Alfa Romeo Track Day: Am condus versiunile Quadrifoglio Verde ale modelelor Stelvio si Giulia

2019 Alfa Romeo Track Day Quadrifoglio Verde Stelvio Giulia

Masinile cu sute de cai putere sub capota sunt, fara doar si poate, o slabiciune pentru orice pasionat al lumii auto. Chiar daca vorbim despre niste masini de performanta, care de cele mai multe ori nici macar nu au ce sa caute pe o sosea obisnuita, nefiind destinate condusului cotidian, acestea reusesc sa entuziasmeze orice fan din acest domeniu. Fie ca vorbim despre un pasionat care este gata oricand de aventura la volanul unui bolid puternic, fie ca vorbim despre un sofer care mai degraba isi doreste sa stea in scaunul din dreapta doar pentru a vedea de ce poate fi in stare cu adevarat un asemenea bolid, cu totii abia asteptam sa putem testa un exemplar din acest segment.

Cand vorbim despre segmentul masinilor de performanta, cu sute de cai putere sub capota, marea majoritate dintre noi ne indreptam gandurile catre modelele dezvoltate de divizia AMG a celor de la Mercedes sau catre gama de modele M a celor de la BMW. Insa, nu am putea sa vorbim cu adevarat despre acest segment de piata daca nu ne-am referi si la modelele Quadrifoglio, un brand promovat de italienii de la Alfa Romeo pentru masinile lor de performanta. Numele Quadrifoglio a aparut in scena pentru prima data la inceputul anilor ’70, fiind utilizat pentru cele mai puternice modele din gama de la acea vreme. Spre exemplu, italienii au lansat versiuni Quadrifoglio Verde (QV) pentru modele precum Alfasud, Sprint, 33, 75, 164 sau 145.

Auto Italia a organizat in urma cu o saptamana un eveniment important pentru pasionatii auto din tara noastra, pe circuitul Academiei Titi Aur. Alfa Romeo Track Day nu poate fi descris altfel decat o veritabila sarbatoare inchinata performantei, sarbatoare la care vedetele principale au fost versiunile Quadrifoglio Verde ale modelelor Stelvio si Giulia. O asemenea ocazie nu putea fi ratata de niciun pasionat auto, drept pentru care si echipa Cars.ro a fost prezenta la acest eveniment unic in tara noastra.

Fiindca cel mai probabil nu toti ati putut fi prezenti la acest eveniment, vrem sa va impartasim astazi cateva dintre experientele si emotiile pe care noi le-am trait la volanul celor doua modele! Desigur, este greu sa exprimam in cuvinte ceea ce am putut simti atunci cand ne-am aflat la volanul unor asemenea modele, insa promitem sa facem tot ceea ce putem in acest sens! In orice caz, sa te aflii la volanul unui model Quadrifoglio este o experienta veritabila pentru orice pasionat auto, experienta care va tinuta minte fara doar si poate pentru tot restul vietii!

Atunci cand te urci la volanul unui model Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio nu poti sa nu iti aduci aminte instant ca este vorba despre modelul care a devenit cel mai rapid SUV de productie pe celebrul “Iad Verde” de la Nurburgring. Desigur, nu cu tine la volan, ci cu un pilot profesionist, in persoana lui Fabio Francia, care a reusit sa parcurga cei 20.8 kilometri ai celui mai dificil circuit din lume in doar 7 minute si 51.7 de secunde. Acelasi pilot italian reusise anterior sa stabileasca tot pe Nurburgring un record si la volanul unui model Giulia Quadrifoglio, ceea ce spune multe atat despre pilot, cat si despre modelele in cauza.

De asemenea, atunci cand vorbim despre gama Quadrifoglio nu putem sa nu ne reamintim ca aceste doua modele au castigat in acest an doua premii prestigioase acordate de “What Car?”. Astfel, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a castigat premiul “Cel mai bun SUV sport care are un pret de peste 60.000 de lire sterline”, in timp ce Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a fost desemnata castigatoarea premiului pentru “Cea mai performanta masina a anului”. Acelasi model Giulia Quadrifoglio castigase in urma cu un an premiul si la categoria “Sports Car”.

Steve Huntingford, editorul “What Car?”, descria la acea vreme modelul Giulia Quadrifoglio ca fiind un model “confortabil, spatios si bine echipat, care este mai distractiv de condus decat rivalii sai, al caror pret poate fi cu zeci de mii de euro mai mare”. Totodata, Stelvio Quadrifoglio a fost numita “cea mai cool versiune a SUV-ului Stelvio”, fiind descrisa ca fiind “extrem de rapida, chiar daca se simte usoara si receptiva, datorita directiei super-rapide, care nu lasa deloc soferul sa perceapa masina ca fiind nervoasa”.

1. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio este un SUV care se va face remarcat imediat pe orice sosea din aceasta lume, atat din punct de vedere al infatisarii exterioare, cat si din punct de vedere al performantelor de care se face in stare. Daca vrem sa vorbim despre design, Stelvio Quadrifoglio nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare, facandu-se usor remarcat prin infatisarea sa unica. Stelvio Quadrifoglio se prezinta cu un aspect agresiv, sportiv si inconfundabil, care transmite prin toti porii ca este in stare sa surprinda din punct de vedere tehnic pe oricine!

Stelvio Quadrifoglio ofera soferilor o pozitie unica la volan, inalta, dar si sportiva. Habitaclul este unul minimalist, insa atentia constructorului italian la detalii nu are cum sa nu fie sesizata inca din prima clipa. Conform producatorului, s-a facut totul pentru ca soferul sa fie mereu in centrul experientei de condus. Si, fie vorba intre noi, acest lucru s-a si reusit. Sa te aflii la volanul unui asemenea model este de-a dreptul emotionant si entuziasmant, stiind de la bun inceput ca vei avea parte de o experienta unica!

Din punct de vedere tehnic, Stelvio Quadrifoglio inoveaza din toate punctele de vedere! Sistemul Alfa Chassis Domain Control coordoneaza toate celelalte sisteme active, incepand de la Alfa DNA Pro sau de la Alfa Active Suspension si pana la Alfa Active Torque Vectoring sau Alfa Integrated Brake System. Dinamismul este la nivel ridicat atunci cand vorbim despre Stelvio Quadrifoglio, platforma usoara, suspensia Alfa Link si distributia egala a maselor intre cele doua punti contribuind din plin la acest lucru. Transmisia este asigurata prin intermediul unei cutii automate ZF cu opt rapoarte, iar modul RACE are nevoie de doar 150 de milisecunde pentru a schimba treptele de viteza.

Stelvio Quadrifoglio este versiunea de varf a primului SUV realizat vreodata de italienii de la Alfa Romeo. Cel mai probabil, la acest moment stiti deja care sunt cifrele regasite in fisa tehnica a acestui bolid, insa daca tot vorbim despre, trebuie sa vi le reamintim. Asadar, SUV-ul de performanta este echipat cu o unitate de motorizare bi-turbo V6, cu capacitate de 2.9 litri, capabila sa dezvolte 510 cai putere si un cuplu maxim de 600 Nm. Cu o asemenea echipare, Stelvio Quadrifoglio este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h intr-un timp de doar 3.8 secunde.

2. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Trecand la Giulia Quadrifoglio, nu putem decat sa spunem ca avem in fata cel mai puternic model Alfa Romeo construit vreodata pentru condusul de zi cu zi. Din punct de vedere al infatisarii exterioare, Giulia Quadrifoglio beneficiaza de o identitate puternica, care o ajuta sa se faca remarcata prin elementele sale usor agresive. Putem include in aceasta categorie grila frontala, capota cu linii puternice si masculine, prizele de aer proeminente, eleronul sau pragurile laterale sportive. Asadar, vorbim despre un model care imbina perfect atat sportivitatea, cat si agresivitatea!

Sub capota, regasim acelasi motor de 2.9 litri care se afla si pe Stelvio QV, capabil sa dezvolte 510 cp si sa trimita puterea catre puntea spate. Mai mult, propulsorul livreaza 600 Nm intre 2500 si 5000 de rotatii pe minut. Motorul este dezvoltat alaturi de echipa Ferrari si este realizat in intregime din aluminiu, ceea ce il face extraordinar de usor. Modelul este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3.9 secunde, in timp ce viteza maxima este de 307 km/h.

La fel ca si in cazul Stelvio Quadrifoglio, si Giulia QV reuseste sa il puna pe sofer in centrul experientei intr-un habitaclu destul de minimalist. Arhitectura acestui model ii da soferului o pozitie plasata in spatele puntii fata, tractiunea spate si echilibrul perfect al maselor facandu-se responsabile pentru acest lucru. La interior regasim niste scaune ergonomice si foarte usoare, care ofera un confort ridicat soferului. Acestea fiind spuse, experienta soferului la bordul unui asemenea supercar nu poate fi decat unica si veritabila!

Newsletter

Whatsapp