Test Drive: 2018 Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP 4x4 X-Tronic Intens

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 6 Iulie 2018

Renault Koleos este o parte importanta a istoriei recente a producatorului francez, avand parte de un drum interesant inca de la lansarea sa si pana astazi. Desi pasionatii auto au facut cunostinta cu acest nume inca din anul 2000, atunci cand Koleos a fost prezentat sub forma de concept in cadrul Salonului Auto de la Geneva din acel an, a urmat o lunga perioada de pauza. Koleos revine in scena in 2006, atunci cand producatorul francez decide sa il prezinte din nou cu ocazia editiei din acel an a Mondial de l’Automobile, eveniment desfasurat la Paris.

Asadar, dupa sase ani de la prezentarea conceptului, Koleos intra pe piata sub forma unei prime generatii la care si-au adus contributia cei de la Renault in materie de design, respectiv cei de la Nissan in materie de productie. Modelele primei generatii au preluat limbajul de design pe care cei de la Renault ni-l prezentasera odata cu lansarea propriu-zisa a conceptului cu acelasi nume, dar si anumite elemente care se regasisera intr-un alt concept prezentat la acea vreme, numit Egeus.

Nu au urmat niste ani de glorie pentru aceste modele ale primei generatii, cifrele de vanzari inregistrare nemultumind nici pe departe producatorul francez. Spre exemplu, din cauza vanzarilor extrem de slabe inregistrare, francezii au luat decizia de a suspenda vanzarile lui Koleos in Marea Britanie. Dar, asa cum era de asteptat de altfel, constructorul francez nu s-a lasat si a inceput lucrarile pentru un facelift care avea sa aduca modificarile necesare.

Modelele Koleos facelift au fost dezvaluite in vara lui 2011, urmand a fi prezentate publicului in toamna aceluiasi an pe scena Salonului Auto de la Frankfurt. Nici aceste modificari aduse nu au fost tocmai pe placul pubicului, ducand astfel la sistarea totala a productiei europene in primavara lui 2015. Insa, povestea Koleos nu se opreste aici!

Francezii nu au renuntat la Koleos si au prezentat in urma cu un an in cadrul Salonului Auto de la Beijing modelele celei de-a doua generatii cu acelasi nume. Evenimentul de lansare a fost ceremoniat chiar de catre Carlos Ghosn, seful Renault, pentru a-si evidentia astfel increderea acordata generatiei secunde Koleos. Noul Koleos ne-a fost prezentat initial drept cel mai mare SUV din gama producatorului, situandu-se in linia varfurilor de gama alaturi de noile Talisman si Espace. Carlos Ghosn a mai evidentiat faptul ca avem de-a face cu un model global, care va fi vandut in peste 80 de piete din intreaga lume.

Pentru noul Koleos a urmat mai apoi lansarea oficiala de pe Batranul Continent, organizata odata cu Salonul Auto de la Paris desfasurat in toamna trecuta. Fratele mai mare a lui Kadjar a preluat linia lui Talisman, fiind gata sa cucereasca publicul din acest segment dupa o prima incercare care s-a dovedit a nu fi printre cele mai fericite. Misiunea lui Koleos are sa fie una destul de dificila insa, acelasi segment propunand niste modele importante precum Nissan X – Trail, Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento sau Peugeot 5008.

Inca de la momentul lansarii noi ne-am aratat impresionati de curajul pe care l-au avut cei de la Renault de a aduce pe piata o noua generatie a unui model care nu s-a bucurat deloc de o prea mare priza la public. Intrigati si mai tare de testul international al noului Koleos desfasurat tocmai in Finlanda, ne-am decis ca este momentul oportun pentru a testa si noi acest nou model si de a va vorbi si voua mai in amanunt despre ce poate. Asa ca, iata-ne la volanul unui model nou nout al celei de-a doua generatii Renault Koleos, echipat cu o unitate de motorizare diesel de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 175 de cai putere.

Design Exterior

Asa cum spuneam si mai devreme, francezii au ales sa preia linia urmata de Talisman pentru aceasta noua generatie Koleos. Prin urmare, in materie de linie de design, similaritatile dintre cele doua modele se pot observa cu usurinta. Insa asta nu este un punct negativ, mai ales ca Talisman s-a bucurat de o reactie extrem de pozitiva din partea pasionatilor auto in legatura cu infatisarea sa. De asemenea, daca ne uitam atenti la design-ul lui Koleos in intreg ansamblul sau, vom putea observa si unele elemente preluate de la Megane.

Asadar, infatisarea lui Koleos respecta linia punctata de producatorul francez pentru restilizarea intregii game. Noua ne plac destul de tare cum arata noile Koleos, si credem ca asta este si parerea celor mai multi dintre fanii modelelor Renault, si nu numai. Printre elementele care ies in evidenta inca de la prima privire putem aminti blocurile optice fata prezentate sub forma literei C, deja cunoscute cel mai probabil tuturor. Stopurile au fost facute in asa fel incat aproape sa se uneasca in apropierea logo-ului de pe hayon, beneficiind totodata de tehnologia Edge Light care ii aduce un efect 3D extrem de interesant.

Design-ul noilor modele Koles este semnat de acelasi Laurens Van Den Acker, unul dintre cei mai cunoscuti artisti in materie de design auto. Koleos beneficiaza de asemenea de toate elementele specifice unui model SUV, cum ar fi protectiile laterale de pe usi, barele din aluminiu de pe acoperis sau jantele de dimensiuni mari. De asemenea, mai trebuie sa spunem si ca noile modele Koleos dispun de o garda la sol de 213 mm.

Modelele celei de-a doua generatii Renault Koleos au fost construite avand la baza aceeasi platforma modulara CMF C/D folosita si de fratele sau Kadjar sau de Nissan X – Trail. In materie de dimensiuni, Koleos beneficiaza de o lungime de 4673 mm, de o latime de 2063 mm, respectiv de o inaltime de 1678 mm. Cu o masa totala de 1643 de kilograme, Koleos dispune de un ampatament de 2705 mm.

Design Interior

Cunoscand deja schimbarile pozitive cu care au venit toate modelele producatorului francez in ultimii ani, am putea spune ca noul Koleos nu ne mai impresioneaza din punct de vedere al habitaclului. Insa am fi extrem de rautaciosi, schimbarea fiind una de la cer la pamant. In primul rand, din punct de vedere al spatiului interior, care acum este extrem de generos. Francezii si-au dorit extrem de tare sa aduca noilor clienti un interior care sa fie incapator si confortabil, obiectiv care a fost indeplinit cu succes. Portbagajul nu este chiar cel mai mare, insa este destul de incapator pentru cele mai multe situatii cu al sau volum de 579 de litri.

Nu doar spatiul generos ne incanta, ci si materialele de foarte buna calitate care au fost folosite de aceasta data de cei de la Renault. Asadar, grija pe care constructorul francez a acordat-o confortului si experientei pasagerilor care vor trece pragul noilor modele Koleos este evidenta. Scaune confortabile, materiale de buna calitate, finisaje bine executate – acestea sunt punctele forte cu care interiorul noilor modele Koleos se poate lauda. Totodata, acum avem o multitudine de spatii mici de depozitare din care putem alege, precum torpedoul de dimensiuni generoase, cotiera, spatiul pentru pahare sau cel pentru telefoanele mobile.

Din punct de vedere al tehnologiei regasite la interior, vom aminti in primul rand de acelasi ecran digital dispus in spatele volanului pe care il cunoastem de la Megane, respectiv Talisman. Ecranul dispus in centrul plansei de bord se lauda cu dimensiuni de 8.7 inci, cu functii tactile de control si cu numeroase posibilitati de conectivitate, inclusiv Android Auto sau Apple CarPlay. De asemenea, noile modele Koleos mai sunt dotate cu un sistem de navigatie 3D si cu un sistem audio Bose cu 13 difuzoare.

Motorizare

Noile modele Renault Koleos pot fi cumparate deja de doua luni si din tara noastra, iar singura varianta in care pot fi configurate este cea pe care am testat-o si noi. Mai exact, un model echipat sub capota cu o unitate de motorizare diesel, cu o capacitate de 2.0 litri, capabila sa ofere 175 de cai putere si un cuplu maxim de 380 Nm care poate fi atins intre 2000 si 3000 rpm. Trebuie spus ca mai exista o varianta de motorizare de 130 de cai oferiti de un propulsor de 1.6 litri, care va ajunge in curand si la noi in tara. Masina testata de noi beneficia de aportul unui sistem de tractiune integrala. Noul Koleos este echipat de asemenea si cu o cutie automata de transmisie CVT X-Tronic. Treptele pot fi schimbate insa si manual, gratie sistemului D-Step.

Din punct de vedere al cifrelor de performanta tehnice obtinute, Koleos nu sta nici foarte bine, dar nici foarte rau. Spre exemplu, acceleratia de la 0 la 100 km/h va fi posibil de realizat in 9.3 secunde, in timp ce viteza maxima pe care o veti putea atinge la volanul unui astfel de model este de 196 km/h. Cum spuneam, nu sunt niste performante slabe, insa este drept ca unii dintre noi ne-am fi dorit parca ceva mai mult la acest capitol.

Oficialii producatorului francez promit ca noile modele Koleos se vor dovedi extrem de eficiente la drum lung. Mai exact, reprezentantii constructorului din Hexagon spun ca noile modele ale celei de-a doua generatii Koleos au nevoie de doar 5.4 litri pentru a parcurge o suta de kilometri. Noua ne-a iesit un consum ceva mai ridicat, insa in limitele normale ale modelelor din acest segment. Prin urmare, nu avem nimic de reprosat in acest sens, spunandu-va si ca aceste cifre de consum se rapoarteaza direct si la conditiile de drum pe care le aveti de infruntat si la stilul fiecaruia de condus.

Modelele Renault sunt cunoscute a se descurca foarte bine in testele de siguranta la care sunt supuse, insa de data aceasta nu va putem da informatii clare in acest sens din simplul motiv ca cei de la EuroNCAP nu au apucat inca sa testeze noile Koleos. In orice caz, producatorul francez a echipat noile modele cu o intreaga serie de sisteme de siguranta activa, printre care monitorizarea unghiului mort, franarea automata de urgenta, detectarea starii de oboseala sau avertizarea in cazul schimbarii bruste a benzii de mers. De asemenea, mai sunt disponibile sase airbaguri, senzori de presiune in pneuri, frana de mana electrica sau senzori de parcare spate. De notat este ca noile Renault Koloes nu sunt dotate cu pilotul automat adaptiv.

Pret

In cazul in care am reusit sa va atragem atentia cu acest nou model Koleos, va spunem si ca pretul lui, in varianta testata de noi, nivel de echipare Intens, porneste de la 30.900 euro, TVA inclus. Lista optionalelor pentru modelul testat de noi include vopseaua metalizata Blue Meissen, pachetul “Iarna”, sistemul audio Bose, jante de aliaj avand marimea 19-inch si trapa panoramica. Pretul modelului testat este de 40.850 euro TVA inclus. 

Nivelul de echipare de baza cuprinde o intreaga serie de dotari importante precum jantele din aliaj de 17 inci, anvelopele All Season, luminile de zi LED, radio cu Bluetooth si USB, volanul imbracat in piele, sistemul Start-Stop, functia „Follow me home” sau geamurile electrice fata si spate.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Citroen C4 Cactus este un model destul de cunoscut al constructorului francez, acesta bucurandu-se de un oarecare succes din partea publicului de la lansare si pana astazi. C4 Cactus a...
de - 25 Mai 2018
Atunci cand pornim o discutie despre universul automobilelor, trebuie sa stim ca nu ne putem rezuma la un singur model. Nu putem vorbi exclusiv despre o singura masina sau o...
de - 11 Februarie 2018
Mazda este unul dintre cei mai bine cotati producatori in intreaga lume, iar cifrele de vanzari inregistrate in ultimii ani dovedesc pozitia castigata. Spre exemplu, anul 2015 a insemnat pentru...
de - 10 Ianuarie 2018
Cand dai peste o reteta castigatoare, ale carei rezultate sunt foarte apreciate, orice alterare a ingredientelor se resimte instant si nu intotdeauna in sens pozitiv. Domeniul auto este unul capricios,...
de - 29 Septembrie 2017

Cele mai noi anunturi

21800.00 EUR - 16 Octombrie 2018
1400.00 RON - 16 Octombrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare