Test Drive: 2019 Honda HR-V - incapator si prietenos

Test Drive 2019 Honda HR-V
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Au trecut doi ani de la ultima mea intalnire cu Honda HR-V. In 2017 testam pentru prima oara acest model din gama constructorului auto japonez. Am ales un drum destul de lung atunci, asa ca pentru a inclina balanta de data asta am parcurs mai putini kilometri. Au fost, insa, suficienti pentru a-mi forma o opinie despre aceasta masina si pentru a va o prezenta acum aici.

Dupa cum bine stiti din materialele anterioare, imi place din cand in cand sa mai intru putin si in istorie. De data asta voi fi mai succint.

Honda HR-V aparea pe piata intr-un moment interesant in lumea auto. In 1998 japonezii au decis ca au nevoie de o masina care sa satisfaca dorintele din ce in ce mai crescute ale clientilor de a obtine o masina de oras care sa aiba garda la sol mai ridicata, dar sa fie la fel de practica precum un sedan sau un hatchback. Asa ia nastere Honda Hi-ride Revolutionary Vehicle. Privind in urma la primul model care a primit acest nume nu ai spune ca este o revolutie in domeniul auto sau vreun off-roader pur sange. Prima masina din 1998 avea un motor de 1,6 litri care prducea 125 de CP conectat la cutie manuala in 5 trepte sau una automata CVT, 3 usi si o forma cel putin ciudata, dar adaptata cerintelor de atunci. Fusese de la bun inceput gandita pentru clientii tineri si, atentie, avea si varianta de tractiune integrala similara celei de pe fratiorul mai mare CR-V.

Dovada ca lansarea acestei masini a fost o idee buna sta in faptul ca cifrele de vanzare arata rezultate bune: intr-un singur an, la nivel global (excluzand China) HR-V a fost vandut in peste 200.000 de exemplare.

Revenim in prezent si privim in ochi noul model. Aduce noutati? Da. Sunt binevenite? Da. Mai trebuiau cateva imbunatatiri? Aflam mai jos si lucrul acesta.

Inainte de a incepe sa discutam concret despre micul si indraznetul HR-V, va mai spun ca in China este vanduta sub numele de Honda Vezel. Doar pentru cei carora le place sa aiba o cultura generala dezvoltata am facut aceasta precizare si, bineinteles, pentru cei interesati de piata auto in detaliu.

Sa pornim la drum!

Design Exterior

Cu o pauza corecta si corespunzatoare! E important sa privim si sa analizam schimbarile care au fost aduse la exterior noului HR-V pentru a intelege ceea ce ofera.

Fata de modelul pe care il inlocuieste avem acum in fata o bara crom in mijlocul careia troneaza impecabil sigla companiei japoneze. Aceasta se conecteaza subtil si placut cu marginea superioara a farurilor creand astfel o imagine continua de linii fluente care par a exista doar pentru a face aerul sa "curga" cat mai lin pe masina. Avem si LED, dar nu acel LED complet pe care mi-l doresc eu. In cazul acestei masini, doar luminile de zi au fost LED. Daca la CR-V si Civic 5D am fost placut impresionat de calitatea blocurilor optice fata, la HR-V am ramas putin dezamagit. Nu ma intelegeti gresit. Masina poate fi echipata cu faruri complet LED, doar ca modelul testat n-a avut aceasta optiune echipata. Ma gandesc ca, la urma urmei, o fi fost o idee buna. Banuiesc ca exista printre cititorii Cars.ro si oameni care nu tin mortis sa aiba lumina alba pe timp de noapte si-s multumiti sau obisnuiti cu calmul galbui oferit de halogen.

Nu poate fi uitata atitudinea pe care o debordeaza aceasta masina in momentul in care o privesti. Senzatia generala pe care o simti pentru prima data cand va intalniti fata in fata e ca te imbie la aventura si te asigura ca vei avea amintiri frumoase alaturi de ea. Arata serios, dar stii ca exista o latura ludica acolo undeva. Pare a fi un compromis ideal intre ceea ce-si doreste un copil inocent si un adult trecut de 30 de ani. Exista, bineinteles, sansa ca eu sa ma insel. Pentru a va convinge, insa, va trebui sa faceti un test drive chiar dumneavoastra. E un lucru pe care vi-l recomand cu draga inima. HR-V merita descoperit sau, cel putin, incercat.

Pasind in lateralul noului model observam ca liniile arcadelor fata se extind placut inspre usi, iar din mijlocul portierelor fata porneste o alta arcuire care creioneaza placut inspre stalpul C al masinii. Nu este nimic iesit din comun, futurist sau indraznet. Designul la exterior este, mai degraba, unul suficient de nou. Are, normal, si nota de noutate, insa un ochi mai putin antrenat in ale masinilor isi va da mai greu seama ca e vorba de un model nou-nout. Din punctul meu de vedere, lucrul acesta este un avantaj pentru persoanele care vor sa nu iasa in evidenta. Desi multi conationali isi doresc o masina care sa ii ajute sa pluseze la capitolul personalitate, stiu ca altii isi doresc pentru ei si pentru familia lor un automobil care sa-i duca din punctul A in punctul B in siguranta si confort.

Observam acum si faptul ca linia de care aminteam anterior pare a fi parca un indicator pentru faptul ca portiera spate are manerul pentru deschidere intr-un loc mai putin conventional. Desi este usor de accesat si utilizat, nu putem sa nu remarcam faptul ca pare sa ramana cumva cu amintirea la primul model HR-V care era, dupa cum spuneam mai sus, in trei usi.

Trecem in spatele japonezei si observam schimbari mici, mici de tot la blocurile optice. In rest, avem aceeasi identitate ca la modelul inlocuit.

Mai observam acum si faptul ca avem o garda la sol destul de buna pentru provocarile pe care le poate oferi mediul urban, dar si escapadele din cotidian. Pentru o imagine de ansamblu, pot spune ca HR-V reuseste sa se integreze si intr-un peisaj aglomerat urban, dar si intr-unul rural. Mergem acum inauntru pentru ca afara e frig si ne-am invartit suficient prin jurul noului HR-V.

Design Interior

Sa incepem cu un lucru bun, nu? Honda HR-V a obtinut 5 stele la testul Euro NCAP. Practic, din start, stim c-aveam de-a face cu o masina in care poti avea putina incredere. Pentru ca, nu-i asa, daca esti un sofer cu apucatari nesanatoase, tot vei prinde la un moment dat un accident nefast. Cel mai bine este sa conducem respectand regulile de circulatie si sa fim cat mai prudenti cu putinta in trafic. Imi place sa cred ca cititorii Cars.ro fac parte din categoria oamenilor mai responsabili la volan.

Continuam cu seria lucrurilor pozitive si va spun ca am apreciat modul in care au fost realizate scaunele. Daca eu la peste 1,80 m inaltime si 100 de kg am reusit sa imi gasesc linistit locul ideal de stat la volan, atunci o poate face aproape oricine. E un lucru important sa fii confortabil la volan si sa ai o pozitie care sa iti placa. Drumurile lungi ti se vor parea mai scurte, iar tu te vei simti mult mai odihinit. Plus ca, nu vei simti nevoie de pauza din ora-n ora! HR-V puncteaza la acest capitol si este bine pentru viitorul ei pe piata din Romania.

Decupajul din interior face ca masina sa se simta mult mai spatioasa la interior, iar fata de alte modele care te inghesuie la locul tau in HR-V chiar simti ca ai suficient loc sa te extinzi si in stanga nu doar in dreapta. Cotierele asigura un sprijin destul de bun si, in functie de preferinte, poti sa adopti mai multe stiluri de stat in spatele volanului. Acest aspect se traduce printr-un confort mai bun la drum lung.

M-a surprins faptul ca o schimbare extraordinar de subtila a facut ca volanul sa fie mult mai placut de tinut in mana. Fiind o idee mai gros si realizat dintr-un material mai bun, operarea noului HR-V se face mai placut.

Sistemele de asistenta care pot fi regasite atat pe volan, cat si in stanga coloanei de directie au fost suficiente pe modelul testat. Vorbim despre un cruise control care se comporta eficient, senzori de parcare, senzori de avertizare de parasire a benzii de circulare si un limitator. Mi-ar fi placut sa existe si un cruise control adaptiv care sa pastreze distanta fata de masina din fata ta si sa te pastreze in banda ta, asa cum am vazut pe noul CR-V. Exista, totusi, o diferenta de pret considerabila intre cele doua masini.

Pentru ca inca n-am parasit zona soferului, trebuie sa va marturisesc ca am fost surprins de faptul ca inca am gasit ceasuri analog pe noul model al celor de la Honda. Bine, este vorba de un facelift. Inteleg ca nu e vorba de o schimbare drastica care sa includa multe elemente noi, diferite fata de modelul precedent. Daca vom compara bordul unui Civic nou cu HR-V... Ei bine, Civic va castiga. Din fericire, isi pastreaza utilitatea, practicalitatea si parca o frumusete aparte pentru cei care prefera masini fara borduri complet digitale. Va fi, cu siguranta, o chestiune pe care gustul personal o va dezbate. Imi place ca include, totusi, un computer de bord care iti afiseaza anumite avertismente (ex. usa deschisa) sau/si date esentiale despre masina.

Infotainment-ul este aproape acelasi si de pe generatia precedenta. Modelul testat a introdus cateva imbunatatiri si mici elemente estetice schimbate. Situatia este similara si la capitolul operare aer conditionat si scaune incalzite. Avem aceiasi plansa sensibila la atingere care functioneaza asa cum trebuie, insa va fi nevoie de putin timp pana te vei obisnui cu ea. Eu, recunosc, mi-am mai luat din cand in cand ochii de la drum.

Aerul conditionat nu este zgomotos si reuseste sa introduca destul de repede caldura in habitaclu.

Stiti ca am o obsesie cu stergatoarele, asa ca o sa precizez scurt: functioneaza cum trebuie!

Sistemul de sunet nu este cel mai bun, insa isi face decent treaba si va multumi cele mai multe urechi.

Permiteti-mi sa ma plang si eu de ceva acum: avem scaune incalzite si n-avem volan incalzit pe HR-V? E corect sa-mi inghete mainile, dar sezutul sa fie in Rai pe timp de iarna? Poate sunt prea pretentios acum sau friguros, insa volanul incalzit este necesar pentru un plus de confort, avand in vedere clima noastra.

Trecem acum la pasagerii din spate!

Honda HR-V - si familie, si bagaje

Modelul testat a avut, la fel ca generatia precedenta, un lucru destul de inteligent pe care nu l-au implementat inca toti producatorii de SUV-uri mici sau SAV-uri: Magic Seats. Asta inseamna ca bancheta din spate poate fi rabatata astfel incat sa creeze o podea plana sau poate fi ridicata pentru a face din spatiul din spate un loc foarte bun pentru depozitare de bagaje sau cumparaturi numeroase care trebuie tinute in frau. Versatilitatea aceasta se traduce intr-o capacitate de depozitare de 1553 litri.

Desi suna de-a dreptul tentant ceea ce am spus, trebuie sa stiti ca odata ce bancheta spate este culcata podeaua nu este complet dreapta. Exista o mica diferenta intre portbagaj si spatarele banchetei spate, dupa cum puteti observa in galeria foto.

De-a lungul drumului parcurs l-am avut in spatele masinii pe fotograful nostru care s-a declarat multumit de modul in care a stat in masina. Fiind la fel de inalt ca mine, dar putin mai slab eu cred ca HR-V poate sa duca fara probleme doi adulti in spate la excursii lungi intr-un confort decent. Daca vorbim de copii, atunci acestia vor avea suficient spatiu pentru a se manifesta in siguranta.

Per total, e important sa precizez ca fata de masina pe care am avut-o pe mana in 2017 calitatea materialelor folosite pentru a construi interiorul este imbunatatita considerabil.

Acest aspect poate conta pentru alegerea pe care o va face o familie tanara sau un cuplu care are ganduri serioase pentru viitor.

Mi-a lipsit trapa si sunt sigur ca i-ar fi o oferit un plus la capitolul lumina si spatiu. Este o optiune pe care merita sa o luati in calcul.

Inainte de a continua, facem o mica pauza pentru a va spune ca usile nu ajung pana sub prag. Cumva, am reusit sa nu ma murdaresc pe pantaloni urcand si coborand din masina, insa cred ca e esential sa stiti acest lucru.

Am vazut interiorul si exteriorul. E momentul sa vedem cum se conduce Honda HR-V 2019!

Pret

Honda HR-V facelift sau 2019 porneste de la 23.900 de euro in echiparea Elegance cu cutie manuala, insa pentru 1500 de euro in plus puteti opta pentru CVT-ul automat care va poate garanta un grad mai mare de confort si pe care eu l-as alege fara probleme. In echiparea de top cu motor turbo si cutie automata ajunge pana la aproape 31.000 de euro. Nu uitati, insa, ca preturile acestea sunt orientative si pot suferi modificari sau chiar reduceri.

Finalmente, pot spune hotarat doua lucruri mari si late:
1. noul HR-V este clar indreptat catre familii tinere sau cupluri de tineri dornici de aventuri impreuna prin tot felul de locuri interesante,
2. se parcheaza atat de usor prin oras, incat poti sa ii gasesti pe oriunde un loc in care sa o strecori pentru a te duce linistit la treaba ta.

Alegerea, bineinteles, va apartine. Eu va recomand sa mergeti la test drive. Masina asta merita incercata pentru banii pe care ii cere si pentru ce poate face.

Multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!

Pe curand!

Foto: Denis Oros

Esential
NOU
dar pastreaza elementele definitorii pozitive.
INTERIOR
spatios si gandit inteligent.
EXTERIOR
cursiv, robust si adaptabil.
FIABILITATE
dovedita in timp.
Videoclipul zilei
CUM CONDUCI EFICIENT O MASINA DIESEL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp