Test Drive: 2018 Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP 4x4 X-Tronic Intens

2018 Renault Koleos Test Drive

Renault Koleos este o parte importanta a istoriei recente a producatorului francez, avand parte de un drum interesant inca de la lansarea sa si pana astazi. Desi pasionatii auto au facut cunostinta cu acest nume inca din anul 2000, atunci cand Koleos a fost prezentat sub forma de concept in cadrul Salonului Auto de la Geneva din acel an, a urmat o lunga perioada de pauza. Koleos revine in scena in 2006, atunci cand producatorul francez decide sa il prezinte din nou cu ocazia editiei din acel an a Mondial de l’Automobile, eveniment desfasurat la Paris.

Asadar, dupa sase ani de la prezentarea conceptului, Koleos intra pe piata sub forma unei prime generatii la care si-au adus contributia cei de la Renault in materie de design, respectiv cei de la Nissan in materie de productie. Modelele primei generatii au preluat limbajul de design pe care cei de la Renault ni-l prezentasera odata cu lansarea propriu-zisa a conceptului cu acelasi nume, dar si anumite elemente care se regasisera intr-un alt concept prezentat la acea vreme, numit Egeus.

Nu au urmat niste ani de glorie pentru aceste modele ale primei generatii, cifrele de vanzari inregistrare nemultumind nici pe departe producatorul francez. Spre exemplu, din cauza vanzarilor extrem de slabe inregistrare, francezii au luat decizia de a suspenda vanzarile lui Koleos in Marea Britanie. Dar, asa cum era de asteptat de altfel, constructorul francez nu s-a lasat si a inceput lucrarile pentru un facelift care avea sa aduca modificarile necesare.

Modelele Koleos facelift au fost dezvaluite in vara lui 2011, urmand a fi prezentate publicului in toamna aceluiasi an pe scena Salonului Auto de la Frankfurt. Nici aceste modificari aduse nu au fost tocmai pe placul pubicului, ducand astfel la sistarea totala a productiei europene in primavara lui 2015. Insa, povestea Koleos nu se opreste aici!

Francezii nu au renuntat la Koleos si au prezentat in urma cu un an in cadrul Salonului Auto de la Beijing modelele celei de-a doua generatii cu acelasi nume. Evenimentul de lansare a fost ceremoniat chiar de catre Carlos Ghosn, seful Renault, pentru a-si evidentia astfel increderea acordata generatiei secunde Koleos. Noul Koleos ne-a fost prezentat initial drept cel mai mare SUV din gama producatorului, situandu-se in linia varfurilor de gama alaturi de noile Talisman si Espace. Carlos Ghosn a mai evidentiat faptul ca avem de-a face cu un model global, care va fi vandut in peste 80 de piete din intreaga lume.

Pentru noul Koleos a urmat mai apoi lansarea oficiala de pe Batranul Continent, organizata odata cu Salonul Auto de la Paris desfasurat in toamna trecuta. Fratele mai mare a lui Kadjar a preluat linia lui Talisman, fiind gata sa cucereasca publicul din acest segment dupa o prima incercare care s-a dovedit a nu fi printre cele mai fericite. Misiunea lui Koleos are sa fie una destul de dificila insa, acelasi segment propunand niste modele importante precum Nissan X – Trail, Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento sau Peugeot 5008.

Inca de la momentul lansarii noi ne-am aratat impresionati de curajul pe care l-au avut cei de la Renault de a aduce pe piata o noua generatie a unui model care nu s-a bucurat deloc de o prea mare priza la public. Intrigati si mai tare de testul international al noului Koleos desfasurat tocmai in Finlanda, ne-am decis ca este momentul oportun pentru a testa si noi acest nou model si de a va vorbi si voua mai in amanunt despre ce poate. Asa ca, iata-ne la volanul unui model nou nout al celei de-a doua generatii Renault Koleos, echipat cu o unitate de motorizare diesel de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 175 de cai putere.

Design Exterior

Asa cum spuneam si mai devreme, francezii au ales sa preia linia urmata de Talisman pentru aceasta noua generatie Koleos. Prin urmare, in materie de linie de design, similaritatile dintre cele doua modele se pot observa cu usurinta. Insa asta nu este un punct negativ, mai ales ca Talisman s-a bucurat de o reactie extrem de pozitiva din partea pasionatilor auto in legatura cu infatisarea sa. De asemenea, daca ne uitam atenti la design-ul lui Koleos in intreg ansamblul sau, vom putea observa si unele elemente preluate de la Megane.

Asadar, infatisarea lui Koleos respecta linia punctata de producatorul francez pentru restilizarea intregii game. Noua ne plac destul de tare cum arata noile Koleos, si credem ca asta este si parerea celor mai multi dintre fanii modelelor Renault, si nu numai. Printre elementele care ies in evidenta inca de la prima privire putem aminti blocurile optice fata prezentate sub forma literei C, deja cunoscute cel mai probabil tuturor. Stopurile au fost facute in asa fel incat aproape sa se uneasca in apropierea logo-ului de pe hayon, beneficiind totodata de tehnologia Edge Light care ii aduce un efect 3D extrem de interesant.

Design-ul noilor modele Koles este semnat de acelasi Laurens Van Den Acker, unul dintre cei mai cunoscuti artisti in materie de design auto. Koleos beneficiaza de asemenea de toate elementele specifice unui model SUV, cum ar fi protectiile laterale de pe usi, barele din aluminiu de pe acoperis sau jantele de dimensiuni mari. De asemenea, mai trebuie sa spunem si ca noile modele Koleos dispun de o garda la sol de 213 mm.

Modelele celei de-a doua generatii Renault Koleos au fost construite avand la baza aceeasi platforma modulara CMF C/D folosita si de fratele sau Kadjar sau de Nissan X – Trail. In materie de dimensiuni, Koleos beneficiaza de o lungime de 4673 mm, de o latime de 2063 mm, respectiv de o inaltime de 1678 mm. Cu o masa totala de 1643 de kilograme, Koleos dispune de un ampatament de 2705 mm.

Design Interior

Cunoscand deja schimbarile pozitive cu care au venit toate modelele producatorului francez in ultimii ani, am putea spune ca noul Koleos nu ne mai impresioneaza din punct de vedere al habitaclului. Insa am fi extrem de rautaciosi, schimbarea fiind una de la cer la pamant. In primul rand, din punct de vedere al spatiului interior, care acum este extrem de generos. Francezii si-au dorit extrem de tare sa aduca noilor clienti un interior care sa fie incapator si confortabil, obiectiv care a fost indeplinit cu succes. Portbagajul nu este chiar cel mai mare, insa este destul de incapator pentru cele mai multe situatii cu al sau volum de 579 de litri.

Nu doar spatiul generos ne incanta, ci si materialele de foarte buna calitate care au fost folosite de aceasta data de cei de la Renault. Asadar, grija pe care constructorul francez a acordat-o confortului si experientei pasagerilor care vor trece pragul noilor modele Koleos este evidenta. Scaune confortabile, materiale de buna calitate, finisaje bine executate – acestea sunt punctele forte cu care interiorul noilor modele Koleos se poate lauda. Totodata, acum avem o multitudine de spatii mici de depozitare din care putem alege, precum torpedoul de dimensiuni generoase, cotiera, spatiul pentru pahare sau cel pentru telefoanele mobile.

Din punct de vedere al tehnologiei regasite la interior, vom aminti in primul rand de acelasi ecran digital dispus in spatele volanului pe care il cunoastem de la Megane, respectiv Talisman. Ecranul dispus in centrul plansei de bord se lauda cu dimensiuni de 8.7 inci, cu functii tactile de control si cu numeroase posibilitati de conectivitate, inclusiv Android Auto sau Apple CarPlay. De asemenea, noile modele Koleos mai sunt dotate cu un sistem de navigatie 3D si cu un sistem audio Bose cu 13 difuzoare.

Pret

In cazul in care am reusit sa va atragem atentia cu acest nou model Koleos, va spunem si ca pretul lui, in varianta testata de noi, nivel de echipare Intens, porneste de la 30.900 euro, TVA inclus. Lista optionalelor pentru modelul testat de noi include vopseaua metalizata Blue Meissen, pachetul “Iarna”, sistemul audio Bose, jante de aliaj avand marimea 19-inch si trapa panoramica. Pretul modelului testat este de 40.850 euro TVA inclus. 

Nivelul de echipare de baza cuprinde o intreaga serie de dotari importante precum jantele din aliaj de 17 inci, anvelopele All Season, luminile de zi LED, radio cu Bluetooth si USB, volanul imbracat in piele, sistemul Start-Stop, functia „Follow me home” sau geamurile electrice fata si spate.

Videoclipul zilei
CE REPREZINTA DUNGILE DE PE ANVELOPA?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp