Test Drive: 2019 Mazda MX-5 30th Anniversary Edition - Cadou aniversar

Suntem bucurosi sa va spunem astazi ca ne numaram printre cei care au avut deja onoarea de a testa aceasta editie aniversara Mazda MX-5 30th Anniversary!

2019 Mazda MX-5 30th Anniversary Edition Test Drive

30 de ani au trecut de la lansarea pe piata a lui Mazda MX-5, un roadster care a devenit de-a lungul anilor un model iconic care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pentru impatimitii lumii auto si nu numai! Mazda MX-5 este un model care si-a castigat popularitatea imediat dupa ce a fost lansat pe piata, oferind pasionatilor auto o experienta de condus in adevaratul sens al cuvantului. Producatorul nipon a decis sa onoreze asa cum se cuvine aceste trei decenii de existenta a lui MX-5, drept pentru care a fost prezentata editia aniversara Mazda MX-5 30th Anniversary!

Pana sa ne indreptam atentia catre acest model special care a fost lansat in acest an, haideti sa ne indreptam un pic privirea catre povestea lui MX-5, un model despre care putem spune fara sa exageram ca a reusit sa revolutioneze intr-un fel sau altul lumea auto.

In data de 9 februarie 1989, japonezii de la Mazda lansau in cadrul Salonului Auto de la Chicago modelul MX-5, cunoscut de multi pasionati si sub denumirea de Miata. Lasand la o parte infatisarea impresionanta pentru acele vremuri de care beneficia, primul model MX-5 se lauda cu o putere de 116 cai si cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h posibil de realizat in mai putin de 9 secunde!

Dupa noua ani de prezenta pe piata auto, Mazda a decis sa lanseze cea de-a doua generatie a lui MX-5, generatie care venea la pachet cu o serie de imbunatatiri si cu o motorizare noua, de 1.8 litri si 140 de cai putere. Totodata, a doua generatie a lui MX-5 a adus in atentia noastra si un design mult mai modern, care a impresionat inca din prima clipa!

Cea de-a treia generatie a lui MX-5 a ajuns pe piata in urma cu 14 ani, in 2005, noile modele beneficiind de o multitudine de imbunatatiri de ordin tehnic. In cele din urma, in 2014 am facut cu totii cunostinta si cu cea de-a patra generatie a lui MX-5, noile modele fiind extrem de cautate la aceasta ora de pasionatii acestui segment!

Succesul lui Mazda MX-5 a fost fulminant inca de la lansare, acest lucru fiind dovedit nu numai de numeroasele premii pe care le-a castigat, ci si prin intermediul cifrelor de vanzari pe care le-a inregistrat. Astfel, toamna lui 1992 aducea pentru MX-5 o prima performanta majora, roadster-ul reusind sa treaca de borna celor 250.000 de unitati vandute!

Inceputul lui 1999 consemna o productie de 500.000 de unitati MX-5, Guinness Book of World Records declarand modelul japonez in anul 2000 “cea mai bine vanduta masina sport cu doua locuri din istorie”. In 2016, tot cei de la Guinness Book anuntau ca Mazda MX-5 se vanduse in peste 1.000.000 de exemplare in intreaga lume!

Luna februarie a acestui an ne aducea in prim plan din partea celor de la Mazda primele fotografii si informatii cu privire la editia speciala MX-5 30th Anniversary. Creata special pentru a marca cele trei decenii scurse de la debutul celui mai popular roadster din lume, editia speciala 30th Anniversary beneficiaza de o productie limitata de 3.000 de unitati! Editia speciala este disponibila la nivel global, fiind oferita de cei de la Mazda atat in varianta cu plafon soft-top, cat si in versiunea RF.

Suntem bucurosi sa va spunem astazi ca ne numaram printre cei care au avut deja onoarea de a testa aceasta editie aniversara Mazda MX-5 30th Anniversary! Trebuie sa recunoastem inca de la bun inceput, suntem impresionati de ceea ce au reusit cei de la Mazda, editia speciala 30th Anniversary oferind o adevarata experienta de condus! De ajuns insa cu vorbele, trecem in randurile urmatoare la subiect si va prezentam opiniile noastre dupa cateva sute de kilometri parcursi la volanul acestui roadster devenit deja iconic in industria auto!

Design Exterior

Incepem cu cateva cifre pe care le regasim in fisa tehnica a lui Mazda MX-5 30th Anniversary si va spunem ca modelele editie speciala au o lungime de 3.915 de mm, o latime de 1.735 de mm, respectiv o inaltime de 1.225 de mm. Totodata, vorbim in cazul acestor modele aniversare de un ampatament in valoare de 2.310 mm. Nu in ultimul rand, va mai spunem ca avem un portbagaj de 130 de litri si un rezervor in care pot intra pana la 45 de litri de combustibil!

Pentru a se evidentia fata de celelate modele MX-5, editia speciala 30th Anniversary ne este prezentata cu o caroserie vopsita in nuanta Racing Orange, o culoare dezvoltata exclusiv pentru aceasta editie aniversara. De asemenea, tot la nivel exterior mai putem remarca logo-ul “30th Anniversary” si etrierele fata Brembo si spate Nissin, vopsite in portocaliu, elemente care diferentiaza aceste modele speciale! Nu in ultimul rand, trebuie sa mai spunem ca cei de la Mazda au echipat aceste modele cu niste jante cu zece spite cu diametrul de 17 inci, semnate de Rays.

Modelul condus de noi a fost unul de tip RF, adica Retractable Fastback, ceea ce inseamna ca vorbim despre o masina care ofera un mix extrem de interesant intre un roadster si un coupe. La acest capitol trebuie sa mentionam ca plafonul retractabil de tip hard top este actionat electronic si poate fi coborat sau ridicat in aproximativ 13 secunde!

Asa cum a facut-o intotdeauna, Mazda MX-5 30th Anniversary impresioneaza din punct de vedere al infatisarii exterioare, producatorul nipon reusind inca o data o treaba mai mult decat excelenta. Vorbim despre un design exterior modern, indraznet, sportiv si chiar agresiv am putea spune, care nu are cum sa nu il faca pe MX-5 remarcat imediat! Printre elementele specifice roadster-ului MX-5 putem observa capota alungita si accentuata de cele doua aripi proeminente, care aproape ca reusesc sa ne faca sa ne aducem aminte de Corvette C3.

Design Interior

Mergem acum mai departe catre interior, acolo unde cei de la Mazda mizeaza pe un habitaclu minimalist, asa cum ii sta bine unui producator nipon! Regasim, asadar, la interior, doua scaune sport confortabile, o cotiera centrala destul de ingusta, un volan multifunctional imbracat in piele, frana de mana si un schimbator de viteza in miniatura. Asa cum observati, nu avem prea multe elemente care sa ne ia ochii la interior, insa, trebuie sa mentionam, nici nu simtim nevoia de ceva suplimentar pentru a ne putea bucura de o experienta memorabila la volanul acestui roadster!

Avand in vedere ca vorbim despre editia speciala Mazda MX-5 30th Anniversary, trebuie sa va spunem ca am beneficiat de cateva elemente exclusive la nivelul habitaclului. Spre exemplu, scaunele sport Recaro despre care spuneam mai devreme, imbracate in Alcantara si piele neagra, cu difuzoare in tetiere. De asemenea, mai putem remarca cusaturile si accentele de culoare portocalie de pe scaune sau ornamentele de la nivelul portierelor. In rest, asa cum stiam deja, vorbim despre un habitaclu de dimensiuni mici, in aceeasi nota incadrandu-se si portbagajul!

La nivel tehnologic, in centrul instrumentarului de bord regasim turometrul analog gradat pana la 8.000 rpm, cu o zona rosie care incepe de la 7.100 rpm. In partea dreapta a acestuia regasim vitezometrul, in timp ce in partea stanga avem un display tactil de dimensiuni reduse prin intermediul caruia sunt afisate pe rand informatii cu privire la consum, autonomie, numarul de kilometri parcursi si asa mai departe. Conectivitatea este asigurata prin aplicatiile Apple Car Play, respectiv Android Auto. Nu in ultimul rand, fondul sonor este asigurat prin intermediul unui sistem audio Bose cu noua difuzoare.

Motorizare

Din punct de vedere tehnic, editia aniversara Mazda MX-5 30th Anniversary este echipata cu o unitate de motorizare Skyactiv-G, aspirata natural, pe benzina, cu patru cilindri si cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 184 de cai putere si un cuplu maxim de 205 Nm. Noul Mazda MX-5 30th Anniversary este echipat cu o transmisie manuala cu sase trepte, schimbarea rapoartelor dovedindu-se a fi foarte lina si precisa. Tot la capitolul tehnic, nu trebuie sa uitam sa mentionam ca MX-5 30th Anniversary beneficiaza de niste frane performante, de o suspensie sport cu amortizoare Bilstein si de un diferential cu alunecare limitata LSD Torsen.

Cifrele de performanta sunt extrem de importante pentru noi toti, asa ca haideti sa ne indreptam atentia si in aceasta directie. Asadar, in cazul editiei speciale Mazda MX-5 30th Anniversary vorbim despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h care este posibil de realizat in doar 6.8 secunde. Totodata, versiunea speciala 30th Anniversary se mai lauda si cu o viteza maxima care poate ajunge pana la 220 km/h, ceea ce nu este deloc putin!

Vorbim despre un roadster veritabil, ceea ce inseamna ca multi nu sunt atat de interesati de consumul masinii. Insa, nu avem de ce sa nu ne uitam si la acest aspect, mai ales ca cifrele arata foarte bine. Producatorul nipon precizeaza ca Mazda MX-5 30th Anniversary inregistreaza un consum mixt de 6.9 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri, cifra care nu este deloc departe de adevar. Astfel, consumul nostru a fost de maximum 7.1 litri/100km, ceea ce nu este deloc rau pentru un astfel de model! Masina este echipata cu sistemul automat Start/Stop, acesta contribuind din plin la aceste cifre de consum foarte bune!

Siguranta

Mazda MX-5 a fost deja testat de specialistii in siguranta de la EuroNCAP, acesta fiind notat cu patru stele din cinci. Din pacate, roadster-ului japonez i-au lipsit airbag-urile pentru genunchi si un sistem de franare in caz de impact iminent pentru a lua un punctaj maxim de cinci stele. Pe lista sistemelor de siguranta de care beneficiaza MX-5 regasim airbag-urile frontale si laterale, capota activa in caz de accident, sistemul DSC de control al stabilitatii, sistemul pentru monitorizarea unghiului mort, asistentul de avertizare in cazul depasirii benzii de rulare si chiar si sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri!

Pret

In cele din urma, sa nu uitam sa vorbim si despre pretul acestui model! Roadster-ul condus de noi, asa cum il vedeti in fotografii si asa cum l-am descris in randurile anterioare, are un pret de 33.190 de euro, cu toate taxele incluse. Mazda MX-5 30th Anniversary este bazat pe nivelul de echipare Revolution, ceea ce inseamna ca vorbim despre o lista serioasa de dotari: stopuri si lumini cu LED, faruri adaptive LED, inchidere centralizata, senzori de parcare spate, senzor de ploaie, senzor de lumina, oglinzi exterioare electrice si incalzite, sistem audio Bose, sistem de infotainment, sistem de climatizare automata, ecran tactil cu dimensiuni de 7 inci, sistem i-STOP, sistem de navigatie, geamuri electrice si buton pornire-oprire motor.

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp