Test Drive: 2019 Honda Civic 5D diesel - otokomae indeplinita

Articol scris de Florin Amariei, in data de 6 Februarie 2019
Specificatii tehnice
Pret
20.500 euro
MotorMotor
1,6 litri
PuterePutere
120 CP
Viteza MaximaViteza Maxima
200
TransmisieTransmisie
Automata (9 trepte)
0-100 Km0-100 Km
10,5 sec
ConsumConsum
3,8 l/100km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Honda Civic 5D diesel a fost o masina pe care am asteptat-o cu un interes ridicat. Am avut pana acum patru intalniri cu modelele constructorului japonez si toate au fost cu motoare pe benzina. Evident, dorinta naturala era sa vad cum se prezinta Honda si la capitolul diesel, desi exista o tendinta de interzicere a acestor motoare sau, mai bine zis, de renuntare la a mai fi construite.

N-am gresit titlul in momentul in care scriam acest articol si nici nu eram pe punctul de a adormi, in caz ca va intrebati ce naiba inseamna "otokomae". Acest cuvant a servit drept sintagma pentru echipa Honda care a creat aceasta noua Civic. Masina asta a trebuit sa aiba un scop foarte clar si bine definit inca din faza de proiectare, asadar "otokomae" a stat la baza a tot ceea ce urmau sa faca toti cei implicati in crearea lui Civic diesel. In traducere libera ar insemna eleganta gratioasa si, totodata, frumusete interioara. Masina a ajuns (in sfarsit!) si la noi, insa pana la finalul acestui material trebuie sa aflam daca oamenii Honda si-au facut treaba exact asa cum si-au propus cu Civic diesel.

Honda Civic Type-R mi-a oferit senzatii pe care nu le voi uita prea curand pe drumurile tarii, Civic 5D benzina mi-a aratat ca nu iti trebuie prea multe pentru te bucura de frumusetea unui anotimp, noul CR-V mi-a demonstrat ca un motor 1,5 turbo poate fi extrem de versatil si cu noul HR-V am inteles ca 130 de cai pot fi oricand gata de a livra mai mult decat crezi tu ca poti obtine. Totusi, la fel ca multi dintre cititorii Cars.ro, eu tin la consum pentru ca de fiecare data cand iau o masina in test ma pun in pielea unui client. Si... E normal sa te gandesti la banii pe care ar trebui sa ii dai pentru combustibil. La urma urmei, acest aspect poate fi un factor determinant atunci cand se cumpara o noua masina.

Asadar, nu am putut decat sa fiu foarte bucuros atunci cand am reusit sa stabilesc cu Honda ca Civic 5D diesel va sta cu mine timp de patru zile in care am avut timp sa o descopar si sa v-o prezint aici in detaliu. Am avut parte de cateva zile mult mai linistite, asadar timpul petrecut cu aceasta masina mi-a servit drept atuu in procesul de descifrare al acestui automobil.

Nu are rost sa o mai lungim, asadar pornim in explorarea in amanunt a noului Civic 5D cu motorizare diesel!

Trebuia s-aflam care-i treaba cu "otokomae" asta, nu? Asa vom face.

Design Exterior

As putea sa spun foarte simplu ca seamana leit cu Honda Civic 5D pe care l-am testat in noiembrie anul trecut, insa (si eu am fost surprins) Civic 5D diesel s-a remarcat prin cateva noutati pe care nu m-asteptam sa le gasesc.

In primul rand, culoarea a fost una pe care nu am mai intalnit-o pana acum si se regasea intr-o armonie fantastica cu rotile negre. "Sonic grey pearl" este o alegere neasteptat de faina pentru Civic 5D diesel (si nu numai!). In lumina soarelui acel gri capata tot felul de nuante pe care iti place sa le admiri si, in plus, complementeaza foarte placut formele indraznete ale masinii. Aproape as spune ca ar trebui sa fie singura culoare disponibila pentru aceasta masina... Atat de bine ii sta! Totusi, stiu ca nu trebuie niciodata sa limitam optiunile de personalizare.

In al doilea rand, elementele decorative care semanau cu "negru piano" faceau din Civic 5D diesel o masina atragatoare, stilata care respecta in proportie de peste 90% nevoia inconstienta a oamenilor de a cauta in tot ceea ce vad un anumit tipar.

In al treilea rand, am fost inca o data pus fata in fata cu modul in care Civic 5D a fost "sculptat" si nu pot nicidecum sa nu amintesc de forma laudabil de frumoasa pe care o are aceasta masina. Cand o vezi, poti chiar sa n-o vezi. Stiu, suna ca si cum un copil ti-ar fi spus asta. Crede-ma, insa, ca asa e! Civic 5D are o alura aparte. Poate sa fie o masina care-ti sare imediat in ochi sau poti trece pe langa ea si sa n-ai nicio idee despre masina asta. Bineinteles, stiu ca un astfel de lucru nu este valabil pentru cititorii Cars.ro. Stim ca dumneavoastra sunteti un om pasionat de masini, asadar nu exista riscul sa nu recunoasteti o astfel de masina. Pentru un client de 5D, insa, faptul ca automobilul asta poate sa fie, printre altele, si discret poate insemna mult in momentul in care se ia decizia achizitionarii unui nou model.

In al patrulea rand, daca ati mai citit materialele mele stiti ca am trei obsesii mari si late de care nu stiu daca voi scapa vreodata: luminile, stergatoarele si sistemul de sunet. Pentru ca suntem la capitolul design exterior voi aminti aici doar luminile si stergatoarele.

Tehnologia LED ne este deja cunoscuta si stim ca deja s-a trecut peste acest pas. Unii producatori folosesc si lumina laser in farurile lor. Honda Civic 5D diesel s-a prezentat cu un set de lumini LED excelente pe fata. Atat utile, cat si aratoase cu ele nu vei avea niciodata probleme la capitolul condus pe timp de noapte. Ce ma sacaie in continuare este ca japonezii au ales (din ce motiv, nu stiu) sa foloseasca lumini clasice pe spate. Daca la noul CR-V laudam faptul ca toata masina are o uniformitate fantastica, Civic 5D diesel pastreaza acelasi lucru pe care l-am intalnit si la Type-R, dar si la Civic 5D benzina. Banuiesc ca e vorba de o masura de ordin economic, insa cat ar fi putut sa coste inlocuirea triplelor cu LED? 100-200 de euro? Chiar crede Honda ca nu platea nimeni in plus pentru asta? Imi doresc din toata inima ca urmatorul model sau macar facelift-ul pentru Civic sa introduca lumini LED si pentru spate!

Stergatoarele sunt suficient de bune si isi fac treaba chiar si cu putina apa, nu neaparat o solutie speciala. Nu stiu, insa, cat de rezistente sunt in timp. Mi-as dori sa am un Civic pentru o perioada mai lunga de timp ca sa pot vedea cum e si experienta de service in Romania.

De sunet vorbim mai tarziu, cand trecem la interior.

In al cincilea rand, eu cred cu tarie ca Civic 5D diesel mi-a starnit un interes aparte doar pentru simpul fapt ca are acoperis panoramic care se si deschide! Griul masinii, rotile negre, elemente decorative piano black si trapa din sticla tratata pentru a bloca razele soarelui ii confera acestui automobil o silueta de invidiat! Te regasesti intr-o modelare facuta cu si pentru cei care iubesc sa vada lucrurile balansat.

Inchei turul prin afara lui Civic cu motor pe motorina cu un lucru pe care l-am vazut de-abia cu aceasta masina: in timp ce fata ii este desenata in asa fel incat uniformizarea sa fie cuvantul de baza, spatele e desprins dintr-o cu totul alta poveste. Cele doua mini-eleroane ii transforma cu totul forma pentru cei care o vor privi in timp ce se afla in spatele ei. Transferul de imagine este facut delicat, asadar nu ti se va parea niciodata ceva iesit din comun.

Finalmente, trebuie sa parcurgeti toata galeria foto ca sa ma intelegeti. Masina asta merita putin mai multa atentie!

Design Interior

Bun... N-am avut pe mana pana acum Pagani sau McLaren ca sa pot spune ca-s obisnuit cu inlocuirea traditionalului selector cu o serie de butoane. Dar, cum e bine s-astepti sa vina lucrurile bune la tine, Honda Civic 5D diesel mi-a facut o surpriza: 4 butonase amplasate fix in locul in care inainte era un selector clasic pentru cutia automata au schimbat cu totul feng shui-ul interiorului cu care eram obisnuit de Civic-ul pe benzina. Acest aspect il vom dezbate, insa, mai tarziu. Momentan ne concentram pe analiza interiorului.

Cred ca acest Civic a fost cea mai bine dotata Honda pe care am avut-o pana acum pe mana. Scaune din piele intr-o combinatie crem-negru, insa acel negru semana foarte mult cu elementele decorative care imita fibra de carbon de la interior. Nu stiu cum le-a iesit acest lucru si nici nu stiu daca a fost intentionat, insa Civic 5D diesel arata foarte, foarte binie in configuratia testata de mine.

Trebuie sa discutam despre sistemul de sonorizare. La urma urmei, tu vei fi cel care isi va alege muzica si vor fi suficient de multe momente in care vei calatori singur si va trebui sa ai cu ce sa iti bucuri urechile. Pe masina testata am avut sistemul de sunet de baza care e comme-ci comme-ca. M-am bucurat si de muzica, si de radio. Cu toate astea, parca mi-am dorit in anumite momente putin mai multa putere in boxe. Ce trebuie sa stii tu in calitate de client e ca exista o varianta mult mai buna de sonorizare care s-ar potrivi cu prententiile celor care vor sa aiba un sistem de sunet care sa raspunda, sa zicem asa, unor exigente.

Despre tot sistemul de infotainment am vorbit pe larg AICI, unde exista si un videoclip! Daca vrei sa afli ce poate face Honda Connect, atunci va trebui sa intri acolo!

Un aspect pe care vreau sa il subliniez este legat de faptul ca desi interiorul pare a fi aranjat intr-un mod simplist, totul pare a fi sofisticat. Ideea aceasta de design minimalist care sa se lase incet-incet descoperit pare sa imi semene mult cu mancarea gourmet. Primesti putin, dar aromele pe care le experimentezi la acea masa iti vor trezi simturi pe care nici nu stiai ca le ai! Cred ca asta a fost si filosofia Honda in acest caz.

Cateva lucruri esentiale pe care noul Civic 5D diesel le are la interior fata de generatia precedenta:

  • pozitia de condus este mai joasa cu 35 de mm pentru a crea un mediu mai sigur de condus
  • stalpii A ai masinii sunt cu 15% mai subtiri pentru a nu obstructiona vizibilitatea si pentru a lasa habitaclul sa fie inundat cu lumina
  • scaunele pot fi acum ajustate cu 10 mm mai mult in inaltime
  • exista mai mult loc la nivelul soldului si este mai mult spatiu intre scaunele din fata
  • portbagajul se numara printre cele mai bune din clasa: 478 de litri + un loc de depozitat sub o podea falsa.

 

Din experienta avuta cu Civic 5D diesel tin sa amintesc cateva lucruri esentiale:

  • incarcarea wireless este neasteptat de utila
  • functia Brake Hold te va scapa de mult timp petrecut cu piciorul pe frana
  • scaunele sunt confortabile, chiar si la drumuri lungi
  • bordul te intampina la urcarea in masina de parca ai intra intr-o nava spatiala de lupta, nu intr-o masina
  • volanul este placut de tinut in mana si ergonomic realizat
  • comenzile sunt la indemana pentru orice ai avea nevoie.

 

Un lucru care mie nu mi-a placut deloc este legat de butonul de volum al infotainment-ului. L-am confundat de vreo doua ori cu cel pentru aerul conditionat, desi este al treilea model de Civic pe care il conduc. Pana la urma, m-am obisnuit cu faptul ca volumul e mult mai usor de controlat folosind comenzile disponibile pe volan.

De apreciat este faptul ca amplasarea porturile pentru conectarea diverselor terminale a fost facuta in asa fel incat soferului sa nu-i fie aglomerata vederea cu cabluri. Pasagerul, in schimb, are acces facil la acestea si le poate organiza dupa bunul plac, in timp ce soferul este atent la drum.

In spate este suficient loc pentru doi adulti inalti care sa nu aiba nimic de comentat pe distante mari, dar si copii! Ai tot ce-ti trebuie in Civic 5D diesel pentru a-ti mentine cei mai tineri membri ai familie in siguranta.

Trecem acum la cel mai asteptat capitol: motorizarea!

Motorizare

Bun... Honda Civic 5D diesel vine cu un motor de 1,6 litri care produce 120 de cai putere si o cutie automata atat de faina, incat rareori vei folosi padelele. Este atat de bine optimizata, incat a stiut cu brio sa imi raspunda atunci cand am avut nevoie de o scadere de treapta sau cand trebuia sa rulez cu minim de consum pentru ca ma aflam pe autostrada. Cutia de viteze are noua rapoarte! In plus, noua configuratie cu patru butoane este practica si chiar fain de utilizat. E o noutate cu care iti vei impresiona si prietenii sau familia.

Motorul pe motorina pare, la o prima vedere, sa aiba destui de putin cai. Multi ar spune ca 120 sunt insuficienti, insa nu uitati ca vorbim de un motor pe motorina! Ce conteaza aici cel mai mult? Cuplul, corect? Asadar, acest motor dezvolta 300 Nm! Este incredibil de bun pentru Romania si potrivit pentru drumurile noastre care si asa sunt destul de putine in stare buna.

Masina ajunge la 100 de km/h in 10,5 secunde, insa cifra cu adevarat suprinzatoare e legata de consum: 3,8 litri! Atat mi-a afisat calculatorul in urma a 223 de km! Extraordinar de putin si asta nu poate decat sa ne arate ca Civic 5D diesel poate fi o alegere inteligenta din punct de vedere financiar.

Cu toate ca in Europa se doreste eliminarea cat mai rapida a diesel-ului din piata, e bine de stiut ca acest motor dezvoltat de Honda produce doar 91 g/km de CO2, conform datelor NEDC.

In plus, Honda a reusit sa reduca din frictiunea cilindrilor. Asta inseamna un motor mai linistit, chiar mai tacut ca cel de pe HR-V de 1,5 litri benzina natural aspirat!

Avem si sistem Start&Stop, dar eu l-am dezactivat. Atat.

Finalmente, mai precizez si faptul ca pistonii sunt facuti din otel, fata de vechiul motor unde aveam pistoni din aluminiu. Acest lucru inseamna ca materialul din care este facut un piston este mult mai rezistent la caldura si capul unui cilindru poate fi mai subtire, fara niciun rabat la calitate.

Pret

Cititorii Cars.ro interesati de Honda Civic 5D diesel (care au ajuns pana aici, bineinteles) vor afla ca modelul de baza cu transmisie manuala beneficiaza acum de o reducere de 2510 euro. Asa-i ca-i bine sa ai rabdare? Noi ne rasplatim urmaritorii, asadar nu uitati sa-i spuneti dealerului ca stiti de aceasta reducere!

In Romania pretul de baza de la care pleaca acest hatchback este de 20.500 de euro in varianta cu transmisie manuala in 6 rapoarte. Daca iti doresti cutie automata si, implicit, dotari suplimentare va trebui sa platesti 24.000 de euro pentru Civic 5D in echiparea Elegance in care intra si cutia automata in noua rapoarte.

Varianta cea mai scumpa de la noi este Civic 5D diesel Executive care costa 27.900 de euro, insa in acesti bani intra o lunga lista de dotari.

Inchei acest test drive cu o simplu concluzie: otokomae a fost indeplinita!

Iti multumesc ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!

Pe curand!

Foto: Gabriel Preda

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Porsche Macan a primit o restilizare, asadar e evident ca interesul mi-a fost imediat surescitat de aparitia acestui model in Romania. Motivele sunt doua si sunt simple: e vorba de...
de - 13 Februarie 2019
Outlander este, fara doar si poate, unul dintre cele mai cunoscute modele ale producatorului nipon Mitsubishi. Acest model a aparut pe piata auto in urma cu aproape 18 ani, fiind...
de - 30 Ianuarie 2019
Au trecut doi ani de la ultima mea intalnire cu Honda HR-V. In 2017 testam pentru prima oara acest model din gama constructorului auto japonez. Am ales un drum destul...
de - 20 Ianuarie 2019
BMW 118i a fost o experienta introspectiva despre care iti voi povesti cu drag in randurile care urmeaza. Pot doar sa sper ca vei avea rabdarea necesara a parcurge cuvintele...
de - 11 Ianuarie 2019

Cele mai noi anunturi

0.00 RON - 19 Februarie 2019
7200.00 RON - 19 Februarie 2019
85.00 RON - 19 Februarie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare