Test Drive: 2019 Kia Stinger 3.3 AT GT T-GDi AWD - Kudos!

2019 Kia Stinger 3.3 T-GDi AT GT AWD Test Drive

Salonul Auto de la Detroit de la inceputul anului 2017 avea sa ne aduca tuturor o surpriza de zile mari pregatita de cei de la Kia. Mai exact, acela a fost momentul in care toti pasionatii auto au facut cunostinta cu noul Kia Stinger GT, un model care a fost prezentat cu fast si care promitea multe inca de la bun inceput. Vrem sau nu sa recunoastem, cu totii am fost intrigati atunci cand ni s-a spus ca avem in fata “cel mai rapid model Kia produs vreodata”, exprimare care a atras atentia tuturor pasionatilor, fara doar si poate. Asadar, putem spune cu singuranta ca noul Kia Stinger s-a lansat in forta, bucurandu-se de la bun inceput de o primire pozitiva!

Noul Kia Stinger avea la baza conceptul GT, lansat de cei de la Kia in 2011 in cadrul Salonului Auto de la Franfurt. Ei bine, da, au durat aproape sase ani pana sa facem cunostinta cu versiunea de serie care a avut la baza acel concept, insa, se pare ca toata aceasta asteptare a meritat. Kia Stinger s-a vrut a fi de la bun inceput un model Gran Turismo in adevaratul sens al cuvantului, alura si performantele sale tehnice stand drept dovada in acest sens. Totodata, Kia Stinger a fost gandit drept un model la volanul caruia sa parcurgi distante mari intr-un timp scurt, fara a simti niciun fel de oboseala.

Asa cum poate ca va amintiti deja, Stinger a fost desenat si proiectat de centrul Kia din Frankfurt. Cei care au semnat design-ul noului Stinger sunt Peter Schreyer si Gregory Guillaume. De asemenea, de partea tehnica cel responsabil a fost Albert Biermann, fost vice-presedinte in cadrul diviziei BMW M. Testele la care a fost supus Stinger s-au desfasurat insa pe celebrul circuit de la Nurburgring, circuit cunoscut de pasionatii auto ca fiind “Iadul Verde” din simplul motiv ca este vorba despre un circuit care da extrem de multe batai de cap masinilor si soferilor care le conduc! Peste 10.000 de kilometri a parcurs Stinger pe acest circuit inainte sa fie lansat, alti 1.000 de kilometri fiind parcursi si pe Korea International Circuit.

Inca de la momentul lansarii, designerul Gregory Guillaume a prezentat noul Stinger ca fiind “un adevarat Gran Turismo, o masina proiectata pentru distante lungi”. De asemenea, Gregory Guillaume a mai spus la acea vreme ca atunci cand vorbim despre Stinger nu trebuie sa vorbim despre “cine ajunge primul la destinatie”, Stinger fiind genul de model pentru care tot ce conteaza este “experienta si calatoria pe care o ai pana ajungi la destinatie”.

Ei bine, in aceste conditii, Kia Stinger s-a bucurat de o primire extrem de pozitiva pe piata auto, atat pasionatii auto, cat si specialistii din domeniu declarandu-se impresionati de ceea ce au vazut. De altfel, este greu sa nu iti placa un asemenea model care are tot ce ii trebuie pentru a se face remarcat. Infatisarea este impecabila, nivelul tehnologic este ridicat, iar despre performante si cifre tehnice nici nu mai are rost sa vorbim!

Recunoastem ca si noi am fost impresionati de tot ceea ce am auzit de-a lungul ultimilor doi ani despre Stinger, drept pentru care ne-am dorit foarte mult sa il supunem la niste teste. Tocmai din acest motiv cititi si voi acum aceste randuri, Kia Stinger aflandu-se deja de cateva zile bune in teste alaturi de noi! In randurile urmatoare veti afla toate impresiile pe care acest Stinger ni le-a lasat si toate parerile pe care noi ni le-am format acum, dupa ce l-am condus pentru cateva sute bune de kilometri. Pana la a incepe, va spunem ca modelul condus de noi a fost un Stinger GT echipat cu un motor de 3.3 litri, capabil sa dezvolte 370 de cai putere.

Design Exterior

Din punct de vedere al dimensiunilor, Kia Stinger GT are o lungime de 4.830 de mm, o latime de 1.870 de mm, o inaltime de 1.400 de mm si un ampatament de 2.905 mm. De asemenea, Stinger se mai poate lauda si cu o masa totala in valoare de 1.909 kilograme. Daca tot suntem la acest capitol, va spunem inca de acum ca portbagajul lui Stinger GT are un volum de depozitare a bagajelor de 406 litri.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, Kia Stinger impresioneaza pur si simplu. Vorbim despre un model cu un design sportiv, cu tenta agresiva si cu o imagine impunatoare. Grila frontala “Tiger Nose” este evidentiata extrem de bine, imbunatatind chiar infatisarea generala a masinii.

Putem observa un spoiler frontal care vine cu prize de aer care ajuta la racirea franelor sau un deflector in partea din spate in care au fost montate patru tevi de evacuare cromate. De asemenea, stopurile cu LED arata de aceasta data foarte bine, venind cu acea bagheta luminoasa care le uneste. Modelul este echipat cu un set de jante cu dimensiuni de 19 inci, in spatele carora se ascund etrieri de culoare rosie, semnati de Brembo.

In linii mari, Kia Stinger arata foarte bine! Stim deja ca masinile Kia nu arata rau in general, producatorul sud-coreean fiind cunoscut de ani buni pentru o filosofie de design care impresioneaza. Insa Stinger pare ca iese chiar din aceste tipare, impresionand la acest capitol!

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu si ne dam seama din nou ca cei de la Kia s-au intrecut pe ei insisi cu un interior premium, care asigura un confort sporit. Regasim aici o multitudine de materiale si de finisaje de calitate superioara, ceea ce ne face sa intelegem ca asiaticii si-au pus in cap sa ne ofere ceva bine facut, care poate concura oricand cu un habitaclu propus de Mercedes-Benz, BMW sau Audi.

Asa cum spuneam, confortul este la el acasa in masinile Kia. Scaunele sunt foarte confortabile, avand sustinere laterala buna si fiind imbracate in piele Nappa de calitate superioara. Tot piele regasim si la nivelul volanului, care ne este prezentat cu un design usor sportiv. De asemenea, butoanele de pe plansa de bord sunt realizate din aluminiu!

Spatiul de la interior este generos, pasagerii din spate beneficiind chiar de un spatiu larg la nivelul picioarelor. Totusi, la nivelul capului, trebuie sa recunoastem ca spatiul nu mai este atat de generos, cei foarte inalti avand ceva probleme cel mai probabil! Spatiile de depozitare sunt multiple si pozitionate strategic, ceea ce aduce inca un plus pentru acest Kia Stinger.

Kia ofera pentru noul Stinger o gama vasta de dotari premium, care, in mod normal, la alti producatori costa destul de mult. Spre exemplu, la interior avem scaune ventilate si incalzite. Apoi, daca ne referim la partea tehnologica, putem vorbi despre patru camere video, despre asistentul la parcare sau despre sistemul Head-Up Display cu care vin echipate modelele Stinger. De asemenea, in echiparea de baza mai sunt incluse mai multe solutii de conectare, senzori de lumina, faruri cu LED si asa mai departe.

Sistemul multimedia este intuitiv, usor de folosit in conceptia noastra, beneficiind de o interfata destul de user-friendly. Regasim aici un ecran cu o diagonala de 8 inci, alaturi de care mai vine un alt ecran de aceleasi dimensiuni, amplasat in spatele volanului, intre cele doua ceasuri analog. Pentru cei interesati, Kia ofera un sistem audio performant semnat de cei de la Harman Kardon.

 

Pret

Ajungand la final, trebuie sa vorbim si despre preturi. Ei bine, modelele Stinger nu sunt deloc ieftine, mai ales daca le comparam cu celelate modele din gama Kia. Insa, in comparatie cu modelele cu care concureaza, in special cu cele ale producatorilor germani, Stinger este chiar o masina ieftina, care ofera extrem de multe. Stinger porneste pe piata auto din tara noastra de la un pret de 33.800 de euro, insa versiunea GT, echipata cu unitatea V6 de 370 de cai, are un pret de pornire de 48.195 de euro. Preturile, includ TVA.

Newsletter

Whatsapp