Test Drive: 2019 Hyundai Kona 1.6 T-GDi 177 cp 4WD 7 DCT Luxury

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 13 Mai 2019

Intr-un context actual in care modelele de tip SUV se bucura de o popularitate din ce in ce mai ridicata, toti constructorii de pe scena auto internationala incearca sa se evidentieze in acest segment cu modele care mai de care mai pretentioase. In aceste conditii, rivalitatea din segmentul SUV-urilor a ajuns in ziua de astazi sa fie extrem de cunoscuta in randurile pasionatilor auto din intreaga lume. Iar asta nu poate decat sa ne bucure pe fiecare dintre noi, o rivalitate puternica aducand cu sine competitie, ceea ce aduce la randul sau modele cat mai interesante si mai diferite pe piata.

Hyundai este unul dintre constructorii importanti asiatici care a decis sa nu se lase mai prejos in aceasta lupta din segmentul SUV-urilor compacte, aruncand pe scena modelul Kona. SUV-ul de dimensiuni mici Hyundai Kona ne-a fost prezentat inca de la bun inceput drept “un model cu un design atragator, care beneficiaza de conectivitate de ultima ora si de elemente de siguranta de top”. De asemenea, la momentul lansarii mai aflam ca noul Kona fusese dezvoltat conform noilor directii de design adoptate de marca sud-coreeana. In aceste conditii, Kona a fost de la bun inceput un model destul de interesant, care a reusit sa atraga rapid atentia asupra sa.

Premiera SUV-ului compact Hyundai Kona a avut loca in vara anului 2017, aceasta fiind organizata de producatorul asiatic la mijlocul lunii iunie, in Coreea de Sud. Denumirea modelului celor de la Hyundai vine de la una dintre cele mai importante regiuni ale Insulelor Hawaii. La scurt timp dupa lansarea din Coreea de Sud, Hyundai Kona a fost adus si in Italia, la Milano, acolo unde si-a facut practic debutul european. In cele din urma, noul SUV al celor de la Hyundai a ajuns si in tara noastra, acolo unde a putut fi admirat de cei interesati in cadrul Salonului Auto Bucuresti organizat in toamna anului 2017.

Prezentat cu un stil individual aparte si cu un design destul de atragator, Hyundai Kona a reusit rapid sa castige admiratori printre pasionatii acestui segment de pe piata auto. Daca ne uitam la caracteristicile importante ale masinii, ne vom da seama ca cei de la Hyundai s-au gandit in primul rand la persoanele cu un stil de viata activ atunci cand au proiectat acest model. Totodata, observand liniile de design pe care le-a adoptat, am putea spune ca cei de la Hyundai au fost interesati inca de la bun inceput ca noul Kona sa castige un numar semnificativ de clienti din randul tinerilor.

Acestea fiind spuse, trebuie sa recunoastem ca si noi am fost curiosi sa testam putin acest Hyundai Kona despre care se vorbeste tot mai mult in ultima perioada. Din fericire, dorintele ne-au fost indeplinite, ceea ce pune in situatia de a va prezenta astazi si voua toate impresiile pe care ni le-a lasat Kona dupa mai multe zile de teste. Spunem inca de la inceput ca pe mana noastra a ajuns un model echipat cu o unitate de motorizare turbo pe benzina, T-GDI, cu capacitate de 1.6 litri. Totodata, transmisia acestui model este una automata.

Design Exterior

Asadar, haideti sa incepem cu inceputul si sa ne uitam la dimensiunile noului SUV compact Hyundai Kona. Ei bine, modelul constructorului asiatic ne este prezentat cu o lungime de 4.165 de mm, cu o latime de 1.800 de mm si cu o inaltime de 1.550 de mm. De asemenea, ampatamentul lui Kona masoara nu mai putin de 2.600 de mm. Totodata, mai putem spune ca masa totala a SUV-ului este destul de redusa, avand doar 1.233 de kilograme. Fiind deja la acest capitol dedicat cifrelor, trebuie sa mai spunem si ca modelul celor de la Hyundai vine cu un portbagaj care beneficiaza de un volum de depozitare al marfurilor de 361 de litri.

Daca vreti sa vorbim despre design, trebuie sa spunem ca cei de la Hyundai au avut curaj atunci cand au gandit modelul Kona. Si asta deoarece putem observa niste linii destul de indraznete, cu care cei de la Hyundai au riscat destul de mult, am putea spune. In partea din fata putem observa grila de tip “cascada” pe care o stim de modelele i30, careia i se alatura un set de blocuri optice liniare si ascutite. Partea din spate este insa si mai interesanta, echipa de design a celor de la Hyundai aratandu-ne ca are de unde atunci cand vine vorba de imaginatie. Mai in gluma, mai in serios, unii au mers atat de departe incat au spus ca posteriorul lui Kona este inspirat din Angry Birds!

Producatorul asiatic merge si mai departe si ofera o serie larga de posibilitati de personalizare a masinii, punand la dispozitia clientilor nu mai putin de zece nuante de culoare in care poate fi vopsita caroseria si alte doua nuante pentru acoperis. Asadar, vorbim despre 28 de combinatii unice dintre care clientii pot alege. Personalizarea reprezinta un avantaj important atunci cand vorbim despre niste modele dedicate segmenului tanar de varsta, iar cei de la Hyundai au stiut foarte bine acest lucru cand au lucrat la noul Kona!

Una peste alta, nu avem ce sa le reprosam nimic celor de la Hyundai din punct de vedere al liniilor de design alese pentru Kona, ba chiar din contra. Vorbim despre un pariu destul de indraznet, care se pare ca a prins destul de bine in cele din urma, atat specialistii in domeniu, cat si pasionatii auto declarandu-se entuziasmati de infatisarea SUV-ului Kona.

Design Interior

Mergem mai departe catre nivelul habitaclului, despre care putem spune la nivel general ca nici nu impresioneaza, dar nici nu dezamageste. Remarcam faptul ca cei de la Hyundai s-au inspirat de la ultimele modele din gama lansate atunci cand au gandit interiorul lui Kona, surprizele nefiind prea mari in acest sens. Putem observa in primul rand un ecran amplasat pe consola centrala si mai multe insertii in culoarea caroseriei. Trebuie spus ca ecranul tactil al sistemului multimedia poate avea o diagonala de 5, 7 sau chiar 8 inci, in functie de preferintele fiecaruia. Conectivitatea este la nivel ridicat atunci cand vine vorba de Kona, aceasta fiind asigurata prin aplicatiile Apple Car Play, respectiv Android Auto.

Spatiul de la interior este destul de decent, pasagerii atat din fata, cat si din spate urmand sa stea destul de confortabil in masina. Totusi, pe bancheta din spate, chiar daca exista destul spatiu la nivelul capului si al picioarelor, confortabil nu pot sta decat doua persoane adulte. De asemenea, spatiile de depozitare sunt destul de multe la numar si bine gandite, facand fata cererilor normale venite dinspre sofer si pasageri. Trebuie remarcat faptul ca pe volan regasim o serie intreaga de butoane, care la inceput vor da cateva batai de cap celor neobisnuiti cu ele.

Din punct de vedere al tehnologiei, Hyundai Kona sta extrem de bine. Spre exemplu, putem incepe prin a spune ca modelele Kona vin cu incalzire in scaune si in volan inca din standard. Mai mult decat atat, clientii pot opta si pentru o optiune suplimentara extrem de cautata pe timpul verii, si anume scaunele ventilate. Modelele Kona vin la pachet si cu un sistem Head Up Display color, care ofera o serie considerabila de informatii soferului. Sistemul de navigatie este 3D, avand o interfata destul de intuitiva si usor de folosit.

Motorizare

Ajungem in cele din urma si la capitolul motorizare, acolo unde Hyundai ne ofera pentru Kona doar doua variante dintre care putem alege, ambele fiind pe benzina. Astfel, vorbim in primul rand despre o motorizare T-GDI cu capacitate de 1.0 litri, care genereaza nu mai putin de 120 de cai putere si un cuplu maxim de 172 Nm. In acest caz, vorbim despre un sistem de tractiune 4x2 si despre o transmisie care este realizata prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase rapoarte. Asa cum spuneam si in debutul acestui material, aceasta este si versiunea pe care noi am testat-o recent si in baza caruia va impartasim toate aceste impresii.

Cei care isi doresc o versiune de motorizare ceva mai potenta, cei de la Hyundai propun o unitate T-GDI cu capacitate de 1.6 litri, cea testata si de echipa cars.ro Aceasta motorizare este capabila sa dezvolte nu mai putin de 177 de cai putere si un cuplu maxim de 265 Nm. In acest caz, vorbim totodata despre un sistem de tractiune integrala si despre o transmisie asigurata prin intermediul unei cutii de viteze automate, cu sapte rapoarte. Conform producatorului, modelul poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 7.9 secunde, in timp ce viteza maxima este de 205 km/h. Consumul in mediul urban este de 8.2 l/100 km in fisa masinii, iar in testul nostru acesta s-a ridicat la valoarea de 8.6 l/100 km.

Referindu-ne la versiunea echipata cu o unitate de 1.0 litru, va spunem ca Hyundai Kona nu are neaparat niste pretentii exagerate atunci cand vine vorba despre cifrele de performanta inregistrate. Totusi, putem sa spunem ca nu se descurca chiar atat de rau! Spre exemplu, Kona poate accelera de la 0 la 100 km/h intr-un timp de 12 secunde. Intr-adevar, asta inseamna ca modele precum Citroen C3, Mazda CX-3, Nissan Juke, Renault Capturi sau Kia Stonic sunt ceva mai rapide! Viteza maxima pe care o puteti atinge la volanul unui model Hyundai Kona echipat astfel este de 181 km/h.

Ne indreptam atentia apoi spre cifrele de consum inregistrate de Kona, care difera un pic in comparatie cu cele oficiale prezentate de producatorul asiatic. Spre exemplu, cei de la Hyundai vorbesc despre un consum mediu care ar trebui sa ajunga la un nivel de 5.2 - 5.4 litri consumati pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Ei bine, consumul depaseste in medie pragul de 8 litri consumati pentru parcurgerea acestei distante. Insa, desigur, aceste cifre de consum depind de o serie considerabila de factori!

Din punct de vedere al sistemelor de siguranta activa, Hyundai Kona sta, din nou, destul de bine. Spre exemplu, putem vorbi in primul rand despre sase airbaguri, carora li se alatura un sistem automat de franare in situatii de urgenta, care include si detectarea pietonilor. Totodata, Hyundai a mai inclus in pachetul de siguranta si un sistem de pastrare al benzii de rulare, unul de motorizare a unghiului mort si unul de alerta atunci iesi cu spatele dintr-o parcare.

Pret

Modelele Hyundai Kona sunt disponibile si pe piata auto din tara noastra, preturile incepand de la 19.361 euro, cu TVA inclus. Trebuie specificat faptul ca vorbim despre trei niveluri de echipare disponibile pentru versiunea echipata cu unitatea de motorizare de 1.6 litri pe care am testat-o noi. Versiunea de baza se numeste Highway si costa 25.966 de euro (TVA inclus), in timp ce nivelurile de echipare superioare se numesc Premium si Luxury, preturile fiind de 28.108 euro (TVA inclus), respectiv 29.298 euro (TVA inclus).

Modelul condus de noi a reprezentat varful de gama (Luxury) si pentru cei 29.298 euro trebuie sa recunoastem faptul ca ofera tot ce are nevoie un sofer mai pretentios, si anume: jante de 18 inch, lumini de intampinare si de drum cu tehnologie LED, oglinzi laterale pliabile electric, faruri cu iluminare laterala (cornering), High beam assist (faza lunga cu functie automata), Attention assist (asistent atentionare oboseala), avertizare franare de urgenta, blocarea automata a usilor in mers, incarcare telefon wireless, Head Up Color Display, Iluminare portbagaj, dar si Android Auto/Apple CarPlay.

Totusi, preturile sunt mai avantajoase prin Programul Hyundai 2019 (Oferta supusa unor termene si conditii, valabila in limita stocului disponibil, in luna mai 2019. Valoare obtinuta prin scaderea din pretul de oferta a reducerii comerciale de 1.500 € (TVA inclus) oferite de Hyundai Auto Romania, calculate in euro. Pretul nu include echipamente, accesorii sau dotari optionale).

Astfel, pentru varianta de baza, echipata cu un motor de 1.0 litri, Hyundai Kona este disponibila la un pret de 14.042 euro, iar pentru versiunea testata de noi si anume cea echipata cu un motor de 1.6 litri, in varianta Luxury, pretul este de 23.146 euro.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Koleos reprezinta la ora actuala unul dintre numele importante ce se regasesc in gama francezilor de la Renault, bucurandu-se de un succes important pe pietele pe care activeaza. Putini isi...
de - 7 Mai 2019
SEAT traverseaza o perioada excelenta din toate punctele de vedere, succesul de care se bucura modelele din gama sa in ultimii ani fiind deja de notorietate. Si cand spunem succes...
de - 22 Aprilie 2019
Finalul anului trecut ne aducea in prim plan noua generatie a modelelor Mazda3, modele care ne-au demonstrate de-a lungul timpului ca se bucura de un succes important in randul pasionatilor...
de - 14 Aprilie 2019
N-a durat mult pana m-am intalnit cu CR-V hibrid pentru ca oamenii de la Honda Romania au fost chiar incantati sa mi-o lase cateva zile pe mana pentru a o...
de - 8 Aprilie 2019

Cele mai noi anunturi

6800.00 EUR - 22 Mai 2019
30900.00 EUR - 21 Mai 2019
5499.00 EUR - 21 Mai 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare