Test Drive: 2018 Renault Megane RS

2018 Renault Megane RS

Renault Megane este, fara doar si poate, unul dintre cele mai importante modele construite vreodata de constructorul francez. Primul Megane a aparut in anul 1995, atunci cand acesta a inlocuit in gama modelul Renault 19. La acea vreme, modificarile tehnice nu au prea existat, avand in vedere ca Megane a preluat de la Renault 19 atat sasiul, cat si motoarele sau transmisia. In schimb, Renault Megane a adus un plus important la capitolul estetic, acolo unde a impresionat in 1996, atunci cand versiunea sedan a fost lansata. Orice am vrea sa spunem, pentru acele timpuri, Megane a fost primit extrem de bine, publicul larg fiind incantat de noutatile pe care le aducea.

Au trecut sapte ani de la lansarea acelui model pana ce modelele celei de-a doua generatii Megane si-au facut aparitia pe piata. Megane II a fost o surpriza majora pentru toti pasionatii auto, aducand modificari importante la toate capitolele. Megane devine in 2003 “Masina Anului in Europa”, dovedindu-se a fi un pariu castigator al producatorului din Hexagon. Insa francezii au vrut sa aduca pe piata o surpriza si mai mare, si anume o versiune care sa ofere mai multa putere si performante mai bune. In acest fel, in 2004 a aparut Megane RS (Renault Sport).

Este inutil sa mai spunem ca si versiunea sport a lui Megane a fost primita extrem de bine de pasionatii auto din lumea intreaga. La acea vreme, prima generatie RS era disponibila pe versiuni de caroserie cu 3 sau 5 usi, fiind echipata din punct de vedere tehnic cu o unitate de motorizare cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 222 de cai putere. Desi acest model nu mai este de actualitate la acest moment, este interesant sa ne reamintim de la bun inceput de punctul de plecare al lui Megane RS. Si asta pentru ca astazi despre el vom vorbi!

In 2008, Salonul Auto de la Paris ne aducea o noua generatie Megane, dupa ce modelele celei de-a doua generatii fusesera vandute pana in acel an intr-un numar urias de 8.500.000 de unitati. Megane III a impresionat rapid prin nivelul de siguranta oferit, fiind masina care a primit cel mai mare scor din istoria organizatiei EuroNCAP. Versiunea sport Megane RS nu s-a lasat prea mult asteptata, fiind oferita acum de francezi in doua variante de sasiu - Sport si Cup. Prima varianta era dedicata celor care isi doresc pur si simplu sa conduca zilnic o masina sportiva, in timp ce cea de-a doua varianta era dedicata celor care isi doresc performante pe circuit.

Acum ca stim deja toata istoria prin care a trecut Megane RS din 2004 incoace, parca putem privi cu alti ochi ultimele modele RS lansate in 2017, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Modelele celei de-a treia generatii RS au reusit, de asemenea, sa atraga toate privirile inca de la lansare. Hot-hatch-ul constructorului francez ne-a fost prezentat in toamna anului trecut cu un look ceva mai agresiv, cu o noua unitate de motorizare si cu un design interior extrem de interesant.

Asteptarea noului Megane RS a fost una extrem de lunga atat pentru fanii producatorului francez, cat si pentru noi, toti ceilalti. Nu ai cum sa nu astepti cu sufletul la gura un model sportiv precum Megane RS. Vrem sau nu sa recunoastem, Megane RS reprezinta un punct important in istoria masinilor sportive, fiind un model care a deschis apetitul pasionatilor auto pentru astfel de masini mai puternice decat cele obisnuite. Si, stim cu totii cum e, odata ce ai condus o astfel de masina, este greu sa mai treci inapoi la volanul unui model clasic, care nu este capabil sa ofere performante de acest gen.

Ei bine, astazi va spunem ca si noi am avut ocazia de a conduce pentru cateva zile un model Megane RS de ultima generatie. In prima parte a lunii mai, noul Megane RS a ajuns si in Romania, beneficiind de un pret chiar mai bun decat cel din Franta. Megane RS este un model asteptat de multi pasionati auto din tara noastra, drept pentru care ne dorim ca prin acest material sa va impartasim toate trairile noastre avute la volanul lui. Nu de alta, dar poate reusim sa va convingem ca a venit timpul sa treceti la un model de acest fel in dauna unei versiune clasice de care v-ati cam plictisit!

Design Exterior

Din punct de vedere estetic, Megane RS a reusit, ca de fiecare data, sa impresioneze intr-o masura mai mica sau mai mare. Insa, cert este ca de fiecare data o face! La o prima privire, ne putem da seama ca noul RS mizeaza pe un look ceva mai agresiv, care sa ne arate de la bun inceput ca avem in fata un model ceva mai sportiv, care isi doreste sa arate ca poate! Daca il comparam cu Megane GT, vom observa ca acesta se deosebeste prin aripile fata evazate cu 60 mm, aripile spate evazate cu 45 mm sau prin jantele cu dimensiuni de 18 inci. De asemenea, aceste modele vin echipate si cu un sistem de evacuare amplasat central si cu bare de protectie mai agresive.

Tot la nivelul infatisarii exterioare, trebuie sa va mai spunem ca Megane RS poate fi comandat acum si intr-o nuanta noua de culoare, si anume Volcanic Organe. Nuanta care, trebuie sa recunoastem, arata extrem de bine! Cu siguranta va face din modelul pe care il conducem unul usor de remarcat pe sosea. Aruncand o ultima privire, mai putem observa pe noul RS si niste spoilere usor modificate, un difuzor spate special si o grila frontala care a fost, de asemenea, revizuita. Una peste alta, din punct de vedere estetic, din punctul nostru de vedere, noul Megane RS arata foarte bine.

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Renault Megane RS se prezinta cu urmatoarea formula: o lungime de 4.364 mm, o latime de 1.875 mm, o inaltime de 1.435 mm si un ampatament de 2.669 mm. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca masina are o masa totala de 1.430 de kilograme. Nu in ultimul rand, portbagajul ofera un volum de depozitare al bagajelor de 384 de litri.

Design Interior

Mergem mai departe catre habitaclul noului Megane RS si remarcam ca si acesta arata foarte bine. Avem in primul rand niste scaune sport imbracate in piele de cea mai buna calitate de tip Alcantara. Insa nu regasim acest material doar la nivelul scaunelor, ci si pe bancheta din spate, pe cotiera sau pe cateva zone de pe volan. Daca ne uitam inspre portiere, vom observa ca au fost folosite atat materiale moi cu elemente care imita textura fibrei de carbon, cat si un plastic dur.

Tot la interior regasim si un instrumentar de bord care a fost preluat de pe versiunea clasica a lui Megane. De asemenea, sistemul de infotainment R-Link 2 este prezent pe acelasi ecran pozitionat pe verticala, cu dimensiuni de 8.7 inci. Butoanele fizice clasice insa nu mai exista, acestea fiind inlocuite de o serie de comenzi pozitionate pe marginea ecranului mentionat mai devreme.

 

Pret

Toate acestea fiind spuse, nu putem decat sa va transmitem ca noua ne-a placut foarte mult sa fim la volanul acestui nou Renault Megane RS. In cazul in care va numarati printre cei carora nu le este frica sa aiba pe mana ceva cu mai multa putere, Megane RS este o optiune excelenta la care puteti apela. Gradul de sportivitate oferit este unul de nivel inalt, asa ca nu aveti de ce sa va ganditi ca aveti nevoie de o masina si mai puternica de atat. De asemenea, nu trebuie sa va fi nici frica sa fraceti trecerea de o versiune normala la o versiune sportiva.

In cazul in care ati pus ochii pe acest model, trebuie sa stiti ca incepand cu luna mai, acesta poate fi comandat si din tara noastra. Versiunea de baza, echipata cu o cutie manuala si cu sasiu Sport, pleaca de la un pret de 30.600 de euro, cu toate taxele incluse. Versiunea echipata cu transmisie automata are un pret de pornire de 32.100 de euro.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp