Test Drive: 2019 Mazda CX-30 Skyactiv-G122 Plus - Veriga lipsa

CX-30 este si un model elegant, cei de la Mazda nefacand rabat deloc din acest punct de vedere.

2019 Mazda CX-30 Skyactiv-G122 Plus Test Drive

Inceputul anului 2019 ne aducea din partea celor de la Mazda o prima imagine teaser care anunta lansarea ulterioara a unui nou SUV. Zvonurile au inceput imediat sa apara, multi crezand ca este vorba despre noul CX-3 sau chiar despre o versiune europeana a lui CX-4, model care se vinde pe piata chineza. Producatorul nipon a reusit insa in cele din urma sa ne surprinda pe toti, prezentandu-ne noul CX-30, un model pozitionat in gama intre CX-3 si CX-5. Bineinteles, noul model a fost gandit de cei de la Mazda avand la baza filozofia de design Kodo - Soul of Motion si motto-ul “Jinba Ittai”.

SUV-urile sunt din ce in ce mai cautate la nivel european si nu numai, analizele si cifrele de vanzari din ultimii ani demonstrandu-ne cu varf si indesat acest lucru. Bineinteles, constructorii de pe piata auto globala au acceptat trendul din industrie si au adus pe piata noi si noi modele de acest fel. Chiar daca unii ar putea sa spuna ca la acest moment deja sunt prea multe SUV-uri pe piata, trebuie sa ne uitam la partea buna a lucrurilor, si anume concurenta. Cu cat sunt mai multe modele pe piata, cu atat concurenta dintre producatori este mai mare, ceea ce inseamna ca exista o oferta mai bogata pentru clienti.

Desi multi se asteptau ca Mazda sa ne prezinte in primavara acestui an noul CX-4, iata ca reprezentantii producatorului nipon au ales sa mearga intr-o alta directie in cele din urma. Strategia lor poate fi de inteles, avand in vedere ca in China exista deja modelul CX-4. In conditiile in care pe cea mai importanta piata auto de desfacere a constructorului exista deja un model cu acest nume, introducerea unui alt model numit tot CX-4 ar fi fost o decizie ce s-ar fi dovedit cel mai probabil neinspirata.

Odata cu prezentarea noului model, Naohito Saga, cel care a fost responsabil de proiectul CX-30, a declarat ca noul SUV este dedicat atat soferilor care inca sunt singuri, cat si celor casatoriti si care sunt pe punctul de a isi intemeia o familie in Statele Unite. Ryo Yanagisawa, designer-sef in cadrul Mazda, a spus, de asemenea, ca noul CX-30 va fi perceput in special drept o masina de familie atat pe plan european, cat si in Japonia si pe alte piete asiatice.

Mazda este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importanti si mai de succes producatori auto la nivel global, constructorul nipon impresionand in ultimii ani prin modelele pe care le-a lansat. Asadar, nu este de mirare ca si noi ne-am dorit foarte mult sa luam pulsul acestui nou model si sa il supunem unui test pe soselele din Romania! Va vom prezenta in randurile care urmeaza mai multe detalii de ordin tehnic, dar si impresiile cu care am ramas noi dupa cateva sute de kilometri la volanul lui CX-30. Sa pornim la drum!

Design Exterior

Acum ca ne-am lamurit cum se pozitioneaza noul CX-30 in gama Mazda, haideti sa aruncam o scurta privire si asupra cifrelor legate de dimensiuni si nu numai! Asadar, noul CX-30 se poate lauda cu o lungime de 4.395 de mm, cu o latime de 1.795 de mm si cu o inaltime de 1.540 de mm. De asemenea, in cazul lui CX-30 vorbim despre un ampatament in valoare de 2.655 de mm si despre o masa totala care ajunge pana la 1.368 de kilograme. Nu in cele din urma, va mai spunem si ca SUV-ul vine cu un portbagaj de 430 de litri, ceea ce nu este chiar rau!

Din punct de vedere estetic, la fel ca orice alt model produs de cei de la Mazda, si noul CX-30 exceleaza, reusind rapid sa intoarca toate privire asupra sa. Asa cum stim deja, odata cu lansarea noii generatii Mazda 3, niponii au introdus in oferta si o varianta imbunatatita a filozofiei de design Kodo, CX-30 fiind al doilea model care a fost gandit avand la baza acest concept nou. Oricat de mult am incerca sa ii gasim defecte estetice acestui model, recunoastem ca ne este foarte greu, cei de la Mazda reusind o treaba extrem de buna din acest punct de vedere si cu noul CX-30!

Aruncand o privire rapida la acest nou model, putem observa o zona frontala care inspira sportivitate si agresivitate, doua capitole care sunt importante pentru cei care un model din acest segment. Insa, Mazda CX-30 este si un model elegant, cei de la Mazda nefacand rabat deloc din acest punct de vedere. Din profil, putem observa totodata si cateva elemente de design pe care le-am mai zarit si alte SUV-uri coupe recent lansate. Partea din spate este dominata de linii fluide si elegante, care arata bine, dar care nu atrag atentia mai mult decat este necesar!

Design Interior

Mergem mai departe catre interior, acolo unde cei de la Mazda au reusit din nou sa se intreaca pe sine. Chiar daca vorbim despre un habitaclu simplu, nu putem sa trecem peste fara a lauda eleganta si stilul de care acesta beneficiaza. De asemenea, cei de la Mazda merita toate laudele noastre pentru atentia la detalii cu care au lucrat la acest model si pentru materialele de calitate pe care le-au ales pentru a dota habitaclul lui CX-30.

Bineinteles, inginerii Mazda au optat pentru o plansa de bord orientata catre sofer, in spiritul deja cunoscut Jinba Ittai, ale carei linii curg catre cele doua portiere. De asemenea, observam ca niponii au optat si pentru o consola centrala cu butoane cat mai putine, dorindu-si un minimalism perfect la interior.

Scaunele de pe noul CX-30 sunt confortabile, acestea venind si cu o tetiera integrata despre care cei de la Mazda ne-au spus ca ne va proteja mai bine in cazul unui impact din spate. Nu in ultimul rand, spatiul de la interior este destul de generos, pasagerii din spate avand tot confortul necesar chiar si pentru un drum ceva mai lung.

Din punct de vedere al tehnologiei, trebuie sa incepem prin a va spune despre instrumentarul mixt de bord care va va intampina cu un ecran cu dimensiuni de 7 inci. Acesta este completat de un sistem Head-Up Display care ne ofera toate informatiile de care am putea avea nevoie. De asemenea, sistemul de infotainment pregatit pentru CX-30 este dispus pe un ecran cu dimensiuni de 8.8 inci, care nu beneficiaza de niciun fel de functie tactila de aceasta data.

Conectivitatea este asigurata atat prin Android Auto, cat si prin Apple Car Play! Sistemul de navigatie este integrat si se comporta foarte bine, oferind informatii clare si in timp util. SUV-ul CX-30 este echipat in standard cu un sistem audio cu opt incinte, insa cei care isi doresc ceva mai mult pot opta pentru un sistem realizat de cei de la Bose.

Motorizare

Ne indreptam acum atentia catre partea ceva mai tehnica, asa ca vorbim despre optiunile de motorizare pe care le avem la dispozitie pentru noul CX-30. Producatorul nipon a prezentat noul SUV ca fiind disponibil echipat fie cu o unitate diesel de 1.8 litri, fie cu un motor pe benzina de 2.0 litri sau, in cele din urma, cu noul propulsor Skyactiv-X de 2.0 litri. Asa cum probabil ca v-ati si fi asteptat, noi am testat versiunea echipata cu motorul Skyactiv-G122, adica 2.0 litri benzina.

Unitatea de motorizare Skyactiv-G are la baza unitatea pe benzina aspirata natural de 2.0 litri si ofera o putere de 122 de cai si un cuplu maxim de 213 Nm. Alaturi de acest propulsor mai gasim si o transmisie manuala cu sase trepte. Totodata, Mazda a introdus odata cu acest motor si un sistem mild-hybrid la 24V, acesta fiind alcatuit dintr-un generator si dintr-o baterie litiu-ion de 0.16 kWh, care asigura o pornire mult mai rafinata.

Din punct de vedere al cifrelor de performanta trebuie sa va spunem de la bun inceput ca nu avem in fata un bolid care sa ne dea pe spate la acest capitol. Asadar, vorbim despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata intr-un timp de 10.6 secunde. De asemenea, CX-30 reuseste sa ajunga la o viteza maxima de doar 186 km/h. Chiar daca nu vorbim despre niste cifre de performanta care sa ne ia ochii, CX-30 isi face treaba foarte bine, aceste cifre fiind mai mult decat suficiente pentru cei mai multi dintre soferi!

Consumul mediu mixt pe care il regasim in fisa tehnica realizata de cei de la Mazda este de 5.1 litri consumati pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Si, trebuie sa va spunem, aceasta cifra este destul de aproape de adevar, consumul din realitate trecand doar cu putin de pragul celor 5.5 litri/100 km.

Siguranta

Noul Mazda CX-30 nu a fost inca testat de specialistii in siguranta de la EuroNCAP, insa ne putem face o parere daca ne aruncam un ochi asupra rezultatelor obtinute de Mazda 3, avand in vedere ca vorbim despre aceeasi arhitectura. Mazda 3 s-a descurcat extrem de bine in aceste teste, fiind notat cu cinci stele si cu un scor de 96% in ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti in cazul unui accident.

Mai mult decat atat, din dotarea lui CX-30 fac parte o serie intreaga de sisteme de siguranta activa: asistent inteligent la franarea in oras, functie de detectare a pietonilor, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem de asistenta in ceea ce priveste banda de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru recunoasterea semnelor de circulatie, sistem de monitorizare a soferului si sistem de apelare de urgenta E-Call.

Pret

In cazul in care sunteti interesati de noile modele Mazda CX-30, trebuie sa stiti ca acestea sunt deja disponibile si in tara noastra. Pentru versiunea echipata cu noul propulsor Skyactiv-X si cu nivelul de echipare GT, va trebui sa platiti aproximativ 24.500 de euro, in timp ce nivelul de echipare GT Line va va scoate din buzunare suplimentar 1.600 de euro. Asadar, vorbim despre un pret de bun simt daca ne gandim la ceea ce ne ofera acest Mazda CX-30!

Modelul testat de noi, si anume Mazda CX-30 Skyactiv-G122 Plus are un pret de 27.540 euro cu TVA inclus.

Versiunea de baza a noului SUV CX-30 vine la pachet cu o serie intreaga de echipamente: jante cu dimensiuni de 16 inci din aliaj, faruri LED, lumini de semnalizare, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice si incalzite, rabatabile automat si cu lumina de semnalizare integrata, conectivitate Apple CarPlay si Android Auto, head-up display, ecran color cu diagonala de 8.8 inci, aer conditionat manual, volan si schimbator de viteze imbracate in piele, cotiera centrala, scaune fata reglabile pe inaltime, senzori de lumina si ploaie si alte sisteme de siguranta activa enumerate in randurile anterioare!

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp