de vedere, propunandu-si sa ofere clientilor un interior de segment premium. Regasim asadar o piele de calitate superioare la nivelul scaunelor, mai multe zone imbracate intr-un material care imita pielea si un plastic moale pe plansa de bord.

Plansa de bord in cazul noilor modele Mazda3 este complet diferita, aceasta incluzand acum chiar si niste guri de ventilatie orizonatale. Instrumentele de bord beneficiaza acum de un afisaj ceva mai clar, un mare pas inainte facut de cei de la Mazda. Volanul noilor modele Mazda3 se prezinta cu niste dimensiuni generoase, insa cu siguranta va fi apreciat de cei mai multi dintre fanii acestui model. Izolarea fonica reusita de cei de la Mazda de aceasta data intrece orice asteptari, soferii si pasagerii nefiind nevoiti sa auda din habitaclu aproape nimic din ceea ce se petrece in exterior.

Scaunele noilor modele Mazda3 au fost reproiectate, beneficiind acum de o sustinere laterala buna si oferind soferului si pasagerilor o pozitie destul de sportiva si coborata. Confortul in noile modele Mazda3 este ridicat, fara doar si poate! Daca in partea frontala avem la dispozitie un spatiu destul de generos, in partea din spate nu am mai putea spune insa acelasi lucru. De asemenea, nici portbagajul nu creste in dimensiuni, ceea ce inseamna ca ofera tot un volum de 358 de litri.

Din punct de vedere tehnologic, in centrul plasei de bord putem observa un ecran cu dimensiuni de 8.8 inci, care nu beneficiaza nici de aceasta data de functia tactila. Meniul este acum ceva mai simplu, utilizarea fiind intuitiva. Din punct de vedere al conectivitatii, modelele Mazda3 sunt echipate atat cu Apple Car Play, cat si cu Android Auto. In standard, noile modele vin de asemenea echipate cu un sistem audio cu opt difuzoare.

Motorizare

Mergem mai departe catre partea tehnica si vom observa ca noile modele Mazda3 devin primele modele ale producatorului japonez echipate cu noul motor pe benzina SkyActive-X. Propulsorul in cauza este ceva mai special datorita faptului ca reuseste sa ofere un mix format din avantajele pe care le au atat motoarele pe benzina, cat si cele pe motorina. Asadar, vorbim despre o unitate pe benzina, cu capacitate de 2.0 litri, care ofera o putere totala de 122 de cai si un cuplu maxim de 213 Nm. Modelul testat de noi este echipat cu un sistem de tractiune fata, in timp ce transmisia este realizata prin intermediul unei cutii de viteze manuala, cu sase trepte.

Cu o asemenea echipare tehnica, noile modele Mazda3 sunt in stare sa ofere niste cifre de performanta destul de decente. Spre exemplu, am putea vorbi despre o viteza maxima care poate ajunge pana la 197 km/h, ceea ce nu este deloc putin, trebuie sa recunoastem. De asemenea, acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata intr-un timp de 10.4 secunde.

Din punct de vedere al consumului, trebuie sa va spunem ca noile modele Mazda3 nu stau deloc rau. Mai exact, vorbim despre un consum mediu de aproape 7 litri necesari pentru parcurgerea a 100 de kilometri. Bineinteles, aceasta cifra poate varia destul de tare, in functie de stilul de condus al fiecaruia si in functie de drumul pe care ruleaza masina.

Modelul testat de noi este propulsat de un motor diesel, de 1.8 litri, ce dezvolta 116 cai putere si 270 Nm. Conectat la o transmisie automata, in 6 trepte, modelul ofera o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 12,1 secunde, dar si o viteza maxima de 192 km/h. Totusi, consumul combinat este unul ce iese in evidenta: 5.7 l/100 km, in timp ce emisiile de CO2 se ridica la 151 g/km in ciclul de testare WLTP.

In cele din urma, daca vreti sa vorbim si despre capitolul siguranta, trebuie sa va spunem ca pentru moment, cei de la EuroNCAP nu au testat inca noile modele Mazda3. Insa, trebuie sa spunem ca noile modele au fost construite pe o platforma noua, in cazul careia s-a folosit un otel de inalta rezistenta. Noile modele vin cu o echipare bogata din acest punct de vedere, chiar si atunci cand vorbim despre nivelul de baza de echipare.

Acest nivel include sisteme precum sistemul automat de franare in situatii de urgenta, monitorizarea unghiului mort, recunoasterea semnelor de circulatie, monitorizarea benzii de mers, pilotul automat adaptiv sau sistemul de mentinere a benzii de rulare. De asemenea, noile modele mai sunt echipate si cu un sistem de monitorizare a starii de oboseala a soferului si cu un sistem care trimite o alerta la traficul frontal.

Pret

Nivelul de echipare standard al noilor modele Mazda3 este extrem de generos. Spre exemplu, cei de la Mazda au inclus in echiparea standard urmatoarele: lumini LED, sistem de navigatie, senzori de parcare spate, head-up display, airbag genunchi pentru sofer, asistenta la pornirea din rampa, sistem audio cu opt difuzoare, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice si incalzite, sistem de infotainment, senzori de ploaie si de lumina si asistent inteligent de franare in oras cu functie pentru detectarea pietonilor.

Pretul noilor modele Mazda3 nu este mic, insa, la o privire mai atenta nu putem sa spunem nici ca este mare. Modelele echipate cu o unitate de motorizare pe benzina cu capacitate de 2.0 litri au un pret de pornire de 19.900 de euro, ceea ce, intr-adevar, nu este un pret mic. Insa, daca ne uitam pe lista de dotari oferite in standard de cei de la Mazda vom observa ca Mazda3 nu are rival pe piata.

Modelul testat de noi, si anume versiunea diesel, are un pret de 25.790 euro cu TVA inclus. Ca si dotari suplimentare, amintim Sound Pack (500 euro), Style Pack (1.100 euro), Luxury Pack (1.500 euro), Safety Pack (900 euro), vopsea metalizata Gri Machine (540 euro).

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Peugeot 308 este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importante modele din gama producatorului francez. Fanii din lumea auto au auzit pentru prima data de Peugeot 308 in...
de - 10 Iunie 2019
Segmentul SUV-urilor se bucura in ultimii ani de o popularitate extrem de ridicata, cifrele de vanzari dovedindu-ne tuturor ca acest trend este inca in crestere chiar si la ora actuala....
de - 3 Iunie 2019
Cand BMW a anuntat lansarea Seriei 4, multi au sustinut ca e vorba doar de scumpire marketizata inteligent a Seriei 3. E de inteles. Lumea vorbeste. In special, cei care...
de - 2 Iunie 2019
Volvo este una dintre cele mai mari surprize de pe piata auto a ultimilor ani, modelele lansate de constructorul suedez dovedindu-se a avea un succes incredibil la public de-a lungul...
de - 27 Mai 2019

Cele mai noi anunturi

4400.00 EUR - 13 Iunie 2019
1500.00 EUR - 13 Iunie 2019
5500.00 EUR - 13 Iunie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare