Test Drive: 2019 Citroen C5 Aircross

2019 Citroen C5 Aircross Test Drive

Ultimii ani ne-au demonstrat in repetate randuri ca segmentul SUV-urilor domina piata la nivel mondial, cifrele de vanzari stand drept dovada incontestabila in acest sens. Tot cifrele de vanzare in crestere accelerata i-au facut pe marii producatori ai lumii auto sa se concentreze din ce in ce mai tare asupra productiei de modele de tip SUV. In acest context, mai toti constructorii importanti ai lumii auto se pot lauda la acest moment cu game foarte variate de SUV-uri, gata sa indeplineasca cerintele din ce in ce mai pretentioase ale clientilor. Iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure pe noi toti, o concurenta ridicata in acest segment facand ca pe piata sa isi faca aparitia modele din ce in ce mai interesante si mai atractive!

Citroen este unul dintre producatorii care au raspuns afirmativ la acest trend al masinilor de tip SUV, aducand pe piata niste modele extrem de interesante in ultimii ani. Francezii si-au inceput ofensiva cu C3 Aircross, un model care s-a bucurat de un succes imediat pe piata, obtinand cifre de vanzari peste asteptari. Apoi, in 2017, C5 Aircross a fost lansat pe piata din China, acolo unde a fost primit cu reactii extrem de pozitive din partea clientilor de pe piata auto. Nu a mai trecut mult, iar luna aprilie a anului trecut a fost prezentat in cadrul Salonului Auto de la Beijing si modelul C4 Aircross, un alt model care a beneficiat de o primire pozitiva pe piata.

Observand succesul de care se bucura modelele sale din acest segment, francezii de la Citroen au trecut la pasul urmator si au continuat ofensiva inceputa nu cu prea mult timp inainte. Astfel, a urmat lansarea europeana a modelului C5 Aircross, un model cu care francezii si-au facut planuri mari pe Batranul Continent. Asa cum aveam sa vedem la momentul lansarii, C5 Aircross ne-a fost prezentat intr-o versiune imbunatatita, venind cu cateva diferente importante in comparatie cu versiunea care se regaseste pe piata chineza.

Noul Citroen C5 Aircross a fost prezentat de producatorul francez chiar la Paris, descriindu-l ca fiind un model de top, care pune accent pe confort. In acest context, prezentarea lui C5 Aircross a fost facuta in jurul a doua elemente importante cu care acesta a venit pe piata europeana: scaune complet redesenate, respectiv suspensii noi avansate. Oficialii producatorului francez au sustinut la acea vreme ca pasagerii care vor calatori cu C5 Aircross se vor bucura de o experienta autentica si placuta, urmand sa nu simta niciun fel de denivelare din drumul parcurs. Cu referire la suspensia despre care aminteam mai devreme, francezii au mentionat ca au folosit nu mai putin de 20 de inventii pe noul sistem progresiv hidraulic de perne.

Orice am vrea sa spunem, trebuie sa recunoastem ca noul C5 Aircross ne-a facut si pe noi curiosi. Francezii s-au facut cunoscuti de-a lungul timpului prin confortul pe care il ofera modelele din gama sa, in special dupa lansarea noului DS din cadrul Salonului Auto de la Paris. DS s-a bucurat de un succes incredibil, designul sau reusind sa il faca extrem de atractic in fata clientilor europeni. Astfel, dupa numai cateva minute de la lansare, DS reusea sa stranga peste 700 de comenzi. Mai mult decat atat, la finalul Salonului Auto de la Paris, DS fusese comandat de peste 80.000 de ori.

Acestea fiind spuse, va anuntam ca am avut ocazia si placerea de a testa recent un model C5 Aircross, drept pentru care vrem sa va impartasim si voua toata experienta noastra la volanul acestui SUV extrem de confortabil. Pana sa trecem la mai multe detalii, va spunem ca modelul condus de noi a fost echipat cu o unitate de motorizare diesel, cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte nu mai putin de 180 de cai putere. De asemenea, modelul nostru a beneficiat si de aportul unei transmisii automate cu opt rapoarte! Asadar, haideti sa trecem la treaba!

Design Exterior

Mai intai de toate, sa ne uitam un pic la cifrele cu care ne-a fost prezentat acest C5 Aircross de catre cei de la Citroen. Astfel, din punct de vedere al dimensiunilor, putem vorbi despre o lungime de 4.500 de mm, despre o latime de 2.099 de mm, respectiv despre o inaltime de 1.689 de mm. Totodata, C5 Aircross se mai poate lauda si cu un ampatament de 2.730 de mm. Nu in ultimul rand, trebuie sa mai spunem ca vorbim in cazul acestuia si despre o masa totala in valoare de 1.540 de kilograme. In cele din urma, va mai spunem inca de acum ca volumul portbagajului este de 580 de litri.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, putem spune ca francezii au continuat ceea ce au inceput in urma cu cativa ani atunci cand au prezentat C4 Cactus. Francezii ne propun sapte culori in care poate fi vopsita caroseria la exterior, toate avand avantajul de a fi extrem de vii. De asemenea, exista si niste pachete la care se poate apela pentru o personalizare mai puternica a modelului pe care il conduceti, acestea oferind niste pete de culoare la nivelul Airbumps. Totodata, constructorul francez ne mai propun si niste jante cu dimensiuni cuprinse intre 17 si 19 inci, acestea beneficiind de patru tipuri de design.

SUV-ul francezilor este construit avand la baza platforma EMP2, o platforma cunoscuta deja de noi toti deoarece Grupul PSA o utilizeaza pe modelele Peugeot 3008, 5008 si Opel Grandland X. In comparatie cu versiunea disponibila pe piata chineza, trebuie sa recunoastem ca nu exista chiar prea multe modificari de ordin estetic. In partea frontala continua ca blocurile optice cu tehnologie LED sa se faca evidentiate. In rest, vorbim despre o infatisare eleganta a lui C5 Aircross, care va atrage cu siguranta destule priviri ale celor din jur.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclu si suntem nevoiti sa vorbim inainte de toate despre confort, pentru ca despre asta este vorba atunci cand avem in fata modele ale celor de la Citroen. Francezii ne propun niste scaune extrem de confortabile si de dimensiuni generoase, care vor face ca pasagerii sa nu se resimta dupa un drum lung.

Mai observam la interior cum instrumentele de bord au fost inlocuite de un ecran LCD cu diagonala de 12.3 inci, alaturi de care remarcam si un sistem multimedia cu conectivitate de top, aplicatiile Apple Car Play si Android Auto fiind disponibile. Meniul de pe ecranul de 8 inci cu functie tactila este destul de intuitiv, oferind de asemeena si o grafica buna.

Spatiul de la interior este destul de generos, ceea ce aduce cu sine un confort sporit atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei de pe bancheta din spate. Francezii ne propun cinci combinatii de culori pentru interior, toate la fel de atractive din punctul nostru de vedere. De asemenea, observam niste materiale prietenoase si de buna calitate in partea superioara a plansei de bord.

Pozitionarea butoanelor este gandita bine, cotiera este realizata dintr-un material extrem de placut, spatiile de depozitare sunt destul de incapatoare, iar antifonarea habitaclului a fost realizata bine. Asadar, avem o serie de avantaje care ar convinge pe multi ca C5 Aircross reprezinta cu adevarat o varianta de luat in calcul!

Revenind un pic la capitolul tehnologie, nu trebuie sa trecem peste faptul ca cei de la Citroen au introdus pe C5 Aircross sistemul ConnectedCAM. Mai exact, este vorba despre o camera video montata in parbriz, cu care poti filma sau fotografia traseul. Datele vor fi ulterior stocate in memoria de 16 GB a sistemului, acestea putand fi trimite apoi pe telefonul mobil prin wi-fi. Important de remarcat, in cazul unui accident, camera salveaza inregistrarea drumului.

Pret

In cazul in care am reusit sa va facem sa fiti ceva mai curiosi cu privire la acest C5 Aircross, haideti sa ne uitam un pic si la preturile cu care acesta este comercializat pe piata din tara noastra. Spre exemplu, modelul pe care l-am testat noi, echipat cu o motorizare diesel de 2.0 litri, care produce 180 de cai putere, porneste de la un pret de 33.700 de euro, cu toate taxele incluse. In acest pret este inclus si nivelul de echipare Shine. Cea mai accesibila versiune este insa cea pe benzina, de 130 de cai, care porneste de la doar 21.600 de euro!

Newsletter

Whatsapp