Test Drive: 2019 Jeep Wrangler Unlimited 2.2 Diesel Rubicon - Indestructibil

Va prezentam in randurile urmatoare mai multe detalii cu privire la impresiile pe care ni le-a lasat acest Wrangler de generatie actuala!

Test Drive 2019 Jeep Wrangler Unlimited 2.2 Diesel Rubicon

Jeep Wrangler este un model 4x4 care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare in ziua de astazi, devenind in timp un adevarat brand in segmentul sau de piata. Si, daca tot veni vorba despre acest segment de piata, trebuie sa recunoastem ca Jeep Wrangler a facut de-a lungul timpului o treaba extrem de buna, reusind de fiecare data sa se adapteze schimbarilor tot mai dese de pe piata si cerintelor din ce in ce mai pretentioase ale clientilor. Asadar, nu trebuie sa ne miram deloc de succesul pe care il are Wrangler chiar si in ziua de astazi!

Primul Wrangler care a ajuns pe sosele a fost lansat tocmai in anul 1986, offroader-ul american ajungand acum la cea de-a patra generatie. YJ, prima generatie a lui Wrangler, a fost primita foarte bine de cei interesati de acest segment, rezistand pe piata pana in anul 1996. Apoi am facut cunostinta cu TJ, a doua generatie a lui Jeep Wrangler, care a rezistat, de asemenea, pe piata pana in anul 2006. In acelasi an ne-a fost prezentata insa cea de-a treia generatie a deja legendarului Wrangler - JK, noile modele fiind prezente pe piata auto pana in urma cu un an.

Cei de la Jeep cunosc foarte bine piata auto actuala, fiind constienti de faptul ca cine vrea sa ramana in top are nevoie de schimbari constante, care sa multumeasca cerintele din ce in ce mai mare venite dinspre clienti. Wrangler este un model despre care stim deja cu totii ca este capabil sa treaca peste orice provocare, fie ca vorbim despre teren ultra-accidentat, despre nisip, zapada sau noroi. Insa asta nu era de ajuns, asa ca cea de-a patra generatie a lui Wrangler ne aduce o serie de elemente de ultima generatie care transforma acest model legendar intr-unul extrem de actual.

Cea de-a patra generatie a lui Jeep Wrangler a fost lansata anul trecut, evenimentul de debut in tara noastra fiind organizat chiar la jumatatea lunii octombrie. Noua generatie a venit la pachet cu mai multe modificari de ordin estetic, dar si cu o serie de imbunatatiri de ordin tehnic mai mult decat esentiale. De asemenea, cei de la Jeep ne-au propus in urma cu un an doua unitati noi de motorizare si o transmisie automata noua cu opt rapoarte! Asadar, avem toate premisele pentru a ne gandi la niste modele de generatie noua pe cinste, capabile sa infrunte orice provocare!

In aceste conditii, suntem bucurosi sa va anuntam ca recent am avut ocazia sa testam un Jeep Wrangler de generatie noua. Si, trebuie sa recunoastem, nu am fost blanzi deloc, ba chiar din contra! Insa, asa cum probabil si voi v-ati fi asteptat, noul model Wrangler nu ne-a dezamagit deloc, aratandu-ne in orice clipa ceea ce este in stare sa faca! Va prezentam in randurile urmatoare mai multe detalii cu privire la impresiile pe care ni le-a lasat acest Wrangler de generatie actuala!

Pana sa trecem la treaba, haideti sa aruncam impreuna o privire scurta asupra cifrelor pe care le regasim in fisa tehnica a modelelor de generatie noua Jeep Wrangler. Asadar, vorbim pentru inceput despre o lungime care masoara 4.882 de mm, despre o latime de 1.894 de mm si despre o inaltime de 1.910 mm. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca generatia a 4-a Jeep Wrangler se poate lauda cu un ampatament de 3.008 mm si cu o masa totala de nu mai putin de 2.207 de kilograme.

Design Exterior

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, trebuie sa recunoastem ca noua generatie nu ne aduce foarte multe schimbari. Pentru cei care chiar cunosc in detaliu modelul anterior, trebuie sa remarcam ca cea de-a patra generatie vine la pachet cu LED-uri diurne amplasate pe pasajele rotilor fata, o priza de aer laterala si niste blocuri optice spate noi. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca cei de la Jeep ne ofera acum cinci culori noi de caroserie: Bright White, Sahara Tan, Deep Cherry Red, Detonator Yellow si Cosmos Blue.

Daca tot suntem la acest capitol, nu avem cum sa nu remarcam ca noua generatie Jeep Wrangler a renuntat la logo-ul frontal, ceea ce poate fi considerata a fi o miscare destul de riscanta. Insa, specialistii in design din cadrul Jeep sustin ca grila frontala a radiatorului cu cele sapte fante dispuse vertical, dublata de blocurile optice rotunde, formeaza o imagine pe care orice pasionat auto o poate asocia cu Jeep!

Pana sa mergem mai departe, va mai spunem cu aceasta ocazie ca noua generatie a lui Wrangler aduce cu sine o usurinta accentuata atunci cand vorbim despre renuntarea la anumite elemente de caroserie. Spre exemplu, se poate renunta foarte usor la parbriz, rabatarea putandu-se realiza prin desurubarea rapida a stergatoarelor si a altor doua suruburi. De asemenea, si portierele se desfac si se ridica acum mult mai usor, acestea fiind din aluminiu si avand un suport special pentru a le putea apuca.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu, acolo unde putem observa ca cei de la Jeep si-au dorit o noua generatie mult mai bine pusa la punct la acest capitol. In primul si primul rand, trebuie sa spunem ca avem la dispozitie trei niveluri de echipare dintre care putem alege: Sport, Sahara si Rubicon. Spre exemplu, nivelul Sahara este dedicat celor care isi doresc confortul unui SUV, producatorul dotand bolidul cu materiale de calitate superioara, placute la atingere.

In schimb, cei care isi doresc mai multe iesiri in off-road vor apela, cel mai probabil, la nivelul de echipare Rubicon. In acest caz, materialele nu vor mai fi atat de sofisticate, acestea putand fi percepute chiar ca ceva mai neprietenoase, insa, trebuie sa avem in vedere ca cei de la Jeep si-au propus pentru acest nivel de echipare sa ofere durabilitate.

Avand in vedere ca vorbim despre un Wrangler, trebuie sa vorbim si despre acoperis, cei de la Jeep punandu-ne la dispozitie trei optiuni in acest sens. Varianta clasica este reprezentata de un acoperis cu panouri de plastic, care pot fi demontate extrem de usor. De asemenea, se poate opta si pentru un acoperis textil, demontarea putandu-se face destul de usor si in acest caz. A treia optiune este reprezentata tot de un acoperis textil, insa unul rabatat electric, acesta fiind si cel mai scump din punct de vedere financiar.

Din punct de vedere al tehnologiei, cea de-a patra generatie a lui Jeep Wrangler ne aduce o serie de elemente actuale, care sunt deja esentiale pentru orice masina. Spre exemplu, putem vorbi despre un simplu computer de bord, care poate fi color si care ofera o serie semnificativa de informatii pentru sofer. De asemenea, mai vorbim si despre un ecran central, care poate fi de pana la 8.4 inci si care este legat la sistemul multimedia Uconnect. De asemenea, conectivitatea este oferita de cei de la Jeep prin aplicatiile Apple Car Play, respectiv Android Auto.

Motorizare

Noua generatie este echipata din punct de vedere tehnic cu o noua unitate de motorizare diesel, cu capacitate de 2.2 litri, Multijet, care inlocuieste practic vechiul propulsor de 2.8 litri. Noul motor este deja extrem de apreciat de cei care au incercat noile modele, acesta fiind mult mai bine antifonat si avand un nivel al vibratiilor mult mai redus. Alaturi de acest motor, cei de la Jeep ne pun acum la dispozitie o cutie automata de viteze noua, cu opt trepte, ceea ce este de laudat! Noul motor se poate lauda cu o putere de 200 de cai si cu un cuplu maxim de 450 Nm.

Avand in vedere ca vorbim despre un model care este dedicat in primul si primul rand off-road-ului, trebuie sa recunoastem ca cifrele de performanta nu prea sunt atat de importante si, in niciun caz, nu joaca un rol principal in decizia achizitionarii unui model. Insa, daca tineti neaparat, va spunem ca noul Jeep Wrangler promite un sprint de la 0 la 100 km/h care poate fi realizat in doar 9.6 secunde, ceea ce este mai mult decat impresionant daca ne gandim ca vorbim despre un bolid de 2.2 tone. Totodata, mai putem vorbi si despre o viteza maxima care poate ajunge pana la 160 km/h sau chiar pana la 180 km/h, in cazul versiunii Sahara!

Noul propulsor diesel de 2.2 litri despre care vorbeam mai devreme mai vine la pachet cu un avantaj extrem de important, fiind mult mai econom decat vechiul motor de 2.8 litri. Pe hartie, cei de la Jeep ne promit un consum de doar 7.9 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. In realitatea, noi am obtinut 7.5 l/100 km pentru aceeasi distanta, insa asta va depinde de la caz la caz.

 

Siguranta

In final, trebuie sa mai spunem ca din punct de vedere al sigurantei oferite, Jeep Wrangler nu sta deloc atat de bine precum sta la alte capitole. Testele EuroNCAP i-au oferit lui Wrangler doar o stea si un punctaj foarte slab, bolidul dedicat off-road-ului neavand cateva sisteme de siguranta extrem de populare in ziua de astazi, precum franarea automata de urgenta sau sistemul de mentinere a benzii de rulare. In orice caz, Wrangler a fost punctat cu un scor de doar 50% in ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti in cazul unui accident.

Pret

In Romania, noul Jeep Wrangler porneste de la un pret minim de 48.790 de euro, pentru acesti bani fiindu-ne oferita unitatea diesel de 2.0 litri, cutia automata de viteze si nivelul de echipare de baza, Sport. Preturile pentru Jeep Wrangler Unlimited ajung insa pana la 58.905 euro, indiferent de motorul ales sau de nivelul de echipare, doar Sahara si Rubicon fiind disponibile.

Modelul testat de noi, si anume un Jeep Wrangler Rubicon, a avut un pret de 64.788 Euro cu TVA inclus. Ca si dotari, amintim Safety Pack cu Forward Collision Warning Plus si Adaptive Cruise Control cu Stop & Go (1.428 Euro cu TVA inclus), tapiterie de piele (1.339 Euro cu TVA inclus), Pachet Technology ce include sistemul de monitorizare si avertizare unghi mort dar si keyless entry (892 Euro cu TVA inclus), Pachet Dual Top ce include Premium Sunrider Soft Top, Hard Top Freedom Negru si husa depozitare panouri anterioare (3.213 Euro cu TVA inclus), si scaune fata cu incalzire (178 Euro cu TVA inclus).

Dupa cum o spune si titlul, Jeep Wrangler ramane un model aproape indestructibil si devine primul pe lista preferintelor noastre atunci cand vine timpul sa alegem un automobil ce ne va purta peste mari si tari.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp