Test Drive: 2019 Hyundai Tucson Facelift 2.0 CRDi 4WD Luxury

Tucson este un model care a intrat in forta in urma cu 15 ani in segmentul SUV-urilor compacte, un segment care avea sa devina din ce in ce mai popular odata cu trecerea anilor.

2019 Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 CP AT8 4WD Luxury

Hyundai Tucson este unul dintre cele mai cunoscute si apreciate modele din segmentul crossoverelor compacte, producatorul sud-coreean dezvoltand acest model inca din anul 2004. Preluand numele orasului Tucson din statul american Arizona, bolidul asiatic si-a facut rapid simtita prezenta in segmentul sau de piata, reusind sa ajunga intr-un timp relativ scurt la inimile unui numar considerabil de clienti. La ora actuala vorbim deja despre a treia generatie a lui Hyundai Tucson, care a fost prezentata in urma cu patru ani si care a primit deja un facelift.

Tucson este un model care a intrat in forta in urma cu 15 ani in segmentul SUV-urilor compacte, un segment care avea sa devina din ce in ce mai popular odata cu trecerea anilor. Odata cu cresterea popularitatii acestor modele, producatorii auto au lansat noi si noi modele in acest segment, ceea ce a adus cu sine o rivalitate crescuta si o oferta din ce in ce mai bogata. O adevarata bucurie pentru clientii acestui segment de piata, dar si o responsabilitate mare pentru constructorii auto. Segmentul SUV-urilor compacte este la moda si in ziua de astazi, cifrele de vanzari inregistrate in ultimii ani stand drept dovada in acest sens!

Asa cum spuneam si mai devreme, Hyundai Tucson ne-a fost prezentat pentru prima data tocmai in urma cu 15 ani, mai exact in anul 2004. In 2010 a venit vremea pentru o a doua generatie pentru Tucson, un model care se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare pe pietele pe care activa. Primavara lui 2015 ne aducea in cele din urma si cea de-a treia generatie a lui Hyundai Tucson, noile modele fiindu-ne prezentate in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Pe plan european, noua generatie Tucson s-a bucurat de un succes considerabil, devenind cel mai bine vandut model din gama producatorului sud-coreean in 2015.

Desi rivalitatea din segmentul din care face parte Tucson devenea din ce in ce mai apriga pe plan european, Tucson a reusit cu brio sa isi faca loc printre competitorii sai, multi cu nume mult mai sonore. Tucson avea destule avantaje de partea sa, drept pentru care a reusit sa atraga de partea sa un numar important de clienti. Noua generatie ne aducea un design atragator si modern, care a reusit inca din prima clipa sa atraga multe priviri. Apoi, puteam vorbi despre o gama revizuita de motoare si despre tehnologii de generatie noua. Totodata, nici pretul nu era unul care sa ii sperie pe clienti!

Tucson a ramas si in 2016 si in 2017 cel mai bine vandut model din gama producatorului sud-coreean pe plan european, ceea ce confirma succesul de care se bucura SUV-ul compact! Totusi, asiaticii au hotarat ca este nevoie de o schimbare care sa il faca ceva mai actual, drept pentru care in 2018 am facut cunostinta cu un facelift. Sud-coreenii de la Hyundai au ales Salonul Auto de la New York pentru a ne prezenta noul facelift, care ne aducea cateva noutati la nivel de design si o serie de imbunatatiri la capitolul motorizari si tehnologii. Practic, cei de la Hyundai si-au dorit sa nu ramana in urma deloc, lucru care se poate intampla foarte usor in acest segment!

Hyundai Tucson ramane asadar o optiune extrem de interesanta de luat in calcul de cei care isi doresc sa isi achizitioneze un model din acest segment al SUV-urilor compacte! In aceste conditii, si noi ne-am dorit sa testam un model Hyundai Tucson pentru a ne da seama mai bine care sunt principalele atuuri ale modelului sud-coreean in lupta sa din ce in ce mai apriga de pe piata europeana. Vorbim, asadar, in randurile urmatoare, despre impresiile pe care ni le-a lasat acest Hyundai Tucson facelift in cele cateva zile in care l-am condus!

Pana sa trecem la mai multe detalii, trebuie sa spunem inca din capul locului ca modelul testat de noi a fost echipat cu motorizarea diesel de top, reprezentata de o unitate CRDi cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 185 de cai putere. Transmisia a fost asigurata prin intermediul unei cutii automate cu opt rapoarte. Asadar, toate premisele pentru a ramane impresionati de ceea ce avea sa ne demonstreze ca poate acest Hyundai Tucson!

Design Exterior

Incepem cu inceputul si vorbim despre infatisarea exterioara a lui Hyundai Tucson, un capitol la care SUV-ul compact al producatorului sud-coreean a impresionat mereu. Vorbim despre un design masculin, usor agresiv, modern si care, per general, arata foarte bine.

In partea frontala observam o grila de dimensiuni generoase, blocuri optice cu tehnologie full LED si zone cromate. Posteriorul iese in evidenta prin formele sale rotunjite care pun in valoare design-ul gandit de asiatici! De asemenea, daca vorbim despre echiparea Luxury, cea prezenta pe masina testata de noi, vorbim si despre niste jante cu dimensiuni de 19 inci!

La prezentarea facelift-ului, reprezentantii producatorului sud-coreean au spus ca suntem in fata unui update major din punct de vedere al infatisarii exterioare. Oficialii coreeni au mai transmis atunci ca “dupa aceste schimbari, este de asteptat ca Tucson sa ramana foarte atractiv pentru clientii Hyundai”.

Totusi, nu putem sa vorbim chiar despre un design care rupe tiparele clasice din acest segment, insa asta nu este ceva negativ! Ba chiar sunt foarte multi care apreciaza acest usor conservatorism al asiaticilor in materie de design exterior!

Design Interior

Hyundai Tucson arata foarte bine si la interior, mai ales daca vorbim despre un model care beneficiaza de nivelul de echipare Luxury. Scaunele sunt confortabile, iar spatiul de la interior este destul de generos, in special pentru sofer.

Materialele folosite sunt, in general, de calitate superioara si placute la atingere, ceea ce reprezinta un plus daca ne referim la experienta din interiorul masinii. Instrumentarul de bord are 4.2 inci si ramane unul mixt, atat analogic, cat si digital, iar comenzile anumitor functii si controlul sistemului de climatizare sunt actionate prin intermediul unor butoane fizice.

Din punct de vedere tehnologic, trebuie sa spunem ca sistemul de infotainment comunica cu cei din masina prin intermediul unui display tactil cu dimensiuni de 8 inci. Chiar langa consola centrala mai regasim o priza la 12 V, un port USB si un port AUX. Regasim aici si un suport special dedicat telefonului mobil, care poate fi comandat si cu o functie pentru incarcarea wireless, functie care vine la pachet in nivelul de echipare Luxury. Conectivitatea se face prin intermediul functiilor Apple Car Play, respectiv Android Auto.

Motorizare

Mergem mai departe catre motorizare si va spunem ca cea mai puternica versiune este cea testata de noi, echipata cu o unitate diesel cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 185 de cai putere si un cuplu maxim de 400 Nm.

Versiunea testata de noi a fost echipata cu o transmisie automata cu opt trepte si cu un sistem de tractiune integrala. Totodata, acelasi motor poate fi cuplat si la o transmisie manuala cu sase trepte. De asemenea, mai exista un motor diesel de 1.6 litri pentru care se poate opta, oferit in versiuni de 115 cai putere, respectiv 133 de cai putere. Avem si o unitate pe benzina de 1.6 litri, care dezvolta fie 132 CP, fie 177 CP.

Chiar daca vorbim despre cea mai puternica motorizare a lui Tucson, nu putem sa vorbim chiar despre niste cifre de performanta umitoare. Nu trebuie sa uitam ca vorbim despre o masina de talie mare, care are o masa totala de peste 1.700 de kilograme.

Astfel, Hyundai Tucson, in aceasta echipare tehnica, se poate lauda cu o viteza maxima pe care o poate atinge de 201 km/h, ceea ce este decent pentru cei mai multi dintre noi. De asemenea, acceleratia de la 0 la 100 km/h se poate face in 9.5 secunde!

Consumul lui Hyundai Tucson nu poate fi prea mic avand in vedere ca vorbim despre o asemenea echipare tehnica de top, insa nu este nici exagerat. Din ceea ce am vazut noi, vorbim despre un consum mediu mixt de aproximativ 8.5 - 9 litri necesari pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Cei de la Hyundai ne indica un consum ceva mai redus, de doar 5.8 - 6 litri necesari pentru parcurgerea aceleiasi distante, insa, asa cum stiti cu totii, conditiile reale de drum fac ca aceste valori sa fie ceva mai mari!

Siguranta

In materie de siguranta, versiunea pre-facelift a lui Hyundai Tucson a fost testata de cei de la EuroNCAP in 2015 si a obtinut un maximum de cinci stele dupa terminarea testelor. In cadrul acelor teste, Tucson a fost notat cu un scor de 86% in ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti in cazul unui accident, respectiv un scor de 85% in ceea ce priveste protectia pasagerilor minori.

Noile modele Tucson facelift au fost dotate de cei de la Hyundai cu o intreaga serie de sisteme de siguranta activa, ceea ce ne arata preocuparea sud-coreeniilor pentru acest capitol. Astfel, putem enumera de pe aceasta lista sisteme precum cel pentru detectarea unghiurilor moarte, cel autonom de franare de urgenta cu functie pentru detectarea pietonilor sau cel pentru monitorizarea soferului. De asemenea, se mai regasesc aici si sistemul pentru asistenta la schimbarea benzii de rulare sau sistemul de avertizare cu privire la parasirea benzii de rulare.

Pret

In cele din urma, haideti sa vorbim un pic si despre preturi. Versiunea testata de noi, echipata cu cea mai puternica motorizare si cu cel mai inalt nivel de echipare - Luxury - are un pret de pornire de 39.000 de euro. Nu sunt putine insa ocaziile in care cei de la Hyundai practica tot felul de promotii in care sunt oferite reduceri consistente, ocazii cu care acelasi model poate fi achizitionat si cu putin peste 37.366 de euro!

Videoclipul zilei
CUM CONDUCI EFICIENT O MASINA DIESEL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp